Hormonen spuiten..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos36, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wou graag meeschrijven als jullie dat ok vinden. Zou het erg fijn vinden om met mensen te schrijven die hetzelfde meemaken.

Ben in oktober 2010 gestopt met de pil en vanaf januari 2011 loop ik bij de gyn. Naar vele onderzoeken een laparascopie gehad en bleek dat ik wat verklevingen heb en endometriose.

Sinds augustus 2011 aan de clomid, begonnen met 50mg. Sloeg wel aan en op dag 11 een fm zaten 2 eitjes vn 18 mm. Helaas gaf de gyn mij geen otrivelle. Mislukt

ronde 2: clomid 50 mg, dag 12 fm 1 eitje van 15 mm.. naar 40 dagen nog niet ongesteld en opgewerkt met provera.

ronde 3: clomid 100mg, dag 11 fm eitjes veel te klein sloeg niet aan. weer provera nemen om ongi te worden. (heb geen cyclus van mezelf)

Clomid sloeg niet aan en had erg last van bijwerkingen, opvliegers, hormonen etc.

Nou ben ik op 26 januari begonnen met Gonal-f spuiten, 62,5 mg.
    Had op dag 9 een fm, 1 eitje van 21 mm. Toen mocht ik otrivelle spuiten, en nu 2 weekjes wachten..

Liefs Michèle

2. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey mj89!

tuurlijk mag je meeschrijven, tis een heel vruchtbaar topic;)

jij ook al een hele geschiedenis van de mmm. wel fijn dat het spuiten nu wel beter werkt voor je! je zit nu dus ook op het gevreesde wachtbankje!! ik ook.. spannend..

hopelijk snel een positieve test voor ons allemaal!!

liefs

3. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ik zit met een dilemma!!

mijn temp stijgt niet:S weet niet wat ik ervan moet denken.. zou het kunnen door het koude weer dat je temp wat lager is? ik kijk het morgen en overmorgen nog aan en als ie dan nog niet hoger is dan ga ik bellen voor bloed te laten prikken..
    het rare is, ik heb die druk in mijn buik (na de eisprong krijg ik altijd een cyste en die voel ik dan) en vorige ronde zei de gyn dat je na pregnyl eigenlijk altijd een eisprong hebt.. ik hoop zo dat dat in dit geval ook is..

liefs

4. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ hadasa wat lief dat je man helemaal terug komt ik hoop dat het met een mooie test beloond gaat worden;)

@ boefff daar ben ik het helemaal mee eens dat wel allemaal maar snel een mooie test mogen hebben voor ons word het weer spannend:D ik hoop dat je ei gewoon is geweest en dat de temp gewoon wat lager is omdat het zo koud is;)

@ mj89 welkom hier tuurlijk mag je met ons meekletsen wat fijn dat hormonen zijn werk wel lijken te doen hopelijk mogen we snel op roze

5. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier even heel snel een berichtje van mij..

Er is bij mij nog geen verandering. Ben nog erg teleurgesteld en ik word gek van de onzekerheid. Soms vraag ik me echt af waarom ik, waarom nou zo op deze manier. Ik weet dat ik niet mag klagen, er zijn vrouwen die veel ergere dingen hebben meegemaakt, maar pfff wat is dit moeilijk zeg.. Ik ben ook steeds vaker heel erg bang dat ik nooit moeder zou kunnen worden, dat mijn lichaam dat gewoon niet kan :( Erg negatief allemaal ik weet het, maar het komt denk ik ook gewoon door het vele wachten, de onzekerheid en stress. Iedere keer als ik weer van een echo afkom kom ik nooit met een definitief iets, het is altijd twijfelachtig, soms half positief en soms weer negatief, maar altijd 'afwachten'.. Ik had sinds de echo van afgelopen vrijdag trouwens weer last van bloedverlies (rood bloed). Niet vloeien ofzo, maar heel licht in het inlegkruisje en verder voornamelijk alleen bij afvegen op het toiletpapier (een mix tussen oud bloed en vers, maar dus wel meer richting echt rood dan dat het richting bruin gaat). Ik ben nu heel bang dat dit gewoon de miskraam is die op gang aan het komen is. Aan de ene kant, als het de miskraam is dan kan ik me er gewoon bij neerleggen, het laten gebeuren en weer focussen op de volgende ronde. Aan de andere kant: het is dan wel echt definitief gedaan met dit kindje :(

Hoe gaat het met de rest van jullie? Sorry als ik niet zoveel meer reageer en ik hoop niet dat het egoistisch bij jullie overkomt maar ik zit er echt een beetje doorheen en probeer dan ook minder achter de laptop te zitten, ik maak mezelf alleen maar gek door allerlei dingen te googlen en te lezen over miskramen en dergelijke.

