Hormonen spuiten..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos36, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hoi weegschaaltje,
    Welkom terug!! Wat fijn ook dat je weer verder mag. Kun je in ieder geval weer bezig zijn en weer wat hoop hebben.
    En een eitje van 15,5!! Hoop voor je dat het gauw goed komt met je en dat je wens snel vervuld mag worden!!

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @boefff; wat ontzettend balen meid. Dit is zo herkenbaar voor me, ik had dat toen ook, ik mocht toen een dag later terug komen dan zouden we zeker niet achter het net vissen werd er gezegd en toen had ik overstimulatie. Ik heb toen ook een paar dagen niks gespoten en helaas gebeurde er toen bij mij niks maar misschien is dit bij jou anders, ik hoop het echt voor je!!

@sammie; leuk weer iets van je te horen, even afwachten op woensdag, succes alvast!

@weegschaaltje; wat moet jij een heftige periode achter de rug hebben meid, lijkt me zo zwaar om een miskraam te krijgen en idd. nog erger omdat het al zo moeizaam gaat. Je zit nu waarschijnlijk nog in het ziekenhuis maar ik denk aan je en hopelijk breng je dadelijk positief nieuws! Je hebt in ieder geval de informatie dat je wel zwanger kunt worden dus bij een volgende zwangerschap hard duimen dat het goed blijft gaan!!

3. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ja je hebt het me nog gezegd maar ik ben toch iets te hard van stapel gelopen. gelukkig waren de eitjes nog niet heel groot dus misschien heb ik nog een kans woensdag.. zo niet dan maar 2 weekjes provera en dan kan ik meteen weer beginnen.. toch raar dat ik de ene keer zo goed reageer op 100eh en nu ineens te goed..
    succes vanavond bij je groeiecho en hopelijk ziet alles er goed uit en hoef je je geen zorgen meer te maken!!

@weegschaaltje, heftig verhaal zeg.. maar fijn dat je terug bent:) hopelijk snel goed nieuws voor jouw!! ik heb trouwens ook de ovitrelle gekregen deze keer, moest 38 euro bijbetalen.
    ''
    liefs

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hey meiden,

Ik ben ook een tijdje niet geweest. Heb af en toe wel gelezen maar had geen tijd om te reageren.. de afgelopen weken alleen maar gewerkt en geslapen want ik was zooooo moe.. De laatste paar dagen voel ik me weer wat beter en kan ik weer zonder middagslaapje van 2 uur ofzo..

@ weegschaaltje.. Ik hoop dat je snel een mooie positieve test hebt na deze moeilijke tijd!

@ boefff wat rot dat het nog steeds niet gelukt is elke keer weer die rot cystes en nu weer overstimulatie.. heb zit niet echt mee..
    Elke keer als ik jou verhalen leest realiseer ik me weer hoeveel geluk ik heb gehad dat het in een keer is gelukt bij mij..

@ sammie jij ook veel succes woensdag!

Wij gaan over een week kijken of we een zoon of een dochter krijgen.. ik ben zo benieuwd! Ik denk een jongen maar dat is alleen maar een gevoel natuurlijk..

5. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve dames ik ben gisteren dus naar het ziekenhuis geweest en het eitje dat vrijdag 15,5 mm was was gisteren gemiddeld 19 mm (22 mm lang en 16 mm breed, een ovale vorm dus). Ik mocht meteen gisteren de Ovitrelle spuit zetten. Wat is dat een heerlijke spuit in vergelijking met Pregnyl zeg! Precies eenzelfde soort spuitje als de Puregon Pen, doet totaal geen pijn. Mijn man en ik hebben toen meteen gisteravond even goed ons best gedaan met klussen. Eigenlijk zouden we woensdagochtend, vlak voor de eisprong, ook nog even moeten klussen maar dat zal helaas niet gaan lukken want ik ben voor mijn werk 2 dagen op pad en slaap vannacht dus niet thuis. Echt balen, want we moeten het dus van dat ene lucky shot hebben van gisterenavond.. Ach ja, we zien het wel... Ik had sowieso al niet verwacht om zo snel na de miskraam alweer in de mmm te zitten en alweer bezig te zijn, dus alles is mooi meegenomen hoe het ook uitpakt..

