Hey lieve dames! Ohh boefff wat vreselijk dom van mij!!!! Ik heb je nog zitten feliciteren dat je geen cystes had! Sjonge jonge en ik wist dit natuurlijk ook gewoon, snap echt nu even niet waarom ik naar een uitgangsecho vroeg lieverd sorry Maar dins dus je eerste fm? Als het wederom zo'n snelle ronde gaat worden dan is er misschien al wel wat te zien! Ik hoop t zeg!! @ Sammie: ik snap heeeeeeeeel goed dat je onzeker wordt van roze verlies. Zal ik je wat vertellen.... Na de laatste echo was ik echt blij en onbezorgd maar sinds vannacht is dat helemaal omgeslagen Ik werd midden in de nacht wakker en voelde toen een volle blaas dus ben opgestaan om naar t toilet te gaan. Na geplast te hebben veegde ik.... helder rood bloed af De veeg daarna was nog steeds helder rood en daarna werd het minder.. Daarna natuurlijk flink wakker gelegen en nog 2 keer naar toilet geweest. Nu is het meer lichtbruine afscheiding. Ik hoop natuurlijk gewoon op een geknapt adertje of iets dergelijks, maar ja de schrik zit er gewoon weer flink in... Een contactbloeding door gemeenschap of door harde ontlasting kan het niet zijn want die heb ik beide toevallig niet gehad gisteravond. Pffff... En ja of course is het precies zaterdag vandaag dus ik kan niemand bellen en kan nergens een echo krijgen nu... Ik baal zo vreselijk, waarom nou? Ik bid maar dat het niets ergs is.... Niet nu ik zover gekomen ben aub Xxx
Net weer even naar toilet geweest en kleur van de afscheiding is nu taupe-kleurig.... Aangezien ik nog geen afspraak heb gemaakt bij de verloskundige en daar dus nog niet aangemeld ben, denk ik dat ik maandag nog even naar het ziekenhuis bel. Ik weet dat als ik hun bel, ik meestal dezelfde dag nog even langs mag komen... Maar ik kijk eerst even hoe het verder loopt. Want zoals het er nu naar uit ziet was het eenmalig wat bloedverlies en is het meteen al opgehouden... Tsja, het is gewoon echt weer die onzekerheid jammer genoeg, ook al is t niks meer..
Ohhh weegschaaltje jij ook alweer bezorgd net als ik.... Zoals jij het beschrijft zo is het precies hetzelfde bij mij ook. Ik ging plassen. De eerste veeg was heel licht roze, tweede veeg ook. Daarna was het donkergeel en nu is het gewoon taupe. Hopelijk is het gewoon helemaal niks en is het gewoon oud bloed. Ik wacht ook gewoon tot maandag af. Ik kijk wel heel de dag door op mijn onderbroek. Net was ik met mijn dochter naar K3 gegaan. Ik voelde ineens wat afscheiding, rende naar de wc, gelukkig was het normaal van kleur. Maar zat daar echt niet op mijn gemak. Ik denk dat zolang we buikpijn hebben we ons geen zorgen hoeven te maken.
Ooohw weegschaaltje en sammie, wat een onzekerheden he! Ik had dat ook zo erg de eerste paar weekjes, heb ook ooit roze afgeveegd na het plassen en ik was ook meteen helemaal gestresst, had toen gelukkig een dag later een echo. Maar zolang het niet echt doorzet en je geen krampen hebt is het gewoon onschuldig! Deze onzekerheid hoort er helaas bij en neemt telkens plaats in voor andere onzekerheden. Laten jullie de nekplooi meten met 12 weken? @sammie; succes morgen met de echo, ik ben erg benieuwd maar ook jij komt vast dolgelukkig terug! @weegschaaltje; hopelijk is het bloeden weer gestopt, snap je onzekerheid maar je hebt een super mooie echo gehad, hou die in je achterhoofd meid, jullie beebje maakte gewoon een koprol hihi, hadden wij ook bij 8 weken. @boefff; hoe issie met jou? Hopelijk heb je snel een eisprong, succes voor dinsdag. Hier gaat het wel goed. Rowi drinkt steeds een beetje meer dus het gaat de goede kant op. Rowi haar geboortegewicht was 3080gram, voor 37 weken dus erg netjes! Ze is na de bevalling afgevallen maar zit nu op 3240gram dus ze is nu goed aan het groeien. Vanacht heeft ze voor het eerst 4,5uur geslapen. Na haar flesje van 23.00uur was ze klaar wakker en bleef ze spoken tot 1.30, toen nog maar wat eten gegeven, want ze bleef zoeken en begon ook te huilen. Daarna is ze in slaap gevallen tot 6.30uur, daar stonden we wel van te kijken, hopelijk zet deze lijn door!!
