@Twinklestar, Hoe laat moet je naar gyn? Ben benieuwd hoe het gegaan is. @Zuzu, Wat raar van die gyn. Dat is ook geen prettig gevoel dat ze niet eens goed zoeken.. Hoop toch dat er mooie eitjes zitten. Duimen draaien hier. @Boefff, Hoe gaat het nu?
Hai Roos, Wij zijn gelijk begonnen met spuiten, nou ja na twee jaar zelf proberen.. Arts vond het nog te snel maar toen ik zei dat ik 37 jaar was en de maanden voorbij zie gaan mochten we dan toch een afspraak maken. Wij zitten in Breda Amphia ZH. We hadden toen alle onderzoeken gehad behalve de samenlevingstest, vond mijn gyn onzin omdat er geen enkel onderzoek is waaruit blijkt dat er echt sprake is van vijandig slijm. Ik zei toen nog dat dit anders wel in zijn infoboekje stond. Alle uitslagen van de onderzoeken waren goed. Bij ons is er sprake van onbegrepen subfertiliteit. Het spuiten zelf vind ik heel erg meevallen, 1x op een plek in mijn buik gespoten dat ik dacht auw, hier niet meer doen. Ik ben op dag 3 begonnen met 75 ieh Menopur. Op de 10e dag van de cyclus kreeg ik de eerste echo, twee goed groeiende eitjes 14 en 10 mm beide rechts. Twee dagen later nog een echo, 1 ei 20 mm 1 ei 14 mm. Gisteravond Pregnyl gespoten. Morgen de behandeling, voor ons de eerste keer. Ik heb wel last van de hormonen, huilen om niks, vind me minder functioneren op mijn werk (vpk in het ziekenhuis en heel druk) thuis alleen de eerste dagen. Vriendlief weet hoe hij er mee om moet gaan. Geen gewichtveranderingen, ik word wel dunner van haar, helaas want ik heb al niet zo veel. Dit zijn tot nu toe de ervaringen die ik met je kan delen Roos. Liefs en succes!!
Is het trouwens zo dat als je gaat spuiten, je dan verder wel gewoon op de natuurlijke manier door gaat? Of zijn er hier veel die dan ook ivf krijgen ofzo? Ik ga wel aandringen op een samenlevingstest. Ik heb totaal geen cylcus meer (al erg lang) en leef verder erg gezond. Dit baart me toch wel zorgen. Bloedonderzoek was verder goed. Hormoonwaardes te laag. Maar er gebeurd gewoon echt helemaal niks. Ook niet na Clomid. Zijn er meer vrouwen die helemaal geen cyclus hadden en moesten gaan spuiten? En hielp dit? Nu begon de arts dus over die spuiten maar de rest moest ik weer met eigen gyn bespreken. Ik wil me daar goed op voorbereiden en vragen meenemen. Meestal kom ik er weg met nog meer vragen als er voor haha.
Ik heb ook geen cyclus van mezelf en dit is dan de 1e ronde spuiten! Ik krijg geen iui of ivf maar met spuiten moet er alleen een goeie eisprong komen en de rest mogen we zelf doen! Clomid reageerde ik bij de de meiden wel op.. met de minste hoeveelheid nu reageerd ik amper op de hoogste hoeveelheid! In 15 maanden 2 kansen gehad ( 2 keer goeie eisprong) en ja dan was ik ook zwanger maar helaas mk! Rest vd maanden steeds geen eisprong en steeds cystes!
@Coortje, Is er bij jou ook geen oorzaak gevonden voor het feit dat je geen eisprong hebt? Ik vind het bij mezelf zo raar. Je wordt er zo onzeker van.
Ja bij mij is er wel een oorzaak! Ik heb pcos en daardoor geen eisprong! Bij jou hebben ze dus nog niks gevonden??
hey roos,, gaat nog niet helemaal geweldig, was van morgen gaan werken maar was ook zo weer thuis maarja, nog 1 nachtje slapen en dan mag ik eindelijk weer naar de gyn ik hoef ook alleen maar te spuiten totdat ik een eisprong heb en dan op de natuurlijke manier. ook had ik geen cyclus maar ik heb ook pcos. haha dat je als je van de gyn afkomt nog meer vragen hebt herken ik heel erg, daarom ben ik zo blij met dit forum! liefs
vanmorgen gyn geweest en fm2 gehad weer was er geen follikel boven de 10mm met de gyn afgesproken dat we nog wel even doorprikken maar met een hogere dosis dus ben opgelucht dat de dosis nu in ieder geval omhoog gaat alleen vind ik het jammer dat ik vandaag toch alweer op dag 16 zit maar ja niks aan te doen nu maandag fm 3 ik hoop dat de hogere dosis voor een heel mooi eitje gaat zorgen @ roos ik spuit ook hormonen om eitje te laten groeien en dan op de natuurlijke manier ik hoop dat het met spuiten wel tot een mooi eitje brengt @ boefff morgen en dan weer naar de gyn heel veel succes @ mewe dankje dat je dit wilde delen ik hoop dat he snel tot een mooi resultaat mag leiden
Dames, Vanmorgen 2e FM gehad na 8 dagen Puregon spuiten. Links en rechts een mooi eitje van 10-11mm. Zaterdag terug.... Oow, ik hoop zó dat we deze ronde eindelijk een kansje (of twee...hihi) krijgen... Duimen jullie voor me???? Ik lees vanavond weer even bij en reageer dan op iedereen. Liefs
ja goedzo zazu!!! wie had je vandaag? ik ga zeker voor je duimen dat je een kansje of 2 krijgt deze ronde liefs
net mijn eerste hogere dosis gespoten ben heel benieuwd of er maandag een mooi eitje/eitjes te zien zijn
jeeeej ik mag weer verder dadelijk even voor de zekerheid een zw test laten doen (moest van de gyn) en als deze negatief is dan mag ik weer beginnen met provera eindelijk.! ook gelijk een uitstrijkje gehad omdat ik een half jaar geleden pap3a had. ben daar toen voor geholpen en het werd tijd voor een controle.. hopelijk is het deze keer wel goed.. liefs
@ boefff wat fijn dat je weer verder kan ik hoop natuurlijk dat je test posi zal zijn ik hoop dat de uitslag van het uitstrijkje goed is
test was negatief wie had dat gedacht ik heb mijn eerste provera pilletje al naar binnen gewerkt,, ga hem nu gewoon sochtends pakken dan win ik een dag uitslag van het uitstrijkje heb ik een beetje schrik voor maar ik blijf wel positief! liefs
@ boefff toch balen van je test kan me voorstellen dat je er een beetje angst voor hebt maar het komt vast goed ik duim voor een goede uitslag
@Boefff wat een goed nieuws dat je verder mag!! Had je nog een beetje hoop dat de test positief zou zijn? Wanneer krijg je de uitslag? Morgen weer naar zh voor 3e FM...hoop dat de 2 eitjes gegroeid zijn!