hey! ja gaat wel goed op het wachtbankje, heb nergens last van (lang leve de ovitrelle). mijn temp is wel weer mooi gestegen gelukkig, scheelt me ook weer een hoop zw testjes. hoop idd ook dat ik nu eens eidenlijk zwanger mag zijn maar ga er niet vanuit dan valt het altijd mee fijn dat het voeden al wat beter gaat! liefs
NIjn, wat leuk dat je je verhaal met ons deelt. Heb echt heel aandachtig zitten lezen. En wat is ze prachtig!!! Dat hebben jullie echt goed gedaan hoor!! Gelukkig is de bevalling goed gegaan. Wat een uitvinding he zo een ruggeprik. Je voelt een stuk minder van de pijn. Ik had toen geen ruggeprik gehad. Ging er echt om smeken maar ze vonden het niet nodig. Nou had echt gejankt van de pijn. Doe maar lekker rustig aan met je kleine meid. Rust goed uit dan ben je ook weer sneller hersteld. Hopelijk is je bloeddruk ook weer normaal. Geniet er van Nijn!! Boefff, Nog een weekje voor jou toch?? Ik hoop echt dat jij de volgende bent hoor. Zou toch geweldig zijn! Weegschaaltje, hoe is het met jou? Hoe voel je je? Ik voel me eigenlijk weg goed. Niet echt heel last van symptomen. Mijn borsten zijn een beetje gevoelig maar niet dat ze echt heel pijnlijk zijn hoor. Alleen 's ochtends als ik opsta dan voel ik dat ze hard zijn en 's avonds als ik mijn bh uitdoe dan zijn ze wat gevoeliger. Maar voor de rest weinig last van misselijkheid en ook geen krampen of zo. Ik ben daarom ook wel heel onzeker. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik op een roze wolk zit. Kan er eerlijk gezegd nog niet echt van genieten. Ben daar nog veel te onzeker voor. En het wachten duurt zo lang. Nog 2 weken voordat ik een echo krijg. Het enige wat ik kan doen is bidden dat alles goed is daar binnen.
@ Nijn: fijn om te horen dat het voeden nu stukken beter gaat! Is altijd zo zielig om te zien he, als zo'n babietje veel overgeeft en zichtbaar misselijk is, gossie... Kan me trouwens voorstellen dat je dan ook geen borstvoeding geeft, extra stress kun je nu even niet gebruiken! En het flesje kan natuurlijk ook door anderen gegeven worden, als jij er even te moe voor bent.. Top! Ik heb volgende week woensdag 20 juni de tweede echo. Zoals het nu staat berekend zou ik dan 10w + 2d moeten zijn. Ik hoop ZOOO erg dat alles goed zal blijven gaan, soms pieker ik me ect suf. Qua kwaaltjes, tsja... Heb eigenlijk nergens last van.. En je snapt natuurlijk wel dat dat ook niet bevorderlijk werkt voor mijn gemoedsrust. M'n borsten voel ik de afgelopen dagen bijna helemaal niet meer. Heel soms als ik ze aanraak/erin knijp. Verder niks, of moet er echt naar op zoek gaan. Bijvoorbeeld naar dingen die ik zonder zwangerschap ook weleens heb, zoals eenmalig een kleine zure oprisping ofzo voor of na het eten.. Tsja haha... Maar ik ga proberen positief te blijven, ik heb geen bloedverlies of krampen o.i.d. dus heb voor nu geen reden om zo te stressen eigenlijk.. @ Boeff: wat goed dat je temp zo mooi gestegen is! Scheelt je inderdaad weer een hoop testjes haha.. wanneer ga je voor het eerst een testje wagen denk je? Laat het ons meteen weten he, ik verwacht een uitgebreid verslag van iedere stap