Als ik dat even mag vragen, heb je veel ondergewicht? Ik heb zelf een bmi van rond de 18.5 dus randje kantje, maar bij mij is er eigenlijk nooit over mijn gewicht gesproken. Bedankt voor je uitgebreide berichtje, heel interessant! De arts gaf idd duidelijk aan dat ik het zeker moet melden als ik veel bijwerkingen heb, dus ik denk wel dat hij er open voor staat om indien nodig snel over te schakelen. We zien wel wat het geeft! Bij mij valt het nog mee qua angst voor prikken, alleen het idee om het zelf te doen, lijkt me wat eng Dat zelf mengen valt wel mee zeker, als je het eenmaal gewoon bent? Wat super dat je uiteindelijk zwanger mocht worden van een escape-iui! Hopelijk kan je goed genieten van je zwangerschap en heb je nergens al te veel last van!
Ik had best flink ondergewicht toen we begonnen, bmi was nog geen 17 maar had toen op advies van de arts al wel extra dieet voeding om mijn gewicht te verhogen vanaf de derde poging wel een goed bmi. 2e poging was ik zwanger maar bleek een bbz. Ik vond het zelf mengen wel meevallen, deden we vaak samen. Wanneer er bloed of infuus geprikt wordt dan ga ik standaard knock-out maar die spuiten zelf zetten ging verrassend goed. Ben helaas de hele zwangerschap al ziek, hg en zonder medicijnen hou ik niks binnen. Maar echt we zijn zwanger, het is gelukt en zou het er echt nog eens voor over hebben.
Da's inderdaad nog een heel stuk lager. Enkele jaren geleden was het ook zo bij mij (leve de nutridrinks e.d.) maar gelukkig nu wel een gezond gewicht. Fijn dat het spuiten vlotter ging dan bloed prikken o.i.d. Zal bij mij ook wel lukken moest het zo ver komen. Klote van de HG maar ik snap heel goed dat je het zo opnieuw zou doen! En gelukkig dat de medicatie wel min of meer werkt...
Het stukje schommelen qua gewicht is hier vanaf kinds af aan al een probleem maar oorzaak onbekend. Ik hoef maar met mijn vingers te knippen en ik val af zonder iets te veranderen aan mijn eet gewoontes of leefstijl. Zwaar frustrerend. Hier idd met onder andere nutridrinks gewicht naar boven gekregen en krijg nu zelfs tijdens de zwangerschap te horen dat ze hopen dat ik niet weer alles inlever na de bevalling, dus moest ook meer aankomen dan gemiddeld. Duim voor jullie dat het snel raak is!
Herkenbaar. Gelukkig lijkt het nu wel wat te stabiliseren. Meer aankomen dan gemiddeld, met HG, lijkt me niet evident... Bedankt! Ik hoop het ook.