@boeff: daar heeft verder ook niemand iets mee te maken.. Bij ons wisten in het begin ook alleen mijn ouders en schoonouders het. Naar mate het steeds langer ging duren en er steeds meer zwangere in onze omgeving kwamen hebben we het ook aan onze beste vrienden verteld en een aantal collega's van mij weten het. Maar verder ga ik het niet aan iedereen vertellen! Ik zie het straks wel verschijnen
ik zou het ook best wel er met collegas over willen hebben,, maar ik heb stuk voor stuk K*T collegas,, ze doen heeeel lief in je gezicht, draai je je om krijg je een mes in je rug! ze doen ook niks anders dan heel de dag roddelen en iedereen proberen eraan te naaien. nou prima maar dan moeten ze niet gaan verwachten dat ik ga vertellen waarom ik zowat om de dag naar het ziekenhuis moet..(zouden ze maar al te graag willen weten). liefs
@boeff; dat is wel vervelend. Wat voor werk doe je? Ik werk in de hulpverlening dus kan juist erg goed met mijn collega's praten. Ze zien gelijk als ik niet lekker in m'n vel zit en weten me daar te raken dat de emoties er wel uit moeten komen haha.. Maar als ik niet lekker in mijn vel zit moet ik dit wel kwijt want anders kan ik m'n werk niet goed doen..
ik werk in een pluimveebedrijf. werk er eigenlijk al vanaf mijn 14e, eerst vakantie werk en vanaf mijn 19e vast. mijn vader is daar bedrijfsleider zo ben ik daar terecht gekomen. wat ik zo erg vind aan mijn collegas, ze vragen steeds of ik zwanger ben en wanneer ik nou eens aan kinderen begin, zoo irritant!! liefs
hey net weer geweest voor een fm en er zaten nu 3 eitjes van 10mm:O de rest was gelukkig wel heeeeel erg klein dus hoop deze keer niet op overstimulatie. moet nou weer 3 dagen door spuiten met 75 en dan donderdag weer terug.. Mevr. B. vond het er wel erg goed uit zien en dat ging wel lukken deze ronde zei ze dus ik ben benieuwd. hoe was het jouw gegaan vandaag nijn? ik dacht kom lekker optijd dan ben ik miss wel eens een keer als eerste, ja niet dus. wat was het druk he!! @zazu voor jouw begint het ook spannend te worden he!!? liefs
@boefff; bij mij nog geen vooruitgang. Erg volle eierstokken maar nog geen dominant eitje die groter is dan de rest. Echt zo gek iedere keer, mijn eierstokken zitten echt helemaal vol met allemaal eiblaasjes, heb jij dat ook? Mijn BMS is al 8mm en moet gewoon doorgaan met 75EH spuiten en woensdag terug. Vandaag was CD11 dus nog vrij vroeg en ik vind het wel fijn dat we nu nog niet ophogen gezien ik alleen nog maar overstimulatie heb gehad. Hopelijk komt er snel een dominant eitje die op deze dosis gaat groeien. Voor mij dus weer afwachten en anders toch een beetje gaan ophogen eind van de week. Het was idd. erg druk! Woensdag maar nog iets eerder naar het ziekenhuis want ik moet echt om 10uur op een afspraak zijn in Eindhoven (in woensel).. Voor jou ziet het er nog goed uit, hopelijk zet 1 eitje mooi door met groeien! Leuk dat we zo samen op gaan.
