Hormonen spuiten..

Discussion in 'MMM clubs' started by Roos36, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinklestar

twinklestar VIP lid

Apr 13, 2010
    8,882
    0
    0
    zuid-holland
    hallo lieve meiden hier ben ik dan even het is een hele poos geleden:) maar emrk dat de behoefte voor zp er nog niet echt is:):(
    maar wilde jullie toch even laten weten dat het opzich wel goed met ons gaat ben nog in afwachting van de ongi want dat wil nog niet opgang komen vrijdag moet ik terug naar de gyn en dan horen we meer en weten we of alles goed is

@ zazu ik zie aan je banner dat je zwanger bent meiss wat goed zeg;) maar zie ook dat 1 vruchtje het niet heeft gered en dat het andere vruchtje wel te zien is maar jullie nog niet zeker weten of het hardje klopt wat een onzekerheid zeg ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie over twee weken een heel mooi hartje mogen horen:) knuff

@ boefff lees dat het bij jullie ook niet wil gaan zoals het moet gaan wat een pech ik ga toch heel hard voor jullie duimen meiss jullie verdienen het allemaal zo;)

@ alle dames die ik gemist allemaal heel erg welkom ik hoop dat jullie allemaal snel roze mogen hebben

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @weegschaaltje; dat klinkt positief meid! Heel veel succes morgen, hopelijk heb je mooi een groot ei boven de 2cm ;) en dan hup die pregnyl erin en klussen maar! ;)

@sabine; waarom ga je al zo vroeg testen als je weet dat je positief test op pregnyl? Dan weet je toch nog helemaal niks.. Ik zou gewoon wachten tot 2 dgn voor je NOD ofzo, tis zonde om zoveel testen te gebruiken als je de info al hebt dat je positief test op de pregnyl. Ik weet hoe erg deze periode is, ik zelf had ook echt geen geduld meer en heb voor het eerst getest 3 dgn voor mijn NOD, deze was positief en bleef positief, maar jij bent nu wel erg vroeg aan het testen.. Tempen kan een goed alternatief zijn, elke ochtend dat die nog hoog is is weer een geruststelling dat je waarschijnlijk nog niet ongesteld wordt. Succes meid, nog een paar lange dagen en dan hopen op een mooi kerstcadeau!

@boefff; ja idd. een volgende cyclus kan het weer teveel zijn, wat een ellende zeg. Besef me nu nogmaals dat ik echt zo een mazzel heb gehad met mijn eerste ei. Ik hoop echt niet dat ik deze weg nogmaals moet bewandelen voor eventueel een tweede. Ik leef met je mee en ga duimen op een goeie week voor jou!!

@twinklestar; fijn dat je nog wat van je laat horen en goed om te horen dat het goed met jullie gaat! Hopelijk ziet alles er goed uit en mag je snel weer zwanger worden en dan duimen dat alles goed blijft gaan! Hebben ze ook onderzoek gedaan waardoor het mis is gedaan of kunnen ze daar niks van zeggen? Heel veel succes meid!

Met mij gaat het wel goed. Ben vandaag een dagje naar de sauna geweest maar door alle negatieve reacties is mijn ontspannen dagje een beetje verpest. Ik heb aan de gynaecoloog gevraagd of de sauna kwaad kan en hij zei dat we gewoon mochten gaan, ik zou alleen wat duizelig kunnen worden maar verder zou ik geen risico lopen. Maar goed, de mensen om mij heen denken daar anders over en krijg alleen maar reacties dat het niet goed is en je pas na 14 weken naar de sauna mag, dit heb ik ook wel ergens op internet gelezen maar als de gyn. zegt dat het geen kwaad kan... Ik word er een beetje onzeker van en hoop niet dat er dadelijk iets mis is..

3. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey twinklestar!

fijn dat het weer wat beter met je gaat! hopelijk kun je snel weer aan de slag en ga je gewoon weer op roze! neem lekker je tijd en voel je niet verplicht iets te laten weten op zp!

@nijn, als de gyn heeft gezegd dat het geen kwaad kan dan zou ik daar ook gewoon vanuit gaan en me verder geen zorgen om maken. gewoon lekker genieten meid!

liefs

4. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

Nov 4, 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Snel tussendoor even een update van mij:

Vanochtend weer een fm gehad. Het eitje van 13 mm is doorgegroeid naar 18 mm! Vandaag wel nog een keer puregon gespoten en morgenochtend spuit ik ook nog 1 keertje puregon (zodat het eitje nog een klein beetje doorgroeit tot rond de 2 cm). En morgenavond moet ik dan de Pregnyl zetten! (au au)
    Op de valreep maak ik dus toch ineens al snel weer een kans... Ik ben echt heeeeeeeel erg benieuwd hoe het deze keer gaat aflopen...

