Hormonen spuiten..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos36, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @weegschaaltje; die onzekerheid is heel normaal, zeker met je eerdere ervaringen natuurlijk, dat was niet niks. Maar voor elke zwangerschap moet je hier doorheen meid! Helaas zijn die eerste weekjes nog zo onzeker en pril, maar elke week die erbij komt is er weer eentje! Is het bloeden nu wel weer gestopt? Kan me voorstellen als je bloed blijft verliezen dat je helemaal bang bent dat het zich allemaal weer gaat herhalen. Maar goed, toen was het al vanaf je eisprong en dat is nu niet zo en je progesteron was super dus je bent vooralsnog gewoon zwanger meid! Alvast een kleine gefeliciteerd :) Probeer wat te genieten en wat afleiding te zoeken en gewoon aankomende dagen elke ochtend een testje doen hihi. Wanneer krijg je bij jullie in het ziekenhuis de eerste echo? Dat aankomende weekjes maar snel voorbij mogen gaan voor ons beide ;)

2. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Weegschaaltje, ik denk ook gewoon dat je zwanger bent. Alvast heel voorzichtig een gefeliciteerd.
    Ik heb vaker gehoord dat die testen van sensitest niet vroeg positief testen. Die van kruidvat geven het al echt vroeg aan. De rest van de testen meestal pas op NOD.
    De afscheiding kan komen door de innesteling, dus niet zo zorgen maken hoor. Hopelijk zit het allemaal goed!!

3. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieverds, ik probeerde een foto in te voegen van mijn super lichte tweede streepje op de test, maar ik krijg de melding dat de maximaal toegestane grootte van het bestand 97,nog wat is en mijn is 99,nog wat... Stom he!

Nijn dank je wel lieverd, het is helemaal waar wat je zegt. Uberhaupt een zwangerschap zonder onzekerheden bestaat gewoon niet, dus ik moet gewoon echt even geduld hebben nu.. Het bloedverlies is eigenlijk gestopt, had vanochtend bij mijn tweede toiletbezoekje nog 1 licht veegje lichtbruin/beige. Ik hoop dat het bij het volgende toiletbezoek gewoon weg is, want wat jij ook al zei, het is met name dat bloedverlies wat mij een deja-vu geeft met de bijbehorende angst dat alles zich herhaalt...

Ik heb eigenlijk niets afgesproken met het ziekenhuis over hoe en wat. Ik denk dat het gewoon gaat zoals het de vorige keer ook ging. Dat ik ze bel (de dag na de NOD) met de mededeling dat ik positief getest heb en dan geven zij vanzelf aan wanneer ik kan langskomen. De vorige keer heb ik meteen al vanaf de eerste zw-test echo's en afspraken in het ziekenhuis gehad omdat ik toen natuurlijk ook al heel vroeg best veel bloed verloor enzo. Zodoende werd ik iedere week nauwlettend in de gaten gehouden. Ik weet niet hoe het nu zal zijn, misschien hetzelfde i.v.m. hoe het de vorige keer verlopen is? 1 ding weet ik zeker, ik kan mezelf vanaf volgende week woensdag niet gek gaan maken met echo's want wij gaan volgende week lekker voor 2,5 week op vakantie! Aan de ene kant dacht ik wel even van ships nu kan ik het niet met echo's volgen. Maar aan de andere kant is het misschien wel beter. Stel dat alles goed blijft gaan, de testjes worden donkerder en de uitslag is gewoon echt dat ik op dit moment zwanger ben. Dan ga ik zwanger op vakantie en kom ik pas terug als ik 8 weken ver ben ongeveer. Dan zou op een eventuele echo ook veel beter te zien moeten zijn hoe het ervoor staat. Er moet dan echt al hartactiviteit te zien zijn en qua grootte moet de embryo dan echt goed zijn, en ja als dat niet zo is dan is het ook gewoon meteen duidelijk en einde verhaal. Dat lijkt me toch beter dan hoe het me vorige keer verlopen is (steeds weer echo's en steeds weer naar huis met misschien wel goed misschien niet goed).. Nu zal ik het met die 8 weken meteen in 1 keer weten hoe het zit... Ergens is dat best een fijn idee!

