Lieve dames hier even een snel berichtje van mij! Gaat alles goed met jullie? Ik hoop het wel.. Het klinkt gek, maar ik wou dat ik al terug was Het is hier heerlijk hoor, maar heb vanmorgen een grote grote schrik gehad. Na het vrijen kwam er ineens bloed Na zo lange tijd super schoon te zijn geweest (ook na het vrijen gewoon) nu toch ineens weer bloed. Het was helder rood Het stroomde niet en was ook niet heel vloeibaar maar na meermalen afvegen bleef het wc papiertje rood afgeven. Werd daarna wel minder en ook dr kleur werd steeds roziger, maar ik maak me ernstige zorgen lieve dames. Ik ben ineens zo verdrietig, het minderen van de symptomen zie ik nu ook ineens helemaal in dat plaatje van dat het mis is... En daarom wou ik dat ik nu thuis was. Ik hoop zo vreselijk erg dat het toch nog goed zit en dat we het kunnen wijten aan dat mijn man iets te wild is geweest, maar ik ben erg bang... Sorry voor dit ego berichtje
Lieve weegschaalte, Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Misschien komt dit alleen door het vrijen. Zolang het geen stolsels zijn met erge buikkramen dan zal er hopelijk niks aan de hand zijn. Ik hoop echt heel erg dat het niks is. Ik kan me voorstellend dat je nu het liefst terug bent. Ik bid voor je dat het niks ergs is.
@boefff; hopelijk is er donderdag wel al iets te zien. Als er zoveel follikels klaar liggen zou ik wel oppassen met ophogen! @lien; wat vevelend dat je zoveel last hebt van de overstimulatie. Ik heb nooit spotting gehad of een menstruatie uit mezelf. Misschien zijn er toch wat eitjes gesprongen na de overstimulatie. Ik had toen alleen buikpijn en moest wachten totdat mijn eierstokken weer rustig waren. Maar als jij netjes iedere maand een eisprong uit jezelf krijgt zou ik ook gewoon eens iui proberen met een eisprong van jezelf, overstimulatie is natuurlijk helemaal niks. @ennasil; geen klachten wil niks zeggen meid, ik had in mijn wachtweken ook helemaal geen klachten! Ik was alleen maar vreselijk ongeduldig en ik heb toen na een week bloed laten prikken op progesteron omdat ik eerder een keer na de pregnyl geen eisprong heb gehad en ik deed elke ochtend mijn temp. bijhouden die lekker hoog bleef, dus dat was voor mij een geruststelling. Nog een paar daagjes en dan testen.. Spannend! Ga je al eerder testen? Ik heb toen 3 dgn voor mijn nod positief getest met die van de kruidvat, andere zw test die uiterst gevoelig zou moeten zijn gaf nog negatief aan.. Succes met de laatste daagjes! @sammie; voor jou ook spannend nu he.. Hopelijk is het zo zondag! Ga jij al eerder testen? Ik heb maar een heel bescheiden buikje, ik zal deze week nog eens een foto maken. Ik ben in kilo's ook nog maar 7,5 a 8 kilo aangekomen. Ik vind zelf dat ik wel mooi zwanger ben, ben aan mijn benen enzo niets aangekomen, heb alleen een mooi buikje van voren. Hopelijk ben ik dadelijk weer zo op gewicht zodat ik weer kan gaan shoppen!! @weegschaaltje; lieve meid, natuurlijk schrik je! Maar als het nu gestopt is en sowieso weer mooi overging in roze zou ik me geen zorgen maken! In elk tijdschrift lees je dat een bloeding na het vrijen heel normaal kan zijn ivm de extra doorbloeding in de baarmoeder.. Ik begrijp je zorgen maar probeer positief te blijven en te genieten daar in het mooie Thailand. Zolang je geen buikkrampen hebt en zolang er geen stolsels meekomen is het een onschuldige bloeding geweest, puur door het vrijen! Probeer niet teveel te stressen daarover, al is dat wel heel makkelijk gezegd met jou voorgeschiedenis en ik heb zelf ook 1x wat rozige afscheiding gehad waardoor ik meteen in tranen was.. We gaan heel hard duimen voor jou dat alles goed blijft gaan en 5 juni kom je ons gewoon het blijde nieuws brengen dat je een hartje hebt zien kloppen en dat alles goed is! Hier gaat het wel oke, mag vanmiddag weer op controle dus hou jullie wel weer op de hoogte!
