Hormonen spuiten..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos36, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ennasil

ennasil Niet meer actief

ik ben me toen straks rot geschrokken. ik had 2 sliertjes bruin bij afvegen:$ mijn hart bonste als een gek. ik ben zoo bang dat het misgaat. ik heb thuis gelijk nog een test gedaan. had wel 2 uur ervoor water op. maar de test zei 3+ en maandag was het nog 2/3 weken. dus hij is wel opgelopen, dan zou het mischien wel gewoon goed zitten of niet? neem aan dat hij niet oploopt als het mis zit?
    jullie iedee?

2. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maak je aub geen zorgen meissie.. Bruin is altijd oud bloed en dat wijst er in de meeste gevallen op dat er niets aan de hand is. Mocht je helder rood bloed verliezen en daarbij krampen hebben dan pas moet je je zorgen maken. Ik heb inmiddels zovaak bruinverlies gehad en ook al 100 keren te horen moeten krijgen dat ik er niet om moet stressen, bruin is oud.. Het is heel aannemelijk dat het van je innesteling is, en dat dat oude bloed er zo nu en dan samen met je afscheiding mee uit komt. Schrik dus niet als het nog weleens vaker gaat voorkomen.. Je hcg is blijkbaar prima aan het stijgen anders zou de test niet nu al 3+ aangeven :) Mocht je eeeeeeeecht heel onzeker zijn en het toch niet vertrouwen kun je altijd even je ziekenhuis bellen.. Xxxxx

3. ennasil

ennasil Niet meer actief

bedankt voor je antwoord:) het waren gelukkig maar sliertjes van 1cm maar toch even schrikken. omdat het weefsel was en geen vloeibaar bruin zeg maar. waar komt dat weefsel vandaan dan?
    ik was bang dat dat een afstoting zou zijn van het bmsv.
    maar ik heb sinds gisterenavond niks meer gezien.
    wel heb ik een drukkend gevoel in mijn vagina. net alsof er een prop inzit;) klinkt beetje raar haha.
    en ik heb wat bm samentrekkingen. net als de ongiekrampjes alleen dan minder erg.

pff wat ben ik een stresskip zeg:) ik wil ons eerste kindje gewoon niet verliezen. het is nu eindelijk na 1,5 jaar gelukt.
    ik vrees dat ik alleen maar kan bidden en zoveel mogenlijk ontspannen. adem in adem uit hihi.

4. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    ennasil maak je geen zorgen hoor, want alles wat je opnoemt is heel normaal in het begin van de zwangerschap meissie. Het is zo jammer he, dat zwangerschapsverschijnselen in je eerste week eigenlijk gewoon precies lijken op ongie-verschijnselen. Kan me erg voorstellen dat je je onzeker voelt daardoor maar het hoort er helaas bij. Ik ben nu 14 weken en heb al 3 prachtige echos gehad en nog kan ik me soms ineens druk maken.. Ik denk dat we pas kunnen ontspannen als ons wondertje straks in het wiegje ligt :)

Hoe gaat het met de rest van de dames? Hoop alles goed!

Knuffel, weegschaal

5. ennasil

ennasil Niet meer actief

heb inmiddels mijn eerste echo gehad vandaag. omdat het bruine weefselachtige verlies aanhield en ik rkampen had. en omdat als ik in bad ligt er ook sliertjes drijven.
    helaas op de echo weinig nog te zien. wel een vruchtzak met vruchtwater en een dooierzak dat is geloof ik wel goed alleen nog geen vruchtje maar dat kan met 5 weken. volgende week dindag terug om te kijken of het gegroeid is.( ben trouwens niet bij het zh gewest die wilde mij niet helpen dus ben ik naar de verlos gegaan )
    het is dus 50 50. kan een aankomende miskraam zijn maar hoeft niet.

6. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames hoe gaat het met iedereen hier??? Het is echt super rustig geworden in de topic, we gaan elkaar toch niet uit het oog verliezen he...
    Ik hoop dat allee goed gaat met iedereen!!!

Moest vandaag vooral speciaal even denken aan boefff, want was gisteren of vandaag niet ergens jouw NOD? En??????? Nog niet ongie geworden of heb je al getest? Ik ben reuze benieuwd en hoop t onwijs voor je!!

