Hoi lieve meiden... ik ben zwanger... tussen de 4 en 5 weken nu. Gister een echo gehad omdat ik een groter risico heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ik wat klachten had die erop konden wijzen hebben ze een echo gemaakt. Ze konden zoals ik verwacht had ook nog niks zien behalve verdikt baarmoederslijmvlies. Vanochtend hcg geprikt die was 600. Netjes zei ze voor deze termijn. Donderdag mag ik weer terug voor een echo. Maar ik vroeg me af hoe die hcg verdubbeling dan ongeveer zit.. kan iemand me helpen rekenen?
Hcg verdubbeld gemiddeld rond de 48-72 uur, dus ik ik vermoed tussen 1200-2000, maar iets lager is ook geen probleem
Okee dankjulliewel. Is het dan mogelijk om wel al iets te zien of is dat niet afhankelijk van je Hcg?? Stomme vraag misschien maar wil natuurlijk zo graag íets zien
Als je Engels kunt lezen is dit wel een interessant onderzoek voor het idee wanneer je wat kan zien op een echo: When the level of HCG reached 1000 mIU/ml by using the first International Reference Preparation, a gestational sac was seen sonographically in each patient. When the HCG level reached 7200 mIU/ml, a yolk sac was seen in every patient. Ten of 22 patients with HCG between 1000 and 7200 mIU/ml had a visible yolk sac. Every patient with an HCG level greater than 10,800 mIU/ml had a visible embryo with a heartbeat. A discriminatory level of 32 days was found for the presence of a gestational sac. A yolk sac was first seen in every patient between 36 and 40 days. Every patient with accurate dates greater than 40 days had an embryo with a heartbeat identified. When correlating sac size with structures within the sac, a yolk sac was first seen in a gestational sac between 6 and 9 mm and a heartbeat seen in every patient with a 9-mm or greater gestational sac diameter.
Jaaa dankjewel... ik wacht af maar dan heb ik een klein beetje een beeld wat ik zou kunnen verwachten. Dankjewel allemaal