Maasstad/Erasmus, vumc, België...?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Asley, Aug 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Hoi lieve mensen,

Over twee maanden krijgen wij hoogst waarschijnlijk een doorverwijzing voor een icsi behandeling ivm sterk verminderde zaadkwalitiet van mijn vriend. Nu ben ik mij alvast aan het verdiepen in ziekenhuizen voor zo ver dat kan. Ik heb een tool gevonden op freya net alle slagingspercentages enzo. Jammer is wel dat deze percentages niet altijd even representatief zijn.

Nu wonen wij het dichtst bij het Erasmus, we lopen nu ook al bij het Maasstad ziekenhuis die samenwerkt met het Erasmus. Maar ik lees hele goede berichten over het VUMC. En ook lees ik dat veel mensen naar Stelle gaan in België..? Zijn er hier mensen met ervaring met een van deze ziekenhuizen?:rolleyes:

En hoe zit het met de wachttijden..?

Liefs!

2. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Ik kan je niet heel goed helpen hiermee. Ik kan alleen vertellen dat wij onze terugplaatsingen hebben in het Vu (voor de behandeling ben ik verder in een ziekenhuis in de buurt) en daar ben ik heel tevreden over. Ze zijn heel professioneel en hartstikke vriendelijk. Van de 4 terugplaatsingen zijn er 2 een vroege miskraam geworden en 1 een late miskraam. Heel verdrietig, maar aan de andere kant gezien hebben dus wel 3 van de 4 embryo's iets gedaan.
    Heel veel succes alvast toegewenst!

3. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Bedankt voor je reactie ila:). Heftig zoveel miskramen:(... wel fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij het ziekenhuis! Heel veel succes!

Zijn er verder geen mensen die met deze ziekenhuizen ervaring hebben...?:rolleyes:

Ila likes this.
  4. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

Jun 21, 2014
    1,195
    321
    83
    Female
    Erasmus hier! Ook ICSI( met Tese vooraf 2015)
    Wel wat wachttijd voor nieuwe Icsi ronde .maand of 3 maar dat is overal wel zo volgens mij.
    Heel kundig personeel, luisteren goed , assistenten waren 2 Jr terug nier zo vriendelijk, nu wel! Hebben wat personeelstekort maar er zijn inmiddels mensen aangenomen dus komt vast goed.

Asley likes this.
  5. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Dankjewel voor je reactie, klinkt goed zeg!

6. Diz

Diz Actief lid

Oct 9, 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij 2x via Maasstad in samenwerking met Erasmus. Beide pogingen zwanger geraakt. Heb me in het Maasstad altijd goed op m’n gemak gevoeld

Asley likes this.
  7. 1e wondertje

Jun 21, 2014
    1,195
    321
    83
    Female
    Graag gedaan!
    De artsen vinden we vooral heel fijm, luisteren goed , denken mee ook bij ingewikkelde wensen ivm de ethische kant bijvoorbeeld .
    Nooit heel lang wachten op een nieuwe afspraak dus best positief ja! We hebben geen andere keuze..dat scheelt ook haha ... dus de positieve dingen probeer ik vooral te zien!

Asley likes this.
  8. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Wat fijn te lezen! Wat zijn er ook een hoop mensen bij wie het de eerste icsi poging al raak was! Geeft weer wat moed!:)

9. Diz

Diz Actief lid

Oct 9, 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Heel gek om te zeggen, maar ondanks dat het 3 jaar heeft geduurd voor we de juiste behandeling hadden gevonden, vind ik mezelf een bofkont ☺️ Beide icsi pogingen van de verse terugplaatsing zwanger. Zo bizar!

Fennec and Asley like this.
  10. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Fijn te lezen! Wordt je ook nog als mens gezien als alleen maar een nummertje :). Die drie maanden wachttijd is dat alleen in het begin? Of ook tussen de pogingen door?

11. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Wat fantastisch! Ik lees het best veel, maar klinkt bijna te mooi om waard te zijn! Vaak zit het bij de vrouw dan 100% goed toch en ben je nog jong...?!:)

12. Diz

Diz Actief lid

Oct 9, 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Het klopt dat bij mij alles in orde is, na alle onderzoeken bij mij niks gevonden wat een zwangerschap tegen zou houden. Mijn man heeft wel zwemmers, maar te weinig. Ik ben niet de jongste meer bij de eerste ben ik bevallen toen ik nog net 33 was, nu 36

Asley likes this.
  13. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Wauw dan heb je echt geluk gehad!:) zou mooi zijn als dat bij mij ook zo zal gaan. Zal er uit alles aan doen om mijn kansen maximaal te maken!

14. 1e wondertje

Jun 21, 2014
    1,195
    321
    83
    Female
    2.5 mnd wachttijd nu voor de verplichte voorlichtingsavond en intake voor een nieuwe of eerste ivf of ICSI poging (spuiten+ punctie etc)
    Voor de terug plaatsing is er volgens mij geen wachttijd, misschien alleen in de vakanties.
    Ik vind het best menselijk en prima in het Erasmus, ze hebben alleen deze weken wat telefoonproblemen lastig te bereiken, maar na een mailtje gestuurd te hebben belde de assistente mij half7 savonds nog terug! Super netjes

Asley likes this.
  15. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Klinkt goed, bedankt voor je reactie!

16. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij hebben goede ervaringen met het VUmc. Bij mij niks gevonden, bij man slecht zaad. Bij de eerste cryo zwanger.

Hele lieve mensen daar. Kregen zelfs een echofoto mee van het moment van terugplaatsing.

Asley likes this.
  17. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Als ik dan wel eens zit te wachten in de wachtkamer van het Vu en om me heen kijk naar de andere wachtenden, denk ik wel eens: zou hier iemand van ZP tussen zitten? :)

@Asley heb je inmiddels al een keuze kunnen maken voor in welke kliniek je je behandeling wilt?

Asley likes this.
  18. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Dankjewel voor jullie reacties! Zo te lezen zijn jullie over beide ziekenhuizen enthousiast:). Wij hebben besloten om eerst bij maasstad te beginnen waar mijn vriend nu al loopt gezien de reistijd. Denk dat ik mij wel meer ontspannen voel als ik niet al teveel moet rijden elke keer. Maar mocht dit negatief uitvallen dan kunnen we voor een eventuele volgende poging altijd nog voor het VUMC gaan, maar hopelijk is dit niet nodig:).

19. Diz

Diz Actief lid

Oct 9, 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet dat er in het Maasstad gewoon intake is bij de arts, ik heb daar nooit een verplichte voorlichtingsavonden gehad. Misschien ben je wel snel aan de beurt

20. Asley

Asley Bekend lid

Apr 4, 2018
    501
    159
    43
    Female
    Dat zou mooi zijn! Weet jij toevallig ook of ze bmi eisen hebben, en dan met name een minimum bmi..? Kan daar op internet niets over lezen. Zou het zonde vinden als ik straks om die reden moet wachten. Maar gezien aankomen erg lastig gaat bij mij en ik verder erg gezond ben wil ik het niet moeilijker maken dan het al is:thumup:

Share This Page