Boeff grrrr die cystes, ik wil ze echt slaan! Waarom nou jij steeds! Maar je weet het maar nooit he, misschien zijn ze morgen inderdaad gekrompen die kleintjes, en zijn de wat grotere eitjes wel vanzelf doorgegroeid! Alles kan hoor! Wacht het even rustig af morgen en mocht het toch niet mogelijk zijn deze ronde dan gewoon op naar de volgende ronde! Zoals je zelf zei, 2 weekjes provera en dan kun je alweer verder. Succes morgen lieverd, dikke kus xxx

Sammie jij ook heeeeeeeeeeeel veel succes morgen! Hopelijk ook goed nieuws voor jou lieverd xxxx

Nijn wat schiet het al op jou zeg, wauw, je bent al zoverrrrrrrrrrr hihihi.. Ik las dat je zo baalde omdat je moeder alles blijkt te hebben meegelezen. Ik vind het wel sneu voor je zeg en snap je frustratie heel goed. Maar maak je er aub niet boos over lieverd, je moet goed aan je gezondheid en je beebje denken.. Je moeder bedoelt het vast goed en wil gewoon iets te graag weten wat er allemaal in jou omgaat en haar nieuwsgierigheid gaat dan eigenlijk een stapje te ver.. Maar het blijft natuurlijk jouw mama en ze wil vast alleen het beste voor jou xxx... Het is wel jammer dat ze het geslacht nu weet terwijl jij het eigenlijk nog geheim wilde houden.. Komt goed meissie!

Sabine bij jou gaat het ook al hard zeg!! Ik weet nog dat wij ongeveer gelijk liepen, je was een paar dagen langer zwanger dan ik. Ik zou nu 15 weken zwanger geweest zijn als alles goed was gegaan... Moest er even aan denken toen ik naar je banner keek :) Ben blij om te horen dat je je de laatste dagen weer goed voelt en minder moe bent. Nog even een paar maandjes bikkelen en dan heb jij een wolk van een baby in je armen..

Hoe gaat het met de rest van de lady's?

xxx weegschaal

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @boefff; succes voor morgen, ben erg benieuwd! Hopelijk kun je deze ronde toch nog door gaan..

@sabine; welkom terug :) die moeheid is erg herkenbaar en bij mij werd dat na 16/17 weken een stuk minder. Heb er nu ook nog steeds geen last meer van dus hopelijk gaat dit bij jou ook zo! Spannend volgende week! Ik had ook heel erg sterk het gevoel dat we een zoon kregen maar had het toch mis.. Heb je een voorkeur?

@weegschaaltje; wat fijn nieuws dat je ook weer een eisprong gaat krijgen!! Laat je ook nog bloed prikken voor progesteron? Ik ga hard duimen dan het een lucky shot is geweest!!
    Bedankt voor je lieve woorden betreffende mijn moeder, ik weet ook wel dat ze het beste met ons voor heeft en dat ze hoopte dat ik snel zwanger zou worden maar daarnaast baal ik er nog steeds heel erg van dat ze het geslacht weet. Dat was het enige stukje wat we voor onszelf konden houden.. Maarja, niks meer aan te veranderen. Ik heb er in ieder geval van geleerd dat mocht er een tweede komen ik het niet meer op een forum zet haha. Succes op het wachtbankje, hopelijk zijn deze 2 weken weer snel voorbij!

7. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Nou vergeet ik mijn eigen verhaal haha.
    Gister dus de groeiecho gehad en deze was goed :) De beeb ligt 2 daagjes voor op schema dus dat is prima. De vrouw die de echo deed maken zei dat mijn hoeveelheid vruchtwater er ook normaal uit ziet. Nu even afwachten wat mijn eigen gyn. er donderdag over zegt maar ben wel weer een beetje opgelucht.

8. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    @ weegschaaltje, fijn dat het goed doorgegroeid is en je de ovitrelle hebt kunnen spuiten:) hopelijk heb je deze ronde meer geluk en kom je snel goed nieuws brengen!

