Help...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gewoon1meisje, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb echt even herkenning nodig want ik vind dit zo kl*te...

Mijn kleine man is 16 weken en 2 weken te vroeg geboren. elke keer als hij een sprongetje had was hij niet te genieten maar nu....
    Niet normaal.. ik wou zaterdag bijna de huisartsenpost bellen omdat hij zo aan het krijsen was en ik wist niet waarom van alles geprobeerd om meneer stil te krijgen maar dat lukte niet.. werd steeds kwader en ging helemaal krom trekken en hysterisch worden. Hij werd alleen maar stil van een klein flesje melk.

Is dit een sprong en zoja... hoe lang gemiddeld?

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb zo ook wel eens met mijn handen in het haar gezeten. Een paar keer mezelf moeten kalmeren door uit de situatie te stappen. Ook vaak mijn moeder gebeld omdat ik het niet meer wist.
    Tegen de tijd dat ze kwam had ik hem dan net stil. Maar ik herken de wanhoop op dat soort momenten.

Misschien moest het er op dat moment even uit, een sprong of wat... ik weet het niet. Frustrerend is het wel. Vooral als kersverse ontzwangerende moeder :D

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Misschien een heel gek idee hoor ;) maar had hij misschien gewoon buikpijn? Daar kunnen ze ook zo van krijsen en hysterisch doen. Een flesje melk kan dan helpen. Ik heb laatst voor zoiets namelijk wel de huisartesenpost gebeld en toen bleek ze gewoon buikpijn te hebben :)

En verder gaat elke fase altijd voorbij :D

4. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het stomme vond ik dus dat ik met een kind die een kwartier zo hard krijste en hysterisch deed na een klein flesje melk zo vrolijk was als wat.. maar vandaag was me moeder aan het oppassen en die heeft het 3 keer gehad...

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

En bij je moeder hielp een flesje melk ook? Dan denk ik gelijk aan honger namelijk.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk dan toch ook aan honger als hij na dat flesje wel stil is.

Hier kan de kleine man ook flink krijsen als hij honger heeft.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Rond die tijd krijgen ze wel weer wat meer honger. Dus zou honger kunnen zijn. Of buikpijn. Ik herken het overigens in grote lijnen. Alleen wist ik ook nooit wat het was haha. Gelukkig gaat het serieus echt echt echt voorbij.....

8. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja maar hij heeft het dus na 2 uur nadat hij de fles heeft gehad... of als we hem s ochtends wakker maken en die fles komt niet gelijk... tjonge jonge wat een driftkikker zeg...

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Welke hoeveelheden krijgt hij dan? Wat is zijn schema? Misschien moeten de flesjes opgehoogd worden? Of overgaan op Forte voeding voor hongerige baby's?
    Welke voeding krijgt hij nu?

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Misschien zit hij in een groeispurt of is hij toe aan een grotere fles? Ik ben ook echt niet te genieten als ik honger heb! (Of zoals nu; chocolade is op en 3x raden waar ik zin in heb!)

11. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is een paar daagjes ouder als jou zoontje en is de laatste dagen in de avond erg huilerig en bijna niet stil te krijgen terwijl ze normaal echt een hele tevreden rustige baby is, ik geeft dr dan idd ook wat vaker een klein flesje en dan is het goed, ik heb zelf het idee dat dit een groeispurtje is.

12. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    google eens op (verborgen) reflux. Ik haal uit je verhaal wat dingen die daarop kunnen wijzen.
    Wat ik hier bij mijn kids merk is dat ze naast de sprongetjes ook weleens honger-sprongetjes maken en ineens tijdelijk meer willen drinken en enige wat hielp was... dat geven.

13. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Klinkt mij meer als krampjes in de oren. Mijn zoontje krijste ook standaard 2 uur na z'n fles. De eerste 2 maanden van z'n leventje dacht ik dat hij een enorme hongerlap was, want gaf ik hem een fles (van normale grootte) dan was het klaar en was ie weer tevreden. Om dan na 2 uur weer overnieuw te beginnen. Bleek gewoon troost zoeken in zuigen, danwel drinken. Dat verzacht de pijn. Even in de gaten houden dus. Kan misschien ook gewoon een tijdelijk iets zijn, of een groeispurtje, zoals al eerder gezegd. Maar dat de fles opgaat en hij daarna vrolijk is, zegt in mijn ogen niet per se dat het honger is :)

14. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet inderdaad even meer uitleggen makkelijker.... in het begin had hij veel krampjes en die zijn nu weg.
    Hij krijgt al forte voeding en zit op 3 flessen van 180 en laatste fles 210. Dit heeft hij zelf zo geregeld dat hij die laatste avond fles niet meer wil..

Wat ik nu ook merk dat ik s nachts er weer uit moet omdat hij zo onrustig slaapt en dan kan ik hem weer toedekken en fup er weer in en ogen zijn weer dicht... Dus ik denk echt een sprongetje omdat hij helemaal zo uit zijn doen is...

Deel Deze Pagina