Hormonen of verder zoeken?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sallie, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    #1 Sallie, 14 nov 2014
    Laatst bewerkt: 14 nov 2014
    Wij verwachten een tweede zoontje in maart.

We hebben al lange tijd de naam Jip in ons hoofd. Toch blijft er bij mij iets knagen... En dan vooral, is het leuk als je 40 bent... ( of 30, of 50 ;)).

Ik vind Mick en Mees ook érg leuk, maar vriend echt niet... Lastig he! Wat jullie?

Vriend komt met Jurre of Jelle, vind ik allebei 'mwah'....

Vraag dus, zorgen de hormonen voor twijfel en moeten we gewoon Jip doen, of toch nog verder speuren ( wat eigenlijk zinloos is, hebben we al zooo veel gedaan!)

2. jdpcd

jdpcd Actief lid

3 sep 2014
    469
    0
    0
    Ga voor Jerre! Veel stoerder als Jip. Overigens heb je bij Jip veel rijmwoorden: kip wip,nip,tip,lip,sip,rip,PiP,dip,hip,vip

Jerre Jip Ales voornamen is ook leuk.
    Jerre Ted
    Ted Fedde
    Jerre Luc

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben geen fan van de naam Jip. Ik denk altijd aan Jip en Janneke of aan het woord jippie. En ik denk dat de naam maar houdbaar is tot je zoon 15 is. Maar dat kan ook komen omdat ik niemand boven die leeftijd ken die Jip heet. Ik hou meer van de namen van je vriend. Ik vind Fedde Mees wel leuk klinken eigenlijk.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Eerlijk, ik zou voor een andere naam gaan. Ik vind jip echt geen leuke naam.

5. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ik vind Jip juist wel heel leuk!

6. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Ik zou voor Jip gaan! Naam zeker nms, vooral niet voor een meisje, maar als het al zo lang in je hoofd zit DOEN! Zo ben ik ook op de naam van mijn 5e gekomen.

7. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Zo denk ik er ook over. Maar smaken verschillen natuurlijk en dat is maar goed ook. Zelf zou ik alleen toch nog even verder zoeken. Misschien dat de naam Melle wat voor jullie is?

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bedankt voor al jullie reacties weer!

Ik heb al eens een topic geopend over de meningen over de naam Jip. Ik denk dat het een gevalletje you love it or you hate it is... Dus dat is denk ik niet helemaal het punt, want je kan nooit een naam hebben die voor iedereen leuk is. Mijn punt is meer of dit getwijfel door hormonen zal komen, of dat het gewoon nog niet dé naam is zegmaar ;).

Jerre vind ik een beetje raar, sorry :).

Fedde en Ferre wel leuk, maar vriend vind alles zo snel te apart. ( die komt rustig met de naam Patrick, om jullie even een beeld te geven ;))

Het lastige is ook gewoon, als ik 'alleen' was, koos ik Mick. Dus die naam vind ik gewoon leuker, een compromis voelt dan zo lullig...

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jip en Mick vind ik beiden erg leuk! 😃

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mick, leuk!

Zou persoonlijk nog geen knoop doorhakken zolang er toch wel redelijk wat twijfel is. Had t zelf ook wel met momenten, maar was echt overtuigd van de namen.

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind Jurre en Jelle veel leuker. Veiligere namen ook, zoals je zelf zegt is Jip voor veel mensen echt een kindernaam, niks voor een volwassen vent (vuilnisman Jip, burgemeester Jip, advocaat Jip, ik vind het allemaal erg raar en niet serieus staan).
    Als je zo twijfelt zou ik echt verderzoeken, eventueel naar een naam in de stijl van Jurre en Jelle die jullie wel allebei leuk vinden.

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Jip is een troetel naampje van de volwassen mannennaam Jaap. Nou zou ik een kindje niet snel Jaap noemen, maar het maakt het idee van Jip voor een 40-er wel wat aannemelijker.
    De naam komt vaak genoeg voor om niet als raar te worden aangezien, dus als jullie hem beide mooi vinden, zou ik er gewoon voor kiezen.

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik dus niet :p.

Maar verder heb je misschien gelijk, het zijn veiligere namen...

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Jip is leuk zolang ze klein zijn daarna....nee vind ik helemaal niks een volwassen vent van 1.90m die Jip heet. Mees vind ik leuk maar niet zo internationaal, Mick juist weer wel maar vijd ik redelijk popi/afgezaagd.

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik vind Jip ook echt niet leuk voor een volwassen man. Ik zou dus verder zoeken. Is Jim misschien een optie?

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Jip is leuk!!

17. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Denk dat het de hormonen zijn hoor ;)
    Jammer dat je vriend Mick nog steeds niet leuk vind, past mooi bij grote broer!
    Zou nog even je ogen open houden naar een andere naam voor de zekerheid maar vaak is de eerste keus het beste! :)

18. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jim is ook een tijdje in optie geweest, met Jip dus. Maar ik vind J alleen leuk op zijn NL's, en we vinden het vervelend als een kind aldoor zou moeten zeggen dat het niet djim is. Ik heb twee proef kaartjes besteld, een met Jim en één met Jip. En Jip vonden we allebei gelijk leuker...

Misschien toch een met Mick ook bestellen ;).

Anna, ja je zult wel gelijk hebben hoor! :). Rotdingen ook die hormonen :p. Maar moet zeggen dat alle negatieve reacties op de naam ook niet echt meewerken. Aan de andere kant lees ik hier ook dan naam van zoontje lomp en boers wordt gevonden ( in andere topics hoor.. en dat vind ik ook nergens op slaan :p)

19. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Ik vind Mick superleuk.
    Jip vind ik niet leuk, Jim overigens ook niet.
    Maar ja, wie ben ik? Jullie vinden de naam leuk toch. Je kunt het nooit goed doen voor iedereen. Succes, lastig hoor, die hormonen.

20. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Snap ik wel hoor, heb ik zelf ook wel een beetje. Maar je kan het inderdaad toch nooit goed doen. Zo vind ik de naam van broer helemaal niet lomp maar juist leuk!

Ja bestel er een met Mick ;) misschien veranderd ie wel van gedachte..

Deel Deze Pagina