Hormonen of bridezilla?

Discussion in 'De lounge' started by MaudvanL, Apr 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. O, dit hoeft niks met hormonen te maken te hebben hoor... Is gewoon bridezilla-gedrag. Op een trouwforum lees je ook constant dit soort verhalen :p

Hoe wij het hebben opgelost: we hebben een thema-kleur gekozen, namelijk blauw. Ik ben met hem mee geweest om zijn stropdas uit te zoeken, zodat die perfect de goede kleur blauw was... Het pak heeft ie zelf uitgekozen...

Vergeet ook niet dat je man hartstikke gek op je is en dat hij écht niet iets uit zal hebben gezocht wat jij lelijk vindt...

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Geven de meeste mannen nou echt om een bruiloft? Ze staan er toch gewoon voor spek en bonen bij door simpelweg 'ja' te zeggen op het juiste moment?

3. Mijn man vond het een heel bijzondere dag en hij is ook overal bij betrokken geweest... Ik heb geen enkele beslissing in mijn eentje hoeven nemen (al was ik wel vaak degene die dingen al van tevoren had uitgezocht)

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Goh... Daar kijk ik van op. Ik was altijd van mening dat de bruiloft voor de vrouw was en de huwelijksnacht voor de vent. Ik ga hier eens even op mijn strepen staan thuis! :D

5. Ik heb ooit een reeks artikelen geschreven over trouwen, waaronder eentje over communiceren met je partner over de trouwerij.

Sommige tips komen misschien over alsof ik mannen heel erg dom vind... Dat is niet zo, maar op gebied van de trouwerij regelen hebben ze soms wel een beetje een aparte aanpak nodig :p

Trouwen: communiceren met de bruidegom tijdens de voorbereiding op je huwelijksdag. - Plazilla.com

O, en over Bridezilla had ik er ook eentje:

Bridezilla: 9 tekenen dat je een helse bruid begint te worden. - Plazilla.com

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn man dus ook, sterker nog, van mij had het simpel mogen zijn, hij was degene die alles erop en eraan wilde, incl. de kerk :D mocht nog net alleen mijn japon etc uitzoeken hahaha

7. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

bridezilla.....

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Meen je dit nou echt????????

Mijn man is gelukkig heel anders dan die van jou.. Had zelfs een gedicht gemaakt waardoor bij iedereen de tranen over de wangen stroomden, zelfs bij mijn vader, een echte militair :D

9. Tja.. Ik ben de enige geloof ik, maar ik begrijp het wel.. Als ik samen met m'n man een pak uitgekozen heb, hoeft m'n schoonmoeder het niet in haar hoofd te halen om lekker iets anders uit te gaan kiezen en dat vervolgens te kopen.. ;) Maar goed, tegenover m'n schoonfamilie ben ik ongetwijfeld een ongelooflijke 'BrideZilla'.

10. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik durfde het eigenlijk niet zo goed te zeggen, maar ik begrijp het ook wel.. Als je samen hebt gekeken, eigenlijk vrijwel tot een keuze bent gekomen, je het hele dromerige plaatje al in je hoofd hebt en vervolgens wordt het iets heel anders.. Zou daar ook niet echt blij mee zijn.. :)

11. Triskele

Triskele Niet meer actief

haha vind ik onzin haha, manlief hoort zich aan te passen op de kleuren van bruid haar jurk of dit nu via via gaat of via vrouw direct.

Meeste mannen hebben nu eenmaal echt geen kaas gegeten van mode, kleuren, trend e.d. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) dus een beetje hulp is wel fijn, zeker als je dan in principe al "eruit" bent.

Ik zou wel willen weten waar ie mee aankwam op de trouwdag hoor...

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Gelukkig heb ik een man die prima in staat is om zelf zijn kleding en pak uit te zoeken op basis van de elementen die hij van mij meekreeg.

"Een pak met een rood streepje ... veel plezier schat".

Prima pak van gekomen.

Heb me ook totaal niet hoeven te bekommeren om de bloemen ... is ook helemaal goed gekomen, compleet met bloemen voor in mijn haar die hij prima bij mijn kapper heeft weten te bezorgen op de ochtend van ons trouwen (die matchen met de bloemen in mijn boeket).

Auto's, volgauto's .... ook prima los kunnen laten. Is allemaal goedgekomen.

Ik vind dat sommigen ook wel een beetje doorslaan in hun controle van het hele gebeuren ... maar goed, dat ben ik :):p

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja bloemen heeft mijn man ook allemaal geregeld , dat is traditie bij ons, dat hoort de man ook te regelen ,verder is mijn man lekker makkelijk, ik heb hem er wel in betrokken en gevraagd wat ie vond maar we zitten zo op 1 lijn dat is makkelijk..

Pak ben ik wel mee meegeweest want was maatpak en mochten dan alles zelf uitkiezen en meteen stof uitgekozen voor zoontje zijn pakje..

14. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ooooh god, wat herkenbaar. Denk toch dat de bridezilla een beetje opspeelt hoor, haha. Ach, het hoort erbij. Je trouwt tenslotte maar 1x en ja, dan mag het best naar je zin zijn.