Liefs

4. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel moppie! Ik hoop het ook zo erg echt waar, ik kan niet omschrijven hoe enorm groot de hoop en de wens is... Het kriebelt wel heel erg hoor als ik bij jullie lees: ' alvast een voorzichtig gefeliciteerd' hihi ik zou het eigenlijk bijna niet kunnen geloven weten jullie dat!
    Dus jij en Nijn hebben allebei ervaring ermee dat de kruidvat testen gewoon veel beter reageren dan die internet-dipstick testjes? Ik hoor het namelijk sowieso vaker dus dat geeft me weer hoop voor morgen en overmorgen! Het is natuurlijk nog 2 dagen voor NOD dus ergens ook nog best logisch dat het nog geen knaltest is, en al helemaal niet met die dipstick.. Merken jullie het al, ik ben mezelf positieve moed aan het inpraten! haha... Oeh, zou erg zijn als ik 1 dezer dagen gewoon ongie word zeg, bah wil daar echt even niet aan denken maar hou die gedachte toch als stok achter de deur..

Hoe gaat het met jou lieverd? Hoe gaat het met spuiten? Jij hebt woensdag je eerste FM toch? Ik hoop ZO enorm dat er al eventueel wat te zien is en dat het lekker een beetje snel zal gaan deze ronde!

Liefs

5. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!!

ik vind de ovitrelle fijner als de pregnyl daarom heb ik die weer. mijn vriend moet morgen om 9 uur zijn zaad inleveren en dan een uur daarna moet ik me melden op de poli. dan doen ze daar gewoon de iui:) gelukkig heeft mijn vriend nachtdienst dus hij kan er gewoon bij zijn!
    als ik morgen een fijne gyn heb ga ik toch idd eens vragen over dat bloedprikken. ik mocht dat steeds niet omdat ik toch al een echo had gehad om te kijken of mijn ei gesprongen was. ga er eigenlijk wel vanauit dat het progesteron gewoon goed is omdat ik steeds precies 13dgn na de ovitrelle/pregnyl ongi word.

@weegschaaltje, begrijp dat je heel onzeker bent. ik ga je ook heeeel voorzichtig feliciteren:D goed dat jullie op vakantie gaan! waar gaan jullie heen? het zou dan idd heel fijn zijn als je gewoon zwanger bent en dan een echo krijgt met 8 weken. dan heb je ook meteen zekerheid!

liefs

6. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey boeff ja de Ovitrelle is inderdaad wel een stuk fijner dan de Pregnyl inderdaad! Het is exact net als de Puregon prikpen en doet dus helemaal geen pijn. Verder is ie al vermengd dus kun je er niet mee klungelen en knoeien etc. Wat ik wel jammer vind is dat je m zelf moet betalen, bijna 40 eurie. Nu vond ik dat de vorige keer (toen pregnyl op was) echt totaal niet erg hoor, maar nu er weer pregnyl was heb ik toch liever voor de gratis pregnyl gekozen haha..

Heeeeel spannend voor jou morgen meis! Ook leuk dat je vriend erbij kan blijven dat is voor jou ook geruststellend en fijner natuurlijk. Op naar een mooie test over 2 weken voor jou!!

Ja het lijkt me inderdaad wel beter dat ik pas een echo kan hebben als ik weer terug ben. Het is niet goed voor mijn nieuwsgierigheid maar daar moet ik maar eens mee kappen haha.. Het is zoals het is en als ik terug kom weet ik gewoon pas meer, thats it. De reis gaat trouwens naar Thailand! Heb er super veel zin in. Even geen verplichtingen, geen werk, geen wekkers die veel te vroeg afgaan, even helemaal niks.. Gewoon puur ontspannen, uitrusten en leuke dingen doen, hoop dat het zo gaat zijn!

Liefs

7. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @weegschaaltje; wat lekker om op vakantie te gaan, zeker nu! De beste afleiding die je maar kan wensen. Waar gaat de reis naar toe? Ik heb idd. niet zo heel goeie ervaringen met de dipsticks van sensitest, ook na mijn nod had ik er nog 1 over en toen nog was hij nauwelijks zichtbaar positief terwijl de kruidvat test echt al een knaltest was toen.