Hallo meiden, Ik heb straks om 14 uur de afspraak. Ben erg zenuwachtig. Kan aan niks anders denken. Ik hoop dat alles goed is straks. Nijn, wat fijn dat Rowi zo lang heeft doorgeslapen. Gaat de goede kant op dus. En wat een mooi gewicht voor 37 weken! Weegschaaltje, hoe is het met jou? Ga je het ziekenhuis nog bellen voor een afspraak?
@weegschaaltje; hoe issie nou? Nog bloedverlies gehad en het ziekenhuis gebeld of gaat het gewoon weer helemaal goed? Hopelijk ben je weer gerustgesteld. @sammie; hoe was je echo?? Ben zo benieuwd!
Hoi, Nou de echo was goed!!!! We hebben het hartje zien kloppen!! Het was 11mm dus precies zoals het moet zijn. WAs ontzettend zenuwachtig. Ging er met tranen heen van de zenuwen. Godzijdank is alles zoals het moet zijn. Na de vakantie mag ik weer voor een echo komen. Ik ben dan bijna 11 weken.
@sammie; wat een goed nieuws! Nu kun je met een gerust hart op vakantie. Gefeliciteerd meid, nu krijg je hopelijk wat meer rust! Wanneer vertrek je? Waar ga je op vakantie? Heel veel plezier!
Joepieeeeeee Sammie wat een heerlijk nieuws zeg! Oh wat moet je je nu toch geweldig voelen meid! Van harte gefeliciteerd met deze mooie echo en met het mooie nieuws dat alles goed gaat en dat het precies is zoals het moet zijn.. Nou dat is het enige wat je als zwangere wilt horen op zo'n moment he Nu kun je lekker gaan genieten en je moet beloven om dat ook echt te gaan doen he! Het is heerlijk dat je meteen op vakantie gaat want dan zul je zien dat de tijd op een heel leuke manier voorbij vliegt.. En dan kom je terug en ben je al bijna 11 weken, echt top! Je ging morgen al op reid toch? Ik wens je alvast onwijs veel plezier toe!!!!!! @ nijn: dank je wel lieverd, ik heb inderdaad helemaal nergens meer last van. Het is bij die eenmalige keer gebleven daarna gelijk niks meer.. Ik heb vandaag de verloskundige gebeld om me daar aan te melden en heb het toen ook meteen even aangegeven. Ze gaf aan dat ze vrijwel zeker wist dat dit om geknapt vaatje in de baarmoedermond moet gaan en dat ik me vooral geen zorgen moest maken na de echo die ik gehad heb. Ik ben trouwens wel blij want de verloskundige gaat gewoon nog een termijnecho maken joepie! In het ziekenhuis zou ik geen echos meer hebben gehad tot de 20 weken (of ik zou zelf moeten willen gaan voor een extra pretecho) want zij beschouwden mijn echo van vorige week gewoon als de termijnecho omdat ik al 10 weken was. En de verloskundige gaat die termijnechi gewoon nog een keer herhalen omdat ik nieuw ben en zij dan altijd graag zelf ook nog even kijkt. Volgende week donderdag staat die afspraak al ingepland! Ik ben dan 12 w + 1 d. Naah, wel fijn om naar uit te kijken weer dus.. Veel liefs
Nijn, we gaan met de auto naar Spanje. Ben echt toe aan een vakantie na zo een zware tijd. Gelukkig is alles goed en kan ik met een gerust hart op vakantie, natuurlijk blijf ik nog wel een beetje onzeker. Maar we gaan gewoon van het goede uit. Weegschaaltje, dat kleine beetje lichte bloeding is denk ik niks hoor. Ik maak me daar ook geen zorgen meer over. Fijn dat je nog een termijnecho krijgt! Kun je nog even spieken bij je wondertje. Want wat is zo een moment mooi hè. Ik moest ook al bellen naar de verloskundige en ze zeiden tegen mij ook meteen dat er geen rede is om in het ziekenhuis te blijven voor controle. De echo die ik krijg na de vakantie is ook een termijnecho. Hoe voel je je trouwens verder? Ik voel me eigenlijk wel goed. Bijna geen last meer van kwaaltjes. Vorige week voelde ik me nog zo beroerd. Daarom was ik ook zo bang vandaag. Ik kom trouwens wel gewoon online tijdens de vakantie. We hebben wifi op de kamer en we nemen de iPad mee, dus kan gewoon meelezen er reageren.