Boefff en twinklestar op het wachtbankje, superspannend! Ik gun het jullie zo! Op naar een positieve test en niet alleen dat, op naar een gezonde zwangerschap! Want zo eentje als die van mij gun ik niemand, op naar een gezonde zwangerschap dus! Veel succes lieve dames.

Hadassa je man komt terug van zijn zakenreis wat goed zeg. Ik hoop heeeeeeel erg voor je dat die moeite beloond gaat worden, dat zou wel mogen!

6. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    #1046 twinklestar, 7 feb 2012
    Laatst bewerkt: 7 feb 2012
    lieve weegschaaltje je bent zeker niet egoistisch ik begrijp je gevoel heel goed die onduidelijkheid het niet weten of het wel goed is. de angst dat het niet lukt je lichaam het niet kan ook ik heb dat gevoel vooral na de miskraam maar nu nog steeds het vertrouwen in je lichaam word kleiner na iedere teleurstelling we mogen zeker niet klagen maar dat wil niet zeggen dat het minder pijn doet. we begrijpen dat je tijd nodig hebt meiss en je er nu niet zoveel bent knuffel

7. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    @ weegschaaltje. Wat een verdrietig nieuws, maar wonderen zijn de wereld nog niet uit, misschien groeit je wondertje wat trager en komt alles nog goed! ik hoop het echt voor jullie! Veel sterkte.

@ Nien en Sabine, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Beetje laat misschien (maar altijd leuk om te horen)

@ Boeff: Spuit je ook hormonen of ben je inmiddels al verder in de mmm? vanaf wanneer mag je testen? spannend he.. lijkt wel of de dagen 2 keer zo langzaam gaan.

Had wel last van de otrivelle spuit, voelde 2 dagen erna echt me eierstokken heel duidelijk. Hebben jullie daar ook last van? Vind het ook zo spannend allemaal, probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar dat wil nog niet echt lukken..

Hoelang zijn jullie al bezig?
    Zitten er op het moment nog meer dames op het wachtbankje?
    Spuiten jullie allemaal puregon? Weet iemand misschien wat het verschil is tussen puregon/pregnyl en Gonal-f en otrivelle?

Sorry wat een vragen!

Liefs michele

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @hadassa; wat spannend meid en wat fijn dat je man op en neer wil komen al is het wel zwaar voor hem.. Waarom mocht je trouwens de pregnyl nu al zetten? Ik dacht dat het eitje minimaal 18mm moet zijn wil het bevrucht kunnen worden, ik heb zelfs de dag dat mijn eitje 18mm was nog 1 dag puregon doorgespoten zodat hij nog net wat groter kon worden.. Wil je niet onzeker maken maar vroeg het me gewoon af, hopelijk groeit het eitje nog een beetje door!

@sabine; ik ben nooit overgestapt naar een verloskundige omdat ik in aanmerking kwam om bij de gyn. onder behandeling te blijven ivm het hart bij ons in de familie en een erfelijkheidsaandoening waardoor ik na de bevalling een iets verhoogde kans op een trombose heb.. Gelukkig is met het hart alles goed van ons kleintje dus maak me nu nergens geen zorgen meer over. Ik heb dus eigenlijk al heel veel echo's gehad. Tot de 12 weken om de 2 weken en daarna om de 4 weken. Wil je de nekplooimeting laten doen? Dan doen ze met 12 weken als je daarvoor kiest, wij hebben dat toen wel gedaan.. Zou wel balen zijn als je tot 20 weken geen echo meer krijgt..

@mj89; welkom hier! Ik reageerde ook niet op clomid, helemaal niks en mocht vrij snel overstappen naar puregon. Daarmee heb ik de eerste 2 cyclussen overstimulatie gehad maar de 3e cyclus eindelijk een eisprong gekregen en zie mijn banner ;) Hopelijk heb jij over 2 weekjes ook een positieve test! Die bijwerkingen van clomid herken ik wel, had ik ook heel erg.

@boefff; ik zou voor de zekerheid bloed laten prikken. Tijdens mijn tweede cyclus heb ik geen eisprong gehad van de pregnyl maar die cyclus was toen ook heel rommelig, zat tegen een overstimulatie aan en heb toen 2 of 3 dagen niks mogen spuiten en toen weer een heel klein beetje en toen de pregnyl maar er is toen geen eisprong geweest.. Kon van D. toen niet verklaren maar ik wist het toen een week later al omdat ik bloed had laten prikken en mijn progesteron was 0. Succes en hopelijk is morgenvroeg je temp. mooi hoger!

@weegschaaltje; ik begrijp dat je een zware periode doormaakt nu maar ook jij wordt mama en we blijven duimen dat je vrijdag goed nieuws krijgt en anders idd duidelijkheid! Dit maakt je helemaal gek zo. Meid ik denk vaak aan je en hoop op een wondertje voor jullie!

9. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ lieve twinklestar, heel erg bedankt lieverd. Je woorden doen me goed en jij weet inderdaad als geen ander hoe dit zou moeten voelen. Ik moet dan ook vaak aan je denken, aan hoe je je gevoeld moet hebben toen je eenmaal definitief wist dat het einde verhaal was. Je bent echt een super sterke vrouw! Dat het nu niet zo mocht zijn betekent gewoon dat het de volgende keer dubbel en dwars zo zal zijn! Nog heel eventjes op het wachtbankje en binnenkort gauw goed nieuws!

@ Michele: Van harte welkom in deze topic en dank voor je lieve bericht! Heel diep in mezelf en heel stiekem hoop ik natuurlijk dat je gelijk hebt en dat het inderdaad allemaal nog goed komt. Maar ik probeer toch realistisch te zijn, meestal is alles wat ik heb gewoon echt geen goed teken. Maar zoals je zegt: de wonderen zijn de wereld nog niet en deze zwangerschap was tot nu toe eigenlijk sowieso al een wonder. Want ik 'lek' al sinds vóór mijn eisprong en toch heeft dit die hard beebje zich ingenesteld en is het gaan ontwikkelen en heeft het een hartje dat klopt. Veel te traag en en veel te klein allemaal en waarschijnlijk kan het elk moment afgelopen zijn ermee, maar tot nu toe is het echt een vechtertje geweest en daar mag ik alvast erg trots op zijn. Ik laat het op me afkomen vrijdag.. Nog even geduld..
    Even wat antwoorden op je vragen: ikzelf ben anderhalf jaar intensief en concreet bezig met zwanger worden. De gedachte van het zwanger worden ben ik echter al jaaaaaaaaren mee bezig omdat ik al heel lang weet dat ik PCOS heb. Ik heb dus al heel lang de wetenschap dat een kindje krijgen voor mij nooit iets vanzelfsprekends zou zijn. De medische molen lijkt daarom nu ook alsof ik daar al eeuwen in zit. Ik heb eerst heeeeeeeeeel veel rondes Clomid gehad die gewoon echt helemaal niets uithaalden. Ik had zelfs niet eens normale menstruaties waardoor ik soms maandenlang stil stond en er niets gebeurde. Toen eindelijk na veel te lange tijd aankwakkelen overgestapt op spuiten van Puregon (en Pregnyl). De eerste ronde helaas gewoon ongesteld geworden. Maar het was in tijden eindelijk een mooie menstruatie met goed vloeien en buikpijn, dat was lang geleden. De tweede ronde Puregon en Pregnyl ben ik zwanger geraakt en je kunt het verloop ervan teruglezen op de vorige paginas. Heel twijfelachtig vanaf het begin af aan al, en zo is het dus nog steeds...

Kus!

10. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nijn dank je wel lieverd.. We blijven hard duimen voor deze telg! Heb jij deze week trouwens je 20 weken echo niet al gehad? Blijven ze er nog steeds bij dat het een meisje wordt? Super leuk man, geniet ervan lieverd!!

11. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    heb even het ziekenhuis gebeld en dokter N. gaat mijn dadelijk even terug bellen want van D. was er niet.. ben benieuwd wat hij gaat zeggen. pff en ik wou nog rustig deze ronde door, zonder tempen en die toestanden..

liefs

12. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ik ben in oktober 2010 gestopt met de pil en in februari 2011 ben ik in de mmm beland.. toen zijn we er ook achter gekomen dat ik pcos heb en mijn uitstrijkje was niet goed dus daar ben ik voor behandeld. daarna clomid 50 en clomid 100 geprobeerd maar sloegen beide niet aan.. zit nu in mijn 4e ronde puregon spuiten en heb 19feb mijn nod.. heb dus eigenlijk pas 3 eisprongen gehad. hopelijk 4, maar vrees ervoor..

verschil tussen puregon/pregnyl en gonal-f/otrivelle is denk ik alleen de naam;) heeft voor zover ik weet dezelfde werking.

ik voel mijn eierstok (waar het grote eitje heeft gezeten) ook altijd heel duidelijk.. dit komt omdat het lege blaasje wat achter blijft zich bij mij vult met vocht/bloed en word een cyste... ik ben een apart geval dus het hoeft echt niet zo te zijn dat dat bij jouw ook zo is!!!

wanneer kan jij testen??

liefs

13. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    mag morgen komen voor een echo,, zit nu al te shaken.. het is ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, een eisprong op cd15!

nou hoop dat ik morgen toch goed nieuws krijg:)

liefs

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    @boefff wanneer had je ook alweer de pregnyl gezet? De ronde dat ik zwanger geraakt ben had ik pas 5 dagen na de pregnyl temp verhoging.. En ook buikpijn..

