Hello dames, @ nijn: toen ik 70 hoorde van de secretaresse dacht ik ook al van joepie volgens mij is dat goed hoog. En toen ik later de bevestiging van de gyn kreeg dat het een mooie waarde was, was ik helemaal blij! Echt afwachten nu, ben zo benieuwd, de tijd gaat echt vreselijk langzaaaaaaaam.... Het bloedverlies is in de afgelopen cycli heel verschillend geweest. In de cyclus dat ik zwanger was begon het bloedverlies zelfs al tijdens mijn eisprong. De cyclus erna (vorige cyclus dus) begon het bruinige/rozige ongeveer een klein weekje na de eisprong en het werd toen steeds aanweziger en aanweziger tot het echt doorzette.. Misschien was toen mijn progesteron wel heel laag, geen idee ik zal het nooit meer weten natuurlijk. Ik hoop nu enorm dat het wegblijft, tot nu toe gaat het goed niks te bekennen! Wel nog steeds wat gevoelige borstjes, vooral als ik sochtends opsta voel ik ze... @ boeffff: YESSSSSSSSS! Echt HEEL goed nieuws meid! Dat is super snel zeg en wat een goeie maten allemaal: zowel je eitjes als je BMS echt toppie hoor! Inderdaad heel goed dat ze nu gaan waken voor overstimulatie want dat zou nu echt super zonde zijn. Dan komt mijn wens voor jou toch uit hihihi, dat je dit weekend nog aan de IUI kan! Heeel veel succes morgen en ik hoop dat het bij die 2 dominante eitjes blijft die nog ietsje gaan doorgroeien en dat de rest zich gewoon koest houdt en klein blijft Laat het ons zsm weten he! Moest je in de tussentijd wel gewoon blijven doorspuiten met 75 eh?? Ik hou het nog wel vol hoor, het is wel moeilijk af en toe.. Ik merk dat ik 100 keer op een dag op deze site kijk en aan het spitten ben naar informatie en er zodoende toch het grootste gedeelte van de dag mee 'bezig' ben in mijn hoofd. Ik weet niet hoe ik dat kan uitschakelen maar volgens mij kan ik dat niet. Ik ben nu eenmaal ongeduldig en vind het wachtbankje nu eenmaal zenuwslopend haha... Maar ik kan natuurlijk niet veel doen. Wanneer denken jullie dat de pregnyl uit mn lichaam is? Ik wilde namelijk aanstaande maandag (dat is dan precies 2 weken na pregnyl) al een testje wagen... Dan heb ik lang genoeg gewacht Zul je net zien, word ik in het weekend ongie, dat zou weer typisch iets voor mijn lichaam zijn he Ik weet het, klinkt heel negatief... Misschien doe ik dat ook wel een beetje uit zelfbescherming. Want naast de spanning en het ongeduld ben ik namelijk vooral ook erg bang... Bang voor alles eigenlijk, zelfs voor een positieve test hoe gek dat ook klinkt.. Bang dat alles zich weer gaat herhalen en die onzekerheid en dat ik daar dan weer doorheen moet... Jammer dat we geen glazen bol hebben he? Liefs Weegschaal
Boefff, wat goed al 2 eitjes!! En dat op dag 10!! Hopelijk groeien de andere eitjes niet door en heb je dit weekend of begin volgende week nog de IUI!!!! Weegschaaltje, Jouw progesteron waarde is wel wel hoog hoor! Hopelijk voor jouw over een paar dagen heeeeeeeel goed nieuws!! Hoe voel je je? Al iets dat je voelt wat je niet eerder hebt gehad of nog niet? Nijn, wat fijn dat de babykamer bijna af is. Ik ben ook erg benieuwd. Nog even volhouden dan heb je je kleine meisje in je armen. Ik ben al begonnen met spuiten. Woensdag moet ik voor een FM. hopelijk groeit er dan al wat. Ik ben echt heel erg blij dat ik na 3 maanden weer verder kan. Maar ik moet zeggen dat ik het wel erg moeilijk heb de laatste tijd. Vooral omdat ik heel er heel erg mee word geconforteerd in mijn omgeving. Er zijn echt zo veel zwangeren. In mijn vriendenkring, in mijn familie echt overal. Op dat stomme facebook komt er telkens weer iemand die aankondigt dat zo o zo blij zijn want ze verwachten er weer een kind bij. Ik gun het ze heus wel, maar ik wil het zelf ook zo graag. Het doet me gewoon telkens weer pijn. Ik probeer het gevoel te onderdrukken maar wat is dat moeilijk zeg. Pfff, het overheerst zo erg mijn leven nu. Gewoon niet leuk meer voor mijn man en mijn kind. En ik voel er zo schuldig over. Ook omdat ik zo loop te klagen terwijl ik al gezegend ben. Maar ik kan er echt niks aan doen.
