12 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Meis28, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    A.s. woensdag hebben wij de eerste echo, dan zit ik in de 12e week als het goed is! Wat kan ik hier van verwachten, ik vind het zo spannend! Doen ze de echo meestal inwendig of uitwendig? Wat laten ze allemaal zien en zijn er bepaalde vragen die handig zijn om te stellen?
    Ik hoop dat alles goed is en dat het hartje klopt!

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Altijd spannend he zn eerste echo.
    Wel een schitterend termijn alles zit er al op en aan.
    Hoogstwaarschijnlijk gaat het gewoon een uitwendige echo zijn inwendig is meestal alleen met zeer vroege echo's of bijv als iemand een gekantelde bm heeft.
    Wat betreft vragen ze zal jullie alles laten zien en uitleggen en opmeten.
    Heb zelf van mn jongste een echo van 12+3 vind je het leuk om die te zien?

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja zeker vind ik dat leuk om te zien! Ik denk dat ik precies 11 weken ben op mijn echo, en dat ik dan dus net de 12e week in ga. Ik weet nl wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb gehad, dat was rond 21 april.
    Ik hoop echt dat alles goed zit maar heb er wel een goed gevoel bij! Heb geen bloed verlies of pijn gehad en voel me wel redelijk zwanger qua bepaalde kwaaltjes zo nu en dan. Duimen, duimen, duimen..! Hoor je het hartje dan via de echo of doen ze dat dan apart met een doppler ofzo?

4. paula1984

Hoi hier lieten ze het hartje horen via de echo met de dopler pas met 15/16 weken.
    Zal de echo's er even voor je op zetten!

5. paula1984

9+3 en 12+3 beide inclusief hartslag horen

Attached Files:

6. paula1984

Ook 12+3

Attached Files:

7. paula1984

Zal voor je duimen meid!
    Hier ook nooit echt kwaaltjes gehad enkel wat vermoeidheid maar geen moment misselijk geweest oid.

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Oh mooi hoor! Al een heel mensje he, wat bijzonder.. Dus ze lieten wel het hartje ook horen bij de 12 wkn echo? Pff ik lees net wat verhalen van mensen die zwanger leken te zijn maar waarbij er geen hartje meer klopte. Dat maakt me wel bang! Maar ik blijf positief en hoop gewoon dat alles goed is woensdag :)

9. paula1984

Ja al een volledig mensje en ik heb het idd gehoort met 9 en 12 weken.
    Die lijn onder mn foto's is de hartslag van mn zoontje♡
    Ik weet dat je die verhalen hoort zeker hier op een forum maar echt in de meeste gevallen is alles helemaal tip top in orde!

10. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Hier op het forum lees je soms echt de engste verhalen! We gaan gewoon duimen en hopen dat alles goed zit :)
    Ben je eindelijk gerustgesteld na het laaaange wachten ;)

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,

Na de 10e week is de echo altijd uitwendig. Als het goed is hebben ze aangegeven of jij je blaas vol of leeg moet hebben. Vol = uitwendige echo. De reden daarvan is dat ze dan betere beelden kunnen maken.
    Wat kun je verwachten: ze kijken allereerst of er een vruchtje zit en hoeveel. En of het hartje dan klopt en meten de kleine op. Door het opmeten kunnen ze bepalen hoe lang je precies zwanger bent. Bij mij bekeken ze ook de baarmoeder en konden ze zelfs zien welk eierstok actief geweest is voor deze zwangerschap.
    Hoe klein de baby dan ook nog maar is. Je kan er al iets van maken. Lijkt op een pinda met 2 stompjes aan de onderkant en 2 aan de bovenkant als armen en benen.
    Bij ons konden ze het hartje niet laten horen, hadden ze apparatuur niet voor.

Succes en geniet ervan!

12. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Ons ukje had met de 12 weken echt al geen stompjes meer hoor! Echt handjes met vingers al, ondanks dat er waarschijnlijk nog een vliesje tussen zat..
    Met 10 weken was hij veel kleiner en had hij inderdaad wel die stompjes. Maar dat is dus afhankelijk van hoever TS precies is op het moment van de echo, wat meting wel zal uitwijzen :)

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Jaaa!! Spannend!! Ik mag hopen en ga er toch wel vanuit dat we wel het hartje te horen krijgen.. want dat heb ik tot op heden nog niet gehoord! Ze hebben me trouwens niet echt verteld dat ik een volle blaas moet hebben maar daar zorg ik dan voor de zekerheid wel een beetje voor :) Ik zou dan dus net mijn 12e week in moeten gaan. De HA zei trouwens wel dat ze waarschijnlijk een uitwendige echo doen omdat ik slank ben, maar dat dit een beetje per gynaecoloog afhangt wat hij/zij kiest..

14. Hophop

Hophop Actief lid

Sep 3, 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! als het goed is zie je een compleet kindje. met de 12 weken zit er alles op en aan. Meestal doen ze de echo uitwendig maar mocht het zijn dat ze het niet goed kunnen zien door verschillende factoren kan er altijd voor een inwendige echo gekozen worden, maar daar zou ik niet van uit gaan.
    wat ze bij mij deden, wij hadden combinatie van 12 weken en nekplooi, was alles opmeten, kijken of het hartje klopt. Niet luisteren, want dat doen ze liever pas rond de 14/15 weken werd mij verteld. maar het zien kloppen van het hartje vind ik nog steeds super bijzonder, zegt me haast nog meer dan het horen kloppen. Je hoeft volgens mij ook geen volle blaas meer te hebben, je bm komt dan net boven het schaambotje uit waardoor deze niet nog meer omhoog gedrukt hoeft te worden.

voor de volledigheid nog even mijn 12+1 echo;

In ieder geval heel veel plezier en ook succes met je echo!

Share This Page