@boefff; heel veel succes morgen! En dat bloedprikken zou ik echt gewoon vragen, ik had toen nl ook een echo na de eisprong en toen werd er ook gedacht dat mijn eitjes gesprongen waren maar had toen geen eisprong gehad. En het progesteron zegt ook iets over de kwaliteit van de eisprong. Ik zou ook gewoon zeggen dat je het een keertje wilt voor de volledigheid van een cyclus ook omdat je temp. niet echt stijgt en dat je elke keer die cystes krijgt. Ik zou het in ieder geval gewoon eens doen, dan ben je weer wat informatie rijker.

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Ik zal trouwens ook nog mijn eigen verhaal doen. Vandaag tijdens de ctg waren mijn bloeddrukken te hoog. Mijn gyn. was toen opgeroepen en ze hebben urine nagekeken. De urine was schoon en nu moet ik woensdag nog een keer extra terug komen.. Zo blijf ik mooi bezig de hele week haha. Hij is nu thuis alweer wat lager dus zal wel goedkomen verder. Ik maak me nog niet echt zorgen.

9. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Weegschaaltje, Heb je nog getest?? Ik ben heel erg benieuwd!

Nijn, alweer je bloeddruk te hoog. Zo blijf je inderdaad aan de gang. Maar gelukkig kan het niks ergs zijn. Doe lekker rustig aan, als dat helpt. Lijkt me best moeilijk hoor om rustig aan te doen. Ik zou dat niet kunnen. Ik ben iemand die bezig moet blijven.

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sammie; ik weet ook niet waar die precies van omhoog schiet, want zoveel doe ik nou ook weer niet. Maar ik ben nog steeds erg vroeg in de zwangerschap, dus ben wel blij als we een paar weekjes verder zijn. Hoge bloeddruk kan namelijk zwangerschapsvergiftiging veroorzaken en dan wordt de kleine direct gehaald als er bijvoorbeeld eiwitten in de urine zitten.. Vandaar dat ze me ook zo streng onder controle houden, mag morgen, vrijdag en maandag weer.. Maar alles voor een goed doel, de laatste loodjes, en het einde komt in zicht!
    Hoe issie met jou? Morgen FM toch, spannend. Heel veel succes, hopelijk is er al iets te zien. Welke CD is het morgen voor jou en hoeveel spuit je eigenlijk?

@weegschaaltje; nog getest meid??

@boefff; succes zo!! Ben benieuwd hoe het gegaan is.

11. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Boefff, Succes met de IUI!!

Nijn, Gelukkig is het geen zwangerschapsvergiftiging. Ik ken iemand die dat had en moest met 35 weken al bevallen. Gelukkig houden ze het goed bij.

Ik moet morgen voor een FM. Ik zat dan op CD 11. Normaal gesproken moet ik op CD 10 komen, maar ik heb gevraagd of ik op woensdag kan komen want dan ben ik altijd vrij. Anders moet ik weer een paar uur weg van mijn werk. Meestal is er op dag 10 nog geen grote follikel. Ik spuit nu 75 eh. Ik reageer meestal altijd op 75 eh, alleen de vorige ronde niet en toen ik ging ophogen kreeg ik overstimulatie. Ik weet nu niet hoe het deze maand zit. Meestal voel ik wel aan mijn eierstokken dat er een groeiend eitje is, nu voel ik niet zo veel. Maar we zullen het zien morgen.

12. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1372 Weegschaaltje84, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    Ahh lieve nijn, toch weer je bloeddruk omhoog gegaan? Kan me voorstellen dat je daar een beetje van moe van wordt, je doet natuurlijk al heel rustig aan en meer dan dat kun je ook niet doen. Ik denk dat het inderdaad even een kwestie is van afwachten en geduld meissie, want je wordt erg goed in de gaten gehouden en zij zullen het meteen zien als er eventueel actie ondernomen moet worden. Dat lijkt me voor je gemoedsrust in ieder geval een heel fijn gevoel. Als er dus eiwitten in je urine zit dan kan dat duiden op een zw-vergiftiging? Heel hard voor je duimen dat je urine de komende weekjes gewoon lekker schoon blijft zoals deze keer! Je kunt het meissie, even volhouden nog een paar weekjes dan kun je aaaaaaaalles achter je laten! Hoe langer Doutzen Kroes (hihi) nog even bij mama in de buik kan blijven hoe beter natuurlijk voor jullie allebei dus grijp iedere mogelijkheid aan om lekker te liggen/lounchen/chillen/laten verwennen etc etc. Alle beetjes helpen en zoals jij ook zei het is voor een goed doel! Knuffel voor jou!