Hey sammie, gelukkig ben je al begonnen met spuiten meis! Dat betekent dus dat je weer lekker bezig bent en weer iets hebt om naar uit te kijken.. Volgende week woensdag dus je eerste FM? Ik hoop onwijs dat woensdag een geluksdag zal zijn voor ons beiden, voor mij is het dan mijn NOD en jij gaat kijken of er al 1 of meer mooie eitjes zitten! Laten we voor elkaar bidden! Ik snap je echt heel goed wat je zegt in je laatste stuk... Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen meid. Natuurlijk ben je al gezegend met een dochter maar dat betekent niet dat je niet mag hopen op gezinsuitbreiding. Ik bedoel het is niet dat je ondankbaar bent met wat je hebt, je bent namelijk wel heel dankbaar alleen je wilt het gewoon zo graag nog een keer ervaren. Nou daar is echt niets mis mee, heel begrijpelijk zelfs.. En het is dan inderdaad heel typisch dat het altijd baby-boom tijd is precies nu op het moment nu wij er zo mee bezig zijn... Misschien zit het wel tussen de oren en letten wij er nu gewoon meer op, maar ik heb dat dus ook hoor... Ik zie alleen dikke buiken, kinderwagens, etc etc... Vooral nu de temperatuur ietsje aan het stijgen is lijkt het buiten wel een explosie van HCG en babytjes.. Hmmm geduld geduld geduld... Hou je rustig meissie, er komt een dag dat je terugdenkt aan deze tijd terwijl je je tweede wondertje in je armen houdt... Liefs
Dank je weegschaaltje voor je lieve woorden. We moeten gewoon geduld hebben. Ooit worden we beloond voor ons geduld..... Ik hoop echt heel erg voor jou dat je volgende week positief nieuws komt brengen. Voel je al wat of nog niet?
@boefff; wow, dat is al lekker vroeg hopelijk vandaag geen overstimulatie, mijn duimen draaien voor jou en ben erg benieuwd!! @weegschaaltje; ik begrijp je onzekerheid heel goed meid, ik vond het wachtbankje ook echt verschrikkelijk en ook ik heb geen geduld, de tijd voor mij kan nu ook niet snel genoeg gaan haha. Volgens mij is de pregnyl na ongeveer 10 dagen uit je bloed. Maar ik zou oppassen met te vroeg testen, boefff heeft ooit positief getest en was toen helaas niet zwanger. Ik heb toen 3 dgn voor mijn nod getest en die van de kruidvat gaf toen al vrij duidelijk positief aan, en heb toen die dagen erna natuurlijk ook getest en het streepje werd toen zelfs wat donkerder. Spannend meid. Als woensdag je nod is zou ik maandag gewoon een testje wagen! Even nog een paar daagjes afleiding zoeken @sammie; ik herken je gevoel heel goed meid. Mijn leven draaide toen ook alleen nog maar om zwanger worden en mijn schoonzusje werd met de week dikker en idd. op facebook komen er ook geregeld zwangere bij.. Maar jou tijd komt ook!! En ook al heb je al een kindje, als je de wens hebt maakt je dochter die niet minder groot. Ik ben nu zwanger van de eerste maar ben ook weer bang voor de tijd die komen gaat als we ooit een tweede kindje willen, want ik wil ook heel graag 2 kindjes, ooit. En natuurlijk ben ik blij dat het nu gelukt is maar ik besef ook dat ik echt van geluk mag spreken dat het gelukt is met die ene kans die ik gehad heb in ruim een jaar tijd.. Hopelijk krijg je een mooie cyclus dit keer! Welke CD is het woensdag? Hoeveel spuit je nu? Als je maar goed waakt voor overstimulatie! Probeer deze cyclus weer als positief te ervaren en wie weet zijn we over een maandje wel allemaal zwanger hier
