Hoi hoi.... Ik heb even een vraagje... Ik hoorde een verhaal van iemand die was zwanger, kreeg een miskraam en is daarna niet veilig gaan vrijen. Ze zagen wel of ze aantelde... Nu was ze een weekje over tijd en deed een test. De test gaf aan dat ze zwanger was, maar na grote teleurstelling bleek dit na enige tijd niet zo te zijn. Zij zei dat de test positief aan gaf omdat het zwangerschaps hormoon van de zwangerschap die mis gegaan was er nog was... Kan dit waar zijn? Of is het een spook verhaal? Ik heb zelf namelijk geen idee, kan me er wel iets bij voorstellen maar heb geen idee hoe lang zo'n hormoon dan nog in je lijf blijft! Waarom wil ik dit weten..... Wij hebben zelf twee weken geleden ook een miskraam gehad en zijn ook niet van plan veilig te vrijen. Ik ben van mening dat je niet aantelt wanneer je lijf er niet klaar voor is! Maar goed, vind het toch wel even fijn om te weten. Normaal heb ik een hele stipte menstruatie maar ja je weet nooit na een miskraam..... Kortom, ik heb hier graag duidelijkheid over Liefs Jill.
Hoi Jill, Helaas kan ik je geen zeker antwoord geven. HEt is namelijk bij iedereen anders wanneer het hormoon weer uit je lichaam is. In principe is het zo dat als de miskraam spontaan is afgekomen je lichaam ook vrij snel het Hcg kwijt is. Bij een curettage kan het anders zijn omdat het kunstmatig is weggehaald en het lichaam zelf nog geen afstand had gedaan. Dit is ook de reden dat er weleens word gezegd, wacht eerst je eerste menses af dan heb je ook weer een duidelijke eerste dag van je laastste menstruatie. Maar wat jij zegt over het pas weer zwanger worden als je lichaam er klaar voor is, is helemaal waar. Groetjes imke
Hoi Imke! Dank je voor je antwoord! Ik ben wel zelf gaan vloeien (zondags) maar omdat het vloeien dinsdag zo erg werd ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Daar is het kindje weg gehaald omdat het bloed verlies te erg werd en niet minder..... Dus aan de ene kant is mijn lichaam er wel zelf mee bezig geweest het af te stoten maar uiteindelijk ben ik dan toch geholpen! Nou ik zie wel hoe en wat... weet wel dat ik het heeeel spannend vind om weer zwanger te worden, terwijl ik eigenlijk helemaal niet mag klagen, was bij beide zwangerschappen in 1 keer aangeteld! Ik had niet verwacht dat het zo'n veel met me zou doen. Ik ben van mening dat het écht niet goed gezeten heeft met het kindje, anders gaat het niet mis maar vooral nu om weer zwanger te worden,... brrr! Nou nogmaals mijn dank, liefs Jill.