die je zet meid, hihihihi Nee ff serieus, de gunfactor is gewoon ZO groot bij jou dat ik graag op de hoogte blijf over je.. Knuffel! @ Sammie: leuk om weer een berichie van je te lezen meis. Ik snap je precies echt waar, wat dat niet kunnen genieten betreft. Ik heb hetzelfde. Zelfs nu ik de eerste echo eigenlijk al gehad heb. Ik denk dat er echt een paar echos overheen zullen moeten gaan eer ik het piekeren en de twijfels eindelijk eens los kan gaan laten en gewoon onbezorgd kan gaan genieten. Dit heb jij nu natuurlijk ook.. Het is ook allemaal niet niks hoor, die hele medische molen hakt er gewoon flink in. Als het dan eindelijk lukt ben je als de dood dat het niet goed zit (ookal heb je er niet eens reden toe om zo te denken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan).. Eigenlijk duren de wachtweken bij ons geen 2 weken maar daarna gaan ze gewoon nog wekenlang door! Ik vind het dan ook zo bijzonder als sommige onbezorgde vrouwen meteen na een positieve test al gaan shoppen voor babyspullen enzo! Dat begrijp ik echt niet, ik zou echt niet durven hoor! Las een tijd geleden (volgens mij een topic hier op ZP) dat iemand met 5 weken al babykamer en kinderwagen had uitgezocht.. Haha, poeh was ik maar zo zeker van mezelf! Naja, komt echt goed meid.. Zelfs ik (met mn twijfels en paniek soms) moet echt even tegen je zeggen dat je positief moet zijn. Dat moet ik ook! We verliezen geen bloed, hebben geen krampen of andere rare dingen dus we moeten ons geen zorgen maken eigenlijk.. Dat we weinig last hebben van kwaaltjes zegt niet zoveel (heb ik zo vaaaaaaak te horen gekregen nu dat ik het nu eindelijk wel geloof haha). De ene vrouw maakt veel meer HCG aan dan de embryo nodig heeft om zich te ontwikkelen en die heeft al die extra HCG dus in haar lichaam, wat al die klachten veroorzaakt. De andere vrouw maakt precies de hoeveelheid HCG aan die de embryo nodig heeft en heeft dus eigenlijk geen grote hoeveelheid overtollige HCG en zo'n vrouw zal weinig tot geen last hebben van kwaaltjes. Dit uit zich ook in het feit dat de 1 wel knaltesten heeft en de ander niet. Dit is precies hoe de dame van MvM het mij laatst uitlegde.. Goed he?! Genieten meis, laten we elkaar op de hoogte houden, dan gaat de tijd ook wat sneller hopelijk Liefs
Weegschaaltje, verschrikkelijk hè de onzekerheid. Zijn we eindelijk zwanger en dan kunnen we nog niet blij zijn. Hopelijk zullen we na de echo wel kunnen genieten. Ik heb de 25e de echo en de volgende ga ik op vakantie. Ik hoop echt dat het allemaal goed zit want zou dan echt niet weten of ik dan nog op vakantie wil/kan... Bij mijn dochter weet ik nog dat ik wel van alles voelde maar dat was volgens mij pas na de 6e week. Ik was toen wel misselijk. Nu niet. Heb net een zak chips naar binnen zitten werken hier op mijn werk. Dus van misselijkheid is helemaal geen sprake. Vrijdag kom MvM langs en ik zit nu al in spanning of die test ook nog positief zal zijn. Heb jij het trouwens al je familie verteld dat je zwanger bent? Ik heb het mijn schoonouders, moeder en nicht verteld. Voor de rest weet niemand het nog. Wil nog even de echo afwachten.