hey!! het gaat spannend worden bij mij, de eitjes groeien niet meer door op 75eh. had er links 1 van 12mm en rechts 1 van 13mm en 3 van 12mm.. we gaan toch 1x 100eh spuiten in de hoop dat er toch 2/3 dominante eitjes uitkomen en de rest kleiner blijft. en anders misschien net als vorirge ronde 2 dagen niet spuiten in de hoop dat er zelf doorgroeien en de rest krimpt. het is nog even onzeker dus, ik weet ook niet echt wat ik ervan moet denken. bms was wel nog mooi dik morgen dus weer terug @sammie, voel je niet schuldig, ik heb het ook vaak genoeg dat als er weer eens iemand zwanger is dat ik toch denk van, hmm waarom wij nou niet.. een vriendinnetje van mij is 22 en die is gewoon zwanger van de 3e!! dan heb ik ook zoiets van: laat de meiden in de mmm nou eens voorgaan. maar het is helaas niet anders, onze tijd komt ook wel! liefs
@boefff; durf je het wel aan om 100EH te spuiten? Er zijn wel eitjes doorgegroeid dus naar 12mm die gister nog kleiner waren. Wel goed oppassen meid, anders is het dadelijk morgen een weggegooide ronde en dat zou zonde zijn. Welke gyn. had je vandaag? Ik blijf het gek vinden dat je lichaam iedere keer zo anders kan reageren zeg.. Hopelijk doe je er goed aan om 100EH te spuiten, ik zou het denk ik niet aandurven gezien jou aantal eitjes, maar goed, ik was ook wel een kei in het krijgen van overstimulatie haha. Heel veel succes meid en ik duim dat je morgen goed nieuws mag brengen!!
het is wel echt een risico om 100 te spuiten maar doe het alleen vandaag. als het er morgen nog zo uit ziet dan stop ik denk ik een paar dagen als de gyn het er mee eens is.. had vandaag en gister N. vind hem wel heel fijn.. ik vind het idd ook erg raar dat mijn lichaam zo verschillend reageerd! hopelijk groeien er gewoon 3 door en die andere 2 mogen van mij gaan krimpen liefs
hey! ik heb eigelijk wel redelijk goed nieuws er waren nog 2 eitjes van 12mm over.. de rest was al rond de 10mm.. bms was nog steeds 7mm.. D. wou dat ik 2 dagen 100 ging spuiten en dan maandag terug maar ik heb gezegd dat ik maar 1x 100 spuit en dan morgen terug kom.. vond ze gelukkig een goed idee want weet toch dat het snel kan gaan.. hopelijk groeien er nu 2 of 3 goed door!! liefs
Boeff, gelukkig zijn er niet te veel doorgegroeid! Hopelijk blijft het zo en groeien de grootste wel door. Goed dat je morgen alweer kunt komen voor echo. Volgens mij zijn ze bij jou in het ziekenhuis niet zo heel moeilijk daar in. Bij mij in het ziekenhuis zijn ze niet zo heel flexibel hoor. Ik ben erg benieuwd naar morgen! Weegschaaltje, hoe is het met jou? Je mag alweer bijna testen! Ik ben zo benieuwd! Hopelijk een positieve test en een mooie zwangerschap voor jou! Nijn, hoe is het met jou en je bloeddruk? Doe je het nog wel rustig aan?
