Fit na je zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Beckje, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Nu onze dochter iets meer dan een jaar oud is, merk ik dat mijn lijf weer aardig hersteld is, zoals de hypermobiliteit is wat stabieler geworden en mijn bekkenklachten ook.
    nu heb ik veel flubberende huid op mijn buik en overtollig vet op mijn bovenbenen en voel me ook totaal niet fit (trap op lopen voelt al een hele prestatie).
    Ik wil nu gezond gaan eten en gaan sporten, desnoods thuis of veel wandelen met de kids. Hoe doen jullie dat icm 2 kids en een man die vaak in de avonden ook weg is. (dus sportschool word al een hele uitdaging qua oppas zolang de jongste nog niet naar de psz gaat).
    en met je voeding, hoe vind je een goed 'dieet?' en wat je wel en beter niet kunt eten.
    Ik wil dus niet zo zeer afvallen, maar gewoon weer fitter worden.
    Is zoiets dan zelf te doen of moet je daar wel hulp via dieetist/sportschool zoeken.;)
    Zijn daar ook forums/facebook groepen voor trouwens?
    zo sorry van de vragenberg :)

2. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik heb thuis zo'n skippybal (fysiobal?) waar ik wat oefeningen op doe (genoeg inspiratie op internet) en ik heb gewichtjes van 1kg per stuk waar ik wat mee rond zwaai 😝 Verder wandelen met de kids (niet met deze bloedhitte). Qua eten koek en snoep en chips schrappen en gezonder broodbeleg?

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    broodbeleg is meestal pindakaas, worst of ik vervang een boterham door een bakje met melk en havermout en een stuk fruit.
    nadeel is alleen de avond, dan gaat het (zeker met de warmte) nog wel eens mis, ijsje hier, chipje daar, biertje. dus dat ga ik als het weer menselijk word daarbuiten ook gelijk flink reduceren.
    Dingen zoals pasta, is dat nou eigenlijk wel goed of niet? hoor daar verschillende dingen over.
    helaas heb ik voor zo'n grote bal geen ruimte. heb nu een yoga matje en de wii fit. (die bleek nog ergens begraven te liggen achter in de trapkast)
    eens kijken of ik daar wat mee kan

4. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Werk je zelf? Ik heb nu nog verlof. Mijn oudste gaat wel naar de gastouder, en dan probeer ik op die dagen 2 uurtjes oppas te krijgen voor de jongste bijv. bij mijn ouders. En dan kan ik naar de sportschool.
    Qua dieet; koolhydraat arm werkt erg goed! Je zou eens kunnen zoeken op Jasper Alblas,(mag ik dat noemen?geen idee) die geeft veel tips en trics. Succes!

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Thuis kan je heel goed zelf sporten en oefeningen doen. Een ideale website is fitness blender.co m
    Gratis allerlei soorten workouts van heeeel moeilijk tot makkelijk. Probeer voor jezelf minstens 2x pweek een momentje te vinden dat je wat kan doen, al is het maar 20 minuten.
    Niet snoepen, snacks en suikers vermijden en veel water drinken ipv andere dranken kan al een heel groot verschil maken.
    Succes!

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    #6 Beckje, 19 sep 2016
    Laatst bewerkt: 19 sep 2016
    bedankt! zal eens gaan googlen! hm bij blender.c om kom ik op een vage site waar helaas eigenlijk vrijwel geen info staat. word ook doorgelinkt naar een andere site. gaat iets niet goed denk ik.

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    fitnessblender ;)

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#8 XmoonlightX, 26 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2016
    Broodbeleg vervangen door kip/ kalkoen filet of mager vlees
    Savonds groente en kip/ kalkoen of vis. Soms mager vlees of biefstuk Sommige avonden volkoren pasta of rijst erbij .
    Quinoasalade . Kalkoen filet salades/ wraps
    Kwark en yogurt eten en brood drastisch verminderen

Alleen maar water drinken, geen sapjes etc
    En lekker fruit eten

Ik ben trouwens eerst sonja bakker gaan doen, werkte ook al goed.
    Vorig jaar zomer woog ik 95 kilo . Deze zomer 75

De weekenden spijbel ik

Qua oefeningen thuis: killerbody vN faya lourens staan leuke oefeningen in
    Maar die zijn ook op het internet te vinden de oefeningen.
    Kijk bv bij 7 minuten work outs

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik lees ook even mee. mis het sporten zo!
    maar heb een moeilijke slaper dus ben vaak gewoon doodmoe.

die fitnessblender ga ik eens bekijken :)

10. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Workouts opzoeken via youtube of vaak staat er wel wat in zo'n magazine als womens health oid. Kan je gewoon thuis doen!
    Zo heb ik dat gedaan.
    Qua eten: probeer eens wat nieuwe recepten uit.
    Vaak vind ik goed te maken recepten bijv op de app van de AH.
    Zodat je op een leuke en rustige manier meer groente in je maaltijden gaat stoppen.
    Zo doe ik vaak inspiratie op voor een gezonde lekkere (dus beter vol te houden!) lunch of avondeten.
    Oja, en ik vond in een tweedehands winkeltje een varken op batterijen dat ging knorren als ik de kast open trok 😆
    Helpt altijd haha...

Ik weet nog dat ik ook erg moe was (ik stelde het sporten ook uit tot zo laat mogelijk savonds...) maar toch doorzetten.
    Succes!

Deel Deze Pagina