Hormonen spuiten..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos36, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ennasil

ennasil Niet meer actief

uhm mijn verhaal:
    in het kort: januari 2011 begonnen voor het echie voor osn eerste kindje.voordat we begonnen had ik al zon gevoel dat er iets niet goed zat ivm mijn lange cyclussen rond de 65 dagen. na 7 maanden proberen en tempen en ovulatie testen. de gehele cyclus om de dag gemeesnchap.om verwijzing gevraagt.
    intake in het zh vragen gehad en echo. heb niet langer dan 20 minuten binnen gezeten.( en weinig uitleg gehad) de volgende afspraak vertelde ze me dat ik inderdaad pco heb. "de luxe vorm "
    mijn bloedwaardes gaven dat aan. ook gaf mijn bloed aan geen eisprong gehad te hebben.
    manlief zijn zaad getest, was niet helemaal optimaal iets vermindert in bewegelijkheid. dus nog een zaadtest. en die was uitstekend.
    het is dus een momentopname geweest.ik zat inmiddels op cd 64 en niks te bekennen van ongie. dus provera 1 pilletje van 10mg.na 10 dagen ongie daarna
    begonnen met clomid 50: geen resultaat ongie opwekken met alweer provera. alleen deze mevrouw schreef 2x 10 mg op. volgens haar had die andere gyn nooit 1x 10mg mogen geven omdat ze onderlinge afspraken hadden.
    eenmaal weer ongie clomid 100mg. sloeg aan maar erg laat, en was niet heel groot eitje. hij is wel gesprongen maar ben niet zwanger geworden. dus nogmaals clomid 100. toen deed hij niks meer. en was heel mijn lichaam van slag.mijn baarmoederslijmvlies nam heel erg toe maar geen eitjes te zien.ze hebben bloed geprikt en daar kwamen hele vreemde hormoonwaardes uit. volgens het bloed zou er een ei moeten zijn. tot cd 26 echos gehad maar geen ei te zien , en progesteronwaarde was ook negatief. het advies gekregen om te kijken of ik een keer uit mezelf een mentruatie zal krijgen zo niet 2 weken later provera gaan slikken maar mocht geen gemeenschap hebben. zoals ik al dacht 2 weken later niet ongie dus provera genomen. maar ik werd maar niet ongie en ik zat al 17 dagen na provera. dus ik gyn opgebeld en kon meteen komen.
    wat bleek ik had een eisprong gehad in mijn eigen cyclus.
    grrrr en dan vragen ze nog heb je gemeenschap gehad? nee mevrouw dat mocht niet van die andere gyn! waarop zei antwoorde had je wel moeten doen. pffff.. ze vertelde me dat ik binnen deze week niet ongie mocht worden en zo wel terug moest komen. dat weekend werd ik dus toch ongie helaas. dus ik die maandag daarop terug. weer bij een andere dokter.deze dokter vroeg waarom ik daar was en vond het gewoon normaal dat dit was gebeurt en het interesserde hem niks. hij zei dan heb je gewoon je eisprong eerder gehad. heel vaag en hij zei ook dat hij haast had. dus ik ben even flink uit mijn stekker gegaan toen. details achterwege laten hihi.
    vervolgens na de ongie begonnen met clomid 150. die sloeg wel aan maar ook niet zwanger geworden.daarna nog een keer 150 en die deed helemaal niks! conclusie weer provera en overgaan op spuiten.
    er moest een afspraak gepland worden voor de instructructies maar dit kon pas op cd 27. en dan pas mocht ik beginnen met provera.
    ik zei al tegen de gyn als ik maar niet weer door de provera heen een eigen eisprong krijg.waarop zei antwoorde nee hoor dat gebeurt niet, dat houden wij wel in de gaten.
    en wat denk je werd weer niet ongie na de provera . dus weer een eisprong gehad pffffff. en dat met alle bijwerkingen vandien. een eisprong en provera werken het lichaam tegen. mijn lichaam geeft een signaal dat ik ongie moet worden van de provera. maar omdat ik een ei heb gehad mag het nog niet. maar ik had wel al 15 dagen bruinverlies en heveige krampen en veel vocht. ook in mijn rug. en het zh had daar lak aan.ook had ik die dag een echo en wat denk je ze ontdekten perongelijk een cyste van 5cm! is maar goed dat ik langs kwam omdat ik niet ongie werd anders hadden ze hem nooit gezien. 2 dagen later werd ik ongie maar ik moest eert nog een echo om te kijken of de cyste slonk anders mocht ik niet beginnen met puregon en moest ik dus een ronde overslaan. op cyclusdag 3 was de cyste minimaal geslonken. cd 4 nog een terug en toen was hij 2cm. ik mocht alsnog beginnen met puregon alleen nu dus op cd 4. cd 10 terug en er zat een eitje van 13mm. 2 dagen daarna 16 mm en 2 dagen daarna 22,5mm . ( hij kon geen spurt maken zeiden ze nog )
    wel dus!! toen het advies gekregen om pregnyl te zetten die avond.
    dat ging dus mis. bij de intructies was niet verteld dat het bij de stip opengebroken moest worden . dus heel het glas spatte uitelkaar en ik kon hem dus niet zetten. ik de spoedeisende hulp gebeld omdat het weekend was en er geen apotheek open is. spoedeisende hulp had contact opgenomen met apotheek. en er was mischien nog 1 flesje pregnyl. dat zou ik dan die avond rond 11 uur horen. eenmaal zolaat. helaas geen pregnyl meer.
    de volgende dag gebeld met het algemene nummer van het zh. omdat de afdeling fertiliteit weekend gesloten is. ik mijn verhaal gedaan en doorverbonden met triage afdeling. en ja hoor ze hadden nog pregnyl liggen dus ik naar het zh en hij is toen alsnog gezet. maar of dat nog op tijd was geen idee..
    wel werd ik 2 weken later ongie. toen was ik het helemaal zat en heb ik het dossier opgevraagt en afspraak gemaakt bij maasstadt.de maand juni heb ik een pauze ingelast omdat ik op vakantie ging.
    en 2 juli bij maasstad geweest en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan!!:)