Liefs,
    Weegschaal

7. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!

idd erg stil geworden hier..

ben donderdag al ongi geworden en gister fm gehad en weer flinke cystes. lig dus weer een paar weken stil. vind het eerlijk gezegd niet zo heel erg. even lekker rust. even niet met mijn hoofd bij het hele zh gebeuren. begin volgende week ergens met de provera en dan gaan we alweer beginnen aan de 4e iui:)

hoe gaat het nog met jouw? al een buikje aan het krijgen??

liefs

8. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    weegschaaltje, las trouwens dat je uit ehv komt,, dan wonen we nog niet zo ver van elkaar;)

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hee meiden,

Idd. rustig hier! Met ons gaat alles goed. We moeten nog steeds 1x snachts ons bedje uit voor een voeding maar dat heeft vast eventjes tijd nodig.

@boefff; wat balen weer zeg. Heb je er nog over gesproken met de gyn? Hoeveel rondes IUI doen ze voordat ze andere opties overwegen? Nu even genieten van het mooie weer en even op adem komen. Hoe is het met de pup?

@weegschaaltje; eindhoven is dichtbij, ik werk in eindhoven en heb daar altijd gestudeerd. Hoe issie verder met jou? Nog eventjes en dan kun je je beebje voelen!

Hoe is het met de rest?

10. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!

heb van D. nog niet gezien maar moet denk ik maar een afspraak maken. want stel ze doen echt maar 6 pogingen dan wil ik me al gaan aanmelden in dusseldorf voor ivf.. de wachttijden zijn daar ongeveer een half jaar en vanaf 2013 krijg je nog maar 1 poging vergoed. hopelijk is het natuurlijk allemaal niet nodig en heb ook nog steeds volste vertrouwen in iui dus hoop dat ik daar gewoon mee mag doorgaan mocht het na 6x niet gelukt zijn.

nu idd lekker genieten van het weer. eindelijk!! was er echt aan toe.. met de pup gaat het super, luisterd perfect en is echt heel lief en aanhankelijk. ook op de cursus gaat het super:D

liefs

11. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames!

@ boefff: Ah nee he, wat jammer nou! En dan die stomme cystes die weer van de partij zijn sjonge jonge :( Ik vind het wel fijn om te lezen dat je het op dit moment wel even goed vindt zo... Weet je, misschien is dat ook eventjes wat je nu nodig hebt, even rust, even geen hormooninjecties, even geen ziekenhuisbezoekjes en fm's, maar gewoon puur een paar weken niks. Dan kan je lichaam ook weer even tot rust komen inclusief de cystes en hoef je ff helemaal nergens aan te denken. Over een paar weekjes (en misschien al wel wat eerder als ze vlot slinken) weer lekker ertegenaan en op naar een nieuwe ronde!

Goed dat je met je gyn gaat bespreken hoevaak ze door willen gaan met IUI, zodat je alvast al wat plannen kunt maken voor een eventueel vervolgtraject. Het is altijd goed om vooruit te denken en alle opties open te houden, maar of course gaan we er voor nu nog van gewoon van uit dat IUI jou een zwangerschap gaat opleveren! Als 3 keer niet scheepsrecht was, dan is het wel de 4e 5e of 6e hoor!

Ik kom indd uit Eindhoven! Woon hier een aantal jaar nu :) Oorspronkelijk kom ik uit de Randstad (heb dus gewoon een harde Randstad-G hahaha) :) Jij en nijn gingen volgens mij allebei naar een ziekenhuis in Weert als ik het me goed herinner toch? Wel leuk dat we eigenlijk helemaal niet zover van elkaar vandaan wonen!!

@ nijn: Leuk dat je in EHV werkt, gezellie! Misschien zijn we elkaar al wel eens tegengekomen zonder dat we het doorhadden haha..
    Hey dat klinkt onwijs goed man! Dat jullie er nog maar 1 keertje uit hoeven 's nachts. Althans, dat is best een mooie score toch? Ik meen me te herinneren dat het bij mijn zussen echt even een paar maandjes duurde waarbij ze er meerdere malen nog uit moesten voor hun kids.. Rowi is dus echt een lieverd :)

Met mij gaat alles (hopelijk!) goed.. Ik zeg er altijd maar 'hopelijk' bij omdat ik toch nog moet toegeven dat ik weer naar iedere afspraak toe leef. En zodra die dan weer dichterbij komt begin ik weer onrustig te worden. Ik heb aanstaande donderdag een controle-afspraak bij de VK. Ik krijg dan geen echo als het goed, maar er wordt alleen naar het hartje geluisterd. Ik hoop zo dat alles nog steeds goed zal zijn!
    Het bruinverlies waar ik jullie over vertelde heeft uiteindelijk een weekje aangehouden en is daarna weer helemaal verdwenen. Had er op een gegeven moment toch maar over gebeld naar de VK en die zei dat ik me geen zorgen moest maken omdat het haar niet verontrustend in de oren klonk zoals ik het beschreef en omdat het waarschijnlijk ook een beetje bij mij hoort (en dat ik dus ook niet moet schrikken als het nog eens zal voorkomen).