hey meiden,!! vandaag mijn eerste fm gehad op cd9 en er zat 1 eitje van 12mm en 2 van 11mm, het lijkt tot nu toe precies op de vorige ronde dus als het net zo gaat mag ik zondag de ovitrelle en dinsdag de iui.. hopelijk gaat het zo lukken ik schrok vandaag wel van een opmerking van mijn gyn,, hij zei: ik denk dat het deze ronde gaat lukken. ik werd meteen weer met beide voeten op de grond gezet. ik stond zo in de automatische piloot dat ik er nog amper over nadenk waar we nu eigenlijk mee bezig zijn @sammie, fijn dat je echo helemaal goed was hopelijk kun je nu idd al wat meer gaan genieten! en geniet maar lekker van je vakantie en voordat je het weet zijn er alweer een paar weekjes voorbij! liefs
Hey boefff, onwijssss goed man!!!! Dat klinkt veelbelovend zeg, op cd 9 al zo een goede score qua eitjes! Ik hoop echt onwijs dat het op deze manier gaat doorzetten en je indd volgende week al aan de IUI kunt!!! Hihihi en misschien heeft je gyn wel gelijk hoor, soms kun je inderdaad opeens echt een voorgevoel hebben bij iemand hoor.. Ik hoop het zo voor je!!!! Wanneer mag je voor een tweede fm komen om te kijken hoe het verloopt? Liefs
@weegschaaltje; wat fijn dat je nog een echo krijgt zo vlak nadat je ook uit de gevaren zone bent hihi. Wel jammer dat je zo weinig echo's krijgt. Ik heb tijdens mijn zwangerschap echt elke controle een echo gehad en dit was tot 15 weken om de week en daarna om de 4 weken en daarna weer vaker omdat ik door mijn bloeddruk ook vaker langs moest komen. Mijn gyn. wilde dan ook altijd even naar het vruchtwater kijken en het was voor hem een kleine moeite als ik toch daar was om even te kijken. De 20 weken echo is echt leuk om naar uit te kijken, die is heel uitgebreid. En ik zou je echt een 4D pretecho adviseren zo rond de 27/28 weken zwangerschap. Ik zie echt dat onze meid lijkt op de beelden die we toen gezien hebben. Hebben jullie het al aan iemand verteld uit je omgeving? @sammie; dat onzekere gevoel hoort er helaas bij. Ik was ook zo bang de eerste periode, we hebben er ook zoveel voor moeten doorstaan. Wel leuk dat jij en weegschaaltje nu zo gelijk op gaan. Willen jullie straks weten wat het wordt? Hebben jullie het al verteld aan jullie dochtertje? @boefff; wat een fijn resultaat al op cd9!! Zei van D. dat tegen je? Hopelijk heeft hij gelijk want het wordt nu weleens hoog tijd!! Het is jou ook zo gegund en ik kan me idd. voorstellen dat je soms even vergeet waarvoor je het allemaal doet, het is gewoon een onderdeel van je leven geworden. Maar het moet een keer lukken en drie keer IUI is scheepsrecht! Nu duimen op een mooi verloop van je cyclus! Hier gaat alles goed. Onze meid wordt al wat voller heb ik het idee. Alleen de nachten doorslapen zie ik nog niet gebeuren haha. Om de 3 uur en mevrouw haar biologische klok zegt eten!! Ze heeft zelfs momenten dat ze een uur te vroeg al wakker wordt. Als we haar dan bij ons pakken met een tutje dan valt ze wel weer in slaap. Overdag natuurlijk niet erg maar ze weet nog niet wat dag en nacht is helaas voor ons. Komt vast allemaal goed als we dadelijk een paar weekjes verder zijn!