Dames heb wel een vraagje: ik zou eigenlijk best graag willen temperaturen. Hoor veel dames erover, maar heb het zelf nog nooit gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk? Een goede thermometer heb ik al in huis :) Alvast bedankt!

5. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey meid!!

wat goed dat je morgen al de pregnyl kan gaan zetten:D

ik zou morgen vroeg en overmorgen ook al tempen dan weet je ongeveer wat je temp voor de eisprong is. daarna gewoon doortempen. als je je eisprong hebt gehad dan gaat je temp omhoog.(hoef niet veel te zijn, kan al 0.2 of 0.3 graden zijn). als je zwanger bent blijft je temp steeds hoog. maar als je ongi gaat worden daalt je temp weer terug. bij mij gebeurde dit rond 12dpo.

het kan zijn dat je temp een 'innestelingsdip' gaat maken. dan is je temp rond 5dpo een dagje iets lager.

hoop dat er je iets van begrijpt en als je vragen hebt, gewoon stellen!!

liefs

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @weegschaaltje; goed nieuws meid, fijn dat je een groter ei hebt en dat je nog een keer door mag spuiten!! Heb je dit zelf voorgesteld of kwamen hun ermee? Ik weet niet precies wat mijn ochtendtemp. was voor de eisprong, want ik ben er ook vrij laat mee begonnen. Mijn temp. was steeds rond de 37.0, soms 36.9 en soms zelfs 37.2. Als je nu al gaat temp. weet je wat je temp. nu is alleen weet ik niet of dat beinvloed kan worden door dadelijk de pregnyl of de puregon. Maar volgens mij is je temp. voor de eisprong altijd maar voorin de 36 of rond de 36.5 Wat wel belangrijk is, is dat je temp. voordat je opstaat, dus direct als je wakker wordt als je nog in bed ligt. Wanneer je op bent geweest dan stijgt je temp. onmiddelijk en kun je niets meten. Heel veel succes en hopelijk met een super resultaat!

@boefff; heel erg veel succes morgen! Ik hoop echt dat je morgen eindelijk goed nieuws mag komen brengen, ik ga voor je duimen!

7. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @weegschaaltje; goed nieuws meid, fijn dat je een groter ei hebt en dat je nog een keer door mag spuiten!! Heb je dit zelf voorgesteld of kwamen hun ermee? Ik weet niet precies wat mijn ochtendtemp. was voor de eisprong, want ik ben er ook vrij laat mee begonnen. Mijn temp. was steeds rond de 37.0, soms 36.9 en soms zelfs 37.2. Als je nu al gaat temp. weet je wat je temp. nu is alleen weet ik niet of dat beinvloed kan worden door dadelijk de pregnyl of de puregon. Maar volgens mij is je temp. voor de eisprong altijd maar voorin de 36 of rond de 36.5 Wat wel belangrijk is, is dat je temp. voordat je opstaat, dus direct als je wakker wordt als je nog in bed ligt. Wanneer je op bent geweest dan stijgt je temp. onmiddelijk en kun je niets meten. Heel veel succes en hopelijk met een super resultaat!

@boefff; heel erg veel succes morgen! Ik hoop echt dat je morgen eindelijk goed nieuws mag komen brengen, ik ga voor je duimen!

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    Ik zie dat mijn berichtje gister 2x geplaatst is... Raar!

@boefff; jij zult nu wel in het ziekenhuis zitten, heel veel succes zo!! Hopelijk kom je terug met goed nieuws!

9. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    jaaaaaaaaaaaaa goed nieuws:D:D:D heb al een ei van 15mm en een ei van 12mm:D nog 2x puregon spuiten en dan verwacht ik donderdag mijn pregnyl:)
    ik ben zo blij,, eindelijk goed nieuws:D

liefs

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @boefff; wat fijn meid!! Ben echt heel blij voor je! Dus donderdag nog een keertje terug? Waren de overige eitjes allemaal rustig? Hoe dik was je BMS? Nou lekker van genieten en duimen dat je donderdag de pregnyl mag spuiten!!