@boefff; die eitjes van jou maken het wel weer spannend! Gek dat er activiteit is en dat het daarna niet meteen doorzet, maar liever dan overstimulatie natuurlijk. Ik ben benieuwd dadelijk! Hopelijk zijn er mooi 2 doorgegroeid! Ik ga voor je duimen nu @sammie; met mij gaat het wel goed. De bloeddruk is onder controle en voel me ook wel wat beter. De nesteldrang die begint zich steeds meer aan te dringen, wil vanalles af hebben in huis, en alsof mijn mannetje het niet al druk genoeg heeft haha krijgt hij ook klusjes. Hoe is het met jou? Jij hebt woensdag je eerste FM toch? Welke CD is het dan? Ik ga naar hetzelfde ziekenhuis als boefff en daar zijn de controles echt veel scherper als bij jullie volgens mij, want je bent al effe aan het spuiten toch? Maarja, ik reageerde altijd pas later in de cyclus dus de eerste bezoeken waren nooit zo verassend. Hopelijk krijg je woensdag al goed nieuws! @weegschaaltje; hoe is het meid? Hou je het wachten nog een beetje vol? Wat zijn dit spannende dagen voor jou!! Hopelijk nog geen bloed gesignaleerd, dat zou al super nieuws zijn
hey! ik had vanmorgen 2 eitjes van 14mm. links was 14mm bij 14mm en rechts was 12mm bij 16mm dus hoop dat ze morgen groot genoeg zijn. moet vandaag weer 100eh spuiten en morgen weer terug. ben deze week gewoon 5x geweest voor een fm de rechtereierstok was trouwens wel heel onrustig,, nog veel follikels rond de 10mm dus ben nog een beetje voorzichtig @sammie, bij ons houden ze het idd erg goed in de gaten. ik moest eigenlijk morgen pas komen voor een fm maar zei dat 100eh heel snel gaat bij mij en was geen enkel probleem om vandaag te komen.. bij ons maakt 1 meer of minder voor een fm ook niet uit.. moet jij altijd op afspraak komen of doen ze het bij jullie ook vanaf een bepaald tijdstip? @weegschaaltje, hoe gaat het nog met je? liefs
@boefff; spannend zeg! Hopelijk zijn alleen de twee grootste eitjes morgen doorgegroeid! Ik heb ook weleens een cyclus gehad dat ik 5 dagen achter elkaar moest komen, moest toen 1 dag op spreekuur komen bij van D. omdat hij mij graag zelf wilde zien omdat ik toen tegen overstimulatie aan zat.. Laten we duimen dat morgen voor jou de laatste keer is, dan is het toch niet voor niets geweest!
Hey dames even snel een berichtje vanaf mijn telefoon. Boefff wat onwijs goed van je eitjes, dat gaat helemaal de goede kant op he! Dan indd maar wat vaker voor een fm naar t ziekenhuis maar zo hou je het wel goed in de gaten en voila zie he resultaat! Misschien morgen of overmorgen de pregnyl, spannenddddd!! Sammie, nijn thanks for asking lieverds. Nou ik zal jullie wat vertellen, ik wilde jullie zaterdag eigenlijk al berichten dat het einde verhaal was. Ik had namelijk nog zo'n ultra gevoelige zw-test hier thuis liggen (zat erbij in een voordeelverpakking van normale testjes). Dat ding zou je al 6 dagen voor je NOD kunnen gebruiken stond op de gebruiksaanwijzing. Ik vond wel dat de test er een beetje 'oud' uit zag. Hij zat wel gewoon in verpakking maar er zaten allemaal krasjes op het kijkvenstertje. Naja wel gewoon gebruikt natuurlijk. Ik dacht als ie positief is dan kan dat door 2 dingen komen: of gewoon nog van de pregnyl, of het is van mezelf. Maar dan zou ik in ieder geval hoop kunnen hebben. En als ie negatief