Hey lieve nijn! Ja ze zeiden in het ziekenhuis echt letterlijk dat als je eenmaal goed zwanger bent, alles zit op de goede plek en alles ziet er goed met de kleine en als het ook zo is dat met mij ook alles oke is, dus geen hoge/lage bloeddruk of suikerziekte of andere dingen dat er dan na de gevarenzone periode geen extra echos ofzo zullen zijn. Dus niet meer echos als dat ik ook gewoon bij de verloskundige zou krijgen. Ze zei letterlijk jouw eerstvolgende echo bij ons is je 20 weken echo. Tenzij je eerder een pretecho wilt maar die komt dan voor eigen rekening... Nou, toen was ik eigenlijk wel klaar met t ziekenhuis eerlijk gezegd, want heb er in dat geval niet veel meer te zoeken.. Tijdens de vruchtbaarheidsbehandelingen-periode word je op handen gedragen, nauwlettend in de gaten gehouden en je mag aaaaaaaaltijd komen, vaak dezelfde dag nog als je belde.. Zo ook in de eerste weken van de zwangerschap. Iedere keer echos en bij paniek meteen komen. Maar ben je eenmaal daaruit dan word je gewoon een nummertje in dat grote team... Tsja... Indd echt fijn dat ik de termijnecho nu bij de verlosk. gewoon lekker nog een keertje krijg! En dit vind ik wel wat beter omdat naar mijn mening een termijnecho met 12 weken een beter beeld geeft dat eentje met precies 10 weekjes. En uiteraard ben ik gewoon weer onwijs benieuwd of nog steeds alles goed gaat en of de baby goed door gegroeid is, want dat blijft toch altijd een puntje van bezorgdheid iedere keer weer.. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen hahaha, je weet er meer dan alles van.. Ik wil trouwens heel graag weten wat het word! En de directe familie om ons heen mogen dat ook gewoon weten. Het is toch fijn als je het kunt delen met je dierbaren en dan hoef ik ook niet bang te zijn dat ik me verspreek of het eruit flap. Dat is wel typisch iets voor mij namelijk Ik heb persoonlijk heel sterk het gevoel van een meisje, vraag me niet waarom maar dat denk ik gewoon.. Ben benieuwd of mn gevoel ook klopt! Qua wens, die heb ik totaaaaaal niet want zowel een jochie als een meid zou ik ontzettend leuk vinden! Aah echt leuk om te lezen dat Rowi al lekker aan het groeien is. Moou is dat he, als ze zo heerlijk voller aan het worden zijn! Het mooiste vind ik altijd als ze zo rond de 6 a 7 maandjes zijn en dan op van die Michelin-poppetjes lijken! Haha geweldig is dat.. De gebroken nachten zijn wel minder ja, maar daar gaat ze wel overheen groeien hoor lieverd.. Het duurt altijd even voor ze echt geleerd hebben en door hebben wat nou dag en nacht is.. Hoe gaat het verder met jou zelf meissie? Hoe voel je je? Xxxxxxx
hallo daar, ik ben weer lekker thuis na een heerlijke zonvakantie deze week nog even samen met manlief en volgende week moet hij nog werken. willen jullie mij een kleine update geven van wat ik allemaal heb gemist? zijn zoveeeel blz om terug te lezen en het is hier beetje een chaos pff.. was was en nog eens was.
