Wij willen graag weer opnieuw zwanger worden en de gyn zei dat het geen probleem was om direct na de eerst menstruatie weer te gaan proberen. We willen sowieso even de menstruatie afwachten om te kijken wanneer de cyclus weer op gang komt. Maar toch vroeg ik me af of er een medische reden voor is waarom je de menstruatie moet afwachten? Of kan je in principe gewoon direct weer zwanger worden zonder 'problemen'? Vroeg me dit af, omdat ik wel vaker lees over een eerste menstruatie afwachten, terwijl ik nog niemand ben tegen gekomen die ook werkelijk enig idee had waarom Groetjes, BeetjeMama
Hoi, Ik weet niet bij hoeveel weken Nora is geboren? Soms is het goed om je lichaam de kans te geven om te herstellen maar dit hangt af van de termijn waarbij je bevallen bent. Je eerste menstruatie afwachten is handig om de termijn te kunnen bepalen. Omdat je dan beter kan inschatten hoe ver je zwanger bent. Groeten Evelien
Nora is geboren bij 24 weken en 3 dagen. Lichamelijk gezien ben ik (buiten een ontstekinkje bij mijn knipje, omdat een knoopje niet wilt oplossen) herstelt. De gyn zei dat mijn baarmoeder e.d. allemaal weer prima waren en ook mijn ijzer is weer goed op pijl etc. Dus dat was het niet. Daarom vroeg ik me af of er een andere, medische, reden is hiervoor... Maar niet echt dus? Alleen dat het makkelijker is voor de termijn te bepalen. Bedankt in ieder geval voor je antwoord! We zullen alsnog de menstruatie afwachten, maar fijn om nu te weten hoe het in elkaar zit!