@nijn, gelukkig dat de groeiecho en goed uitzag:) zal toch wel een beetje een geruststelling zijn!

liefs

9. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey meiden!!

mijn broek is me net letterlijk en figuurlijk afgezakt,, IK HEB EEN EI VAN 19 MM EN 14MM, de rest was gewoon weg!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D mag meteen de ovitrelle spuiten:D ik had dit echt niet verwacht! en het eitje zat ook nog eens links!!
    spannend, kben echt super blij:D

liefs

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @boefff; wow, wat een super nieuws!! Je eerste eisprong links hihi, hopelijk geeft deze eierstok ook geen cystes!! Maar nog meer is te hopen dat je links gewoon super eitjes hebt en ook jij over 2 weken met goed nieuws komt!
    Werkt ovitrelle hetzelfde als pregnyl? Wanneer is je eisprong? Heel erg veel succes en veel plezier met klussen hihi. Ik ben echt blij voor je!

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland

JOEHOEEEEE!! wat goed hé!! Hebben ze bij jou ook geen pregnyl meer? Ik hoorde dat er leveringsproblemen waren ofzo..
    Dit was toch ook wel een redelijk korte cyclus toch? Nu goed je best doen en 2 spannende weken! gelukkig duren die een uurtje korter want de klok gaat vooruit:D:p

12. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Dames,
    Ik heb echt even jullie advies nodig.
    Ik ging net naar het ziekenhuis om te kijken of de cystes zijn verdwenen na de overstimualtie. Alles was weg zei ze, ze zag alleen 1 ding en dat was een mooi rond iets van 19 mm..... Ze zei dat het verdacht veel op een follikel leek!!! Maaaaarrrr dat kon ze niet met zekerheid zeggen. Het kan ook nog een kleine cyste zijn. Ze zei, maar een cyste is meestal niet mooi rond en een ei wel. Ze zei dat ik maar de pregnyl moest prikken. Ik vroeg toen of ik dit met IUI kon doen en dat kon zei ze, maar als het geen ei is dan heb ik wel 1 poging verspild. Ze ging even nadenken en zei weet je wat, we doen het gewoon, we gaan de poging wagen. Maar ik ben zo bang dat ik mijn IUI en mijn tijd en hoop verspil aan iets niks. Dames wat zouden jullie doen. Ik vind het zooo moeilijk!!!

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sammie; ik snap de onzekerheid in jou situatie en de vraag die meteen bij mij opkomt is waarom zou je dan een poging verspilt hebben? Bij IUI zit je toch niet aan een bepaald aantal wat vergoed wordt, dat is toch alleen maar met IVF.
    Mijn advies zou zijn om er gewoon voor te gaan, als de gyn. de kans groot acht dat dit een eitje is zou ik die kans grijpen want dat is er toch weer 1. Ik zou wel vragen of je een week na de eisprong bloed mag laten prikken op progesteron, dan weet je na een week of het wel of geen eitje geweest is. Mocht je progesteron aangeven dat er geen eisprong geweest is kun je dan beginnen met menstruatieopwekkers en ben je maar 1 weekje verloren. En is het wel een eisprong dan heb je gewoon weer een kans :) dat zou helemaal geweldig zijn!! Hoe dik is je BMS? Heel veel succes meid, snap je onzekerheid, je lichaam kan soms raar reageren op alles he.. Maar dat bloedprikken zou ik wel echt adviseren want anders ben je dadelijk aan het wachten op een ongi, of een posi test en heb je alleen maar meer onzekerheid omdat je niet weet of er een eisprong geweest is..

14. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ovitrelle werkt idd hetzelfde als pregnyl alleen zit het net als de puregon al in een pen met een naaldje erbij dus ik kan hem gewoon zelf zetten:D ik ga hem nu ongeveer zetten dus dan heb ik morgen aovnd rond 24.00 mijn eisprong dus morgen avond goed klussen:D

@sabine,, ja de pregnyl is hier ook op helaas, heb er naar gevraagd in het ziekenhuis en is wel weer aan aan het trekken dus hij is er binnenkort weer.. nadeel van ovitrelle is dat jezelf bij moet betalen..