@ Boeff: de IUI vandaag!! Laat je ons gauw weten hoe het allemaal verlopen is. Als het goed is ben je nu in het ziekenhuis en lig je op de stoel... Ik denk aan je lieverd! Hoop dat het allemaal goed is gedaan strakkies en over 2 weken gewoon een knaller van een test voor jou!

@ sammie: dank je wel schattebout, ik vind het zo super lief hoe iedereen meeleeft met elkaar en dat we elkaar nooit vergeten en iedere dag aan elkaar denken! Jij morgen je FM, ik bid voor een mooie echo en dat je snellllllll aan de IUI mag!!

Ik heb vanochtend toen ik wakker werd om 6.15 uur meteeeeeeeeeeen de verpakking van de kruidvat test opengereten, gepiest in een bakkie en met grote ogen gekeken naar de test....... Positief :) Niet heeeeeeel overtuigend positief, dus geen dikke vette knalstreep zoals de controlestreep, maar een stuk lichter dat wel. Vooral in het begin, daarna werd ie donkerder en nu de test is opgedroogd is de test streep zelfs best wel donker (paar tinten lichter dan controlestreep). Het is natuurlijk morgen pas officieel mijn NOD dus ik test morgen nog een keer met de kruidvat 2v5. Dan kan ik ook vergelijken. Ik ben eigenlijk een beetje dom geweest want had met dezelfde pies eigenlijk tegelijkertijd ook een dipstick testje moeten uitvoeren. Die had ik dan kunnen vergelijken met die van gisteren. Ik kan nu natuurlijk niets vergelijken want zijn allebei verschillende testjes.

Naja, in ieder geval positief. Ik had eigenlijk wel gehoopt op een knaltest van kruidvat maar dat is nog even niet zo. Ik hou daarom liever ook even een stok achter de deur dat het nog mis kan gaan (dat kan het sowieso daarnievan). Als het HCG niet hoog genoeg is dan is dat namelijk geen goed teken natuurlijk. Ik weet nu trouwens wel zeker dat het er niet 2 zijn he, want met 2 bevruchte eggs had het HCG 1 dag voor de NOD toch echt hoger moeten zijn en een vette knaltest moeten geven toch??? Hmmmm speculeren speculeren speculeren.....

Dikke kus van mij

13. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Weegschaaltje, Gefeliciteerd meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik mag je nu toch wel feliciteren? Die streepjes zijn voor NOD nooit zo heel donker hoor. Als er maar een streepje staat. Maar wauw wat goed!!!!! Dat is lekker op vakantie gaan hè!
    Heb je al de symptomen of moet het nog komen?
    Probeer er van te genieten meid en niet zo onzeker zijn hè. Ik bid voor je dat alles goed gaat.
    Ik hoop dat ik en Boefff snel mogen volgen. Dan kunnen we samen over onze zwangerschapskwaaltje praten.

14. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Oh ja weegschaaltje, ik zou morgen nog die van Clearblue digital doen. Waar op staat zwanger 1-2

15. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey meiden!!

@weegschaaltje, GEFELICITEERD:D!!!! lekker gaan genieten meid en niet teveel speculeren;) ik zou morgen ook gewoon een digitale test doen!

@sammie, veel succes morgen met je fm, hopelijk heb je al een paar mooie eitjes en mag je ook snel bij mij op het wachtbankje!!

