de "hip slimmer"

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Maryam86, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik was even aan het googlen over sluitbanden en sluitlakens etc. toen ik een zogenaamde "hip slimmer" tegenkwam.

Nu schijnt het zo te zijn dat je heupen breder worden van een zwangerschap (?). In ieder geval, dit is een soort korsetje voor je heupen die de boel weer terug moet zetten. Je moet het gebruiken in de eerste tijd na de bevalling, als de hormonen die zorgen voor de verweking van de gewrichten enzo nog niet terug zijn op het niveau van de voor de zwangerschap.

Ik kan maar weinig ervaringsverhalen vinden op het internet. Op een aantal Amerikaanse fora wel wat dingen gevonden en tevens ook ergens een review die laaiend enthousiast was, maar dan vraag ik me dus af of dat niet stiekem reclame is ofzo...:D

Maar zou het kunnen werken? En dames die al eerder zijn bevallen, zijn je heupen inderdaad wat breder geworden? (dus geen vet, maar de botstructuur).

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    je heupen worden idd breder en de stand veranderd. na 1 jaar zijn je heupen weer de "gewone" maat alleen echter door de veranderde stand is het bij sommigen dan nog niet zo dat ze alle oude kleren ed passen.

ik ken het niet. dus ook geen ervaring

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.218
    113
    Brabant
    ik zou het iig even voorleggen aan de vlos of aan de fysio..
    verder geen ervaring mee hoor!

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Geen ervaring hier, maar wel interesse ;)

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm, ja mijn moeder zei ook al dat haar heupen breder waren geworden en dat ze nooit meer zo smal werden als eerst. Nu was dit voor haar niet zo'n punt omdat ze al vrij smal en tenger was, en ze het eigenlijk wel mooi vond zo...maar ik zelf zit er niet zo op te wachten, heb ook een heel ander figuur dan mijn moeder...

Ga het inderdaad even voorleggen aan de vk of een fysio. Ik heb een heupafwijking en toen in de puberteit mijn heupen breder werden merkte ik wel dat ik er weer wat vaker last van ging hebben, nu tijdens de zwangerschap weer meer, en ben dus bang dat een evt. verandering van de stand van mijn heupen misschien niet goed uitpakt. Ga het denk ik eens even navragen bij een fysio hoe dit precies zit.

In ieder geval dank voor jullie antwoorden! :)

6. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Het nadeel van sluitlakens en dat soort dingen is dat je je buik- en rugspieren minder gaat gebruiken. Die worden dus slap. Dat kan weer rugklachten geven en een slappe buik.

Heb verder geen ervaring met de hipslimmer.

Deel Deze Pagina