Hoi meiden, ik ben 4,5 maand geleden bevallen van een prachtig meisje. We zijn aantal Jaren bezig geweest om zwanger te worden en tijdens de zwangerschap bleek ons meisje een groeiachterstand te hebben. vanaf 20 weken veel controles en angst. ik ben ingeleid met 37 weken en ons meisje is geboren met een gewicht van 1900 gram. al met al deed ze het super! we mochten snel naar huis. Ik heb wel heel lang het gevoel gehad dat ik haar extra moest beschermen juist omdat ze zo klein was en dat heb ik nog steeds. de eerste 12 weken moest ze gevoed worden om de 2 uur en moest ze na elke voeding een half uur omhoog icm reflux. dat was pittig en ik voelde me soms schuldig dat ik het zwaar vond maar al met al was het goed te doen. ik geniet enorm van me kindje ik ben zo gelukkig dat ze er is en alleen al naar haar kijken doet me smelten. Wel heb ik ineens verschrikkelijk last van een rot gevoel..ik weet niet hoe het komt ik heb geen zin in bezoek, voel me onzeker en maak constant ruzie met mijn vriend om de stomste dingen. ik geef bij hem aan dat ik me niet geliefd voel maar van binnen weet ik niet eens of dat echt zo is. ik ben gewoon snel geirriteerd en boos, ik ben gewoon mezelf niet meer en ik vroeg me af kunnen dit nog hormonen zijn? tijdens de zwangerschap geen last van gehad. ik geef wel nog borstvoeding. ik vraag me af zijn er ook meiden die dit een beetje herkennen? alsof je jezelf niet meer bent. ik ben bang dat ik me relatie zo stuk maak maar kan mezelf ook niet goed inhouden.
T kan echt lang duren voordat je hormonen weg zijn, dus ja... het kan. Of juist omdat de hormonen langzaam je lichaam uit gaan. Maar vergeet niet dat je leven heel erg veranderd is, alles staat in het teken van je baby. Je cijfert jezelf een beetje weg en daar kun je wel last van krijgen. Misschien 1 of 2 dagen er tussen uit? Baby uit logeren en even tijd voor jezelf. Ik voelde bij de 1e pas na een klein jaar dat ik mezelf weer was. Fysiek en mentaal.
Er wordt niet voor niets gezegd 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren. Ben je sinds kort weer aan de pil eventueel? Daar kan het ook van komen.