11. Weegschaaltje84

Nov 4, 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Nijn: nee het is eigenlijk door niemand voorgesteld. Zij hebben het niet aangegeven en ik heb dus eigenlijk voor mezelf besloten dat ik tot aan Pregnyl nog wel de Puregon zou blijven doorspuiten. Ik ben er namelijk echt van overtuigd dat mijn eitjes uit zichzelf niks doen. En zij gaan er wel heel erg van uit dat eitjes, als ze eenmaal groeien, gewoon uit zichzelf ongeveer een paar millimeter per dag doorgroeien. Nou, ik denk dus van niet :) Heb het daarom verder ook niet aangekaart, want ik wist dat ze zou zeggen dat ik niet meer Puregon hoefde te spuiten. Maar ik heb lekker gisteren en vanochtend nog een spuitje gezet. Daarmee hoop ik dat mijn eitje van 18 mm naar ongeveer 2 cm is gegaan (ben erachter dat mijn eitjes ongeveer 2 mm per dag groeien als ik Puregon spuit en als het eenmaal op gang is gekomen).

Vanavond dus de Pregnyl!! Reuze spannend weer die wachtweken.

Ik heb wel in de tussentijd iets raars en best vervelends: last van oud bloedverlies. Had het in het ziekenhuis ook gezegd maar zij gaven aan dat het niet van het BMS zou kunnen zijn omdat die zich gewoon nog steeds aan het opbouwen is en dat die mooi dik is (gisteren 8 mm). Waarschijnlijk van mijn baarmoedermond of van de vaginawand afkomstig. Maar het is dus heel veel rood/bruin gekleurde afscheiding. De ene keer echt rood, de andere keer bruinig... Naja, hoop maar niet dat dat straks een eventuele bevruchting en innesteling in de weg gaat staan, ik weet namelijk niet wat ik ervan moet denken!

@ Boefff: wowwww superrrr!!! Ben echt blij voor je! Zo zie je maar, ons lichaam is echt raar hahaha.. Het ene moment lijkt er helemaal niets te gebeuren en het andere moment zit je zomaar ineens uit het niets met een prachtig eitje. Jij hebt er zelfs 2! Dubbel kans! Succes meissie! We lopen ongeveer gelijk op dus we kunnen tegelijk op het wachtbankje plaats nemen!

Liefs

12. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    de rest was gelukkig allemaal rustig en mijn bms was weer 7mm. had vanmorgen ook al vruchtbaar slijm dus wist wel dat mijn bms iig weer in orde zou zijn. moet donderdag iid nog een keer terug en hoop dan dat ze goed groot zijn allebei.

@weegschaaltje, we gaan idd lekker gelijk op nu:D als alles donderdag goed is bij me dan lig ik 2 dagen achter op jouw,, spannend:D:D heb nu al zin in het wachtbankje haha. hoop wel dat het eitje van 12mm donderdag ook groot genoeg is dan heb ik dubbele kansen, maar 1 eitje is ook goed hoor.
    over dat bloedverlies zou ik me niet te druk maken, is misschien wel een gesprongen adertje ofzo.

liefs

13. Weegschaaltje84

Nov 4, 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ook zin in het wachtbankje hihihi... Al weet ik wel zeker dat ie voor het gevoel natuurlijk weer veeeeeeeel te lang gaat duren! En dat het geduld flink op de proef gesteld gaat worden!

Ik hoop dat het voor ons beiden eindelijk een keer raak is meid, wat zou het prachtig zijn om al zwanger zijnde het nieuwe jaar in te luiden!

14. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @weegschaaltje; goed dat je gewoon nog doorspuit dan is je ei zeker groot genoeg!! Dat bloedverlies kan ik je geen antwoord op geven, ik heb dat zelf nooit gehad.. Als je BMS gewoon nog dik was zou ik me geen zorgen maken. Is het wel weer gestopt? Hopelijk gaan aankomende 2 weken snel voorbij voor jou!!

@boefff; spannend morgen... :) Ga je weer naar de huisarts voor de pregnyl? Alvast veel succes en ben benieuwd!

15. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!

neem de pregnyl mee, misschien dat ze hem dan meteen zetten (als mijn eitjes groot genoeg zijn natuurlijk) en anders rij ik gewoon weer ff lekker naar de huisarts:p die ziet me al aankomen haha.
    ik heb wel veel druk vooral rechts in mijn buik (daar zit ook het grootste eitje). heb schrik dat ie dadelijk te groot is:p.

hoe is het nog met jouw?? begin je al een buikje te krijgen??

liefs

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @boefff; voor de zekerheid misschien al een keer klussen ;) Hopelijk is de rest rustig gebleven.. Had je aan iedere kant een ei? In ieder geval veel succes morgen en die dames bij de bali kunnen je misschien wel helpen met de pregnyl. Ik heb nog geen zichtbaar buikje.. Zie zelf wel iets wat gewoon op een vetrolletje lijkt maar kan mijn eigen broeken gewoon nog met gemak aan. Ben benieuwd wanneer het echt gaat komen.. Heb al een tas met zwangerschapskleding gekregen van mijn schoonzus, zitten best leuke broeken bij dus heb in ieder geval al iets mocht ik mijn broeken niet meer dicht kunnen. Heb wel weer wat meer last van ochtendmisselijkheid, afgelopen weekend ook moeten overgeven maar trekt gelukkig weer snel weg.

17. Weegschaaltje84

Nov 4, 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisterenavond de Pregnyl gezet. Naaldje deed dit keer absoluut geen pijn maar de substantie wel tijdens het inspuiten... Poeh het brandde gewoon echt in mijn buik! Las later trouwens dat je het spuitje 10 sec moeten laten zitten zodat de vloeistof onderhuids goed wordt opgenomen. Maar dat heb ik volgens mij niet gedaan. Heb m wel even erin laten zitten, maar denk dat t max 5/6 tellen waren... Zal toch niet erg zijn?
    Naja, vandaag voel ik zo een 'spierpijn' in mijn buik op de plek waar ik gespoten heb.. Verder eigenlijk geen bijzonderheden, we hebben ons best gedaan met klussen that's it...

Bloedverlies is overigens sinds gisteren gestopt.. Vraag me nog steeds af wat dat nou te betekenen had, geen idee..

Liefs!

18. Sween4

Sween4 Bekend lid

Nov 9, 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden.

Ik kom even binnen vallen, hoop dat het geen probleem is?

Ik heb even een vraagje, ik moet vrijdag a.s. voor een nieuwe FM heb van de week clomid 150 mg geslikt, mocht dit niks zijn geworden ( waar ik heel erg rekening mee houdt), moet ik overgaan op hormoon spuiten. Kunnen jullie me een beetje vertellen, wat ik kan verwachten hoe dat allemaal in zijn werk gaat, en of het snel werkt en wat die waardes etc inhouden?

alvast bedankt voor jullie advies!
    @ Nijn, gefeliciteerd met je zwangerschap! mooie foto!
    @ all, succes met spuiten en op het wachtbankje.

19. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    nou klussen riskeer ik niet:p hij moet morgen de beste lading hebben:p dus hij mag het nog een dagje opsparen:p ga morgen, vrijdag en zaterdag zoiezo klussen.

jammer dat je nog geen buikje hebt, maar dat komt wel hoor! dan kun je in 1x al je broeken niet meer aan!. vervelend ook dat je weer ochtendmisselijk bent, maar goed dat het dan snel weer bijtrekt!

liefs

20. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey sween!

tuurlijk mag je binnen komen vallen, iedereen is welkom:D

goed dat je er rekening mee houd dat clomid 150 niks kan gaan worden. ik heb clomid 150 niet eens hoeven slikken omdat de gyn zei dat de kans dat 150 WEL aan zou slaan heel klein was. ben meteen overgegaan op spuiten.

ik zal even vertellen hoe het bij ons ongeveer gaat.:
    als je ongi word ga je op cd3 voor een uitgangsecho. daarbij word gekeken of er geen cystes achter zijn gebleven en of alles weer rustig is. is dit het geval begin je met spuiten. de gyn geeft aan welke hoeveelheid. dit is voor iedereen anders. op cd8 ongeveer kom je voor de eerste fm. dan word er gekeken of er al een eitje gegroeid is. is dit niet het geval, kunnen ze de hoeveelheid gaan ophogen. vanaf dan moet je om de dag, of om de 2 dagen voor een fm. je gaat gewoon door met spuiten totdat er een eitje(s) is. is dit eitje groot genoeg dan krijg je de pregnyl spuit. deze zorgt ervoor dat je een eisprong krijgt.
    hou er dus wel rekening mee dat je een stuk vaker in het ziekenhuis zit voor een fm als bij de clomid!. ik zou even op youtube kijken bij puregonpen, daar staat heel makkelijk uitgelegd hoe het spuiten zelf werkt.

heel veel succes bij je fm en misschien heeft clomid 150 toch nog zijn werk gedaan!!!

liefs

Share This Page