Psychische klachten hormoonschommelingen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by colo, Jul 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. colo

colo Actief lid

Dec 6, 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Lieve meiden,

Ik vroeg me af wie er nog meer last van hormoonschommelingen ervaart, met name voor mijn eisprong en voor mijn menstruatie heb ik erg veel last van angstaanvallen,depri, gespannen en labiel zijn...
    Ik vind dit erg vevelend en weet ook niet zo goed wat ik er tegen kan doen.
    Heb de ronde voor de 2e keer Clomid geslikt, heb zelf het vermoeden dat het deze nare gevoelens wel versterkt maar denk eerder dat het te verwijten is aan de hormoonschommelingen...
    Iemand tips/ervaringen???!!!
    Slik overigens elke dag een multivit./vit.d/b12 en magnesium.

2. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
  3. colo

colo Actief lid

Dec 6, 2010
    367
    0
    0
    Babytjuhh,ik weet zeker dat ik pms heb,dat hoort ook weer bij mijn teveel aan oestrogenen...daar horen al dat soort klachten ook bij maar wat is daar aan te doen,clomid is al een anti-oestrogeen dus dan zou het beter moeten gaan,wie weet heeft het tijd nodig. Ben ook wel erg druk en gestresst geweest deze maand dus dar komt ook niet ten goede op je hormonen he.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb maar één ronde Clomid geslikt (werkte niet goed bij mij). Geen last gehad, maar ik voelde me ook niet heel fijn. Clomid heeft echt wel bijwerkingen, hoor.

Waar ik me echter heel prettig bij voelde was Puregon. Een paar dagen voor de eisprong voelde ik me altijd heel sexy en opgewekt. Dus als het zo blijft, kun je misschien vragen of je een ander middel mag.

5. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    Wat naar dat je je zo vervelend voelt. Ik heb 2 rondes clomid gebruikt, maar zijn daar snel meegestopt. Ik voelde me zo ontzettend depri en labiel. We zijn daarna overgestapt op spuiten van puregon..wat een grote stap is, maar ik voelde me daarmee 100% beter. En wat Aquellierra zegt over puregon, herken ik,hihi!
    Ik zou het echt even aangeven bij je arts, dit is namelijk een veel voorkomende klacht bij clomid..

6. colo

colo Actief lid

Dec 6, 2010
    367
    0
    0
    ik heb j\het er al over gehad met mijn fert.arts en ik heb ook puregon voorgesteld maar ze zei dat daar juist vaker zwaardere bijwerkingen van komen omdat je dan echt hormonen aan het spuiten bent :( alsof dat bij clomid niet het geval is ofzo :x
    In ieder geval voelde ik me weer beter na mijn eisprong en zeker nadat ik ongi werd :D nu weer 5 dagen clomid gegeten, 3e ronde inmiddels. Hoop zo dat ik me deze ronde beter voel!!!
    Zo niet dan geef ik het op met clomid, het werkt wel uitstekend, heb allebei de rondes netjes op dag 20 mijn ei gehad en werd op dag 34 ongi dus dat is het goede ervan! Hopelijk is het een volgende ronde niet meer nodig en lukt het deze keer wel, 3 keer is scheepsrecht zeggen ze he ;) we gaan er in ieder geval keihard voor knokken deze ronde!!!

Share This Page