Homeopathie en zwangerschapsmisselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sara84, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag, ik heb aankomende maandag een afspraak bij een alternatieve geneeskundige ivm zwangerschapsmisselijkheid. Een collega is daar geweest en is van al haar klachten af. Is iemand hier bekend mee?

2. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Niet bekend mee. De oorzaak van zwangerschapsmisselijkheid is het HCG hormoon. En dat is een zwangerschapshormoon. Die kun je niet uitschakelen of genezen. Niemand. Het enige wat je kunt doen is een medicijn nemen. Die blokkeert de prikkeling van het braakcentrum. Sommige medicijnen versnellen het voedsel naar de darmen.

3. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daar heb je idd gelijk in. Maar omdat mijn collega er vanaf was wou ik het toch ff proberen:) ik was wel ff benieuwd naar andere ervaring. Deze mevrouw maakt een middeltje op basis van natuurlijke ingredienten, dit leg je dan onder de tong....

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo zwart/wit is het niet. De reguliere medicatie hielpen bij mij niet, waardoor ik gedwongen werd in het alternatieve circuit op zoek te gaan naar verlichting.

Ts, homeopathie heeft bij mij helaas niets gedaan. Acupunctuur hielp wel, maar dat probeerde ik pas na 28 weken en toen werd de misselijkheid sowieso al iets minder. Je kunt het altijd proberen natuurlijk!

5. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja. Bij mij helpt medicatie ook niet. Ik voel me zo slecht dat alles nu welkom is. Zonder schade voor de baby natuurlijk. Wat heb je gedaan bij homeopathie? Ook druppels? Wat gebeurt er met accupunctuur?

6. Canina

Canina Actief lid

21 feb 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook volgende week naar de homeopaat. Ben benieuwd!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn moeder is al ruim 30 jaar homeopaat. Ik kreeg altijd ipecacuanha of nux vomica en dat hielp toch echt wel. Maar welk middel je krijgt hangt af van jou zelf en je klachten.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Nux vomica heb ik bij de eerste gehad, en voor de zwangerschapsmisselijkheid hielp dat best goed !

Maar bij mijn vierde was ik zo enorm misselijk, ben 6 keer met uitdroging opgenomen geweest, spuugde 50-60 keer per dag, gal en maagzuur was ik op een gegeven moment aan het spugen,
    Nux vomica hielp daar echt niet voor, emesafene medicatie ook niet,
    Primeran hielp ook voor geen meter, als laatste optie kreeg ik zofran, dit word gegeven aan mensen met chemo omdat ze daar ook zo misselijk van worden, en zofran hielp echt geweldig !

Het ligt dus echt aan hoe zwaar de misselijkheid is en hoe je lichaam op homeopatische of medische "medicatie" reageerd,

Baat het niet dan schaad het niet, echte medicatie kan altijd nog als homeopathie niet blijkt te werken

Deel Deze Pagina