Hormonen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Deb26, Feb 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Sinds mijn bevalling is de huid van mijn gezicht echt ontzettend droog. Ik smeer t elke dag echt supervet in maar het blijft droog.
    Door de kou komt het niet want ik ben nog niet echt heel veel buiten geweest. Mijn huid is ook lang niet zo glad meer als voor de bevalling.
    Zou het door de hormonen kunnen komen?
    Zo heb ik ook het idee dat ik meer zweet dan anders. Ik hoef maar iets te doen of ik drijf. Ik douche elke dag maar heb al gauw t idee dat ik ruik. Erg vervelend.
    Iemand die dit herkent of weet waardoor het komt? Of nog beter, weet dat t ook weer overgaat?

Groetjes Debby

2. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi, ik herken je verhaal, ik heb er ook last van vooral snachts drijf ik mijn bed uit. ik heb veel last van jeuk waarshcijnlijk ook door een erg droge huid. dit allemaal ook na mijn bevalling. of het over gaat durf ikje niet te zeggen. Ik hoop van wel!

3. sarah

sarah Actief lid

Jan 10, 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi!

ik volg graag even mee hier, ik zit met hetzelfde probleem. Vooral een heel droog gezicht en allemaal kloven ter hoogte van mijn handen.......pijnlijk. Heb al vele producten geprobeerd, maar heb nog niets gehad dat echt hielp.

groetjes Sarah

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik ook !
    Erg droge huid, zonder créme trekt m'n gezicht helemaal strak, en 's nachts zweet ik me rot en ook als ik ff bezig ben.. HORMONEN ?!

-xxx-

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Van die opvliegers heb ik de eerste twee nachten last gehad.

Het is nu nog niet helemaal over. Soms droom ik er ook heel erg bij.... en snurken dat ik doe :) :) :)

Ik heb normaal een vette huid en dat begint nu (bijna 6 maanden later) weer een beetje terug te komen....

6. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Oja, droge handen heb ik ook nog eens enorm last van.
    Ik hoop echt dat het allemaal overgaat, vooral dat erge zweten.
    Ik loop nu nog thuis, gelukkig tot april, maar zie me mezelf al tig keer moeten omkleden daaro. Hou er niet van als anderen me kunnen ruiken :(

7. Niet meer actief

Hoi,

Als je last hebt van een droge huid moet je niet vet smeren, maar een hydraterende creme nemen.. Dag en nachtcreme..

8. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    ik heb hydraterende creme van loreal, happyderm. normaal helpt die hartstikke goed maar sinds mijn bevalling niet meer. zal eens op zoek gaan naar andere.

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Misschien komt het omdat je na de bevalling veel binnen bent en te weinig ventileert? Ik had bij de eerste de neiging alle tocht te vermijden en dus het huis potdicht te houden (bevalling in wintertijd). Maar daardoor krijg je enorm droge lucht in huis waar je huid op kan reageren.

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Dát zou best eens kunnen, want mijn vriend heeft ook een hele droge huid! En die kleine ook een beetje..
    Hmm.. toch meer ventileren dan ! Is ook erg belangrijk... ;)
    Thanks !

-x-

11. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    jee herkenbaar...ik ben nu wel van de zweetbuien af maar heb ook een enorm droge huid waar niet tegen te smeren valt..mijn geziht is het ergst heel vervelend...overigens wordt er hier vollop geventileerd en ga ik ook regelmatig naar buiten dus geloof niet dat dat veel uitmaakt ;)

12. amiek

amiek Actief lid

Sep 29, 2006
    183
    0
    0
    Hier nog een mama met dezelfde klachten. De huis van mijn gezicht is enorm droog, maar daar kan ik nog wel tegenop smeren. Die zweetbuien 's nachts vind ik veel erger! Vanochtend het bed maar weer verschoond en een tijd buiten gehangen. Erg vervelend!

13. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    maar nog niemand heeft dus DE oplossing? ik heb onderhand geen vel meer over op mijn lichaam en met name snachts doe ik geen oog meer dicht ( net nu de kleine lekker doorslaapt) :(

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik denk vooral goed smeren, desnoods effe vragen bij de apotheker welke bodylotion en dagcréme...
    En veel drinken ! WATER WATER WATER...

-xxx-

Share This Page