@sammie,, pff wat een onzekerheid.. ik wil het niet nog erger maken maar mijn cyste was ook mooi rond, zal strax eens een foto toevoegen. ik hoop voor je dat het een follikel is!! hoe was je bms want daar kun je ook een beetje aan aflezen of er iets aan het groeien is of niet! ik zou eerlijk gezegd nog een paar daagjes afwachten en dan dmv een fm kijken hoe het er dan uitziet.. maar goed, ieder lichaam werkt natuurlijk weer heel anders..

liefs

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @boefff; ga je vanavond ook al klussen voor de zekerheid? Voor het geval hij al eerder springt :)
    De cyclus dat ik zwanger werd hebben we zondagmiddag geklust, maandagavond en dinsdagavond. Ik heb toen maandagochtend de pregnyl gezet maar de gyn. zei dat een eitje ook al eerder kan springen maar dat de pregnyl het zeker garandeerd.. Heel veel succes meid!

16. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb net het ziekenhuis gebeld om toch nog een paar vragen te stellen. Ik word straks terug gebeld
    Mijn bmv was dik dat zei ze meteen toen ze de follikel/cyste nog niet had gezien. Daarom zei ze dat ze denkt dat het een follikel is.
    Pfff, ik vind het moeilijk hoor. Ik weet niet wat ik moet denken. De IUI staat voor vrijdag, aan de ene kant denk ik, ik heb niks te verliezen, ik doe het gewoon, maar aan de andere kant denk ik, dalijk is het niks en dan die wachtweken in voor niks en hopen voor niks. Ik ga als de gyn me zo terug belt toch nog even vragen of ik morgen nog mag komen voor een echo en of ik bloed mag prikken na mijn eisprong om te kijken of ik ook wel echt een eisprong heb gehad.
    Ik heb de afgelopen weken veel aan alternatieve geneeswijze gedaan, dus ik hoop gewoon heel erg dat dat effect heeft gehad en er toch wat uit zichzelf is gaan groeien.

@ Boefff. Wat SUPER dat je 2 eitjes hebt!!!!!!! Kun je toch weer verder deze ronde. Ik dacht ook meteen aan jou, dat ze het bij jou ook hadden gezien als een follikel terwijl het nog een cyste was. Maar ja, ik hoop het gewoon zo erg.

@ Nijn, bedankt voor je support. Wat je zegt, ik kan inderdaad gewoon bloed prikken en mocht ik geen eisprong hebben gehad dan ga ik meteen aan de ongi opwekkers. Die ik heb net ook meteen gehad

17. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    nou we hebben gister geklust en wil vandaag eigenlijk overslaan, dan is het zaad morgen weer mooi hersteld! en dan vrijdag nog een keer ofzo.. ik heb vanmiddag om half 1 pas de ovitrelle gezet dus mocht ie iets eerder springen zit ik nog redelijk goed met morgenavond te klusse.. het eitje kan ook nog eens 12 uur overleven.

@sammie,, goed dat je bms dik was, dan heb je al een grote kans dat het wel een follikel is!! dus dan zou ik er ook gewoon voor gaan en idd wat nijn zegt, even vragen om bloed te laten prikken dan weet je het ook zeker of het wel of geen eitje was..

liefs

18. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Boeff wauwwwwww wat een goed nieuws! Dat is precies waar we allemaal op hoopten voor je! Dat de grootste 2 eitjes zouden doorgroeien en de rest zou verdwijnen, echt super zeg :D Dat goede nieuws kon jij ook wel weer effe gebruiken, geeft meteen weer een energie-boost. Ben heel blij voor je meid, nu lekker proberen rustig de wachtweken door te komen en over 2 weekjes hopelijk super mooi nieuws voor jou!