Hoi meiden, Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik jullie topic kom spammen met mijn vraag! Maar ik wil jullie graag wat vragen. Ik heb ook een topic geopend maar nog niet veel reacties gekregen dus ik hoopte de antwoorden misschien hier te vinden! Nu is het zo dat niemand in mijn omgeving ervaring heeft met hormooninjecties. En ik zou heel graag wat meer info willen hebben. Ik spuit nu 75 eh en tot nu is er nog niks gebeurd met zowel clomid als spuiten. Ik hoor heel graag van andere meiden die me kunnen vertellen hoe het bij hun is gegaan. Deels ook om mezelf gerust te stellen. Ik ben nml zo bang dat er uiteindelijk niks zal gebeuren. Wie wil graag zijn hormoonijecties (puregon) verhaal vertellen en wie kan mij een beetje gerust stellen? Alvast bedankt!!
hey meiden! vandaag fm2 en er was eigenlijk nog niks verandert. nog steeds een paar eitjes van rond de 11mm.. moet zondag weer terug komen hopelijk dan met meer resultaat! @nijn, van D. zei dat idd tegen mij haha,, hoop dat hij gelijk heeft we gaan idd maar 3x iui is scheepsrecht! @violetrose, bij mij werkte clomid ook niet. ben toen begonnen met 50eh spuiten, al snel bleek dat dit ook niks deed en ben toen naar 75eh gegaan, ook hier gebeurde niks en werderom opgehoogde naar 100eh.. toen begonnen de eitjes goed te groeien! volgens mij werkt de puregon altijd wel het is alleen eventjes uitvogelen welke eenheid het beste bij je past! hopelijk heb je snel mooi groeiende eitjes! hoelang spuit je nu al 75eh? liefs
Dankjewel Boefff! Ik spuit nu pas een week 75 eh maar ik ben echt een leek wat betreft dit. Ik sta er nog echt blanco in. Ik merk dat ik steeds meer behoefte krijg om met meiden te kletsen die dit ook meegemaakt. Bedankt hoor voor je antwoord! Heel fijn!
Hoi dames ben ik ook weer even! @ boefff: nou in principe is dat helemaal geen slecht nieuws toch, want gezien jouw eerdere ervaringen kan het soms ineens super snel gaan bij jou! Dan ben ik eigenlijk blij dat het zich rustig opbouwt allemaal, liever dan dat je ineens met overstimulatie en uiteindelijk met cystes zit.. Rustig nog even doorspuiten dus en hopelijk is op zondag te zien dat er mooi 1 of 2 eitjes zijn doorgegroeid voor de pregnyl! Duimen duimen duimen... @ ennasil: welcome back! Fijn om te lezen dat je een leuke en ontspannen vakantie hebt gehad meid, heerlijk. Haha, ja dat is altijd de keerzijde van het terugkomen thuis he, al die wasjes die je moet draaien! Hoop dat je je er inmiddels een beetje doorheen geworsteld hebt. Hoe zat het ook al weer met jou? Jij mocht als het goed is binnenkort weer verder gaan met de behandelingen toch? Nou, in ieder geval vol goede moed weer aan de slag! @ Violet Rose: ook jij van harte welkom, en nee dat vinden we absoluut niet erg hoor! Sterker nog, ik vind t wel gezellig want het is hier inmiddels best rustig geworden in de topic, we schrijven nog maar met een paar die-hard meiden hier hihihi Wat betreft je vraag, maak je aub echt geen zorgen meid. Puregon gaat jou hoe dan ook een eisprong geven! Het is in het begin altijd even zoeken en uitvogelen welke dosis nou goed bij je past. En zelfs als je een goede dosis hebt gevonden moet je soms tussendoor toch nog wat ophogen/oplagen om het bijvoorbeeld wat af te remmen of