@ nijn wij willen geen nekplooi meting laten doen.. Ook niet alleen voor de echo want die moet je ook zelf betalen.. Ik ga misschien met 16a17 weken een echo laten doen dan weten we ook het geslacht al wat eerder.. Lijkt me wel leuk.. Ik denk heel sterk een jongen.. Dat dacht ik de eerste keer ook en toen klopte het..

Mj 89 welkom! En ik hoop voor jou ook de eerste ronde met spuiten gelijk raak! Dat was bij mij ook zo.. Eerst 6 rondes clomid wel 4 keer met eisprong maar geen zwangerschap.. En toen de eerste ronde puregon zwanger..

15. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    pff je stelt me even gerust zeg!! ik heb zaterdag pas de pregnyl gehad maar normaal stijgt mijn temp meteen de dag na de eisprong,, dat zou dus gister zijn geweest. ik hoop echt dat die van mij dan ook wat later stijgt (en dan zwanger ben haha:D). maar mag morgenvroeg langs komen dan weet ik het zeker. gelukkig deed de gyn helemaal niet moeilijk.. hij zei: het enige om erachter te komen is dat we even kijken.. kom maar gewoon.. vind ik wel heel fijn van ons zh,, doen eigenlijk nooit nergens moeilijk om.

liefs

16. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    heb net de echo gehad,, ben er eigenlijk niet echt wijzer van geworden.. er zat veel vocht(goed teken) en mijn er zat weer een cyste van 3cm. de gyn kon niets met zekerheid zeggen en moet dus gewoon afwachten.. denk wel dat mijn ei gesprongen is omdat er zoveel vocht zat, was de vorige ronde ook.

vannacht om 4 uur had ik getempt en toen was ie 36.6 en vanmorgen toen werd ik wakker, nog een paar keer liggen draaien en toen weer getempt toen was ie 37. ik weet dat als ik al even wakker ben hij gelijk omhoog schiet, dus het is weer spannend. morgen vroeg temp ik nog en is er dan niets verandert dan temp ik niet meer en wacht het gewoon af.. we zullen het wel zien.

liefs

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @weegschaaltje; spannend weer vrijdag, ben zo benieuwd, hoe laat moet je? Ik heb afgelopen maandag de echo gehad en idd een dochter, als je paar berichtjes terug kijkt zie je een foto.. Maar begrijp dat het niet makkelijk voor je is, voel me soms wel een beetje dubbel als ik hier mijn blijde verhalen met jullie deel want hoop echt zo dat snel iedereen zwanger is!!

@boefff; hoe is het gegaan?? Hopelijk heb je gewoon een eisprong gehad, hoe was je temp?

@sabine; idd. een geslachtbepalende echo is ook een optie :) Ik had ook heel sterk het gevoel dat ik een jongen kreeg maar zat er toch echt naast haha. Ben benieuwd, nog een paar weekjes en dan weet je het!! Heb je een voorkeur?

18. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @boefff; wij waren op hetzelfde tijdstip aan het typen.. Hopelijk heb je gewoon een eisprong gehad! Mag je geen bloed laten prikken voor de zekerheid? Wel vervelend iedere keer weer die stomme cyste zeg! Hopelijk trekt die snel weg en heb jij over 2 weekjes een positieve test zodat je er ook geen hinder meer van hebt!

19. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    van bloedprikken zeggen ze nooit niks,, als ik van D. weer een keer zie dan ga ik hem dat wel vragen. mocht er een volgende ronde komen.. en wat betreft die cyste, vind het wel fijn dat ie er zit want geeft voor mij toch het gevoel dat mijn ei is gesprongen:p omdat dat de andere rondes ook zo is geweest. het is er deze keer gelukkig maar 1.

het is dus gewoon afwachten nu,, dat word een hele lange week!

liefs

20. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Hier ben ik weer.
    @weegschaaltje, had zo gehoopt dat je wat meer zekerheid had vorige week. Ik leef echt met je mee hoor. Het is echt slopend de onzekerheid waar je nu in zit. Maar zolang je geen stolsel verliest heb je nog geen miskraam toch? Veel sterkte en hopelijk heb je deze week positief nieuws!!

@ Boeff, een eisprong op dag 15!! Goed hoor!! Nu hopen dat het ook echt raak is!

@ Nijn, Een prinsesje voor jullie!! Gefeliciteerd! Nu lekker shoppen en veel jurkjes kopen!

Hier nog steeds geen groot eitje en dus geen eisprong. Het is echt bizar want heb dit nog geen 1 keer meegemaakt met het spuiten. Ik had telkens een eisprong op dag 14. Ze snapte er in het ziekenhuis ook niks van, want ik was niet de enige deze maand zei de arts. Ik spuit nu wat meer en hopen dat mijn eitjes nu wel groeien. Laatst waren ze gelijk gebleven, 1 van 10,5 en 1 van 11,5.

Deel Deze Pagina