ik heb geklust vanmorgen en internet geeft aan dat ik vrijdag een eisprong heb. zou ik nu al kans hebben op een bevruchting of moet ik nog een keer klussen? gaat namelijk beetje moeilijk omdat mn vriendje paar dagen weg is.. ik heb heeeel veel witte afscheiding(tussne vloeibaar en dik) heb nog geen doorzichtig slijm gezien.. overleven de zaadcellen hier dan ook in? of gaan ze nu meteen dood.. ben beniewd naar ervaringen
Ze zeggen dat het zaad van een man 7 dagen kan overleven... Maar goed het is natuurlijk beter om donderdag en vrijdag en zaterdag ook te klussen.
Internet gaat wel uit van de gemiddelde vrouw hè! Dus het kan best zijn dat in jouw situatie je ei een dag eerder of later is. Dat weet je met een grotere zekerheid wanneer je ovutesten gebruikt en/of temperatuurt.
Je moet niet van een internetcalculator uitgaan, want die rekent met standaardwaarden. En niet elk lichaam is standaard, je hoeft niet precies op dag 14 een eisprong te hebben of een luteale fase van precies 14 dagen te hebben. Als je zekerheid wilt kun je beter ovulatietesten doen, dan weet je precies of je goed zit qua timing. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Als je vanmorgen geklust hebt en je eisprong is inderdaad op vrijdag, dan is er een kans op bevruchting. Maar voor de zekerheid kun je beter morgenavond/vrijdagochtend nog een keer klussen.
ik heb vandaag hele erge brandende steekjes in mn liezen en een zeurende lage rugpijn(trekt door naar mn zij en bovenbenen) soort van menstruatiepijntjes.. kan dit de eisprong zijn?
Ja hoor kan heel goed. Wij dachten dat het 6 dagen voor de eisprong nog wel safe zou zijn. Zie mijn banner