juist wat sneller te laten gaan. Ieder lichaam is natuurlijk anders en werkt en reageert dus ook anders. Soms is het zelfs zo dat bij 1 en dezelfde persoon het per cyclus ook nog verschilt welke dosis wel of niet aanslaat en wanneer pas (en dit had ik natuurlijk weer...). Maar 1 ding is zeker, vroeg of laat krijg jij een eisprong van puregon. Ik had er in het begin ook een hard hoofd in, weet het allemaal nog als de dag van gisteren. Clomid had ook tijdenlang (heb er maaaaanden mee aangemodderd in alle verschillende hoeveelheden) niets bij me uitgehaald, werd er helemaal moedeloos van.. Eindelijk mocht ik dan beginnen met Puregon spuiten. In het begin probeerden ze eerst 50 eh maar na bijna anderhalve week gebeurde er nog niets. Toen ben ik opgehoogd naar 75 eh en die deed eerst een tijdje niets maar moest wel rustig ermee door blijven spuiten want mn BMS werd wel mooi dikker. Zo gezegd zo gedaan en inderdaad er begon eindelijk wat te groeien. Pas heel laat, maar goed sinds bijna een jaar was er dan eindelijk activiteit! Helaas ongie geworden maar ik had tenminste een kans gehad. Tweede ronde ging snel en ben toen ook zwanger geraakt. Ik zal je de details besparen van hoe onzeker dat toen allemaal gegaan is met complicaties etc, maar die zw-schap is helaas uitgemond in een missed abortion in februari van dit jaar. Derde ronde was een supersnelle ronde na de miskraam. Na een krap weekje spuiten had ik al een rijp ei dat klaar was voor de pregnyl. Helaas ongie geworden, maar dat vond ik eigenlijk niet zo heel erg want het schijnt toch iets beter te zijn om na een miskraam nog 1 keer even goed ongesteld te worden (soort tweede interne schoonmaak ofzoiets).. Vierde ronde vol goede moed weer begonnen en toen ging het ineens weer super langzaam. De 75 eh sloegen ineens helemaal niet meer aan. Na bijna 2 weken spuiten was er nog niets en ik had tussendoor ook nog een kleine cyste (eerst nog aangezien voor een ei -> teleurstelling), die gelukkig wel weer snel verdween. Ben toen opgehoogd naar 91,5 eh (1 tikje boven 75 eh). Na een tijdje eindelijk activiteit en ik had voor het eerst in mn hele 'carriere' in de medische molen eens 2 eitjes die gingen domineren. Heb nog eventjes doorgespoten om ze helemaal te laten rijpen en toen de pregnyl en de wachtweken in... Het resultaat staat in mijn banner Ben erg onzeker gebleven in het begin door de eerdere ervaringen maar ik durf nu eindelijk een beetje enthousiast te zijn want heb tot nu toe goede echo's gehad. Naja, ik schrijf je dit verhaal zo uitgebreid omdat ik je wil laten weten dat je echttttttt niet moet stressen of er wel of niet wat gaat gebeuren hoor. Want dat gaat het zeker, het is alleen even wat geduld en uitvogelen hoe en wat in het begin... Ik weet, en alle andere meiden hier weten er ook alles van, in welk schuitje je zit maar wees positief want voor je het weet kan alles ineens anders zijn voor je! Ik had destijds ook heel veel aan bemoedigende berichten van 'lotgenootjes' hier op t forum. Ik weet nog dat ik hier nieuw was en dat ik toen ook een superlief en uitgebreide reactie kreeg van nijn86 (inmiddels bevallen van een prachtige dochter) en dat heeft me toen zo goed gedaan! Vandaar dat dit even zo'n enorm boek is geworden hahaha... Liefs