zou zijn zou het sowieso einde verhaal zijn. Want op zaterdag had zo'n hele gevoelige test toch wel positief uit moeten slaan (4 dagen voor NOD). Zo gezegd zo gedaan en hij was hartstikke negatief. Althans ik dacht een heel vaag tuurstreepje te zien maar door die krasjes op het kijkvenstertje kon ik het niet zo goed zien. Ik had in ieder geval de hoop opgegeven, vooral toen ik gisterenavond na het vrijen lichtjes wat bloed heb verloren. Het was pal na het vrijen, daarvoor had ik nergens last van. Ik weet nu niet of dat daardoor kwam of dat ik weer ben begonnen met 'lekken'. Vanochtend ook nog steeds wat bruinig/rozig in mn inlegkruisje en bij afvegen, wel heel weinig hoor. Ik stond wel op met een lichtelijke misselijkheid en met nog steeds gevoelige boobies. Dat heeft mij ertoe aangezet om vandaag, zoals ik sowieso zou doen, een testje te wagen. Nu gewoon een normale zw-test. En huh? Die gaf heel licht positief aan! Duidelijk een tweede streepje, mijn mag zag het ook! Echt heeeeeel licht hoor, maar zonder te hoeven turen of wat dan ook wel echt zichtbaar aanwezig... Pffff en nu weet ik het niet meer... Voel in mn onderbuik zo'n 'ik-moet-ongesteld-worden' gevoel, alsof ik het elk moment kan worden. En de lichtelijke lekkage daarbij baart me zorgen. Overmogen, woensdag is natuurlijk mijn echte NOD pas dus ben bang dat ik gewoon ongie ga worden. Ik hoop het natuurlijk niet, maar ja ben sowieso ergggg bang en weet nu niet of ik een klein beetje blij mag zijn alvast of dat ik gewoon heel sceptisch moet zijn... Ik blijf dus nog even 'on hold' dames. Zal ik morgen nog een testje doen om te kijken of het testje donker is geworden? Of zal ik beter nu gewoon echt wachten tot de officiele NOD overmorgen? Testjes heb ik hier in principe genoeg dus ik hoef niet zuinig te doen... Kus
spannend weegschaaltje!! ik zou gewoon doortesten haha, maar ik ben ook heel ongeduldig! ik duim heel hard voor je meid!! dat de testen maar mooi donkerder worden!! ik heb vandaag mijn fm gehad en had 1 eitje van 19mm en 1 van 14mm. deze gaan waarschijnlijk beide springen. heb meteen de ovitrelle moeten zetten en heb morgen om 10 uur de iui!! vind het heel spannend liefs
Oh weegschaaltje wat spannend!!!!! Heb je geen foto van je test? Want een streep is een streep. En dat ongi gevoel dat ken ik wel hoor. Dat had ik ook toen ik zwanger was van mijn dochter. Dacht dat ik elk moment ongesteld ging worden maar was gewoon zwanger. Morgen is je NOD, dus ik zou vandaag gewoon nog een keer testen. Als je dan nog een streepje ziet dan ben je denk ik gewoon zwanger!! Ik hoop dat het zo is! Boefff, hoe is het bij jou vandaag gegaan? Hopelijk zijn die 2 doorgegroeid en blijf de rest klein en heb je deze week nog de IUI!
Boefff, wat goed!!! Je hebt er ook gewoon 2!! Meer kans dus!! Ik vond IUI heel erg mee vallen hoor. Het is gewoon de natuur een handje helpen. En weet je wat ik zo bijzonder vond, toen wij het zaad gingen ophalen na het bewerken toen mochten we even kijken in de microscoop. Dat was zo bijzonder om te zien. Je zag een kop met een staartje die heen en weer zwom en een kant probeerde te zoeken om naartoe te zwemmen. Het zaadje kon nergens naartoe zwemmen en zwom maar telkens heen en weer. Vond dat wel leuk om in het echt te zien.
@weegschaaltje; wat spannend meid! Ik had toen ook van die uiterst gevoelige testen van sensitest, nou die leek negatief. Toen voor de zekerheid een dag later die van de kruidvat gedaan (die goedkope, 2 voor 5 euro) en die gaf echt al duidelijk positief aan dus mijn ervaring is dat niet alle testen waar ze zo mee adverteren ook echt hun werk goed doen. Mocht je eitje of je eitjes nog verder aan het innestelen zijn kan het vrij normaal zijn dat je wat licht bloedverlies hebt. Probeer je nog niet teveel zorgen te maken. En test morgenvroeg gewoon weer, ik kan wel zeggen doe het woensdag pas maar ik had toen zelf ook geen geduld om te wachten haha. En elke positieve test is weer een bevestiging! Dat ongi gevoel had ik ook. De echte zwangerschapskwaaltjes kwamen bij mij pas na 6 a 7 weken. Succes meid! @boefff; wat een goed nieuws!! Is er nog steeds geen pregnyl? En wat spannend morgen, moet jou vriend dan ook mee naar het ziekenhuis of hoe werkt dat met IUI? Mogen jullie daarnaast ook voor de zekerheid gewoon nog klussen? Ik ben erg benieuwd hoe deze ronde verder gaat verlopen, laat je volgende week geen bloed prikken? Heb je nog nooit eerder gedaan toch? Ik zou daar weleens naar vragen om gewoon een cyclus een keer compleet te laten onderzoeken en het is een kleine moeite toch.. Succes voor morgenvroeg! Hopelijk is net dat kleine zetje door IUI genoeg om deze maand met goed nieuws te komen!!
Ohhh wat leuk er zijn al lekker veel reacties zo in de vroege morgen.. Ik vind het zo lief van jullie! Boeff echt superrrrrrrr goed nieuws! Je hebt Ovitrelle gekregen lees ik? Is de Pregnyl weer eens op of..? Naja, in ieder geval morgen de IUI, wat spannendddd! Ik ben echt heel blij voor je meid, je hebt 2 eitjes dus dubbele kansen en met de IUI is er ook nog wat meer kans! Hopelijk een mooie bevruchting en over 2 weken goed nieuws van jouw kant! Misschien is het inderdaad goed om deze cyclus eens bloed te prikken zoals Nijn al aangaf? Je progesteron-waarde zegt toch wat over je eisprong en over de kwaliteit van je baarmoeder-toestand een week na je ei.. Dus wellicht het overwegen waard? I.i.g. onwijs veel succes meid! @ sammie en nijn en boeff: ja het is inderdaad nog even spannend joh. Ik denk ook dat ik inderdaad morgen nog een testje zal doen, heb er toch genoeg en tja waarschijnlijk wint mijn nieuwsgierigheid het toch haha.. Sammie niet morgen is mijn NOD maar overmorgen! Dus woensdag eigenlijk pas. Ik heb er wel een foto van gemaakt met mijn telefoon, maar moet even kijken hoe ik die hierop ga krijgen, heb dat nooit gedaan.. Ik vind het streepje op de foto trouwens veel onduidelijker te zien dan in het echt. In het echt is ie er gewoon lichtjes maar zeer zeker duidelijk zichtbaar. Op de foto valt dat een beetje weg, denk door het licht ofzo.. Trouwens dit type test (dipsticktestjes van internet) reageert minder goed dan de Kruidvat 2v5 testjes. Bij mijn vorige zw-schap testte ik namelijk tegelijk met deze dipstick-test en met de kruidvat 2v5 en die dipstick test was dan steeds best licht en dat bleef een aantal dagen zo, terwijl die van kruidvat echt een vette knaltest was.. Ik ga morgen de kruidvat test ook maar eens kopen denk ik, nu ik toch bezig ben en ben ook best benieuwd of die misschien duidelijker is... Och dames, ik hoop zo dat dit goed blijft gaan, ik ben zo bang Misschien klink ik echt heel drama-queen achtig maar ik ben gewoon echt bang voor wat er komen gaat, weeeeer die echo's, weeeeer die onzekerheid en weeeeeer uiteindelijk slecht nieuws, daar denk ik steeds aan Ik weet dat ik positief moet zijn en dat ik er gewoon van uit moet gaan dat het dit keer wel goed zit.. Ik hoop dat me dat gaat lukken! Jullie steun doet me i.i.g. heel erg goed!!!! Jullie weten als enigen precies af van iedere stap die ik neem, hoe het dag voor dag gaat en hoe en wat er exact allemaal gebeurt... I love you girls! Kus