buik na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door frannie82, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Komt die bij jullie weer in zijn oude "model"?
    Ik had geen platte buik maar na de eerste zwangerschap weer redelijk bijgetrokken.
    Bij mij hangt ie nu erg en ik lees op internet dat bij een keizersnede je vaak een hangbuik houdt..

Hoe is dat bij jullie?

2. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja bij mij was t ook een hang buik erg lelijk. 6 maanden later is ie wel wat platter. K had echt moddelenbuik was erg dun, maar de zwangerschap heeft me lichaam veranderd. K heb nog wel een hang buik maar niet meer zooooooo erg als in het begin.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik schrok me helemaal te pletter de 1e keer dat ik mezelf in de spiegel zag. Hing nog net niet op mijn bovenbenen.
    Nu wel iets beter maar aan de zijkant zeg maar een soort flap.
    Hoop dat het nog wat bijtrekt.
    Met kleding vind ik het nu nog moeilijk te verhullen.

4. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hahaha ja ik dus ook. Met kleding zie je gewn een buikje wel erugggggg slap

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Mijn buik ziet er niet uit, het heeft zo'n muffin-rand(je), ik hoop dat dit ooit nog goedkomt!

6. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Voor de bevalling had ik echt een platte buik.
    Na de keizersnede schrok ik ook een beetje toen ik in de spiegel keek, was net alsof ik nog zwanger was, alleen niet meer zo'n dikke toeter natuurlijk..
    Maar een week of 2 later begon ik echt (en andere mensen ook) verschil te zien, het ging er toch in een rap tempo weer vanaf.
    Had me er wel een klein beetje zorgen om gemaakt omdat ik meer dan 20 kg bij was gekomen, maar ook veel vocht vastgehouden.
    Nu heb ik niet meer zo'n platte buik als voor de zwangerschap, maar hij is wel nog gewoon vrij stevig, geen flubberrandje of iets.
    Merk het wel aan mn broeken, die krijg k nog niet dicht.

Ben wel van plan om na de controle weer iets te gaan doen van buikspieroefeningen ofzo, maar dat heb ik nu bewust nog niet gedaan.
    Ze zeggen ook dat je je lichaam 3 maanden de tijd moet geven..

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hier geen last van gelukkig. Is nu alweer redelijk plat.
    Bij de eerste ook een keizersnede gehad en was ook snel plat.
    Voordat het echt zo was als voor de zwangerschap duurde wel een jaar denk ik.
    (Heb er ook niets aan gedaan)

8. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik ben in 5 jaar niet meer zo slank geweest als nu.. Mijn buik is echt veeel platter nu. Waar ik voor de zwangerschap maat 46 had kan ik nu 42 terug dicht krijgen! (Ik had alleen maar een dikke buik)

9. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier duurde het wel even maar uiteindelijk was mijn buik na de keizersnede weer net zo plat als voor de ingreep......en geen speciale oefeningen gedaan of zo.....

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb echt een dikke buik gehouden, bij mn andere 2 normale bevallingen had ik daar helemaal geen last van :(

11. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Maakt dat echt zo'n verschil joh? Heeft iemand wel eens haar gyn gevraagd hoe dat dan kan?
    Er worden geen spieren door gesneden ofzo, zoals sommige mensen wel ns denken. De spieren zijn door het groeien van je buik al aan de kant geschoven. Dus waarom dan?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier zit het probleem echt gewoon net boven het litteken. Voor de rest van het wel mee maar er hangt daar gewoon zo'n kwabje en onder het litteken is het helemaal strak. Ik denk dat wanneer dat litteken er niet was geweest het allemaal wat vloeiender was geweest en niet zo'n duidelijk kwabje dus. Ook vanwege het randje van mn onderbroek valt dat kwabje er net overheen.

13. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    ik herken het wel hoor... ik zeg altijd maar...je hebt je buik en daaronder nog een soort van heuvelachtig idee..zelf spoedkeizersnede gehad echt lelijk gewoon dat litteken..

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ook een spoed keizersnede het litteken is een lange streep die niet helemaal recht loopt maar is nu een beetje verstopt ;) de streep is nu rood alsof er een lijn met een viltstift getrokken is.

15. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn buik is er echt niet mooier op geworden na 3 keizersnedes. Ik vind het inderdaad het ergste dat er zo'n flapje over mijn bovenbenen hangt, mijn littekens zijn wel mooi genezen.

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad maar bij mij ziet het er echt keurig uit! Zelfs het litteken is op plaatsen al niet meer te zien. Ik had wel de gynaecoloog die er om bekend stond de beste ks uit te voeren.
    Mijn buik is inmiddels redelijk plat en ik denk vergelijkbaar met voor de zwangerschap. Het heeft wel echt tijd nodig!

17. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Wel iets minder plat dan voorheen maar er is niet echt iets geks aan te zien. Gewoon een redelijk platte buik zonder vellen of flubbers. Heeft wel even geduurd trouwens. De eerste weken had ik echt nog wel een buik maar het is aardig bij getrokken.

18. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ik vond het lang duren voor mn buik platter werd. Heb ook nog steeds een bol onderbuikje. Tijdens de controle bij de gyn vertelde ze me dat dat vaak gebeurd. Door de hechting/litteken trekt dat deel iets naar binnen en daardoor valt je buikje meer naar buiten. Lekker duidelijk, haha! :)

19. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik had het ook, echt een overhangende flap. Hoewel ik lichter was als voor mijn zwangerschap kon ik niet in oude broeken omdat die flap dus in de weg zat bij de rits. Pas na 1,5 jaar een beetje weggetrokken. Is nog niet helemaal goed, maar zoals nu kan ik er mee leven.

20. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hier nu 2 weken na de ks , mijn buik is al behoorlijk plat en het litteken ziet er mooi uit, heb nog wel een verdikking boven het litteken wat overigens in de avond erger is, dus het heeft ook te maken met teveel doen en vochtiphopingen.

Deel Deze Pagina