Ik ben net thuis en mag morgen weer terug komen. Bloeddruk is weer te hoog en de gyn. twijfeld om wel of niet nog op te hogen. Het beleid in het ziekenhuis is na 37 weken inleiden bij hoge bloeddruk dus hij wil het nog 1 weekje rekken maar weet niet of dat haalbaar is gezien mijn ondderdruk rond de 100 zit. Omdat de urine schoon is en het bloed goed was durft hij het aan om mij morgen weer terug te laten komen om te kijken of hij morgen mogelijk iets lager is om het zo nog eventjes te rekken zonder ophogen. Volgende week woensdag heb ik weer een afspraak met hem en dan gaat hij een inwendig onderzoek doen om te voelen of de baarmoedermond al zacht is en of hij mogelijk al iets kan doen en dan zal er beleid bepaald worden. Maar grote kans dat we dan iets gaan plannen dat ze me gaan inleiden.. Pff, ik moet het nog even verwerken hoor, het komt nou wel ineens heel dichtbij.. Ben ergens heel blij maar vind het ook doodeng. De kleine lag wel al wat lager, maar lag nog niet vast in de bekken.
Sammie, is er bij jou iets gevonden dat ze IUI doen bij je? Hoe snel werd je zwanger van je dochter? Ja de 2e verjaardag van mijn dochter was ook een beetje raar, want ik had 2 dagen daarvoor gehoord dat ik een missed abortion had. Maar we hebben het natuurlijk wel gewoon gevierd, maar was een beetje dubbel. Jij moet toch al snel testen? Spannend!
bruinverlies is gisteren begonnen. en vandaag weer. ik heb dit altijd een paar dagen voor de ongie. dus ik verwacht vrijdag of zaterdag dat het doorbreekt. vind het wel jammer maar had het wel verwacht. nu een ronde rust. lekker op vakantie en daarna weer verder. ik ga mijn huisje maar eens soppen
@ennasil; balen meid! Is je ongi al doorgezet? Fijn dat je wat leuke dingen in het vooruitzicht hebt, afleiding is zo een periode is het beste medicijn maar het maakt het natuurlijk niet makkelijker! @boefff; succes zo met je FM, ben benieuwd! Mijn bloeddrukken waren gister gemiddeld rond de 90, aan de hoge kant maar lager dan dinsdag dus hoef gelukkig nog niet op te hogen met de medicijnen. Zaterdagochtend moet ik nog een keer laten nakijken en hopelijk zijn ze dan nog steeds zo want dan zal er geen medicatie meer opgehoogd gaan worden denk ik. Ik kijk erg uit naar woensdag, stel je toch voor dat van D. dan een inleiding wil gaan plannen, ik krijg er nu al de kriebels van!! Natuurlijke bevalling is natuurlijk wel beter, maar van D. zei zelf al dat ik nu al 10 weken zo loop te sukkelen met die bloeddruk en die schommelingen en die stress is ook niet goed! Ik vind het nog steeds een rare gedachten dat het misschien niet meer zolang gaat duren bij ons. Ben benieuwd zo naar jou FM!