dit is de korte versie hihi. er zijn nog meer dingen gebeurt maar dat is niet meer van belang;)en anders word het verhaal zo lang hihi.
    hoop dat je mijn verhaal een beetje begrijpt. is beetje rommelig haha

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @boefff; hoe was je fm vandaag?

@weegschaaltje; hoe was je echo, of moet je nog?

Hopelijk brengen jullie beide goed nieuws vandaag!

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @violetrose; ik heb de eerste keer moeten ophogen tot 125eh voordat er activiteit kwam. Bij mij is uiteindelijk toen veel te snel opgehoogd want daarna had ik een dikke overstimulatie. Hopelijk reageer je snel op 100eh. Ik snap je onzekerheid heel goed. Ondanks dat ik toen overstimulatie had was ik super blij dat ik wel reageerde op de puregon. Volgens mijn gyn. krijgt vrijwel iedereen een eisprong maar is het even zoeken welke dosis voor jou geschikt is! Wel vervelend van dat bloedprikken, en dat ze niet gewoon een echo maken.. Gek dat ieder ziekenhuis weer zo anders te werk gaat.

4. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey meiden,,

mijn fm van vandaag ging goed:) de 2 eitjes waren mooi doorgegroeid tot 17mm dus moet vanavond de ovitrelle zetten en dan zaterdag morgen de iui:) hopelijk onze laatste!!

@weegschaaltje, hoe was je echo vandaag?

liefs

5. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey lieve dames! Het is weer een verlate reactie van mij sorryyy maar kom er echt nu pas aan toe om er even voor te gaan zitten. Bijna hele dag niet thuis geweest en daarna nog boodschappen doen koken ect etc, naja jullie kennen t wel!

Maar eerst even boefff feliciteren! Wat een super goed nieuws zeg! Twee eitjes van 17 wauwie das een hele mooie score. Zaterdagochtend dus al de IUI!!! Hopelijk inderdaad de allerlaatste voor jou meid!!!

Hier is de echo heel goed gegaan vanmiddag! Ben zelfs weer 4 dagen vooruit gezet naar 12w + 5d!! Dus overmorgen alweer 13 weekjes joh! Uitgerekende datum is nu definitief 12 januari geworden ipv 16 januari. Ik moet mn banner dus weer gaan aanpassen haha.. Beebje zag er goed uit en alles zat erop en eraan. We konden zelfs een maagje en een blaas zien door het lichaampje heen hihi.. Verder heek beweeglijk, er werd veel gesprongen en gezwaaid l, dat was super om te zien op het beeldscherm :)

Eerstvolgende afspraak is een gewone controle afspraak (geen echo maar wel hartje luisteren etc) en die is over 3 weken.

Ik wilde ook nog even op de andere posts reageren lieve dames maar dat doe ik morgen. Ik ben bekaf en mn ogen vallen zowat dicht terwijl ik dit typ.. Ga mn bedje maar eens opzoeken..

Veel liefs van mij!

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik reageer ook morgen wat uitgebreider....Ik kom net binnen. :)

@ Ennasil: In elk geval onwijs bedankt voor je verhaal! Ik ga er morgen even goed op reageren maar fijn om te weten hoe jou traject verloopt! Dan ben ik ook op de hoogte :) Maar als ik het zo lees dan heb je er echt goed aan gedaan om naar deze ziekenhuis te gaan...wat een stelletje prutsers!
    @ Boeff: Gefeliciteerd!! Duimen dat dit jullie laatste IUI is!
    @ Nijn86: Dankjewel! Lief dat je even reageerde! Bij de vorige ziekenhuis deden ze idd echo's. Hier dus bloedprikken. Het is wel vervelend want het prikken begint nu ook zeer te doen. Hopelijk hoor ik morgen dat de waardes gestegen zijn en dat ik bijna het eind nader van deze ronde. :)
    @ Weegschaal: Wat goed! Leuk dat de echo goed is gegaan en dat je 4 dagen vooruit bent gegaan! En uiteraard fantastisch dat alles goed gaat met je baby!!! :)

Nu ga ik toch echt ......Zzzzz.....

7. VioletRose

Even snel, want het is hier koopavond en we moeten nog matjes kopen voor onze net geschilderde trap ;)

Vandaag gehoord dat mijn waardes van 0.43 (woensdag) vandaag op 1.16 zit. Morgen echo en als het er mooi uit ziet misschien wel pregnyl zetten vertelde de gyno mij aan de telefoon!

Goed dat er wat gebeurd! Spannend zo. Ik ben wel iemand die graag niet te enthousiast reageer omdat ik bang ben teleurgesteld te worden.....Maar ik ben wel heel bewust dat er wel iets gebeurt! EN dat is al geweldig op zich! :D

Morgenochtend hoop ik dus op heel goed nieuws!

8. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    wat goed zeg!! 1.16 is een mooie score! hopelijk mag je morgen dan idd ook meteen de pregnyl zetten!! dan gaan we redelijk gelijk op:)

succes morgen en ik duim voor je!

@weegschaaltje,, fijn dat alles weer goed was:D

liefs

9. VioletRose

Dankje Boefff! Dat zou leuk! :) Ik laat het jullie morgen gelijk weten!

10. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!!

nou mijn 3e iui zit er weer op.. deze keer een score van 20 miljoen, de helft minder als de vorige 2 rondes maar de beweeglijkheid was met 200% gestegen dus dat was helemeel goed:D nu weer 2 lange weken wachten!!

@violetrose, hoe is het gegaan vandaag?

liefs

11. ennasil

ennasil Niet meer actief

beter 20 miljoen goed bewegelijke dan 40 miljoen wat minder toch?;)
    doen jullie ook voor de zekerheid er nog bij klussen?
    sommige arsten adviseren dat.

heel veel succes in de wachtweken!

12. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    zo is het!! en hopelijk zijn ze nu wel sterk genoeg om iig door 1 eitje heen te komen! wij hebben de dag van de ovitrelle geklust en dan vanavond ook nog denk ik. in het zh hebben ze er verder niks over gezegd.

liefs

13. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Heb wel een tijdje meegelezen, maar we zijn nu op een plek waar ik niet altijd wifi heb. Hier dus even snel een berichtje van mij. Het gaat hier goed hoor. Heb eigenlijk nergens last van. Voel me gewoon fit. Over 2 weken heb ik gelukkig weer een echo. Ik maak me nog steeds een beetje zorgen, vooral omdat ik niet veel voel. Heel soms als ik te lang zit dan voel ik wat ongi krampen. Dat was het eigenlijk. Ik probeer wel gewoon lekker te genieten want ga van het goede uit.

