Wat is normaal kwa hormonen tijdens de menstruatie? Ik heb voor de 2e keer mijn menstruatie, en mijn hormonen gieren letterlijk als een wilde in het rond, voel me ook letterlijk het ene moment zo en de andere moment weer anders. Dit heb ik tijdens de eerste menstruatie ook gehad en toen dit minder werd werd ik vanzelf ook wel weer rustiger zeg maar, nu de 2e menstruatie naderde voelde ik gewoon dat ik bijna weer ongesteld zou moeten worden, en de eerste 2 dagen verloor ik gewoon normaal bloed en de 3e dag wat meer (begon toen ook weer doodop te raken en werd weer duizelig en vandaag is het de 4e dag en is het nog slimmer dan gisteren. nog een paar dagen volhouden en dan kan ik er weer tegenaan.. Tussen de menstruatie door voel ik me niet depressief ofzo, ben wel erg uitgeput en kan bijna ook niets doen doordat ik zo moe ben, maar ben nog wel steeds aan het hobby-en en ik speel en geniet volop van de kleine en heb geen nare gedachten.. De moeheid komt niet doordat ik de hele nacht wakker ben wand de kleine slaapt de hele nacht door en overdag is er ook weinig mee te doen, en kom zeker aan 9 uur slaap per nacht. Zouden deze hormoonschommelingen gewoon horen bij het ontzwangeren? mijn vriend geeft ook al aan dat hij al ziet dat het niet normaal is hoe ik mij voel en vooral kwa moeheid. Moet wel zeggen dat voor mijn gevoel die stemmingswisselingen niet normaal zijn, maar om nu te spreken van zo'n stress stoornis lijkt me ook niet.. en heb het alleen tijdens de menstruatie enorm.. Ben ook nog niet weer aan de pil wand ik ben bang dat de pil misschien de klachten verergeren omdat ik een zwaardere pil gebruik... Hebben er meer hier zo last van die hormonen en stemmingswisselingen tijdens de menstruatie, en wat hebben of deden jullie hieraan?? Of zou er toch zo'n stoornis op de loer liggen..
Dat had ik ook ben nu 9 maanden verder en het gaat steeds beter. Je hormonen moeten weer hun balans vinden. Wordt in de loop van de tijd steeds beter
Balen goudrenet, dat je zo moe bent! Ben je ook naar de huisarts geweest?? Laag ijzer? Ik heb ook allerlei klachten.. Echt joh, die rot hormonen!! Ik moet echt vaak moed verzamelen om wat te ondernemen
Volgens mij is het wel normaal. Ik ben zelf ook nog best moe. Heb ook nog een laag ijzer en mijn humeur is all over te place haha.. Heb sinds een week Mirena en ben helemaal van slag. Anders even bloed prikken? Kun je dat iig uitsluiten.
De laatste dagen waren zo slim dat ik de huisarts maar heb gebeld en hij is vrijdag bij ons thuis geweest. Hij heeft me onderzocht, bloeddruk zuurstofgehalte was goed, buik was mooi slap maar mijn hartslag was enorm hoog zat constant met vlagen op de 120 per minuut , ik heb een beta-blokker gekregen en ontspanners om me wat rustiger te krijgen. Had gelukkig geen postnatale depressie of in beginnende stadium, het is mijn angststoornis die deze week de kop is gaan opsteken door de hormonen met enorm veel paniek aanvallen. Maar ik gaf hem ook al aan dat dit wel voelde als een hormonale kwestie dus over 2 weken wanneer ik iets rustiger ben dan moest ik weerkomen (kan nu ook niet weg zo moe en ook door de paniekaanvallen) en dan gaan we bloedprikken voor ijzer en om te kijken of het mijn hormonen zijn, praten over welke pil, en dan wil ik ook weer gesprekken hebben met iemand over mijn angststoornis. Wand hoop niet dat ik bij de volgende menstruatie me weer zo ga voelen wand het was verschrikkelijk, en het is maar goed dat ik ontspanningsoefeningen heb geleerd anders was ik totaal al doorgedraaid, en heb dit ook aan de arts aangegeven. Hoop dat het me allemaal wat rustiger maakt en dat ik snel weer de oude mag zijn