hey! mijn fm ging eigenlijk wel goed. had 3 eitjes van 12 tot 14mm. 3 dagen geleden was de grootste nog maar 6mm dus ze zijn goed doorgegroeid. mijn bms was 7mm dus ook goed had er 2 rechts en 1 hele mooie links. moet zaterdag terug en hopelijk zijn er dan minimaal 2 groot genoeg fijn dat je je medicatie iig niet op hoef te hogen. dan zie ik je zaterdag misschien, hoelaat moet je? spannend zeg, misschien ben je volgende week wel al mama idd die stress en schommelingen zijn ook niet goed voor je dus misschien is inleiden idd beter. ben erg benieuwd!! sammie al stiekem getest? l liefs
@boefff; ik moet zaterdag om half 11, ik moet me dan melden bij de verloskamers dus wie weet zien we elkaar wel even snel dan. Het klinkt in ieder geval positief voor jou! Moet je gewoon 75EH blijven spuiten? Hopelijk heb je zaterdag 1 of 2 mooie eitjes die klaar zijn voor de pregnyl. Ik weet niet of er zo snel actie wordt ondernomen, ik durf er nog niet op te hopen, ben nu zo ongeduldig. Maar als van D. woensdag zou zeggen, kom morgenvroeg maar binnen en dan gaan we al iets proberen dan zeg ik zeker geen nee haha. Maar het is ook afhankelijk van het inwendig onderzoek wat ze kunnen doen. Voor inleiding moet de baarmoedermond al week zijn, wanneer deze nog niet week is wordt er eerst een gel ingebracht, hiervoor moet je ook al opgenomen worden want dat kan dus ook meteen weeen opwekken maar is niet zeker. Wanneer de baarmoedermond al verweekt is kunnen ze via infuus gaan inleiden en dan zouden we dus echt een datum kunnen plannen wanneer het gaat gebeuren maar ik weet niet welk termijn van D. in zijn hoofd heeft, zal denk ik ook aan de bloeddruk liggen van zaterdag en woensdag maar volgens mij leiden ze liever in voordat die weer te hoog oploopt omdat dan de risico's weer groter worden op zwangerschapsvergiftiging. Ik moet nog maar even geduld hebben dan is het zo woensdag en dan weten we hopelijk iets meer. Succes alvast voor zaterdag!
Nijn, Het wordt wel erg spannend voor jou nu!! Je kunt gewoon over een week bevallen. Vind je het niet eng? Heb je alles al klaar gezet voor de baby? Leuk hoor Nijn! Ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren. Maar hopelijk blijft je bloeddruk goed, dat is natuurlijk belangrijker. Ennasil, Wat jammer nou zeg!!! wet je zeker dat het je ongi is? Kan het niet wat anders zijn? Maar in ieder geval heel goed dat je zo positief kunt blijven. Eerst lekker genieten van je vakantie en dan de volgende ronde meer geluk! Boefff, Al 3 mooie eitjes voor jou!! Hopelijk groeien ze alle 3 door! Gaat wel lekker snel weer deze ronde dan! Ben benieuwd zaterdag! Hier nog niet getest. Ik wacht toch liever. Zondag is mijn NOD. Ik weet niet wat ik van deze ronde moet denken. Heb al 5 telerustellende rondes gehad dus durf er niet meer zo op te hopen.....
hier besloten naar een ander zh te gaan. waar ik nu zit ben ik niet tevereden. hebben ze voor mijn gevoel te veel steekjes laten vallen. en sommige dingen ontbreken in dossier. ze schenken geen aandacht aan vragen en wimpelen alles weg. heb dit toen der tijd ook tegen ze gezegt als dit zo blijft dat ik overstap naar een ander zh.maar het is sindsdien niet verbeterd. iemand ervaring met m.aasstad.t zh? ferti? hebben ze bij jullie in het zh wel samenlevingsonderzoek gedaan en gekeken of eileiders toegankelijk zijn? dat hebben ze bij mij niet gedaan. en ik vraag me ook af of ik wel echt pco heb zoals het zh zegt. ik heb wel die kralenkrans en mijn bloedwaardes die het aangaven. maar ik ben dus helemaal niet dik. ik weeg maar 54kilo. dit zet me toch aan het twijfelen.. nog geen ongie. maar dat klopt wel. duurt altijd paar dagen voordat het in rood omzet. heb ook getest en die was omowit.
