Hallo, Vanmorgen zouden we gebeld worden door het umcg als er een terugplaatsing zou komen en hoelaat. Of werden gebeld door ons eigen ziekenhuis als er geen terugplaatsing komt.. Nu zijn we dus gebeld door ons eigen zieke huis dat er geen bevruchtingen waren bij alle 5 de eitjes.. En omdat het weekend is kan ik pas maandag bellen voor een afspraak bij onze eigen arts.. Nu vroeg ik me af of andere dit ook meegemaakt hebben en of ze bij een volgende poging met icsi wel bevruchtingen hadden ( of ook niet) En weet iemand nog mogelijke problemen waar dit aan zou kunnen liggen? Heb daar vanmorgen nog geen antwoord opgekregen
hallo clarajilla.. ik wil je niet onnodig bang maken of onzeker!! bij iedereen is het anders wij hebben het zelfde mee gemaakt. bij ivf geen bevruchting van de 6 eitjes en toen over gegaan op icsi toen hadden wij 9 eitjes en 1 bevrucht helaas niet blijven zitten en de 3e keer 12 eitjes en geen bevruchting ze stoppen in een vroeg stadium met door delen. maar de zaad kwaliteit is goed genoeg voor icsi dus ze weten niet precies waar het aan ligt.. dit gebeurt ook niet zo vaak volgend mij 2 op de zoveel 100 mensen ofzo.. kan aan mij eitjes liggen maar dat kunnen ze niet onderzoeken.. wij gaan nu naar gendt belgie succes en hopelijk krijgen jullie bij icsi een mooi wondertje! hou de moed erin..
Ik heb een collega die ook 6x uiu had gehad en toen bij ivf geen enkele bevruchtiging, maar met icsi waren er 6 embryo's ontstaan. Houd dus nog even hoop in deze moeilijke tijd!
Wat een verdrietig bericht! Er kunnen verschillende redenen zijn. Misschien dat het met ICSI wel goed zou gaan of er is meer ondersteuning nodig (denk aan MOAT). Het kan zijn dat je dan beter op je plek ben in bijv Gent dan NL. Wat in ieder geval kan helpen is om Ubiquinol (co-enzym q10) te gaan slikken. Als je even googlet op die term en IVF, dan vind je veel info. Maar kort samengevat helpt het om de kwaliteit van de eicelken te verbeteren.
Bedankt voor jullie reacties! @women. Je maakt me niet zo snel bang hoor! Wil dat soort verhalen ook juist horen! Niet dat ik denk dat dan icsi wel de oplossing is! Ik houd zeker nog wel hoop, alleen vandaag even niet.. Kan ieder moment nog zo gaan huilen.. Ik weet niet wat er bij ons 'fout' is gegaan. Ben gebeld door een gewone gynaecoloog en niet onze fertiliteitsarts omdat het weekend is. Maandag bel ik gelijk wanneer het kan om een gesprek te plannen met mijn arts. Misschien dat zij wel wat antwoord heeft waarom het niet gelukt is.. Het scheelt wel dat ik weet dat ons ziekenhuis toevallig ook samenwerkt met Gent! Ze zei met de punctie dat ze bij ons in het ziekenhuis wel is puncties doen en dat mensen dan naar Gent rijden ( enkele reis 4 uur rijden) @hilly, oh daar ga ik is even naar op zoek! Heb alles erover over, dank je!
Geen ervaring met wat jij zegt, maar ik wil wel tegen je zeggen dat ik het echt heel erg voor je vindt. Sterkte
Hoi clarajilla, hier een heel positief verhaal!!! Ik had ook geen bevruchtingen de eerste keer bij IVF. