Hormonen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laura14, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    Hallo,

Ik vraag me al een tijdje af of je bij een zwangerschap van een meisje je anders voelt (fysiek en mentaal) dan bij een jongen, doordat er andere hormonen meer worden gemaakt? Klinkt mischein als je reinste onzin, maar ik ben voor de 2e keer zwanger, dit keer een jongen en ik ben toch zo snel geirriteerd, snel uit mn humeur en kan vrij agressief reageren, en dat was bij mijn 1e zwangerschap (meisje) helemaal niet zo..dus ik dacht dat het mischein komt door andere hormonen (testosteron ofzo) die meer worden aangemaakt doordat het een jongen is?

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

2. wolly

wolly Niet meer actief

Ik denk zelf dat het niks te maken heeft of je nu zwanger bent van een jongetje of een meisje.
    Ik was zwanger van een jongetje en had eigenlijk nergens last van, ja de bekende zwangerschapskwaaltjes maar geen irritaties of uit me humeur zoals jij schrijft.

3. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    ja, ik denk eigenlijk ook dat het geen kwestie van hormonen is, maar ik vind het moeilijk dat ik deze zwangerschap niet zo makkelijk beleef als de eerste. Ik baal dat ik zo onaardig ben voor mijn omgeving..

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het is natuurlijk balen omdat je hoopt dat de tweede zwangerschap net zo makkelijk verloopt al je eerste. Alleen een eerste en een tweede kan geheel anders zijn. Dat ken ik wel van mijn vriendinnen die beide keren een heel andere zwangerschap hebben gehad. Ik denk toch dat het de hormonen zijn dat je nu wat gevoeliger ervoor bent.

Maar zie het zo je hebt een goede reden dat je af en toe wat onaardig bent. Ook al is het vervelend mensen begrijpen het wel. Het is voor jou ook vervelend genoeg en dan begrijp je jezelf soms ook helemal niet. Je weet waar het vandaan komt maar het maakt het niet makkelijker. Hopelijk voel je je snel weer wat beter eronder.

Deel Deze Pagina