Hey meissie, Je hebt hopelijk gewoon een hele mooie echo en de dag erna ga jij gewoon heerlijk op vakantie hoor! Daar moet je gewoon van uit gaan. Leuk dat MvM vrijdag komt en geen zorgen maken om de test hoor, want je bent dan al bijna 6 weekjes dus dat komt echt wel in orde. Door mijn vakantie kwam MvM bij mij langs toen ik precies 8 weken was (dag van mn echo ook) en ik zal je vertellen dat mijn test echt niet eens knallend positief was hoor! Wel heel duidelijk positief natuurlijk, maar wat ik bedoel met niet knallend is dat ie niet even donker was als de controlestreep ofzo. Denk wel 2 tinten lichter ofzo, en dat met 8 weken! Wel zodanig positief natuurlijk dat het zin had om mee te plassen, maar ik had m wel donkerder verwacht met die termijn. Ach ja, dat is weer dat HCG-verhaal he, de 1 maakt meer aan dan de ander.. Dus dont worry hoor! Ik had het na mijn positieve test verteld aan mijn moeder en zussen en aan mijn schoonmoeder en schoonzusje. Gewoon een beetje een vrouwennieuwtje onderling dus toen, durfde de rest nog niet in te lichten omdat ik nog zo onzeker was Ik heb toen de echo afgewacht en diezelfde dag meteen iedereen gebeld inclusief mn broers etc. Iedereen was zo verschrikkelijk blij, van sommige reacties heb ik zelfs moeten huilen haha.. Ps. Ahhh wat een leuke banner heb je aangemaakt! Liefs
hahahah ik vertel je iedere stap hoor vond het ook fijn als jullie meteen wat lieten weten want ik ben er toch wel iedere dag mee bezig! ik denk dat ik zaterdag een testje waag, ben dan 11 dpo. maar het zal ook liggen aan mijn temp, mocht die al flink gedaald zijn dan test ik denk ik ook niet meer. hopelijk is het nu eens eindelijk gelukt!! @weegschaaltje & sammie, begrijp goed dat jullie heel onzeker zijn, zou ik denk ik ook echt zijn. vooral omdat we er al zo lang mee bezig zijn en er veel voor over moeten hebben. zou verschrikkelijk zijn als het dan alsnog fout zou gaan en je weer helemaal overnieuw moet beginnen.. maar meiden, het gaat super met jullie dus probeer iig een beetje te genieten en als er dadelijk een paar echos geweest zijn hoeven jullie je helemaal geen zorgen meer te maken! liefs
hee meiden, sorry dat ik zo stil ben maar ik probeer er zo weinig mogenlijk mee bezig te zijn deze verplichte pauze. ik ga er pas weer over nadenken als het 5 juli is. ( natuurlijk denk ik er wel constant aan hihi, maar op een andere manier ) ik lees wel zo nu en dan met jullie mee hoor! @ sammie hoe is het nu met je? voel je je nog goed?
Hahaha boeffie goed zo! Als je temp indd netjes hoog blijft is het zeker goed om 11 dpo alvast een testje te wagen. Ik hoop t zooooooo, dat zou echt super zijn als we allemaal zwanger mogen zijn! Ja dat is het inderdaad precies, je kunt er nog niet van genieten omdat je nu eenmaal naar elke echo toeleeft en je gewoon alleen maar hoopt dat alles nog goed zit en nog leeft.. Vooral als het al eens eerder is misgegaan is dat geen ver van je bed show meer maar dan is die gedachte gewoon heel dichtbij voortdurend! Maar wat je zegt, als alles hopelijk goed blijft gaan dan zal het met enkele echo's op een gegeven moment wel gedaan zijn met de twijfel en onzekerheid. Het zou natuurlijk fijn als je ook een beetje kunt genieten ervan! @ Ennasil: kan me voorstellen dat je in een verplichte pauze even wat afleiding zoekt van de hele kinderwens en medische molen etc etc etc. Gewoon puur zodat de tijd wat sneller verloopt, dat is heel begrijpelijk. Ga je toevallig nog op vakantie in Juni? Of weekendjes weg ofzo? Dat zou ook wel kunnen helpen zodat de weken voorbij zullen vliegen. Voor je t weet is dan weer Juli en kun je weer fris met een nieuwe ronde aan de slag! Liefs
