Tips om bewust te genieten

Discussion in 'Zwangerschap' started by juf21, Sep 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

May 20, 2012
    726
    139
    43
    Hoi meiden,

Ik heb een fulltime baan in het onderwijs en als zeer toegewijde juf betekent dat dat ik bijna elke avond aan het werk ben.
    Daarnaast ben ik dit jaar ook gestart met een tweejarige master opleiding waar 20 studielast uren per week voor staan, dus ik heb de zaterdag als studiedag gepland (naast mijn fulltime baan).
    Nu ben ik altijd al een enorme workaholic geweest en heb ik het nooit erg gevonden om 's avonds te werken.

Maar.. Nu ben ik na 4 jaar eindelijk zwanger. En ik merkte dat ik vorige week donderdag avond weer aan het werk wilde en mezelf even op de plek moest zetten.
    'Nee, je bent zwanger. Nu eens een avondje rustig op de bank!'

De eerste drie maanden zitten er al op en ik geniet er niet bewust van. Hoe doen jullie dat?

Ik ben vorig jaar ook enorm 'tussen de bedrijven door' getrouwd en heb zo'n spijt dat ik niet veel meer genoten heb van de voorpret. :( Nu ben ik eindelijk zwanger en wil ik niet achteraf denken: 'had ik het maar veel bewuster beleefd'.

Ik geef mezelf de maand september nog om dingen anders in te richten in mijn leven, daarna komen wij op de eerste plaats en niet meer mijn werk! Ook als de kleine er straks is wil ik er echt voor mijn gezin zijn en toch meer afstand nemen van mijn leven als workaholic. Al weet ik echt nog niet hoe ik dat kan doorbreken...

Goede tips of bijvoorbeeld boeken zijn welkom! Het boek 'zwanger met lichaam en ziel' lijkt me bijvoorbeeld wel wat.

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Phoe... Hier van de eerste ook na ruim 4 jaar dmv icsi zwanger...
    Genieten kon ik de eerste weken niet ivm bloedverlies.
    Daarnaast tm wk 24 erg misselijk geweest met overgeven.
    Heb wel vanaf het moment dat ik onze kleine man voelde daarvan proberen te genieten.

Nu deze zwangerschap wederom dmv icsi, tm wk 16 bewust genoten, daarna niet meer ivm zorgen om de kleine meid.

Mijn tip Is, positief proberen te kijken naar kleine dingen, en vooral proberen te genieten van het bewegen! Daar geniet ik ondanks de zorgen het meeste van....
    Snachts wakker getrappeld worden... lekker met mn handen op mn buik blijven liggen en nadenken over alle lichtpuntjes.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,076
    12,030
    113
    Ik zou een uurtje in de week inplannen om bijvoorbeeld zwangerschapsyoga te doen of zs zwemmen, dan ben je echt een uur volledig met jezelf en de kleine in je buik bezig. Verder kan je alvast lekker bezig zijn met het kamertje, kleertjes etc. Het is denk ik ook goed om je week in te plannen, vaste studie avonden, maar ook vaste vrije avonden. O en een vakantie/ weekendje weg plannen! Lekker uit eten gaan! Dat is als de kleine er is een ander verhaal! (Bij ons dan)

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Hoi,

Ik was na 2,5 jaar en een verdrietige periode zwanger van onze zoon. Net als jij werk ik fulltime en studeer ik. Ik heb veel gehad aan de tips van mijn vk. Het is goed om je te realiseren dat je deze zwangerschap maar één keer zult beleven. Je maakt het maar één keer mee. Ik probeerde elke dag een moment te pakken en even heel bewust bij de zwangerschap stil te staan. Bijvoorbeeld door een foto te maken voor het plakboek, in het plakboek te schrijven, je buik uitgebreid insmeren of even 'praten' met de baby. Het wordt minder abstract als je de baby straks voelt. Toen ik 's avonds in bed of op de bank liggen en contact maken met de baby.

Bij deze zwangerschap ben ik ook niet in de modus gekomen. Te druk met het dagelijkse leven en dingen op de achtergrond. Sinds ik met verlof ben probeer ik er toch bewuster van te genieten. Soms loopt het gewoon zo. Bespreek het anders eens met je vk. Die hebben vaak ook waardevolle tips.

Ik wens je een fijne zorgeloze zwangerschap!

5. juf21

juf21 Bekend lid

May 20, 2012
    726
    139
    43
    Bedankt voor jullie tips!
    Ik heb vandaag de studie opgezegd, ik liep mezelf zo voorbij. En ik voel me enorm goed sinds ik die knoop heb doorgehakt! Ik voelde me knettergek: na zoveel jaar en moeite éindelijk zwanger en vervolgens alleen maar werken en studeren...
    De knop is om: ik ga genieten van de zwangerschap en hopelijk over een half jaartje het moederschap!

Ik zal me binnenkort eens verdiepen in zwangerschapsyoga. Ook heb ik de afgelopen twee avonden lekker in bed met mijn handen op mijn buik liggen genieten van een klein momentje. En ik heb een paar leuke zwangerschapsboeken gekocht.

Tijd om te genieten van het wondertje in mijn buik!

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Wat moedig en knap!! En fijn dat het zo goed voelt!
    Nu heerlijk genieten!

7. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

Sep 4, 2013
    955
    0
    0
    Wat goed!

Bij de Jumbo kun je gratis een zwangerschapsagenda halen waarin je per week kunt opschrijven hoe je je voelt en je kunt er natuurlijk echo's of andere foto's inplakken e.d . Verder zoals genoemd miss lekker gaan zwangerschapszwemmen of n cursus oid. Als je geld hebt kun je eens een pretecho doen of een zwangerschapsfotoshoot.. genietze!

Share This Page