buik scheef/gespanne

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gabrielatje, Jul 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik heb zeer regelmatig (bijna elke dag) dat onze kleine meid helemaal naar de rechter kant gaat, mijn buik is dan schuin/scheef en natuurlijk erg gespannen rechts ook voelt het soms een beetje raar aan. Ik heb dan echt een soort bult, zijn dat de billen dan, maar soms denk ik dat dat niet kan want de vk zegt telkens dat de billetjes bij mij maag zitten en die bult is dan meer bij mijn navel ;)

Wie heeft dit ook en wat is je beeb aan het doen dan?

2. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Het zou d'r ruggetje kunnen zijn. Als haar kontje boven ligt en haar hoofdje beneden dan kan ze met haar lijfje nog prima van links naar rechts bewegen, en kennelijk vindt ze het fijn om met haar lijfje rechts te liggen. Met 31 weken heeft ze die ruimte nog.

Mijn menneke haalt ook nog steeds dat soort stunts uit. Hij ligt dwars, waardoor hij meer ruimte heeft dan de meeste andere kindjes van zijn formaat. Ik heb links in mijn buik zijn hoofdje, rechts zijn bips en in het midden afwisselend zijn ruggetje of z'n knietjes. Ik vind het heel leuk, zo'n levendig kindje, maar soms is het inderdaad wat oncomfortabel.

Als mijn buik erg opgerekt wordt dan ga ik liggen en probeer ik m'n kereltje een beetje terug te duwen. Het helpt als ik mijn buik masseer met wat olie; daar wordt mijn huid soepeler van en van de aanraking wordt de kleine ook rustiger.

Belle.

3. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    #3 Wupped, Jul 30, 2009
    Last edited: Jul 30, 2009
    wat jij beschrijft heb ik ok met de kleine, alleen de mijne ligt nog steeds in een stuit.
    het ruggetje wordt helemaal naar rechts gegooit en het hoofd probeer mijn ribben weg te douwen.
    gevolg is dan ook dat ik boven 2 bulten heb zitten, en die zijn soms erg pijnlijk gespannen.

ik duw het meestal zachtjes terug en dat helpt dan ffies. Of ik ga aan de wandel dan trekt het zich ook terug. En soms kan ik niet lopen dan pak ik iets koud.

4. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    ow ik heb vanacht zo'n pijn gehad ik werdt er wakker van!!!ik had links een behoorlijke bult zitten helemaal gespannen...echt een apart gevoel maar kvondt het ook niet echt fijn auw!!haha dus ik ben idd ook maar beetje gaan masseren en mieren en toen bedacht de kleine meid dat ze ook maar s in een andere positie moest gaan liggen haha!!nu kan ik er om lachen maar de nachten worden al zo lang en er komt telkens een symtoon bij.....achja vandaag maar even lekker relaxen!!succes

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier ligt mijn zoontje enorm aan de oppervlakte altijd, dus als ik ga zitten of liggen steken zijn billen helemaal uit.. als ie dan beweegt zie je echt die billen onder mijn huid heen en weer schuiven, echt grappig!

@Ts, het kunnen best zijn billen zijn hoor, dat verplaatst toch steeds weer. kan ie net toevallig bij de vlos steeds bij je maag liggen.

6. Kimama

Kimama Actief lid

Jun 7, 2009
    107
    0
    0
    Mijn zoon ligt ook heel fijn rechts, zo ongeveer altijd.
    Hij maakt wel eens een uitstapje naar de linker kant van mijn buik hoor maar niet vaak, en komt dan meestal met 5 minuutjes weer 'in positie'. Ook met z'n billen naar buiten en rechtop. Zodat z'n voeten vrij spel hebben op mijn blaas en doos, haha.
    M'n dochter lag ook rechts, da's blijkbaar het meest comfortabele hoekje van mijn baarmoeder. Kreeg bij haar met 36 weken 's nachts indalingsweeen en vanaf toen lag ze klemvast.
    Hoop dat zoonlief ook binnenkort omdraait en klem gaat liggen.
    VK zei gisteren ook dat ze dat vaker ziet, dat de baarmoeder zo gevormd is dat ze zo'n positie innemen.
    Zeg tegen mijn man wel eens, we zijn alle2 rechtsdragend haha.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ha, hier hetzelfde. Alleen dan een bult aan twee kanten! :D
    Ik heb ondertussen ook het gevoel dat ik op bepaalde plekken in mijn buik echt beurse, blauwe plekken heb aan de binnenkant omdat daar altijd knietjes of elleboogjes liggen ofzo.
    Meestal probeer ik ze een beetje terug te duwen als ik er erg last van heb en dat werkt wel - heel eventjes! ;)

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Hier ook een bult. :D
    Onze beeb ligt echt aan de rechterkant van mijn buik. De billetjes en het ruggetje die steken dan echt overeind ofzo, ik weet niet goed hoe hoor. Het hoofdje ligt al in de bekken.

9. Gabrielatje

HA wat leuk al die reacties, dacht even dat alleen mijn meid zulke circus acties had whahahahah. Ik vind het in principe niet erg maar het ziet er zo raar uit en bij die bult is het niet echt een prettig gevoel hihihihi maar wel grappig ik doe dan mijn had echt om het ruggetje/billetjes en dan besef je soms wel meer dat er zo'n klein hummeltje in je buik zit en het idee dat er alleen een beetje huid en spieren tussen zitten als het echt zo uitsteekt is zo mooi maar ook best vreemd om mee te maken.

Ik lees dat bij best een aantal jullie kindje dwars ligt, dat lijkt me helemaal raar om 2 bulten te hebben hihihi ik dacht dat de meeste kindjes toch met het hoofdje naar benede al lag nu, want we zijnn allemaal ongeveer even ver, maar niet dus. Wat is het toch een leerzaam forum he hihihihi.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier nog een die een dame in haar buik heeft die graag rechts tegen mijn baarmoederwand aan gaat liggen.
    Ik heb eigenlijk alleen billen en voeten die uitsteken dan maar prettig is af en toe wel anders.

Tot 36 weken kunnen de kids nog draaien en er zijn er vele die dat gelukkig nog wel doen.

11. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Officeel kunnen ze draaien tot de laatste momenten. meerendeel draait voor 36 weken :) dus al onze stuit en dwarsliggertjes hebben nog eventjes :)

soms zie ik aan de andere kant van me buik de knieen uitsteken of voetjes .. de kleine zet zich daar af om helemaal bovenin met het hoofd te gaan liggen. dus ja een heuvellandschap kan je wel stellen hihi

12. Gabrielatje

Maar hoe weten jullie dan het verschil tussen voeten en handen en rug of billetjes of misschien zelfs hoofdje?

Mijn placenta ligt dan wel voor maar tot nu toe heb ik daardoor niet iets minder gevoelt, voelde haar al met 17 wkn, wel voel ik haar het minste helemaal vooraan en meeste zijkanten of bovenkant indd. maar hoe voel je nou wat wat is???

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Leuk om te lezen, als ik naar beneden kijk ligt ook mijn buik duidelijk naar rechts. Daar zit ook het merendeel van het lichaam want al sinds week 20 ligt de kleine met hoofdje naar beneden, rug rechts, billen rechts boven en beentjes links. Ik voel overal beweging, maar elke keer ligt die kleine toch weer hetzelfde.

14. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Charissie, ik kan het zelf nog niet voelen maar mijn VK heeft het vandaag bij mij gevoeld en het klopte nog steeds.

15. Gabrielatje

Liefde1987, jammer is dat he dat je zelf dan niet weet wat het precies is, ik zit echt elke keer van uhm zal het dit of dat, wou dat ik ook wist wat alles was :)

16. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss

Ik herken het verschil omdat de voeten beneden zich afzetten :) en de billen rechts onderliggen en zijn hoofd tegen me ribben. maar juist die voeten beneden ( me blaas en zo ) weet ik hoe het ligt
    Daarnaast heeft me VK geleerd om met 2 vingers in me buik te prikken en te bewegen bij de bulten om te voelen of het een hoofd of billetjes zijn, maar zolang ik voeten in me blaas voel weet ik genoeg :)

17. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ja, ik voel het ook aan de vorm. Mijn buik is soepel en ik was altijd een beetje spekkig, maar inmiddels voelt mijn buik heel dun over mijn baarmoeder. 's Ochtends voel ik zijn hoofdje altijd in mijn zij (een onmiskenbare vorm), en de rest... Of er nu een knietje, een ruggetje of een kontje achter mijn navel voorbij schuift, dat kan ik gewoon zien en voelen. Mijn man voelt het verschil ook. We lachen ons rot om ons wurmende kereltje. :)

Share This Page