even een kleine update. heb het dossier binnen van mijn zh. en waar ik al voor vreesde er ontbreken blz. tussen de cyclussen door de afspraken waar het mis is gegaan is niet opgeschreven. en van de laatste cyclus zit er niet bij.die van puregon. dat zijn 3 afspraken. ik vind dit echt heel slordig van ze zo krijgt het zh in rdam geen goed beeld. ook staan er dingen verkeerd vermeld: het zh zegt dus dat ik geen last heb van pijn tijdens mijn menstruatie en hiervoor ben ik juist speciaal op afspraak geweest om te zeggen dat de pijn bijna niet te dragen is??? ook staat er dat ik in het verleden last had van vaginisme??? uhm ook hiervoor heb ik een gesprek gehad omdat ik er juist wel last van heb en met de vraag voor iui en zo nog wel meer, volgens mij verdraaien ze alles naar hun woorden en luisteren ze niet naar de mijne. pfff... ik ga dus een hele lijst er bijdoen van dingen die niet kloppen want ik vind het wel belangrjk dat rdam een goed beeld krijgt. en niet iets wat helemaal niet klopt. @ weegschaaltje ik ga maandag naar spanje voor 10 dagen dus dat is gelukkig goede afleiding en hopelijk lekker ontspannen aan het zwembad en terasje en vooral van de zon genieten. in 1 woord OPLADEN
Ennasil: nou zeg wat een rare gang van zaken met jouw dossier! Het lijkt wel alsof ze de onboeiende dingen in een dossier zetten en dat alle heel belangrijke en relevante informatie domweg niet erin staat of verkeerd erin staat. Ik zou ze er inderdaad echt op aanspreken zodat e.e.a. eventueel nog gecorrigeerd kan worden voordat het naar Rotterdam gaat. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in Rotterdam met een schone lei wilt gaan beginnen, maar dan wil je natuurlijk wel dat die lei ook wel echt schoon is, en niet vies door alle verkeerde info! Oh heerlijk dat klinkt goed 10 dagen Spanje! Nou dat is dus precies wat ik bedoelde meis, dan kun je indd lekker even je gedachten verzetten en zoals je zegt: opladen! Alvast heeeeeel veel plezier! Liefs!
ik ga er niet meer voor bellen. ik ga zometeen even een hele eigen versie maken. die ik er bij kan doen mijn kant van het verhaal en de spoorloze blz hihi. hopelijk krijg ik het een beetje duidelijk op papier ik ben daar zo slecht in om gedachten op papier te zetten maar ga het proberen
Ohh je mag zelf ook je eigen inbreng bijvoegen en dan zelf opsturen? Ik ging er even van uit dat dossiers digitaal werden uitgewisseld tussen de ziekenhuizen en dat jij nu gewoon de uitgeprinte papieren versie hebt meegekregen. Maar dat is dan indd veel beter wat je zegt! Corrigeren wat fout staat en helder en duidelijk op papier zetten wat er verder nog aan belangrijke informatie mist en hupsa bijvoegen aan dat crisis-dossier. Succes ermee meis!
nee tegenwoordig moet je alles zelf regelen hihi. ik heb zelf het dossier op moeten vragen schriftelijk. en binnen 4 weken moeten ze het opsturen. bij mij heeft het 2 weken geduurd, maar je ontvang het wel zelf thuis. maar ik heb gelezen dat ik het dossier niet mag aanpassen omdat ik dan fraude pleeg dus die laat ik zo( had al wel zitten kladderen op een stukje dossier maar gelukkig zat die er dubbel in dus die gekladderde gooi ik weg. ik heb wel even een briefje uitgetypt die ik er bijvoeg met een korte versie van mijn ervaring en de punten waar ik graag antwoord op zou willen. ik hoop dat hun mij dat wel willen geven en dat ze niet net als het andere zkh zeggen dat er een aparte afspraak voor gemaakt moet worden omdat ze het druk hebben en dat ze iets menselijker zijn zou ik ook wel fijn vinden hihi. want nu waren het net computers. maar goed ik ga nu alle gedachten deleten en lekker gezichtmaskertje opdoen en de chocolaatjes opeten die net met de post bezorgt werden . was snoepprijs van de postcodeloterij en nu mijn hormoontjes een beetje van slag zijn heb ik trek in chocola erg he.. p.s wie van jullie heeft allemaal al een kindje of kindjes?