Boeff, jij hebt weer je iui erop zitten! Fijn hoor!! Hopelijk heeft je gyn gelijk en is dit jouw ronde!!! Succes in de wachtweken.

Nijn, wat een super super schattige foto van Rowi!!! Zo te zien gaat het goed met de voeding want je ziet al van die mooie bolle wangetjes!! Krijg gelijk weer zin in zo een schattige baby'tje. Een meisje lijkt me ook leuk hoor. Ik ben ook echt een meisjes mama en mijn man is ook een leuke meisjes papa. Maar een jongen zou ook geweldig zijn. Heb eigenlijk geen voorkeur. Als het maar gezond is.

Violetrose, welkom hier! Las dat je een beetje ongerust maakt of het spuiten wel aan zou slaan. Bijna bij iedereen wel. 100 % zeker is het natuurlijk nooit. Dat zeggen ze bij mij in het ziekenhuis altijd. Het is alleen een beetje uitzoeken welke dosis bij je past. Ze beginnen altijd met een lage dosis omdat ze te veel follikels willen voorkomen. Hopelijk heb je je eisprong binnenkort en kun je op het wachtbankje!

Ennasil, ik las dat je bij Martens bent geweest. Dat is ook mijn gyn en ik vind haar wel aardig. Ik had haar alleen als er iets te bespreken viel. Voor de fm had ik 2 fert artsen en de iui werd weer door een andere fert arts gedaan.

Weegschaaltje, wat leuk dat je weer een echo hebt gehad. Zo leuk om naar te kijken hè! En gelukkig was alles weer goed. Is toch weer wat minder onzekerheid. Onze kindjes zullen niet veel schelen. Dat is ook leuk! Geniet er van meid!!

14. ennasil

ennasil Niet meer actief

IMG_5585.jpg

help!! o jee, ik werd vancht om half 4 wakker met ongie kramp en misselijk. en ik had het gevoel ik moet nu testen.
    en tot mijn grote schrik stond er een 2de streep. ik ging bijna hyperen!! zou die vals zijn? of vals van de maansteen?
    ik ben zo bang dat hij vals positief is. wat denken jullie?

15. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ennasil, dat ziet er uit als een positieve test!!! Ik zou nog maar eens een keer testen. Zou toch geweldig zijn als het zomaar eens raak zou zijn!!! Ik hoop het voor je!! Ben benieuwd hoe je volgende test is! Succes!

16. ennasil

ennasil Niet meer actief

ik heb een paar uur erna nog een test gedaan dezelfde want had geen andere en die was ook positief. maar toch durf ik het nog niet te geloven. ik ga straks even bij de makro een clearblue halen. pas dan geloof ik het;) dat woord doet wonderen zeggen ze. dus die wil ik ook zien.

17. VioletRose

Oh Ennasil! Wow!!! Het ziet er idd uit als een positieve test!!! :D

Meid, wat spannend! Ik ga hard duimen!!!

18. VioletRose

Wat spannend boefff! Ik duim, duim, duim!

Hier goed! Ik was zo blij! Ze waren niet onwijs groot maar ik had er 1 van 15mm en twee van rond de 10mm. Nog nooit zulke "grote" gehad :D

Hadden jullie meiden toch gelijk, hihi!

Ik mag uiteraard alvast gaan klussen voor het geval het eitje zelf spingt. :) Maandag terug voor een echo. Hopelijk zijn ze dan allemaal een beetje doorgegroeid en dan moet ik de pregnyl zetten. Al met al onwijs spannend.

Dit is de eerste keer dat er iets gebeurd in het afgelopen jaar.

Dus Boefff... we zitten dan vanaf maandag samen op het wachtbankje!

Liefs!!!

19. VioletRose

@ Sammie, bedankt! Ik ben sinds zaterdag er ook van overtuigd dat puregon werkt. :)
    Geniet van je vakantie!

20. ennasil

ennasil Niet meer actief

heb nog 1tje gedaan eentje van apothekersmerk. de clearblue hadden ze niet bij de makro dus die haal ik morgen.
    ik durf nog steeds niet blij te zijn heel gek. ben zoo bang dat ik helemaal niet zwanger blijk te zijn en dat hij ergens anders door posi
    is. op deze foto toont hij iets lichter dan in het echt..
    vraag me af hoeveel dpo ik ben. ik heb geen flauw idee.

. IMG_5590.jpg

Deel Deze Pagina