Ik had op een gegeven moment vanaf 12 weken echt het idee dat mn buikje al flink aan het uitzetten was. Maar voor mn gevoel is ie nu aan het stagneren? Zie geen groei meer, of laat ik het zo zeggen: van mn echte buikje dan exclusief darmen, dus als ik naar het toilet ben geweest en de darmen echt leeg zijn :) Vind het maar moeilijk te beoordelen of ie nou echt groeit dus of niet... Zodra ik gegeten heb kun je er sowieso niet omheen, dan lijk ik wel 6/7 maanden ver..

Ik weet niet of ik het wel goed voel, maar heeeeeeel soms voel ik iets raars in mijn buik. Het zijn zeker mijn darmen niet want die ken ik wel. Nee het zijn echt een soort interne plopscheetjes, een aantal cm rechtsonder mijn navel. Ik voel het niet oppervlakkig en dus niet aan de buitenkant, maar echt diep van binnen, heel gek. Zou dat de beeb kunnen zijn? Naja, misschien let ik er ook teveel op en WIL ik gewoon TE graag een teken van leven dat ik hier wat achter zoek :)

Ik heb trouwens volgende week dinsdagavond een geslachtsbepalingsecho ingepland. Ik ben dan 16w + 3d en dit echobureau doet geslachtsbepalingen vanaf 16 weken. Ben onwijs benieuwd! Heb absoluut geen voorkeur, want beide geslachten lijken me superleuk en zijn hartstikke welkom (klinkt cliche, maar als t maar gezond is natuurlijk!). Ben gewoon nieuwsgierig, meer voor het shoppen enzo.. Wilde de babykamer straks sowieso neutraal maken maar de accessoires zoals mandjes, dekentjes, kussentjes, schilderijtjes, speeltjes en dat soort dingen lijken me wel leuk om echt in roze of blauw te kopen.

Maar allereerst hoop ik nu echt even dat donderdag gewoon nog steeds alles goed is. Kan er niks aan doen dat af en toe toch de onzekerheid namelijk de kop opsteekt, dat ik denk ojee is alles nog wel goed gezond en wel? Vermoeiend ben ik he?

Veel liefs
    Weegschaal

12. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hier ben ik weer! Weer terug van vakantie en gelukkig is het lekker weer hier. We hebben een leuke vakantie gehad. Alles ging goed gelukkig. Was wel erg vaak moe en ineens kwam de misselijkheid weer terug. Maar allemaal voor een goed doel en heb gelukkig wel kunnen genieten van de vakantie. Ik heb al een afspraak bij de verloskundige gehad en die ging ook meteen kijken met de echo. Alles was gelukkig goed. De volgende dag had ik een afspraak in het ziekenhuis voor een termijnecho, die had ik ook nog staan en daarbij was gelukkig ook alles goed. Ik loop 2 dagen voor dus ben ipv 10 feb nu 8 feb uitgerekend. Ik ben nu dus 11 weken en 3 dagen zwanger. Bijna 12 weken dus!!! Moet zeggen dat ik nu pas een beetje kan genieten. Was de afgelopen weken erg angstig dat het nog mis zou gaan. Dat is nu gelukkig minder en we gaan gewoon van het goede uit. Ik heb de 20 weken echo staan voor eind september dus leef nu daar naar uit.

Boefff, wat balen van je ongi en van je cystes!!! Gelukkig ben jij een keisterk persoon en kun je positief blijven. Echt bewondering hoor!! Nu lekker even rust en daarna op naar de volgende ronde. Ohh en als ik het iemand gun dan ben jij het wel!! Jij wordt hopelijk snel beloond voor je geduld en je positiviteit.

Weegschaaltje, jij alweer bijna 16 weken en een geslachtsbepaling. Dat is spannend! Ik was bij mijn dochter ook te nieuwsgierig en had toen een echo bij 15+6 dagen en toen zagen het geslacht ook al duidelijk. Ik denk dat het gevoel wat jij beschrijft echt schopjes zijn. Aan het begin voel je inderdaad plopjes. En je gaat buik echt nog wel groeien hoor. Ik heb nu ook een buik maar dat kan het kindje nog niet zijn, zijn echt mijn darmen. Want 's ochtends als ik nog niet heb gegeten dan is mijn buik gewoon normaal maar zodra ik heb gegeten dan zet tie uit. En ik heb na mijn bevalling sowieso al een beetje een slap uitgerekt buikje dus dan zie je het sneller. Laat ons weten hoe je echo is gegaan. Mogen wij ook weten wat het wordt?