Ennasil, ik vind het echt niet normaal hoe ze met je dossier zijn omgegaan. Is maar goed dat je daar weg bent. Ik denk dat ze je in Rotterdam beter zullen behandelen. Het is niet zo dat ze heel erg meelevend zijn, maar ze doen wel hun best om je zoveel mogelijk te helpen. En dokter R is het aardigst maar ze is geen gynaecoloog. Ze is echt alleen voor fertiliteit. Maar denk dat je daar genoeg aan hebt. Je vroeg wie er hier al een kindje heeft, ik heb al een kindje van bijna 3. Zij is gewoon helemaal vanzelf gekomen. Zonder behandelingen. Dat was gewoon echt een lucky shot. Boeff, Hoe is het met je? Hoe is je temperatuur? Ben echt benieuwd voor jou deze maand. Ik hoop dat jij ons volgende week goed nieuws kom vertellen. Weegschaaltje, hoe is het nu met je? Hoe voel je je? Ik voel me wel redelijk. Ben nu alleen een beetje grieperig. Maar heb nog niet heel veel last van zwangerschapssymptomen. Overdag voel ik me over het algemeen wel goed. Ik eet gewoon goed. Ben niet misselijk. Maar 's avonds begin ik wel een beetje opgeblazen gevoel te krijgen en doen mijn borsten een beetje pijn. De onzekerheid er nog wel. Als ik hier op zwangerschapspagina kijk en zie hoeveel sterretjes en vlindertjes er wel niet op een onderschrift zie dan word ik wel weer bang. Nog 12 dagen dan heb ik de echo. Ben ze echt aan het aftellen. Jij de 20e alweer een echo. Hopelijk hebben dan weer een mooie echo en kunnen we samen onbezorgd zwanger zijn. Vind het wel leuk hoor om samen met jou zwanger te zijn. Kunnen we onze ervaringen uitwisselen. Hopelijk komen er steeds meer zwangeren bij op dit forum. Met z'n allen op een roze wolk is toch leuker. Nijn, Ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat je aan het genieten bent van je mooie meid. Het is even zwaar de eerste paar weken na de bevalling maar geloof me het wordt steeds leuker en leuker. Het gaat allemaal zo snel dus geniet van elk moment.
hey! mijn temp zit wel goed, (mijn kaartje staat ook in mijn handtekening) maar dit kan morgen ineens weer heel anders zijn. het word wel spannend nu, hopelijk mag ik jullie deze al goed nieuws komen brengen want als het niet raak is verwacht ik mijn ongi zondag avond. liefs
Hee meiden, Hier gaat het wel oke, moet zeggen dat ik afgelopen week echt helemaal geleefd ben. Heb erg veel last gehad van de knip en een inwendige bloeduitstorting. Ik heb door die ongemakken ook 2 dagen extra kraamhulp gekregen. Vandaag is de kraamhulp voor het laatst geweest, echt heel gek idee dat we het nu 'alleen' moeten doen. De nachten zijn erg slopend, ze heeft nog geen voedingspatroon en meld zich om de 2 a 3 uur voor een voeding. Ze kan nog niet zo grote hoeveelheden drinken dus vandaar dat ze vaker een voeding nodig heeft maar dat is voor papa en mama wel erg vermoeiend, vooral de nachtvoedingen. Verder doet ze het prima, het is een hele tevreden meid en huilt alleen wanneer ze honger heeft. Vandaag voor het eerst een heel klein blokje om gegaan, dat was echt gek. Voor mijn gevoel heeft de wereld afgelopen week echt stil gestaan en dan sta je ineens weer buiten. Morgen misschien weer een stukje wandelen, kijken hoe me dat afgaat zo helemaal alleen. Goed om te lezen dat het met jullie wel goed gaat! Hopelijk is dit jou ronde boefff! Ik ga heel hard duimen en het forum goed in de gaten houden.
