Hmmz.. genante vraag.. Onze dochter is nu 10 weken.. en ik nog steeds niet aan sex denken eigenlijk.. Voel me schuldig voor mijn mannetje, want die staat al van een week of 20/ 25 (van mijn zwangerschap) droog... Daaarnaast vloei ik zo nu en dan nog een beetje?! Wie had of heeft dat nog meer (na 10 weken) Anyway... Ik vind het ergens ook wat eng. Door de knip voelt alles anders, en je voelt ook duidelijk een litteken... Wie herkend dit, en wie heeft ervaring?
is toch geen genante vraag?? Om antwoord te geven : Ik was niet geknipt, wel gescheurd. Ik weet dus niet hoe dat voelt, dat was wel redelijk lang gevoelig, maar ik heb wel vaker gehoord dat een knip meestal moeilijker geneest. Ik vond het doodeng om weer te beginnen en we hebben een hele zware eerste periode gehad, eer ik zin had om weer aan sex te beginnen waren we toch wel ruim 3 maanden verder, maar zoveel tijd had ik gewoon nodig. Ik vond het zo eng de eerste keer! Juist daardoor is het ook flink gevoelig, maar mijn man was erg geduldig en daardoor viel het mee. Maar inmiddels is het weer oud vertrouwd, misschien wel nog fijner als eerst. Nergens meer last van gelukkig. Ik vind wel dat je je niet schuldig naar je mannetje. Kom op, je hebt een kind gekregen! Praat er gewoon goed met hem over en spreek je onzekerheden uit. Heel belangrijk om het bespreekbaar te houden! Dat je nog vloeit betekend volgens mij dat je nog geen sex mag hebben, of dat 'normaal' is dat je na 10 weken nog vloeit weet ik niet. Ik had maar heel kort bloedverlies, maar daar kunnen anderen vast meer over zeggen
Ja, hier ook een knip gehad en na 6 weken bleef het maar niet lukken. Het bleef pijn doen, maar ik bleek een schimmeltje tijdens de bevalling te hebben opgelopen. Toen die behandeld was, konden we weer vrijen. Ik heb nooit last gehad van mijn knip. Ben je al op nacontrole geweest?
Ik zou het gewoon proberen wanneer je dat wilt/daar klaar voor bent. Neem er lekker de tijd voor, geniet van een lekker lang voorspel en probeer het dan eens voorzichtig op het moment dat je het gevoel hebt dat je het graag zou willen. Lekker ontspannen en gaat het nog niet, dan gaat het nog niet! Maar niet te negatief er aan beginnen, dan heb je kans dat het sowieso niet gaat werken...terwijl het misschien gewoon super kan gaan.
Zolang je nog vloeit mag je "officieel" nog niet seksen.... Toch zou ik wel even contact opnemen met gyn of vk als je na 10 weken nog (een beetje) vloeit.
Volgens mij worstelt het grote deel net bavllen dames hiermee toch? Zolang ik fulltime BV gaf, vond ik geen prettig idee dat mijn man aan mijn borsten zat. Had behoorlijke productie Inmiddels voelt het weer helemaal prima, wel wat minder frequent dan voor een kindje, maar daar vielen wij ons beiden prima bij Doen wanneer jullie er beiden klaar voor bent!
Hier na 6 weken....maar AUUUWWW..en nog altijd auw..alsof ik te nauw gehecht ben. (heb dus een knip gehad). Het is echt de eerste minuten geen pretje. Daarna gaat t wel. Maar ik zie er telkens weer tegenop.
Na 2 weken was het vloeien echt helemaal klaar(eigenlijk 1 week) daarna nog war dagen bruinverlies en toen waren we er beide zeer aan toe miste de intimiteit vreselijk. Eerste keer nog wat eng-ig maar dat ging hier al snel beter. Moet zeggen had geen knip en maar 5 hechtingen gehad. Neem de tijd. Groetjes paula
hier deed het 6 mnd na de bevalling met knip nog pijn, vreselijk.. nu geen knip gehad en na 3 weken weer zoals normaal gesekst..
Ik heb wel een knip gehad en had na 13 dagen weer seks. Toen vloeide ik ook niet meer... Dus kan gewoon hoor, hoeft echt niet altijd pijnlijk te zijn. Heb helemaal nergens last van gehad...
Kan ik me best voorstellen hoor, vooral niet haasten. Hier de eerste keer na een week of 8 en was toen nog niet echt prettig... Ik had ook een grote knip.. die pas met een week of 7 echt helemaal goed dicht was. Gewoon rustig opbouwen. Je man begrijpt het echt wel! ... zeker als je nog vloeit!.. echt je gevoel volgen.
Hier was het ook drama de afgelopen maanden o.a. wegens een hyperactieve bekkenbodem die niet kon ontspannen. De volgende dingen helpen mij en nu is het weer fijn. Nog niet alle standjes, maar we kunnen weer seks hebben zonder dat ik wil stoppen. - goed voorspel (lang en rustig/relaxed) - je hoeft niet all the way te gaan. Gewoon frunniken is ook leuk en wil je niet verder, dan niet. Dan help je je man een handje. Hubby laat ook het uiteindelijke initiatief aan mij over, dus wanneer ik verder wil gaan - druk een beetje naar beneden bij de penetratie - daarna je bekkenbodem goed ontspannen - en help jezelf een handje tijdens het bewegen Succes!
Hier ook vanaf 20-25 niets meer gedaan. Me man vond het niets en ik had totaal geen zin meer 6 weken na de bevalling weer voor het eerst gedaan. Vond het wel heel eng (ben geknipt) maar het is me reuze mee gevallen wel een beetje gevoelig bij de knip maar na een aantal keer voel je er niet veel meer van En je moet niet haasten meid als je eraan toe ben dan pas doen!
Je mag tot 3 maanden na de bevalling vloeien heeft mijn verloskundige me verteld, daarna mag je ook geen pijn meer hebben bij je vagina. Mocht je dit wel houden dan moet je contact opnemen met je huisarts zodat het even gecontroleerd kan worden. Zolang je vloeit raden ze je aan om geen seks te hebben. Wanneer je geen interesse hebt in seks zou ik het niet gaan doen. Het kan bij vrouwen lang duren voordat ze er weer zin in krijgen omdat je nu helemaal gericht bent op je kindje. Praat erover met je man en ga samen leuke dingen doen, wellicht komt de zin er dan vanzelf in.
Ik heb ook een flinke knip gehad en het is lang best gevoelig geweest. Sex hebben we lang niet gehad. Maar mijn vriend heeft de bevalling ook als een flinke impact ervaren. Dus we hadden beide niet echt de behoefte. Na denk zo 4 maanden zijn we weer voorzichtig met de gemeenschap begonnen.