Toen ik mijn trouwjurk had uitgezocht kreeg in een lapje stof mee. Had een kleur die je niet elke dag ziet. Mijn moeder en ik zijn toen even langs schoonmoeder gereden om te laten weten welke jurk het was geworden. We hebben toen het lapje stof even bij de pakken van mijn schoonvader gehouden. Ik vond het overduidelijk: mijn man moest een donkergrijs pak aantrekken, dat was echt het mooiste bij mijn kleur jurk. Maar mijn schoonmoeder vond donkerblauw erg mooi, vond ik juist weer het minste.
    Omdat mijn schoonmoeder haar mening erg kan doordrijven (en zij moest natuurlijk mee om zijn pak uit te zoeken) heb ik mijn man het kleurstaaltje gegeven. Zo kon hij zelf uitzoeken wat hij mooi vond en hoefde hij niet op zijn moeders mening af te gaan.

Uiteindelijk had hij een heel mooi pak aan (wel grijs maar wat lichter dan ik in eerste instantie uit zou hebben gekozen) met een prachtige stropdas en alles paste heel goed bij elkaar.
    Toch heb ik me af en toe druk gemaakt hoor!

Achteraf was het heeeel handig dat hij de kleur van mijn jurk wist. Hij had namelijk een auto gehuurd en toen hij hem ophaalde bleek het de verkeerde kleur te zijn... een die erg leek op de kleur van mijn jurk. Dat was echt niet mooi geweest op de foto's zei hij. Dus dat heeft ie mooi opgelost.
    Heb dus een beetje vertrouwen in je man! Hij zal echt niet met een paars pak met oranje stippen aankomen.

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij hebben alles samen uitgezocht behalve jurk en pak..

Bij uitzoeken van mijn jurk waren mijn moeder en schoonmoeder er o.a. bij, en bij uitzoeken pak mijn beide schoonouders en m'n vader.. Dus wel gecoördineerd hihi. En in de bruidswinkel weten ze ook wel wat erbij past.. Staaltje vd jurk erbij en klaar..

Ik zou het niet eens willen weten van tevoren wat voor pak man draagt :)

Ik zou het loslaten TS, nu kan je je laten verrassen op de dag zelf en helemaal trots zijn als je man in zijn mooie zelf-uitgezochte pak verschijnt :)

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Misschien een beetje bridezilla, maar ik had hetzelfde. Manlief is zo ontzettend beïnvloedbaar door z'n ouders... Ik had m'n moeder meegestuurd, ik zag het ook al misgegaan. Overigens moestrn schoonouders perse de taart uitzoeken en mocht ik die niet zien (onder het mom wie betaalt die bepaalt:x) en ga zo verder...
    Heeft voor ongezellige momenten gezorgd, en sindsdien is het voor mij in ieder geval niet zo als het was ;)

Dus dan maar een bridezilla, ik zou ook verdrietig en waarschijnlijk boos zijn. In elk geval een hele fijne dag, en laat dit niet alles verpesten meid! :)

17. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

Jul 11, 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb bewust de reactie's nu allemaal pas doorgelezen omdat ik dacht dat het the 'heat of the moment' was.

Mijn as. wil niets meer horen over het pak en zwijgt het eigenlijk dood, maar na het uitzoeken van een kostuum voor onze zoon (zelfde kleur als zijn vader) zit het me nog steeds dwars.

De kleur staat onze zoon niet mooi en bij de gedachten aan ons huwelijk en andere voorbereidingen barst ik in tranen uit.
    Natuurlijk zijn het mijn hormonen en normale koppigheid, maar we trouwen verdorie 1 keer en dan is onze dag niet perfect.

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier verder mee moet, want me erbij neer leggen lukt duidelijk niet.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Het belangrijkste is, dat het pak en de jurk bij elkaar passen. Begrijp ik het goed, dat er niemand is mee gegaan bij het kopen van het pak, die jouw jurk gezien heeft?

En vraag nog even iemand anders een second opinion over of die kleur echt niet staat bij je zoon. Je moeder misschien?

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Misschien zou ik ook wel een bridezilla zijn in dit geval. Ik weet het niet. Bij ons ging alles zonder conflicten...
    Ik weet wel, dat er een paar dingen fout gingen op onze bruiloft, waar ik nog steeds met spijt aan terug denk. Bijvoorbeeld dat onze ceremoniemeester al het bezoek op de verkeerde plek had neergezet, toen wij met de auto aan kwamen rijden. Alleen een paar koppige slimmeriken stonden op de juiste plek. Die hebben ons dus wél zien aan komen rijden. Een man of 15. De rest (van de bijna 100 man) heeft heel de auto niet gezien :(
    En de ceremoniemeester heeft ook 'geen stukjes' te letterlijk genomen. Mijn vader had een toast voorbereid en vroeg de ceremoniemeester wanneer hij die kon voordragen, maar hij zei dat wij dat niet wilden :'( Wordt er nog steeds verdrietig van. Mijn vader was erg gekwetst. En die dingen blijf je onthouden. De rest van de dag was trouwens super! :D
    Maar die dingen, dat zijn slechts herinneringen. Een trouwpak komt ook op alle trouwfoto's te staan, dus het is in mijn ogen wel een punt, waar je zeker van moet zijn!

20. Melief

Melief Niet meer actief

Dit gebeurt tegenwoordig nog maar zeer zelden, meeste bruidjes willen de touwtjes zelf in handen houden ;)

Share This Page