nou het onderwerp zegt het al... wie wil dit nog meer heel graag en hoe oud is jullie baby? of wie heeft er ervaring mee? is het erg druk of juist erg leuk? wat waren de reacties van familie/vrienden? er is alleen een dingetje.. ik ben in de zwangerschap van Jesse, 17 weken, hondsberoerd geweest, 2 x in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging.. is dit dan de 2e zwangerschap weer zo of is niet..
Hier na de eerste keer na 9 maanden weer zwanger en nu de 2e keer na 8 maanden weer zwanger van de 3e. Ik ben hondsberoerd en kan nu helemaal niks. Dat is niet zo leuk voor mijn kids 😧 maar dat is het natuurlijk nooit. Ik moet wel zeggen dat zwanger zijn en een grote baby erbij ik relaxer vond dan zwanger zijn met een peuter erbij!! Wow die vraagt veel aandacht 😮 het leeftijdsverschil vind ik nu heel leuk. Ze krijgen snel dezelfde interesses. Maar delen is dan weer een heel erg groot probleem voor mijn oudste.
DL is bijna 2 maand en ik kan niet wachten om weer zwanger te zijn. Wij hebben gezegd dat we voor een 2e willen gaan als ze ongeveer 10/11 maand is. Daar ga ik me ook aan houden, omdat DL met keizersnee is geboren en het niet verstandig is om te snel weer zwanger te zijn. Als je met de 1e hondsberoerd bent geweest betekend dat volgens mij nog niet dat je dit bij een 2e zwangerschap weer bent.
Mij is het overkomen. Het zal best pittig worden maar ach. Ik vond de eerste weken wel erg zwaar, je bent beroerd en moe... nu valt het mee. Maar het tillen vind ik wel vermoeiend maar heb geen keus. De kleintjes schelen straks 14 maanden. Praktisch vind ik het met de wagen niet. Mannetje is dan nog te jong om lange stukken zelf te lopen, en zitjes vind ik niet handig. Dus er moet een duowagen komen.
Ik ben na 9-10 maanden weer zwanger geraakt. In juni ben ik uitgerekend en de kindjes zullen dan 1,5 jaar schelen. Hoewel ik ook wel wat beren op de weg zie vinden we het juist leuk dat ze kort op elkaar zijn. Zo zullen ze redelijk gelijk oplopen qua ontwikkeling en intresses. Ik moet wel eerlijk zeggen dat deze zwangerschap een stuk zwaarder is maar dat lijkt mij sowieso het geval bij een 2e. Wij hebben gelukkig ook geen nare reacties gehad en dan nog konden mensen in de stront zakken, wij bepalen zelf wel wat we willen.
bij de 1e beroerd geweest, HG, bij de 2e weer. En ik kon toen ook niets anders dan op bed liggen en tot week 20 niet voor mijn zoontje zorgen.
Ik na een jaar zwanger van de tweede. Bij de eerste was ik 9 maanden lang misselijk, overgeven. Dit keer helemaal nergens last van muv vermoeid zijn de eerste 3 maanden. Maar verder dus helemaal niets.
tjonge wat een reacties al! echt leuk! pff nandanovember daar ben ik dus ook bang voor ja, erg moeilijk lijkt me dat.. maar ik zie dat het dus niets zegt.. sommige zijn wel weer misselijk bij de 2e.. andere niet. afwachten dus de verleiding is wel groot, ben dol op die ukkies
Dochter was 3,5 maand toen ik weer zwanger bleek te zijn.. Zag ik totaal niet aankomen dus ik was behoorlijk in shock Ze zullen 12 maanden schelen. Ik moet zeggen dat ik de eerste weken behoorlijk zwaar vond. Mijn dochter slaapt nog niet goed door, en door de zwangerschap ben ik een tijdje extreem moe geweest. Ik voel me nu gelukkig weer iets beter. Het zal zeker zwaar worden de komende tijd.. Maar ik denk ook heel leuk als ze zometeen wat ouder zijn. Zou ik er bewust voor gekozen hebben? Denk het niet.. Maar het is ons overkomen, en ik ben super dankbaar weer zwanger te mogen zijn! (Bij mijn dochter zijn we 2,5 jaar bezig geweest..)