@ sammie: dat is inderdaad een dilemma waar je voor staat meid. Maar aan de andere kant, stel dat het wel gewoon een ei is, wat heel aannemelijk is gezien je dikke BMS, dan is het toch super balen als je deze kans niet hebt benut? Dan baal je denk ik nog meer.. Dus ik zou je eigenlijk adviseren om de IUI gewoon te ondergaan hoor. Mocht het dan niet goed uitpakken dan mocht het gewoon niet zo zijn deze ronde, maar heb je het wel geprobeerd. En als het wel gewoon een ei is dan heb jij deze kans tenminste voluit benut door ervoor te gaan! Bovendien, zoals nijn ook al aangaf: bij IUI is het toch niet zo dat je maar recht hebt op enkele kansen zoals bij IVF? Dat gaat toch gewoon door totdat men vindt dat er andere stappen genomen moeten worden. Naja, het is in ieder geval goed dat je nog even contact hebt met je ziekenhuis. Laat ze gewoon goed je onzekerheid blijken en laat ze precies weten wat je het liefste wil. Als je graag wilt bloedprikken en graag nog een extra echo wilt dan moet je daar gewoon op staan hoor, je hebt er recht op. Heel veel succes en hopelijk voor jou deze ronde ook GOED nieuws!

@ all: ik ga ervan uit dat het deze ronde niet raak kan zijn. Ik bedoel, ik heb maandagavond de Ovitrelle gezet en toen op maandagavond ook geklust. Voor de rest helemaal niets, ik ben vandaag pas weer thuisgekomen dus we hebben na de maandagavond helemaal niets meer kunnen doen. Het eitje zou binnen 36 uur na de Ovitrelle moeten springen dus ik hoop heel erg dat het heel snel gesprongen is zodat het zaad van maandagavond nog energiek genoeg was en klaarstond om aan te vallen. Maar voor hetzelfde geldt is ie echt pas woensdagochtend gesprongen, tja dan ga ik er maar niet vanuit dat het zaad van maandagavond het tot dan nog overleefd heeft. Ik durf dus nergens op te hopen eerlijk gezegd, maar over 2 weekjes zal ik vast wel weer in spanning gaan zitten en gaan testen. Zo werkt dat nu eenmaal, we zullen altijd hoop hebben op een wondertje, hoe de omstandigheden ook zijn! Boefff we zitten precies tegelijk op het wachtbankje meid :D

Liefs

19. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey meid!

het zaad kan tot 72 uur overleven dus je hebt wel degelijk een kans hoor! begrijp wel dat je je er onzeker over voelt,, ik heb altijd schrik dat ik te laat klus:p ik heb als het goed is vanavond rond 12/1 uur mijn eisprong en gaan vanavond vroeg klussen.

ik heb trouwens helemaal niet het gevoel op het wachtbankje te zitten, ben er ook niet echt mee bezig. misschien maar goed ook, dan gaan die 2 weken ook wat sneller om.. ik mag trouwens 05.04 testen, op mijn moeders verjaardag!! dus het zou wel echt klote zijn als ik dan negatief test...

liefs

20. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meissie,

Ja ik heb dat inderdaad ook begrepen dat het 72 uur kan overleven. Maar dat is dan echt het maximale en we hebben in het weekend eerlijk gezegd ook best veel lol gehad samen als je begrijpt wat ik bedoel :) Dus het zaad van maandagavond zal niet zo top geweest zijn als dat er 1 of 2 dagen tussen hadden gezeten. Maar ja, nu ben ik natuurlijk echt aan het speculeren en dat is niet goed.. Ik laat het rustig op me afkomen..

Oh je moeders verjaardag zou wel een HEEL geweldige gelegenheid zijn om positief op te testen. Is meteen het mooiste verjaardagscadeau wat je je mama kan geven, de boodschap dat ze oma wordt met de ingepakte test erbij :) Haha, of ben ik nu erg ' american style' bezig :D Naja ik gun het je gewoon van harte meid! En wat je zegt, het is misschien beter dat je niet het gevoel hebt van het wachtbankje want dan gaat de tijd zeker sneller ja en is het zo 5 april! Welke dag hanteer jij trouwens om je NOD te berekenen? De dag van de Ovitrelle/Pregnyl? Of de dag van je vermoedelijke eisprong?
    Als ik de Ovitrelle-dag hanteer dan heb ik op 2 april mijn NOD. En als ik de eisprong-dag hanteer dan heb ik 4 april mijn NOD.

Liefssss

Deel Deze Pagina