@sammie; voor jou dus ook spannende daagjes nu, ga je ook echt wachten tot zondag om te testen? Was dit jou eerste iui? Ik vind het vooral echt super spannend, merk dat ik de dagen nu aftel naar woensdag want ben gewoon zo benieuwd wat de arts van plan is om te gaan doen. Mijn bloeddruk reageert vooral op wat ik zelf doe. Vandaag hele bovenverdieping gepoetst samen met mama en hij is daardoor de hele middag te hoog geweest (onderdruk 100) dus echt niet goed. Nu is hij weer iets gezakt maar heb veel harde buiken, daaraan merk ik ook dat ik gewoon teveel gedaan heb vandaag. Zaterdagmorgen hou ik me lekker rustig, want nu hoop ik niet dat ze een halve week van te voren nog medicatie gaan ophogen, de bloeddruk heeft me zoveel ellende geleverd dan laat het nou ook maar zo gebeuren dat ze de beeb gewoon eerder gaan inleiden daardoor. Ik wil dat ze zaterdag wel even mijn urine checken, want niet dat ik dadelijk alsnog zwangerschapsvergiftiging krijg door mijn nesteldrang haha. Misschien een beetje naief om zo te denken maar heb het wel een beetje gehad met telkens die onzekerheid en controles, merk dat het toch wel intensief is allemaal. En door de suikerpieken en de medicatie denk ik dat onze meid net zo goed buiten de baarmoeder kan gaan voortleven en na 37 weken is dat ook geen risico meer! Als ik er zo over schrijf en er over nadenk dan vind ik het wel super eng worden! Probeer er nog niet teveel bij stil te staan dat het volgende week misschien wel eens zou kunnen gaan gebeuren. @ennasil; hoeveel rondes heb je nu gehad in het ziekenhuis? Ik herken je gevoel wel heel erg, ik heb ook getwijfeld om over te stappen omdat ik zelf mijn dosering en cyclus aan het bepalen was anders had ik in de ronde van mijn eisprong misschien wel weer overstimulatie gehad als het aan de gyn. had gelegen die er toen was. Maar doordat ik zelf een beetje mee kon sturen en ik mijn lichaam steeds beter leerde kennen heb ik het nog even aangekeken omdat ik het ook niet zag zitten om zolang iedere keer voor een fm te moeten rijden. Ik heb ook verder geen onderzoeken gehad, de gyn. vond dat nog niet nodig omdat ik nog geen eisprongen gehad had en dat daar het probleem lag. Ik heb ook de diagnose PCO ivm de kralenkrans en een lichte afwijking in het bloed. De gyn. noemde het een broertje van PCO omdat ik ook geen overgewicht heb en ook niet alle overige symptomen, ik woog ook maar 58kilo voor mijn zwangerschap. Ik snap je frustraties en je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Het ziekenhuis wat je beschrijft ken ik niet maar ik zou gewoon wat research doen. Succes ermee!
Ennasil, ik zit in hetzelfde ziekenhuis als jij. Heb jij ook telkens die 2 die de fm doen?? Volgens mij mag je hier geen namen noemen. Maar ik heb ook een keer overwogen om over te stappen. Want ik vind ook dat ze geen goed uitleg geven over heel veel dingen waar je mee te maken hebt. Als ik daar kom voor een fm weten ze niet eens meer op welke CD ik zit. En deze ronde was ze ook vergeten dat ik iui zou doen. Moest ik er ook bij zeggen. En hoeveelste ronde weten ze ook niet. Zegt ze vorige keer, dit is je eerste ronde spuiten toch? Ik zo nee ik spuit al 7 rondes. Hoe kunnen ze nou zoiets niet weten als ze mij elke maand een paar keer zien.... Ik heb besloten om toch te blijven omdat ik had gebeld naar een ander ziekenhuis maar die doen geen fm in het weekend. Dat vind ik weer minder.
Ik heb wel pco maar heb ook geen overgewicht. Ik weeg 53 kilo. Maar ben niet zo heel groot. Ik heb wel een onregelmatige cyclus. Word geloof ik om de 3 of 4 maanden ongesteld. Daardoor weet ik dat ik het wel echt heb. Samenlevingsondezoek hebben ze bij ons ook helemaal niet over gehad. Wel kon ik na de 5e ronde al iui doen wat bij de meeste ziekenhuizen pas na 6e ronde is.
Dames, ik heb getest. Heeeel licht streepje. Ik ga zo een foto plaatsen. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik tril helemaal.
die is posi gefeliciteerd p.s had ik weleens gezegt bij welk zh ik zat hihi? zit jij ook bij am... bre.... ?
Dank je ennasil, durf nog niet echt blij te zijn. Ik zit nu bij het Maastad ziekenhuis. Dacht dat je bedoelde dat je daar ook zit.