mijn eierstokken liggen inderdaad ook echt helemaal vol met eitjes. nu gelukkig allemaal hele kleine en 3 wat grotere.. de vorige ronde had ik 3 eitjes van 18 en de rest was allemaal tussen de 10 en 13 dus gelukkig is dat nu heel anders. cd 11 is inderdaad ook nog vroeg en je kan eigenlijk beter een week langer spuiten dan dat je dadelijk weer overstimulatie hebt. mijn bms was pas 4mm maar dat groeit bij mij altijd langzaam dus dat komt wel goed. ik moet donderdag terug.. mocht kiezen tussen woensdag en donderdag. maar als ik op donderdag ga en er is dan nog niet veel verandert moet ik terug komen op zaterdag en niet zondag was echt grappig met die studente vanmorgen. ze begon bij mij met de echo en mevr. B. was nog wat anders aan het doen.. dus ging ze mijn baarmoeder zoeken. haha een halve minuut later begon ze al een beetje rood aan te lopen (ik had ondertussen mijn baarmoeder al 25x voorbij zien komen haha) maar ze kon hem niet vinden.. idd leuk dat we zo gelijk op gaan,, hopelijk dadelijk ook samen op het wachtbankje en dan 2 weken daarna een positieve test liefs
@boefff Wat een goed nieuws...gaat goed bij jou! @nijn86 Hier ook eierstok vol met kleine eitjes, ik schrik er altijd van...hopen dat er snel iets groeit! Hier nog altijd op het wachtbankje, vanmorgen was temp nog mooi 37,2... Wel last van hoofdpijn vanavond en gisteren veel last van mijn rust...altijd voor menstruatie...dus ben er bang voor... Verder helemaal geen kwaaltjes... Héél raar...vanmiddag lag er een zwangerschapstest voor mijn auto op de stoep (verpakt)...is dat een signaal Liefs
haha dat is wel een heel apart varhaal! miss is het wel een signaal ja het was wel de afspraak he dat deze ronde de onze ging worden! als je ongi moet worden op welke dag zakt je temp normaal dan? bij gebeurde het al na 10 dagen en op dag 12 werd ik ongi. ik hoop het echt voor je dat je over een paar dagen een positieve test heb liefs
@boefff; haha ja ik had ook al het idee dat ze wat onervaren was.. En ik spuit inderdaad liever een week langer dan dadelijk weer overstimulatie, want wil onderhand wel eens een keer een eisprong krijgen!! Ben benieuwd morgen, en anders zal ik denk ik vrijdag wel weer terug moeten komen. @zazu; dat is wel heel toevallig ja.. Wanneer ga je een test doen? Spannend zeg.. Hopen op mooi 2 donkere streepjes Ik doe nooit temperaturen, zo een gedoe en ik hoorde dat de hormoonbehandelingen je temperatuur kunnen beinvloeden maar dat weet ik verder niet. Succes met testen!!
ik doe wel mijn temp meten. de vorige ronde klopte het precies en het scheelt me ook weer 10 zw testen ik heb nu alle testen het huis uit gedaan en ga het na mijn hopelijke eisprong alleen doen met temperaturen. heb je nog helemaal geen eisrpong gehad? want dit is toch je 3e ronde puregon ofniet? had je dan alle 2 de keren overstimulatie? liefs
@boefff; dit is inderdaad mijn 3e ronde puregon. Eerst heb ik 2 rondes clomid gehad, 50mg en 100mg, hier deed ik helemaal niks op. Ik ben toen overgestapt naar de puregon. Ik heb de eerste ronde 7x 75EH gespoten, toen 2x 100EH en toen werd er al opgehoogd naar 125EH, toen had ik overstimulatie, die cyclus is afgebroken met provera. Tweede ronde puregon ben ik gestart met 100EH, rond cyclusdag 13 zat ik wederom tegen een overstimulatie, ik heb toen 2 dagen niets gespoten op de hoop dat de twee grootste eitjes door zouden groeien en ik toch de pregnyl mocht zetten. Zonder stimulatie gebeurde er niets, ik heb toen nog 1x 50EH gespoten. Er zaten toen 2 eitjes van 16mm en 1 eitje van 18mm en nog een heleboel rond de 12mm. Ik mocht toen toch de pregnyl spuiten. Gyn van D. dacht dat die 2 van 16 en die ene van 18 zouden springen en er was een kans dat die van 18 bevrucht kon worden. Ik mocht voor mijn eigen geruststelling een week na de pregnyl bloed laten prikken, al was van D. er zeker van dat ik een eisprong gehad zou hebben. Nou wat bleek; mijn bloedwaarde was 0, dus er was geen eisprong geweest Waar het aan ligt kan van D. niet verklaren. Ik heb zelf het vermoeden dat het eitje weer gekrompen is ook gezien ik 2 dagen niets gespoten had en daarna maar een hele kleine dosering. Het maakt me in ieder geval super onzeker en wil deze cyclus echt goed benutten. Ik heb na de tweede ronde puregon een pauze ingelast ivm vakantie, toen ik daarna weer wilde gaan starten had ik een cyste van 6cm, ik heb daardoor weer een hele maand moeten wachten voordat ik verder mocht gaan. Ben zo blij dat ik nu eindelijk weer iets kan doen! En ik heb liever dat deze cyclus te lang gaat duren dan weer overstimulatie, als het aan mij ligt gaan we met tikjes ophogen als ik niet reageer op 75EH want ik weet dat 100EH teveel is! Heb jij van jezelf ook nooit een eisprong gehad toen je stopte met de pil? Ik ben vorig jaar augustus gestopt en dus tot op heden nog niet eens een eisprong gehad, zo frustrerend!!
ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil werd na 3 maanden nog niet ongi. ben toen weer begonnen met de pil en besloten toen om eerst het huis helemaal te verbouwen en dan na de vakantie in oktober weer te stoppen met de pil.. omdat ik dus eigenlijk al wist dat ik niet ongi ging worden uit mezelf en ook nog eens een verhoogde kans op trombose heb werd ik al meteen doorgestuurd naar de gyn. heb van mezelf nooit een eisprong gehad. let idd goed op met dat ophogen want ze doen het zo makkelijk in weert. ik heb trouwens na mijn eisprong (puregon ronde 1) geen bloed laten prikken. maar werd wel uitmezelf ongi dus ga er vanuit dat ik gewoon een eisprong heb gehad.. deze ronde ga ik wel bloed laten prikken dan weet ik het ook zeker. ik hoop echt dat het deze ronde gaat lukken voor ons allemaal! want als het nu niet lukt moet ik weer gaan wachten tot december want ga in november op vakantie. zou wel mooi zijn als ik dan net een maandje zwanger ben daar gaan we gewoon voor!! liefs
@boefff: wat heerlijk om een vakantie in het vooruitzicht te hebben, waar ga je naar toe? Ik kan ook wel een vakantie gebruiken zeg.. Gister echt een rot dag gehad, heb de hele avond alleen maar ruzie lopen maken met manlief en een paar flinke huilbuien gehad, rothormonen!!! Vandaag een echo gehad. BMS was nu opeens nog maar 6mm. Maar goed daar maak ik me niet zo druk om want dat groeit altijd wel goed bij mij en is misschien net op een ander punt gemeten. Rechts erg veel eitjes rond de 8 a 9mm. Links ook maar er zat er eentje van rond de 11mm.. Ik had mevr. de J. vanochtend en ze had het over ophogen naar 100. Ik heb haar uitgelegd dat ik liever heb dat deze cyclus langer gaat duren dan weer een overstimulatie en heb voorgesteld om gewoon met 1 tikje op te hogen. Haar antwoord was; dat is een goed plan.. Toch erg dat je als patient je eigen dosis moet bepalen.. En ergens snap ik niet dat we gaan ophogen want er is iets aan het groeien.. Maar goed, 1 tikje durf ik wel aan, moet vrijdag weer terug. Jij succes morgen!!
Heey meiden Wat een gedoe allemaal he!! Ook hier ging het niet zoals het moest helaas!!! Zit nu op dag 28 en geen ongi maar ook niet zwanger!! Blijkt dat ik dus geen eisprong gehad heb! Nu weer aan de provera dus ong over 14 dagen ongi en dan gaan we weer verder! Ws is er geen eisprong gekomen omdat de gyn die de laatste echo gedaan heeft (niet mijn eigen) mijn cyste die er al even zat als groeiend ei aangezien! Hier heb ik toen nog een opmerking over gemaakt maar vlgns hem was die echt een groeiend ei... nou mooi niet dus!! Vandaag in de echo was de cyste aan de linkerkant weg en die aan de rechterkant zit er nog!
ik ga naar jamaica,, ff lekker niks aan mijn hoofd.. ben ook echt toe aan vakantie. De hormonen spelen bij mij ook flink op. zaterdag flink ruzie gehad en ik kan behoorlijk bot uit de hoek komen de laatste tijd. heb ik normaal eigenlijk niet. kvind het ook echt niet normaal dat we gewoon zelf onze hoogte moeten bepalen. hun willen zo snel in weert, en daar heb je in ons geval dus niks aan. ik wil ook dat het allemaal snel gaat maar niet dat ik na die ronde weer een paar weken kan gaan zitten wachten omdat het weer fout is gegaan. je kent je eigen lichaam toch het best, daar ben ik nu ook achtergekomen. wel fijn dat er nu wel iets aan het groeien is we gaan goed gelijk op @coortje,, nou lekker zeg. bij jullie ook al zoon prutsers die gyns vervelend zeg dat je geen eisprong hebt gehad.. zit je voor niks steeds in die spanning. duurt ook altijd zo lang he met die provera!! verschrikkelijk liefs
@boefff; inderdaad! Ik heb mijn lichaam ook goed leren kennen en laat het niet weer verpesten door een gyn. die even makkelijk zegt we gaan maar weer 100EH spuiten, vind het al spannend om 1 tikje op te hogen gezien de vorige rondes.. Maar ga het wel doen, als er vrijdag teveel aan de hand is kunnen we altijd nog wat naar beneden gaan met de dosis. En 1 tikje zal niet het grote verschil gaan maken lijkt me (hoop ik...) Dat bot uit de hoek komen ken ik haha, vooral naar de mensen die dicht bij me staan, manlief en moeders hebben het soms hard te voorduren met mij.. Jamaica! Heerlijk zeg! Hoelang ga je? Zou ik ook graag eens naar toe willen, ben wel jaloers op je haha.. Wanneer ga je? @coortje; ken jou voorgeschiedenis niet maar inderdaad erg slordig om een cyste aan te zien voor een eitje. Ik heb zelf wel meegemaakt dat ik pregnyl mocht zetten en er zaten toen 3 eitjes, 1 van 18mm en 2 van 16mm maar toen is er ook niets gesprongen. De gyn. kan het zelf niet verklaren maar het is wel flink vervelend! Heb je eerder wel al ooit een eisprong gehad?
ik ga 10 november voor 16 dagen dus dit is ook mijn laatste ronde meteen. want als ik nog een ronde doe dan word ik midden in de vakantie ongi en kan ik ook niet beginnen met puregon omdat ik persee een uitgangsecho wil. dus kan beter in de vakantie beginnen met provera en dan meteen na de vakantie verder... hoop natuurlijk dat dit allemaal niet meer nodig is na deze ronde maar denk vast vooruit 1 tikje zal weinig kwaad kennen denk en idd je kan altijd naar beneden. als bij mij de eitjes morgen nog steeds 10mm zijn en de rest groeit mee dan wil ik denk ik ook naar beneden want overstimulatie heb ik echt geen zin meer in. bij mij zijn ook echt vriendlief en mijn moeder de lul mijn vriend laat het wel over zich heen komen maar van mijn moeder krijg ik altijd commentaar maar tis wel frustrerend want de ene keer ben ik echt chagarijnig en de andere keer weer heel vrolijk. och wij moeten al zoveel doorstaan, moeten die kerels er ook maar een beetje voor overhebben liefs
Oow, oow...wat zijn die verhalen toch herkenbaar. Dames, pas asjeblief op met dat ophogen!! In Weert hebben ze daar zo'n 'handje van'. Je moet écht voor jezelf opkomen en meedenken...alleen dat helpt je verder. Ben voorzichtig en hoog inderdaad alleen op 'klikjes'...beter iets langer dan overstimulatie. Dan gooi je deze ronde weg én misschien de volgende door cystes of follikels die nog niet weg zijn... Echt op je eigen intuïtie afgaan, dit heeft me tot nu toe altijd geholpen!! Succes dames....liefs