Hoi hoi! Ik ben sinds kort gestopt met de pil. Eerste cyclus 36 dagen. Viel me niks tegen,, nou heb ik volgens een ovulatietest rond 1sept m'n eisprong gehad, we hebben die ochtend seks gehad. Ik had al enige dagen last van transparant slijm. Die middag ineens wat krampen in mijn buik (echt eisprong?!) maar aangezien ik niet echt kan vertellen wanneer mijn volgende menstruatie zou moeten beginnen vroeg ik mij af of je dit ook vanaf je (vermoedelijke) eisprong kunt berekenen? In dat geval zou ik dan elke moment ongesteld kunnen worden? Waar ik stiekem niet op hoop ook al is de kans uiteraard klein,, Ik vind het allemaal zo spannend en nieuw! Liefs!
Dank je Beeb87 voor je snelle reactie! In dat geval zou het vandaag zomaar kunnen gebeuren dus,, Ik zie bij jou dat je voor de eerste ronde gaat? Wat leuk! Hoe waren jou ervaringen na het stoppen van de pil als k vragen mag? Zijn er verder nog kenmerkende dingen zoals slijm oid dergelijks die je dingen 'vertellen'? Misschien een wat rare vraag? Hihi..
Hi Misty, na stoppen met de pil kan je cyclus wel wat tijd nodig hebben om regelmaat te vinden maar als je twijfelt zou je altijd eens een testje kunnen doen? Succes
Hee Jordan, Jaa ik heb het gelezen ja.. Maar ik weet niet precies hoe het zit als er wel een eisprong plaats vind?
Eigenlijk heel goed. Nergens last van gehad en toch al 3x een mooie cyclus gehad. Deze hopelijk ook!! Ik voel de eisprong. Heb dan een dag, soms 2 zeurende, beetje stekende pijn rechts onderin mijn buik. En ook het kenmerkende draderige slijm. Als er een eisprong plaats heeft gevonden dan word je dus gemiddeld genomen na 14 dagen ongesteld. Word je niet ongesteld? Dan is er geen eisprong geweest. Als je denkt dat je twee weken geleden een eisprong hebt gehad dan kan je best gaan testen morgen.
Oooh zo, sorry, zit niet goed te lezen, goedemorgen Maar inderdaad, als je met ovulatietesten je eisprong hebt gevonden dan kun je ca. 14 dagen aanhouden en zou je vanaf nu kunnen testen als je nog niet ongesteld bent
Kan de ovulatietest ook onbetrouwbaar zijn? Ik heb 8jr de pil geslikt, dit is nu de tweede maand pilloos.. Ik heb sinds gister wel wat krampen,, lijkt wat op menstruatiekrampen,, maar nog ontzettend veel afscheiding,, ik meende dat dat altijd weinig tot niks werd en dan ongesteld?
Als je twijfelt koop dan een test De early testen kan je al gebruiken vanaf 4 dagen voor dat je menstruatie zou moeten beginnen.
Je kan ook krampen krijgen en toch wel zwanger zijn, dus voor nu kan je alleen nog eventjes afwachten en als je over een paar daagjes nog geen bloed ziet een testje doen
Dank jullie wel!! Misschien is het inderdaad verstandig om over een paar dagen te testen als ik ondertussen niet ongesteld ben geworden,, reuze spannend allemaal! Aiseria, als ik het goed zie ben jij in de 2e ronde zwanger? Van harte gefeliciteerd! Ben je ook nog niet zo lang gestopt met de pil? Mag ik in dat geval vragen hoe het bij jou verliep sinds stoppen?
Mistymist, ook toevallig ik heb een beetje hetzelfde. Ik heb op 1 september een eisprong gehad, ik had ovu testen gedaan en getempt dus weet het zeker. Ik had vanaf gisteren ongesteld moeten worden, maar nog niks. Testen blijven negatief! Laat je weten hoe met jou gaat?
Hee JuullesD! Inderdaad toevallig!! Ik heb nog niet getest, nog even uitstellen,, maar ben jij ook net gestopt met de pil? Vind het erg interessant allemaal! Hoe ervaar jij het hele gebeuren?
Ja klopt, twaalf augustus laatste pil ingenomen en tot 21 augustus ongesteld geweest. Niet direct vanaf de 12de hoor Op dit moment voel ik alleen frustratie, vanaf dag 1 temp ik en heb ik ovu testen gedAan, ingevoerd op twee apps mama apps en fertility friend dus ik ben redelijk op de hoogte van het wel en wee van mijn lijf. Mama apps had mijn NOD op de dertiende, en FF op de zestiende, volgens eigen berekening was het op de vijftiende. Tot nu wacht ik dus nog! Ik heb wel getest, maar allemaal super negatief dus ik ben bang dat ik toch ongesteld word. Maar aan de andere kant, mijn temp blijft hoog dus de twijfels en frustratie slaat dan echt toe! Hoe is het verder bij jou?
Ik begrijp de frustratie! Ik temp niet,, omdat ik last had van dat slijm(sorry) heb ik maar een ovulatietest gedaan... En dus inderdaad 1sept ei.. Nou moe ik dus 14 dagen verder tellen en zou vandaag de dag zijn dat ik ongesteld kan worden,, tot nu toe nog niet, heb wel wat last van krampen,, ik heb werkelijk waar geen idee,, ik woil heel graag testen, maar anderzijds misschien is het het welbekende ontpillen? Heb je verder ook last van kwaaltjes of iets?
Hey mistymist, ontpillen kan natuurlijk altijd. Maar de vrouwen die een hele lange cyclus meemaken door het ontpillen, weten niet wanneer de eisprong was. Na de eisprong ben je namelijk na ongeveer veertien dagen hoe dan ook ongesteld of zwanger. Je eitje moet toch ergens blijven Mijn eisprong was dus ook 1 september, dus we zitten echt in hetzelfde schuitje!!! ik had vlak na het stoppen van de pil veel last van hoofdpijn. Later van stemmingswisselingen, obstipatie, maagzuur en bobbeltjes op mijn tepel. Donderdag had ik verschrikkelijke pijn in mijn rug en buik. Ik wacht maar rustig af, ik heb extra gevoelige tests besteld en als het goed is komen die morgen binnen Wanneer test jij? En wat voor klachten heb jij?
Ik heb niet veel kwaaltjes volgens mij, Last van afscheiding, veel plassen, opgezette buik, ook bobbeltjes op tepel die ook gevoeliger zijn, nachtshirt zonder bh? Alsof het schuurt ofzo? En ik heb deze week wat last van krampen dus, en duizeligheid,, Wel spannend!!!!
Oh en het testen,, ja ik weet het niet zo goed eigenlijk,, denk dat ik nog maar even wacht, misschien komt het alsnog door?
Mijn geduld word ontzettend op de proef gesteld dit moment,, ik wil heel graag testen, misschien loopt het deze maand allemaal uit betreft m'n menstruatie,, ik weet het echt niet,, ik weet wel dat ik mezelf vandaag gek maak met de vraag zou het? Misschien? Haha, ben gestopt met de pil en we dachten van we zien wel,, toen had ik dat slijm en ging het een en ander opzoeken wat dus resulteerde dat ik de volgende dag bij de drogist stond voor een ovulatietest,, maar goed, het was wel zo,, en aangezien we die ochtend seks gehad hebben ben ik wel gaan denken,, helemaal omdat ik verwacht had ongesteld te zijn na al die krampen.. Nog ff volhouden... Is het er einde van de week nog niet ga ik testen! Als me dat lukt.. Ik besef ook wel dat het bijzonder zou zijn als het als zo vlug lukt,,