Scherpe steek baarmoeder na tillen

Discussion in 'Zwanger worden' started by GiGi01, Feb 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GiGi01

GiGi01 Actief lid

Dec 6, 2012
    208
    87
    28
    De titel zegt het al. Ik moet volgende week mijn menstruatie krijgen. Nu til ik net mijn dochtertje van 2,5 heel hoog op en voelde ik ineens een hele scherpe pijnlijke steek in het midden van mijn baarmoeder. Dit hield een halve minuut aan en zakte daarna meteen weg. ( ik stond echt even voorover gebukt)
    Het enige wat ik me afvraag is, heeft iemand dit ook ooit mee gemaakt? Zou het een innesteling kunnen zijn of juist een mislukte door het tillen?

Het gekke is dat ik in augustus een BBZ heb gehad, nadat we 1 jaar geprobeerd hadsen voor een 2e kindje. Daarna mocht ik 3 maanden niet zwanger worden. Vanaf december mag het weer. We hebben onbeschermd gemeenschap, maar ovulatietesten ect doen we niet meer. We willen eigenlijk wel graag een tweede maar van de andere kant zijn we best bang dat er weer iets gebeurd terwijl we al een prachtige dochter hebben. Nu hadden we het er laatst over om misschien wel te stoppen met proberen en met zn 3en verder gaan. Het zou dus dan echt een super erge verassing zijn als ik nu zwanger zou blijken. Wel zou ik dat enorm spannend vinden.

Ik hoop dat jullie mijn vraag niet raar of stom vinden.

2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Vragen staat vrij hier op het forum!

Wat het precies is geweest kan niemand je zeggen. Wij zijn nu 2 jaar bezig en heb ook regelmatig krampen of steken gehad rond een eventuele innestelingsperiode maar dat betekende niks. Maar goed, misschien bij jou wel. Je hoeft je alleen echt niet druk te maken om het tillen waar je het over hebt. Als een eventuele innesteling mis zou gaan, was dat sowieso gebeurd en staat echt totaal los van het optillen van je dochtertje.

Succes, hopelijk test je toch positief volgende week!

3. GiGi01

GiGi01 Actief lid

Dec 6, 2012
    208
    87
    28
    Thanks heb eigenlijk bij elkaar opgeteld 3,5 jaar ervaring met zwanger worden maar zo'n specifieke pijn heb ik nog nooit gehad. Wel krampjes, PMS klachten en weet ik wat allemaal. Bedankt voor je reactie.

4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik heb rond de ovulatie wel eens heftig pijnlijke steken die wel echt door een beweging worden veroorzaakt, een soort combi van onderbuikspieren aanspannen en een beweging in mijn lijf meestal. Dat klinkt wel vergelijkbaar, maar ik heb dat dus dan rond de ovulatie, niet een week erna pas. Zou je ovulatie later kunnen zijn?

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb het bijna iedere cyclus een week voor NOD en tot noch toe heeft het nooit iets betekend.. ik kan je helaas ook niet vertellen waar t vandaan komt

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat zou heel goed kunnen.

Ik had ook altijd pijnlijke steken rond mijn eisprong, de laatste groeispurt van mijn follikels voor de uiteindelijke sprong plaatsvond.

Van een innesteling merk je doorgaans niks.

Overigens kan tillen en dergelijke helemaal geen kwaad. Ik heb vruchtbaarheidsbehandelingen gehad en dus terugplaatsingen gehad van embryootjes, maar ik mocht nadien gewoon alles doen hoor. Je hebt het namelijk over iets microscopisch kleins wat goed beschermd in je baarmoeder gaat nestelen.
    Als tillen kwaad kan, dan zou je dus ook geen sex meer mogen hebben na je eisprong en tijdens je zwangerschap, want zo'n stotende pielemans komt nog dichterbij in de buurt.... ;)

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,623
    2,405
    113
    Het zou inderdaad kunnen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik inderdaad ook een heel scherpe steek een tijd gevoeld. Bij mijn tweede zwangerschap voelde ik helemaal niks. Bij mijn derde en vierde zwangerschap voelde ik vanaf een dag of 6/7/8 krampjes die lijken op menstruatie, maar veel te vroeg waren en dus waarschijnlijk ook met de inwisseling te maken hadden. Veel succes!

Share This Page