Nijn, nog 1 x eruit 's nachts dat is al best goed toch? Mijn dochter sliep al best snel door maar dat kwam ook doordat ik haar inbakerde. Ze kon daardoor al snel haar rust vinden. Hoe is het verder met jullie als papa en mama? Al jullie ritme kunnen vinden? Het is toch wel heel erg wennen vond ik de eerste weken. De eerste weken zijn zo hectisch met de visite en al die nieuwe dingen die op je af komen.

Ennasil, hoe is het nu met jou? Hoe voel je je? Heb je nog een keer een echo kunnen krijgen. Ik hoop dat je al minder onzeker bent en een beetje kunt genieten. Ik weet hoe het is hoor de eerste weken. De onzekerheid en de angst.... Probeer gewoon van het goede uit te gaan.

13. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Sammie we hadden elkaar al even via pb gesproken maar hierbij nog even een hartelijk welkom terug voor jou! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en nu weer hier van de partij bent!

Hoe gaat het hier met iedereen????

Ik kom net terug van mijn controle bij de verloskundige. Altijd weer spannend, was gewoon weer zenuwachtig zeg! Gelukkig was alles helemaal goed! Een mooi en goed kloppend hartje. Dat geluid zou ik iedere dag wel willen horen! Maar om nou zo'n doppler apparaatje te kopen vind ik overdreven en bovendien eng, stel dat ik een keertje het hartje zo gauw even niet kan vinden. Dan word ik gek dus dat ga ik mezelf niet aandoen, haha..

Pfjew ben weer helemaal opgelucht op dit moment! Aankomende dinsdag de geslachtsbepaling, super spannend of het roze of blauw zal zijn!

Veel liefs,
    Weegschaal

14. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Weegschaaltje, ik ben blij voor je dat alles goed is. Altijd spannend zo een afspraak bij de verloskundige. Ik krijg om de 4 weken een afspraak en ik vind dat best lang hoor. Ik moet nu nog 3 weken wachten. Het liefst zou ik elke week wel even langs willen en het hartje willen horen zodat ik weer gerust gesteld ben. Zo een doppler tone is inderdaad verstandig om dat niet te kopen. want zoals je zegt stel dat je het een keer niet hoort omdat de baby anders ligt.
    Je kunt zeker niet wachten op de echo van volgende week...? Ga je daarna dan ook shoppen? Heb je je spulletjes al een beetje uitgezocht? Ik moet zeggen dat ik nu alweer bezig ben met het bedenken hoe ik het kamertje ga inrichtend. We gaan voor mijn dochtertje nu een ander kamertje kopen. Zoals zij zegt een prinsessen kamer... Dan krijgt de baby haar oude kamertje maar dan ga ik wel andere accesoires kopen. Hopen dat alles goed blijft dan kan ik binnenkort beginnen met inrichten. Altijd leuk!

15. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hoi meiden,

Vanaf vandaag ben ik begonnen met ronde 3! :)
    Ik heb ook net een nieuw topic gestart....deze is erg rustig!
    Misschien dat daar wat meer (nieuwe) meiden op af komen.

@ Weegschaal: Bedankt voor alle lieve woorden!
    @ Boeff: Hopelijk zie ik je ook in het andere topic. :)
    @ de rest!: Succes met alles!

Liefs x

16. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames hier even een kort ego berichtje van mij, heb helaas geen tijd maar wil jullie wel heel graag op de hoogte brengen, dus even snel via mijn tel nu:

Pretecho was geweldig, echt gewoon helemaal geweldig. Alles is goed met de kleine... Wij verwachten een: ZOON!

Dat wordt dus blauw shoppen!

17. VioletRose

Oh gefeliciteerd!! Wat leuk, een jongetje!!! Veel plezier met blauw shoppen!!! :D

18. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Weegschaaltje, wat geweldig zeg!!!!! Gefeliciteerd!! Gelukkig was alles ook goed. Meid geniet er van! Veel plezier met shoppen!

19. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve dames, sorry dat mn berichtje zo kort was gisteren, wilde het graag delen maar het moest echt even tussen van alles door haha..

Dank jullie wel Sammie en VioletRose!!

