In 2011 ben ik zwanger geworden van de tweede IUI poging. We zijn in de MMM terecht gekomen door de zaadkwaliteit van mijn man. Nu willen we dolgraag een brusje. En zoals mijn naam al vermeld gaan de jaren echt voor mij tellen. We zijn vorig jaar al opnieuw gestart met IUI. Er gingen 5 pogingen voorbij zonder resultaat. Toen stelde de arts voor om IVF te doen. Omdat het bijna december was (en ze in december niets nieuws opstarten) stelde ze voor de laatste IUI poging te benutten en in 2013 te starten met IVF. Wat was ons geluk groot toen we een positieve zwangerschapstest hadden. En dat bij de laatste poging! Ons verdriet was enorm toen we een miskraam kregen op 1 januari. Omdat het toch gelukt was hebben we 2 aanvullende pogingen IUI gekregen. Waarvan de 7e poging alweer mislukt is. De zaadkwaliteit is wel een stuk verbeterd. Mijn man slikt nu bij zijn reguliere vitamines zink selenium. Ik zelf slik de zwangerschapsvitamines met foliumzuur en visolie. Mijn vraag is, zou ik nog meer vitamines moeten slikken of is dit voldoende?
Hai! Ikzelf slik ook nog magnesium, zou helpen bij de innesteling (omdat de baarmoeder een spier is en magnesium spierontspannend werkt). Ik slik idd ook visolie en foliumzuur. Het zaad van mijn man blijft echter slecht Hij neemt ook zink/selenium, Q10 en vit C. Misschien heb je er wat aan??? succes met alles! X
Hi Mar75, Mijn mans zaad is op zich goed genoeg maar ook hij zit aan de zink/selenium en bij de iui pogingen zagen we het met sprongen vooruit gaan. Van 4 miljoen naar de laatste keer 24 miljoen! Heeft niet mogen baten want onze laatste iui mislukte toch ook. Zelf slik ik ook alleen visolie en zwangerschapsvitamine (VSM). En ik doe sinds een maand of 5 acupunctuur. Heeft ook nog niet mogen baten, maar ik merk zelf dat ik er rustiger van wordt en beter kan dealen met de frustraties die erbij komen kijken. Wie weet is het ook wat voor jou?
Ik slik zelf dagravit Mama & baby zit bijna alles in op visolie na . Daarbij heeft mijn vriend slecht zaad . en ook hij gaat nu door middel van pilletjes ... proberen om goede kwaliteit te krijgen .. dus dit gaat hij vanaf vandaag dagelijks nemen Selium zink. Visolie Foliumzuur klinkt raar ,(maar tis ook goed voor mannen volgens gyn) Vitamine C Vitamine E Davitamon D50+ En nu maar hopen dat het een klein beetje helpt .... jullie veel succes.
Bedankt voor jullie reacties en tips! @sankyra: we hebben de kwaliteit van het zaad echt zien verbeteren met de zink selenium. Ik hoop dat het voor jullie ook zal helpen.
Even een vraagje, van welk merk gebruiken jullie mannen zink/selenium? Keek gisteren even bij de etos maar zag zo 123 geen combi preparaat
Wij gaan dit jaar (juni ofzo) weer beginnen aan ivf/icsi, ik slik zelf dan de mama compleet + en voor mijn man ga ik orthica compleet 4 men bestellen, is een multivitamine waar alzink, selium, foliumzuur ed in zit, deze tip heb ik ook hier van de site en dit is een aanrader vanuit dusseldorf (zitten wij niet hoor) dit schijnt sperma-verhogend te zijn. Succes met je laatste iui!
Hey meiden! Mijn man gebruik zink/selenium van het kruidvat, die hebben wel een combi hiervan. 2 tabletjes per dag. Verder neem ik dus de omega 3-6-9, 2 per dag(das 500 mg visolie en 550mg lijnzaadolie) en de magnesium, 375 mg per dag. Alles gewoon van kruidvat! Laten we hopen dat het helpt! xxxx
Daarvan wordt gezegd dat het de zaadkwaliteit ook zou verbeteren. In "be-daddy" capsules van pharma nord zit het ook. Alleen zijn die erg duur dus kun je net zo goed de gewone capsules nemen en daar selenium/zink bij slikken...ik heb dit vergeleken en dan krijgt manlief precies hetzelfde binnen.... Wie weet...baat het niet dan schaad het niet, toch??? x
Ik slik zelf davitamon compleet mama plus zit ook vis olie en folliumzuur in. magnesium kruidvat zink kruidvat b 1000 compleet kruidvat vitamine c 1000mg vitamine e 200mg vitamine D3 naturally inspired de tuinen. Hoop dat je er wat aan hebt