Ik was ook na bijna drie maanden weer zwanger. Even schrikken, maar kindje is ontzettend welkom!! En het bijzondere is dat ik me echt heel goed voel. Heb tot nu toe nauwelijks klachten, ondanks dat ik nu 32 weken zwanger ben. En het scheelt dat ik een enorm makkelijk en lief dochtertje heb. Het lijkt mij echt heerlijk om straks twee van die kleine frummels te hebben☺️
Dat is waar... maar soms is het helaas wel zo (of in veel gevallen, als ik het forum en anderen mag geloven). Mijn 1e zwangerschap ben ik heel beroerd geweest, maar werd helaas een vroege mk. 2e zwangerschap echt hondsberoerd en nu 3e zwangerschap en weer hondsberoerd.... ik bedoel maar.....
Grappig mij verbaasd het echt! Ik heb het dus totaal niet! Ben blij dat we nog even wachten op nummer 2! Ik weet niet of het eraan ligt dat omze uk zware weken heeft gekend met veel huilen en gedoe of dat het aan mijn hormonen ligt maar hier klappert er nog niks. Het ruist niet eens 😉 ik denk soms dat ik raar ben als ik dit allemaal lees!
Nou ten eerste je bent echt niet raar als je niet zo snel weer aan een tweede wil beginnen hoor!! Onze kleine is ook gewoon heel makkelijk, en ik had ook een vrij makkelijke bevalling, dus dat scheelt ook denk ik..
Ik vind je ook helemaal niet raar hoor Manlief en ik willen niet eens een 2de kindje en ik weet ook 100% zeker dat er bij mij over maanden of misschien jaren echt niet de eierstokken gaan klapperen
ik zie veel om me heen dat als de 2de op komst is die niet veel scheelt met de 1ste dat dan baby 1 maar heel snel de luiers uit moet want weet je wel wat dat kost zoveel luiers. zelf zou ik er niet voor kiezen maar overkomt het je dan overkomt het je. mijn broer en ik schelen 1,5 jaar en wij zelf konden pas met elkaar overweg toen ik het huis uit ging. ik ben blij dat mijn nummer 1 een beetje voor zichzelf kan zorgen en niet zo heel afhankelijk is van mij nu we straks een 2de krijgen. nu zit daar wel weer een flinke tijd tussen en achteraf hadden we misschien ook weer zo lang niet willen wachten.. als ik een moeder zie lopen met een kleintje wat net kan lopen en zelf met een dikke buik loopt denk ik altijd meteen, zou er niet aan moeten denken om dat zelf zo te moeten doen.. maar ja ieders eigen keuze natuurlijk en als jullie er al weer 1 bij willen moet je er voor gaan!
Serieus? Dat vind ik belachelijk hoor. Ik ga van de zomer wel een potje neerzetten, niet omdat ik me illusies maak of dat hij persee zindelijk moet worden maar gewoon om te oefenen, als het warm weer is kan hij lekker half bloot in huis.
Bij ons zit tussen de oudste 2 2 jaar. Vond het toen ze klein waren heel makkelijk, maar nu ze wat ouder zijn (8 en 6) vind ik het knap pittig, want het zijn echt vechtersbazen samen. Tussen de 2e en 3e zit 3,5 jaar en dat is toch echt een stuk relaxter, want ze zien hem niet als concurrent... Nu tussen 3 en 4 zit straks ook 3 jaar
wat betreft je zwangerschap: de eerste was ik heel erg ziek en mijn vriend wilde me ook al het ziekenhuis in hebben omdat ik water niet eens binnenhield... de tweede zwangerschap alleen maar bij migraines boven de wc gehangen en bij verkoudheden. totaal anders dus! ook geen hele heftige BI
Onze oudste twee schelen ook maar 13 maanden en ik vond het GEWELDIG! Zwanger met een baby is naar mijn idee veel relaxter dan zwanger met een peuter en ze hadden snel hetzelfde ritme. Nu delen ze alles samen. Ik was bij de tweede wel net zo beroerd als bij de eerste en de klachten wb pijn in mijn heupen bij het slapen en incontinentie tijdens het niezen kwamen wat eerder, maar ze waren ook een week na de bevalling gewoon weer weg. Ik zeg doen!
Nou leuk zo'n positieve reactie mij lijkt het ook super handig en leuk! Maar wie weet duurd het toch nog even.. Je hebt het tenslotte niet voor het zeggen!