Ik was in eerste instantie al zo blij dat alles er goed gezond uit zag, want daar begon ze eerst rustig mee. Ze deed allerlei metingen van zowat ieder botje en orgaantje in zn lichaampje. Hij is hartstikke mooi gegroeid, ze kwam na alle metingen zelfs uit op een uitgerekende datum van 10 januari ipv 12 januari. Maar de 12 jan van de termijnecho bij mn eigen VK blijft natuurlijk gehandhaafd.
    Meneertje had een goed gevuld maagje en ook goed gevuld blaasje dus er wordt goed gegeten en geplast haha.. Wat superschattig was, was dat ie steeds zn duimpje in zn mond deed en dan even lekker ging duimen :D

Op het laatst draaide ze het echo-apparaat dus zodanig dat ze precies tussen zn beentjes kon kijken en ons jochie deed nog eens lekker zn beentjes helemaal wijd hahaha dus die liet het goed zien. En ja, het was toen eigenlijk OVER duidelijk, zelfs ik kon het meteen zien: een piemel :) Papa helemaal trots dat hij nu al zo'n duidelijk piemeltje heeft (met een grijns en ik zag m op zn brabants gewoon denken van: das er inne van zn vadder! Haha ;))

Maar hartstikke mooi hoor, ik ben weer helemaal gerustgesteld en we hebben te horen gekregen wat we graag wilden horen, dat alles er tot nu toe prima uit ziet, godzijdank!

Ik heb op 23 augustus (ben dan 19w+5d) de 20-weken echo! En dan heb ik het voorlopig wel even gehad met echo's hahaha.. Ja hoe meer het er zijn hoe meer je je er ook druk om kan maken en ik ga mezelf dat niet aan doen. Leek me eerst wel leuk om ongeveer rond de 27 weken een 3D/4D echo te laten maken en misschien doe ik dat alsnog hoor, maar voor nu vind ik het even goed zo :)

@ Sammie: Hoe voel jij je nu? Wanneer heb jij eigenlijk je eerstvolgende afspraak? Ga je ook een geslachtsbepaling laten doen over een paar weekjes? Volgens mij wilde je dat wel doen toch? Ik raad het onwijs aan hoor, het is gewoon leuk om een aantal weken voor je 20-weken echo al gerustgesteld te worden over een aantal belangrijke zaken (open ruggetje, hazenlipje, waterhoofdje kan allemaal al worden uitgesloten dan namelijk)... En dan zit je je tijd toch wat geruster en gemoedelijker uit...

@ VioletRose: ik had eerst volgens mij helemaal over je laatste post heen gelezen, want ik lees m zojuist voor het eerst! Ja ik snap heel erg goed dat je een andere topic hebt geopend! Het is hier indd wel heel rustig geworden en degenen die af en toe nog actief zijn zijn allemaal hetzelfde clubje waarvan een aantal zwangeren, dus helemaal top dat je een nieuwe start maakt met wat verse nieuwe mensen erbij die ook met dezelfde dingen nu bezig zijn.... Loopt de topic al lekker goed??? Ik zal je topic zo eens opzoeken, vinden jullie het goed als ik jullie daar zo af en toe ook even kom lastig vallen? Ben namelijk erg begaan en onwijs geinteresseerd in hoe het met jullie gaat en zou graag een beetje op de hoogte blijven. En natuurlijk vind ik het ook leuk om jullie over mezelf op de hoogte te houden :) Als het mag hoor, kan me namelijk voorstellen dat jullie het misschien fijner vinden om de nieuwe topic alleen tussen de dames te houden die nu echt puur bezig zijn met de hormonen. Alle begrip daarvoor!

Hoe gaat het verder met je? Begonnen met ronde 3 dus inmiddels? Hoop dat er snel activiteit is meis, ik duim voor je!

En boefff hoe issie met jou? Als het goed is ben je bijna klaar met je Provera-kuur? Hopelijk alle cystes weg en kun je snel weer starten meis!!! Ook voor jou blijven de duimen draaien, gun het je zo erg!!

Liefs

20. VioletRose

@ Weegschaaltje: Je bent van harte welkom!!! Heel leuk zelfs. Het loopt geen storm maar langzaam komen er wat meiden bij die ook beginnen of al bezig zijn.

Ja, ik ben met ronde 3 bezig. Ik ben er wel een beetje bang voor dat ik ook deze ronde heftig zal reageren. Mijn bloedwaardes waren alweer behoorlijk gestegen na 4 dagen. Dus ik moest voor een FM. Ik heb nu wel vergrootte eierstokken maar nog geen folikelgroei. Spannend hoor, elke keer.

Ik zie je graag in het andere topic! Gezellig!! :)

Deel Deze Pagina