@boefff; je temp. weer mooi hoog vandaag zie ik in je kaartje! Dat geeft goede hoop. Bij mij werd die volgens mij ook rond de 37.0 tegen mijn nod aan. Ik hoop echt zo dat jij ons goed nieuws mag komen vertellen! Dan hebben we dinsdag 5juni beide een hele speciale dag gehad in hetzelfde ziekenhuis
hey!! ja mijn temp doet het tot nu toe goed maar ik weet dat het ook in 1 dag afgelopen kan zijn.. als hij zondag en maandag nog hoog is dan zit het goed! ik vind het nu wel spannend worden, ga ook niet testen, hou alleen mijn temp bij.. die vage indrooglijntjes word ik niet bepaald vrolijk van. zou idd wel echt gaaf zijn, dan ben ik bevrucht op de dag dat jij bent bevallen liefs
@boefff; laten we het hopen meid! De officiele eerste dag van mijn zwangerschap is de dag dat mijn schoonzus is bevallen van mijn nichtje! Laat het een voorteken zijn!
Heyyy dames hoe gaat het hier?? Nijn echt leuk om te lezen dat de kleine het zo goed doet zeg! De gebroken nachten sla je natuurlijk het liefste over, maar helaas horen die erbij.. Je moet maar zo denken, ieder flesje en ieder slokje is weer een bijdrage aan goed groeien en dat het een flinke meid gaat worden Ontzettend fijn dat ze verder een voorbeeldig tevreden beebje is, heerlijk lijkt me dat! Goed van je trouwens dat je af en toe een ommetje maakt, gewoon lekker alleen de benen strekken... Hopelijk genezen de gehechte inscheuringen gauw meid, zorg goed voor jezelf en doe lekker rustig aan.. Heb je af en toe wat hulp? Van oma's, andere familie? Dat zou fijn zijn zodat je af en toe ook even wat rust en tijd voor jezelf hebt.. Nou meis, geniet van de geweldige kraamtijd! @ boefff: de temp is mooi hoog! Jiehoe en nu hopen dat ie zo blijft!!!!!! De duimen draaien en wat zou het toch helemaal super zijn als iedereen in deze topic nu gewoon zwanger is (nijn inmiddels niet meer hahaha)! Ik zou dan indedaad ook geen testjes verspillen (ook aangezien je vaak last hebt gehad van vals positieve indrooglijntjes) aangezien jouw temp een betrouwbare graadmeter is voor je! Ik hoop het zo meid! @ sammie: hoe issie met jou? Al ergens last van inmiddels? Ik hoop dat je je goed voelt! Ben je je al aan het voorbereiden op de vakantie, inkopen gedaan etc? Bijna de echo en dan lekker op reis, heerlijk! Met mij gaat t tot nu toe prima, ik voel me eigenlijk best goed! Heeeeeel af en toe wat kwaaltjes maar niet om over naar huis te schrijven. Ik heb wel het idee dat mijn (darmen)buik flink aan het uitzetten is. Soms lijkt het net alsof ik al 5 maanden zwanger ben! Haha... Ik kan echt niet wachten op de volgende echo! Nog een paar dagen aftellen tot aanstaande woensdag, de tijd gaat zoooo langzaam als je ergens op wacht.. En ja, vooral als je je af en toe onzeker voelt, dan duurt t helemaal lang... Mijn man heeft vrij genomen dus die gaat gezellig mee. Ben zo benieuwd hoe het daarbinnen gaat! Liefs Weegschaaltje