clomid minder goed werken naarmate het aantal cycli?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door julia80, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoi dames,

graag vraag ik aan ervaren clomid gebruikers jullie input:
    ik heb in juni 2012 50 mg clomid gekregen. Toen 4 follikels waarna me is afgeraden om te proberen. maand erop 25 mg, 1 follikel, eisprong op cd18, meteen zwanger.

nu in jan 2014 25 mg clomid voor een brusje, op cd 19 eisprong. feb 25 mg, eisprong op cd18. Maart weer 25 mg, follikel meting gehad, follikel was nog erg klein en verwacht nu mijn eisprong pas op cd23/cd24. Stuk later dus dan de drie rondes hiervoor met 25 mg. Ik maak me een klein beetje zorgen dat de clomid minder goed begint te werken en dat het misschien volgende ronde nog later of helemaal niet meer komt, maar de gyn zei dat dit nergens voor nodig was en dat variatie in eisprongdag normaal was (maar tot nu toe was mijn eisprong dus steeds op cd18/19). Ik vroeg of de dosis misschien omhoog moest, maar zij zei dat je dan weer risico op overstimulatie hebt en dat je zolang je maar een eisprong hebt, op die dosis moet blijven.

Wat is de ervaring van langdurig clomidgebruikers mbt resistentie?
    En hoe ging jullie gyn hiermee om? Gingen ze omhoog met de dosis als de cyclus te lang werd of niet?

bedankt voor jullie hulp!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Toen mijn cyclus langer werd ben ik idd in dosis omhoog gegaan, maar dat verandere niets aan mijn cyclus en toen ben ik overgegaan op spuiten,.

Wellicht kun je een ronde 50mg proberen, als je weer te veel eitjes krijgt dan weet je iig dat 50 te veel is.
    Misschien kun je ook 25 en 50mg om en om slikken. Dus cd 3 25mg, cd 4 50mg, cd 5 25mg enz. Ik heb dat vaker via het forum hier voorbij zien komen.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hi,
    Ik kan me je zorg en vraag goed voorstellen! Eisprongvariatie geloof ik heus in, maar het is dan wel toevallig dat het steeds opschuift. Je lijf went toch aan clomid en soms is er dan toch meer nodig. Wat Flora voorstelt klinkt logisch.
    Mijn ervaring: Voor mijn dochter heb ik vijf rondes clomid moeten slikken. Na 3 rondes heb ik 50-100-50-100-100 geslikt. Omdat mijn eisprong steeds later kwam en mijn cyclus daardoor erg lang werd. Een soort tussendosering. Hier kreeg ik max 3 eitjes van.

Succes!

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoi Flora en Kara,
    bedankt voor jullie reacties!
    Op welke dag kwam jullie eisprong, toen deze 'later' kwam en de gyn het reden genoeg vond om omhoog te gaan in dosis?

zijn er nog meer ervaringen van andere dames?

Deel Deze Pagina