@nijn, fijn dat je bloeddruk thuis weer wat gedaald was, wanneer moet je weer op controle?

nou mijn iui zit erop:D 38miljoen zaadjes zijn er ingebracht,, super goed dus! mijn vriend was stiekem heel trots haha. nu beginnen die lange 2 weken! ik ben natuurlijk weer helemaal vergeten te vragen voor het bloedprikken maar dat zal toch wel goed zijn..

liefs

16. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Boefff, fijn dat alles goed is gegaan en dat het zaad goed was. Ik moest wel lachen toen ik las dat je vriend heel trots was. Dat was mijn man namelijk ook. Toen de gyn zei tegen hem van zooo dat is wel heel goed. Knikte hij heel trots jaaa. Bij mijn werden er toen geloof ik 100 miljoen zaadcellen ingebracht. Dat was wel heel veel maar jammer genoeg was het toen geen follikel maar een cyste.
    Succes op het wachtbankje. Hopelijk test je over 2 weken positief!!

17. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    haha grappig dat je het zegt,, hij was heel trots aan het doen dus ik zei zo tegen hem: ik ken een meisje op het forum waarvan de man de laatste keer 100miljoen zaadjes had,, hij meteen chaggie haha. mannen:D
    liefs

18. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hahahah wat grappig joh. Mijn man zei toen ja ja, je hebt hier te maken met een echte man. Pffff die mannen met hun trotse gedoe.

19. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Boefff yihoeeee blij om te horen dat de IUI goed verlopen is zeg!! Hahaha en echt HEEL leuk om te lezen hoe je vriend reageerde, typisch mannen he! Haha sammie jouw man dus ook al zo trots als een pauw. Ik herken het wel hoor, die van mij is exact hetzelfde. Toen ik begon aan de medische molen was al duidelijk dat ik PCOS had, alleen wilden ze uiteraard bij mijn man voor de zekerheid ook zaadonderzoek doen om uit te sluiten dat er bij hem toevallig niet ook was mis was. Nou toen we de uitslag kregen was ie dus ook helemaal aan het knikken van jaaaaaa dat wist ik wel hoor, met een glimlach van oor tot oor. Maar hij had dan ook een geweldige uitslag (260 miljoen!). De gyn die die uitslag vertelde (een andere dan die ik nu heb gelukkig) maakte toen nog een volledig misplaatste grap. Ze zei: 'nou met jou zouden ze bij de zaaddonorbank wel heeeeel blij zijn hoor!'. Ze dacht dat ze grappig was, maar dat zeg je toch niet tegen mensen die in de MMM zitten omdat de vrouw verminderd vruchtbaar is. Dan ga je toch niet zeggen dat de man een super zaaddonor zou zijn! Dat willen we niet, we willen een kindje SAMEN! Ookal bedoelde ze het niet zo, en was het gewoon een compliment voor mijn man om het allemaal een beetje luchtig te houden... Ik vond het toch onprofessioneel voor een gyn.. Maar goed, moest hier dus even aan terugdenken toen ik jullie verhaaltjes las :D

Lieve schatten oeeeeeeeeeeeehhh ik word blij van jullie felicitaties zeg ! Ik hoop echt enorm dat het deze keer wel gewoon gaat doorzetten en dat alles goed zal gaan. Werkelijk, die angst is op dit moment nog groter dan de durf om blij te zijn. Misschien klinkt het ongeloofwaardig maar het is ECHT zo! Zodra ik even het blije gevoel heb als ik naar de test kijk, bekruipt me meteen dat akelige vooruitzicht van de echo's, wel/geen hartslag etc en ja, dat verpest het leuke eerlijk gezegd wel een beetje.. Ik weet dat ik normaal moet doen en daar gewoon niet vanuit moet gaan maar ik kan het helaas niet uitschakelen. Ik wou dat ik de tijd vooruit kon spoelen!!

Zal ik die digitale Clearblue test morgen dus doen? Of zal ik daar juist eventjes mee wachten? Ik heb voor nu eigenlijk nog best veel van die andere testen in de badkamer liggen namelijk. Misschien doe ik die eerst allemaal opmaken, iedere dag eentje en dan de Clearblue over een paar daagjes.

Liefs

20. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is een foto van de test dames. Moet er wel bij zeggen dat de foto een paar uur later genomen is en de test was toen wel al helemaal ingedroogd. Ik vind persoonlijk dat het test-streepje daardoor ietsiepietsie donkerder is geworden. Binnen de 5 minuten vond ik m ietsje lichter, maar dat kan ook zijn doordat dat niet in daglicht was maar onder het halogeenspotje van de badkamer heeel vroeg in de ochtend...

Wat vinden jullie ervan?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina