moeilijk drinken

Discussion in 'Zwangerschap' started by noena, Jun 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    hey dames..

ik ben altijd al een moeilijker drinken, maar nu tijdens de zwangerschap drink ik nog slechter, ik denk maximaal 1 glas vocht perdag. eten doe ik ook al niet al te best..

ik heb er gewoon zon afkeer van gekregen..

heeft iemand tips voor me, hoe ik in ieder geval genoeg vocht binnen krijg??:)

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Haii

Ik was voor de zwangerschap en het eerste gedeelte daarvan ook een hele slechte drinker.. Altijd al geweest.. Maar nu sinds 1 week heb ik echt de hele tijd zo'n dorst!:D Dus misschien krijg je dat ook;)

Maar ik denk niet dat er andere manieren zijn om voldoende vocht binnen te krijgen dan te drinken.. Ja aan het infuus maar denk niet dat je daar zin in hebt:)
    Zou toch gewoon proberen te drinken en dan steeds kleine slokjes..

Lust je echt geen enkele drank?:(

Liefs!

3. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook een slechtte drinker, maar heb tijdens mijn zwangerschap een litermaat op de aanrecht gezet, met een liter water, aan het einde van de dag moet ie op zijn, tot nu toe lukt het prima, gewoon iedere keer een half glas drinken als je aan het aanrecht gaat staan....

4. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

Nov 11, 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Wel drinken hoor meid!!
    Was ook geen geweldige drinker, en toen ging ik ook nog overgeven. Ben uiteindelijk opgenomen wegens uitdroging... Ook niet het leukste dat er is. Ik heb literkan ook op het aanrecht. Alleen gooi ik daarin hetgeen wat ik gedronken heb aan water erin. Dus nogmaals glas vullen met water en erin doen. Of flesjes water/drinken helpt bij mij ook goed.

5. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    er is toch vast wel iets wat je lekker vindt om te drinken? of anders iets van vers fruit pureren, zit ook veel sap in.. of waterijsjes eten?..

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    als je weinig drinkt is het het beste om een beetje zure dranken te drinken zoals verse (mag ook wel uit pak, maar vers is altijd beter) sinaasappelsap...
    dit is voornamelijk om je nieren te laten spoelen!
    voor de rest is het voor je kindje echt heel belangrijk dat je genoeg drinkt.. dus ik zou het ook doen met een litermaat ofzo!

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    En als je limonade oid drinkt? Ik heb trouwens een peelde gehad dat ik enorme dorst had denk rond 10 weken. Eten stond me in het begin tegen maar dat kwam vanzelf weer terug

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik was ook altijd een slechte drinker. Nu ik zwanger ben gaat het veel beter. Ik heb mezelf gewoon gedwongen om te drinken, het is nl zo belangrijk! Voor jou en voor je kindje.
    Ik heb flesjes mineraalwater in de koelkast staan en die drink ik. Sapjes e.d. houd ik niet zo van.

Wat ik ook doe, ik eet heel veel komkommer en meloen enzo. Daar zit ook een hoop vocht in.

9. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik drink ook wel is tegen mijn zin, maar moet van mezelf.
    Je hebt ook eerder kans op blaasontsteking he tijdens zw schap, en helemaal als je weinig drinkt.

succes

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Probeer idd waterijsjes of fruit (meloen, peer etc zit heel veel vocht in) en groente (komkommer, tomaat). Verder kun je natuurlijk ook dingen als melk, yoki, chocomelk etc proberen. Of misschien werkt thee of bouillon beter? Voordeel van bouillon is ook dat je er meer trek van krijgt.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik ben ook (altijd al) een moeilijke drinker.
    nu tijdens mn zwangerschap vind ik sapjes en frisdrank ook niet lekker, dus blijft er niet veel over.
    ik heb standaad flesjes water in de koelkast staan en ik moet er (buiten koffie en thee) minimaal 2 leeg hebben voordat ik savonds naar bed ga.
    ik moet zeggen dat het de laatste weken steeds beter gaat.

je moet denk ik iets zoeken dat je echt lekker vind om te drinken, dat maakt het al iets makkelijker.
    met dit weer heb ik ook altijd waterijsjes in huis.

succes met drinken.

liefs doris

12. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    thnx voor de reacties dames!!!

ik ga dat proberen met zo maatbeker.. maak ik er een soort spelletje van ofzo..

heb nu wel zo fles gekocht van spa met zo een tuitje erop, vul die gewoon met water en siroop en zet het naast me neer, denk dat de slokjes dan wel wat sneller gaan ook dan je zelf in de gaten hebt

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Idd altijd een flesje naast je hebben. Dat schéélt! En dan bij het vullen verplicht nog een glas water :)

Ik zet bijvoorbeeld ook geen kop thee maar een pot thee. Wel extra sprintjes naar het toilet incalculeren ;)

14. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ik ben ook een hele slechte drinker dus dit topic is voor mij ook welkom! Ik ben zelf blij dat het weer mooier weer is dan drink ik wel iets meer maar moet mezelf er ook wel aan herinneren. Ik vergeet gewoon ook vaak te drinken.

15. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    ik had dus zo flesje van spa met tuitje gekocht, van 75ml en heb hem helemaal op gekregen.. vandaag ga ik proberen er 2 van te drinken..

als je zo flesje naast je hebt, drink je toch sneller wat slokjes..

16. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0

je mag toch niet meer dan 3 of 4 kopjes?? of is dat ook beetje gelijk aan een pot thee?? ik drink wel afentoe kopje thee..

turkije thee van de ah is zo heerlijk

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Volgens mij mag je gewoon lekker thee drinken hoor;) Ik doe het wel tenminste. Drink geen koffie dus dat scheelt.. Ze zeggen dat ik thee ook cafeine zit..

Maar als je bijna niks lekker vindt en thee wel.. zou ik het gewoon doen..;)

Ik vindt turkisch appel zo lekker:D

18. Alita

Alita Niet meer actief

Probeer idd siroop of tenminste iets want dat wat jij drinkt is veeeels te weinig meid!!
    Als het dan zo warm is wordt het jou dan niet slecht?

Share This Page