overenthousiaste oma's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Klaartje78, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Ik wilde graag weten of meer dames zich herkennen in mijn verhaal over de aanstaande oma's:

Mijn man en ik hebben allebei een hele enthousiaste moeder die niet kan wachten totdat ze haar kleinkind in haar armen kan sluiten...
    Enerzijds heel lief dat ze zo betrokken zijn en meelevend, anderzijds wordt het ook vaak te veel de laatste tijd.
    Mijn moeder kan heel stellig zijn over wat te doen met de baby wat betreft de verzorging e.d. Ze zegt gewoon dat ze dan 3 keer per dag de baby een massage gaat geven bijvoorbeeld. Zijn moeder gaat snel de grens over met bemoeien. Ook heeft zij allerlei babyspullen aangeschaft zoals een bedje en kinderstoel (haar excuus: ze had het gekregen) voor als hij bij haar komt logeren. Ik kan er ook niet meer tegen dat ze steeds aan mijn buik wil voelen...
    Er bekruipt mij steeds vaker het gevoel van: maar het is ONS kind!! Ik word er een beetje bezitterig van. Gelukkig zijn mijn man en ik het met elkaar eens, hij voelt hetzelfde.
    Ben benieuwd naar verhalen van anderen.

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik herken het heeeeeel erg! Na de bevalling had ik ook liever niet dat andere mensen dr vast hadden :) Later werd dat gelukkig minder en na een ruzie met mijn moeder is het bemoeien gelukkig ook tot een normaal niveau gekomen :)

3. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hey hai,

Gelijk toen ik het onderwerp van je topic zag dacht ik...oh jee...!
    Ik heb heel erg ook dat gevoel...alleen bij mijn eigen moeder...me schoonmoeder doet heel rustig en vraagt alleen af en toe hoe het met me gaat...verder niet!
    Mijn moeder daar en tegen vraagt elke dag hoe het gaat en wanneer ze eindelijk mee mag naar een echo...en wanneer ze dit en dat en zus en zo!

Het is inderdaad over enthousiast zijn...en ik vind het echt rottig voor je dat jij/jullie je er zo bij voelen...kan me goed voorstellen dat je je bezitterig van gaat voelen...en dat mag...want het is JOU/JULLIE kindje!

Veel succes hiermee...en ik kan alleen maar zeggen...probeer ze een beetje in te lichten over je gevoel...en hou ze desnoods op afstand...en verder ja alleen maar heel erg veel succes!

liefs Eva

p.s. nog maar even en dan mag je je kleintje vast houden...ik wens je een hele mooie en geweldig bijzondere tijd met je man en je kindje!

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmm jaaa ik weet niet wat dat is met die (schoon)moeders. de mijne is ook al hard opzoek naar een bedje voor de keine. ja sorry..mischien ligt het aan mij maar ik vind mn kindje straks nog veels te klein om ergens anders te slapen.

5. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ontzettend herkenbaar.
    Hoe vaak er al niet geopperd is dat kind maar moet komen logeren (vooral door schoonouders)...
    Maar volgens mij ben ik een tijdje terug vrij duidelijk geweest, het gebeurd gewoon niet voorlopig! IK ben daar nog lang niet aan toe en ze moeten maar geduld hebben.

Bemoeien met dingen, raar kijken als ik vertel over hoe ik iets aanpak. Kinderwagen (bijna) uit mn handen trekken om te willen showen. Het hebben over MIJN ... terwijl het hun kleinkind is...

Ik heb de eerste weken soms echt op het punt gestaan om te zeggen... wat wil je nou... moet je het kind mee naar huis hebben ofzo? Hier neem maar mee *zucht*.

Natuurlijk is het enthousiasme. Maar ik vind en vond het wel lastig dat er zo makkelijk over mijn gevoel heen gewalst werd.
    Misschien ben ik ook wel te bezitterig en laat ik niet genoeg los. Maar het werkt ook niet echt mee als mensen zo doen (althans bij mij niet)...

6. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Haha zelfs hier is het al herkenbaar en ik ben nog maar 11 weken zwanger!
    Mijn schoonmoeder heeft de wieg al gekocht en beddegoed ervoor en het badje!
    Ze wilde ook wel mijn positiekleding gaan kopen!
    Toen heb ik er maar even wat van gezegd!

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Hahaha geweldige topic! Wij hebben ook overenthousiaste oma's!

Mijn moeder belde me laatst op, zegt ze, naa Sas ik heb in de aanbieding van die bigshirts voor je gekocht, kun je mooi tijdens de bevalling aan..Ik was nog niet eens zover dat ik aan de bevalling dacht hahahaha

Mja vind t wel schattig hoor..ze hebben zo lang gewacht tot ik een keer 'volwassen' werd en me ging settelen..ben bijna 34 :)

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik herken het wel, op een leuke manier dan.
    Mijn ouders hebben ook een eigen bedje, commode, box ed aangeschaft voor als de kleine daar straks heen zou gaan.
    Moest laatst wel lachen om haar. We waren aan het winkelen en mn moeder ook over enthousiast dingen inslaan...oa voor het opmaken van het bedje. Had ze iets in haar handen...weet niet precies meer wat, maar was voor vlak na de geboorte...dus laten we zeggen, de navelklemmetjes...
    Euh mam je krijgt die kleine niet direct mee uit het ziekenhuis hoor :)
    Ohnee dat is ook zo :oops:

Mijn ouders worden voor het eerst opa en oma en merk dat mn vader nog zenuwachtiger is dan ikzelf.Hij heeft al buikfoto's van me gemaakt om aan zn collega's te laten zien :)

Vind het wel schattig hoe ze reageren :D

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tja, mijn moeder is ook wel heel enthousiast, maar houdt het gelukkig binnen de perken. Ze liet op een gegeven moment wel vallen dat ze graag mee zou willen naar een echo, maar ik vind dat eigenlijk meer iets voor mij en mijn man, dus dat heb ik tegen haar gezegd. Ik heb wel beloofd dat we bij de volgende echo er ee dvd van laten maken, zodat ze t wel kan zien :D

Misschien dat mams later in de zwangerschap nog wel een paar keer gaat doorslaan, maar ik voel me wel sterk genoeg om daar wat van te zeggen. Het scheelt wel dat dit haar 2e kleinkind is, dus het is niet allemaal nieuw. Alleen bij mijn schoonzus heeft ze niets meegemaakt van de zwangerschap, dus dat wil ze nu met mij misschien inhalen; ik hou haar in de gaten :D

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb hier gellukkig geen last van als ik dat zo lees hier.
    nu weten ze het nog neit. maar bij de eerste. slipe ons meisje daar gewoon in het campingbedje hoor. en me ma heeft alleen maar de kinderstoel gehaald de rest heb ik voor daaer aangeschaft zoals box en wipstoel. vond hetzelf wel makkelijk als het daar stond. hoef je niet steeds alles mee te slepen. ok aankleedkussen heb ik erheen gedaan handig toch.

mijn schoonma die had lalles al maar jah die past dan ook veel op mijn neefies. en dan is het handig als je die spullen hebt.

maar heb niet het idee dat die van mij gaan zueren om een keer mee te mogen denk eerder dat ik ze zelf vraag of ze een keer mee willen naar een afspraak. me ma is de vorgie keer veel mee geweest omdat ik nog geen auto ed had. en mijn vent niet steeds vrij kon vragen.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn schoonmoeder was geirriteerd omdat ik geen complete kinderkamer wilde kopen, want ze was er al naar aan het kijken en ik kreeg echt het gevoel dat ik haar dat nu ontnam.

we hebben een familiewiegje en inbouwkasten, dus ik koop alleen nog een commode. waarom dan in godsnaam honderden euro's uitgeven aan een kinderkamer? :(

bovendien ben IK inderdaad de moeder!

erger vind ik dat haar man, dus de vader van mijn vriend, erg afwezig is geweest met de opvoeding enzo, en nu projecteert ze dat ook op mijn vriend. toen ze hoorde dat ik zwanger was heeft ze alleen mij gefeliciteerd en babydingen vraagt ze alleen aan mij, niet eens aan haar eigen zoon! :confused: :evil:

gelukkig is ze wel super aardig maar met dit soort dingen pakt ze het ongelukkig aan vind ik.

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heel heel herkenbaar, mijn schoonmoeder heeft al een box, een bed, een snoeppot (tandjes worden ze echt niet mee geboren) en een kinderstoel en ik ben nog niet eens bevallen!
    ze hebben zelfs een vakantie in mei afgezegd en komen een weekendje naar huis tijdens de zomervakantie, resultaat? ik heb het spaansbenauwd en mijn man moet er ook niet aan denken om zijn moeder elke dag over de vloer te hebben.
    bah! wat kunnen we hier nou aan doen?

oh ja! zijn moeder zegt ook de hele tijd: ze mag toch wel komen logeren he? :rolleyes:

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier geen oma's overgrootoma's en moeders meer. ik zou best willen ruilen met een beetje van jullie aandacht. hier is niemand die informeerd hoe het gaat en leuke dingetjes wil kopen voor de kleine. er zullen straks op de kraamvisite ook haast geen mensen komen. coun't you're blessings zou ik zeggen. voor je het weet zijn ze verleden tijd. ik wordt altijd een beetje verdietig bij de vele topics over mensen die vinden dat ze teveel aandacht krijgen. :cry:

14. Marieke1983

dat snappen we echt wel en altijd als er een moeder/schoonmoeder topic loopt komt er zo'n reactie, maar we mogen toch ook weleens even dingen van ons af kletsen?

vind het trouwens wel heel rot voor je, en ik ben zeker blij dat beide moeders nog leven.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb er nog nooit iets over gezegd dit is de eerste keer. ik ben op het moment best kwetsbaar en vond dat ik ook best eens de andere kant mocht belichten.

16. Marieke1983

had het ook niet specifiek over jou ;)

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ok... t'is wat hé. teveel, te weinig. ik snap jullie ook wel hoor.

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Vooral mijn moeder is doorgeslagen hihi, maar ze wordt ook dubbel oma (een maand eerder verwachten mijn broer en zijn vrouw de baby). Zo heeft ze ook al een babykamertje gekocht en komt elke week wel met iets kleins aan, maar wij vinden dat allang leuk!

19. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Haha ik kan me ook gaan voorbereiden..
    Mijn schoonouders zijn hele lieve mensen en zijn dol op hun 2 kleinkinderen.. en die worden dan ook gruwelijk verwend.
    Maar ik geloof niet dat ze mij of mijn partner keuze uit handen gaat nemen van van alles en nog wat..
    Nja daarintegen mijn ouders zullen weinig eraan doen.. nja dan compenseerd dat weer denk ik dan ;)

Groetjes Mo

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Oh, dit klinkt precies als mijn moeder!
    Die heeft meer babyspullen als een moeder van 10kinderen bij elkaar!
    Mijn moeder adopteerd ieder kind dit buiten loopt, af en toe lijkt ze wel een kinder lokker!

En nu heeft ze zelf een kleinkind en een op komst en nu slaat ze werkelijk helemaal door! Ze richt ook een baby kamer in....heel appart!

Wat wel leuk is dat we de kinderwagen van hun krijgen, maar als het aan haar ligd gaat ze ehm nu direct kopen! Ik ben pas 9wkn zwanger! Ik ben nu daar nog niet mee bezig.......niet dat ik me heel druk maak maar het is nog heel erg pril.

Sterkte met je moeder!

Deel Deze Pagina