baby goed voelen, altijd teken dat het goed zit...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niki, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hoi dames,

Maak me de laatste paar dagen wat zorgen... ben deze zwangerschap een heel stuk minder aangekomen als bij de eerste. Nu vind ik at op zich niet erg, maar nu ben ik al maanden rond hetzelfde gewicht (terwijl ik dus echt niet weinig eet, eerder te veel!) normaal gesproken was ik (voor mijn zwangerschap) na het weekend (van veel en lekker eten) vaak aangekomen, maar nu (ik zelfs 39 weken zwanger ben) kom ik niks aan of ben ik soms zelfs afgevallen.... ben nu tussen de 15 en 16 kilo aangekomen.

Ik vraag me dus vaak af of de baby wel goed groeit... nu zegt de vk van wel... maar blijft toch in mijn achterhoofd spoken...:(

Nu hoor ik de vk altijd vragen: "Voel je de baby nog goed..?"
    En dat is zeker nog wel zo!
    Nu vroeg ik me af: is dit (samen met de stand van de baarmoeder)een graadmeter of alles goed gaat met de baby...

Want af en toe, als ik een raar pijntje voel of mijn buik heel gevoelig is dan ben ik best wel ongerust...
    Maar misschien dat dit gewoon een kleinere baby is... Hugo was 3940 gram en 51 cm. groot (wel 42 weken gedragen)

Groetjes Niki

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je bent 15a16 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap? Dat is volgens mij zelfs bovengemiddeld. Normaal is 12. En ik was zelf 7 kilo aangekomen. En een kindje van 3970gram. Hollandswelvaren dus ;)

Als je baby goed beweegt is dat in ieder geval een teken dat je kleine genoeg voeding binnen krijgt, en zich goed ontwikkeld.
    Oke, er kan altijd iets zijn. Je kunt niet alles zien vanaf de buitenkant. Maar met 39 weken heb je toch al een volgroeid kindje in je zitten.

Tsja, en pijntje en dingen heb je altijd wel bij een zwangerschap. Dan weer een spier die dwars ligt, of een gewricht, of je banden. Dat kan niet zoveel kwaad normaal. Zeker niet als je de kleine dus nog gewoon voelt..

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn kindje beweegt ook veel!
    En de VK zegt dat dat alleen maar goed is.

Ikzelf ben inmiddels 8 kilo aangekomen.

De VK wist me vorige week, nadat ze aan mijn buik had gevoeld, wel te vertellen dat ik een kleine baby zou krijgen.
    Maargoed, dat neem ik dus niet aan als DE waarheid, want de kleine bouwt deze laatste weken natuurlijk extra vet op.
    (vond het ook raar dat ze dat zo stellig zei)

4. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    mijn kindje is ook helemaal gezond en goed tot nu toe, en beweegt erg erg veel,

@assi, ik was zelf ook ERG klein 47 cm 2900 gram maar ik ben ook gezond :D en ben op de dag dat me mams was uitgerekend geborgen. dus het zeg niets. en idd laatste weken komen er nog vetjes bij

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Tja, ik vergelijk deze zwangerschap natuurlijk met mijn eerste. En toen ben ik 28 a 30 kilo aangekomen.....:$
    Mijn buik is niet overdreven dik, vind ik... maar de vk zei de vorige keer ook tegen me dat deze baby waarschijnlijk niet zo groot zou worden als Hugo, dus dan zal het allemaal wel kloppen... ik voel hem/haar nog goed, het zal ook allemaal wel goed zijn, maar ik maak me wat meer zorgen als bij m'n eerste...

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Gr's Niki

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wat de VK voelt zegt ook niet altijd iets.

Ik ben bij mn vorige zwangerschap ruim 20 kilo aangekomen, en zit nu rond de 10 kilo erbij met 37 weken. De VK schatte de baby niet erg groot, gewoon gemiddeld op zo'n 7 pond. M'n eerste was 52 cm en 4460 gram met 39 weken en 3 dagen geboren.

Daarom heb ik nu groeiecho's gehad en afgelopen vrijdag gaven ze hem al bijna 3800 gram, dus dat wordt dan wel meer dan 7 pond bij 40 weken.

Als je de baby goed voelt zal het vast prima gaan, het kan natuurlijk ook dat de baby nu je reserves aan het gebruiken is (als je aardig wat reserves hebt kan dat natuurlijk zonder dat het al te veel opvalt)

Deel Deze Pagina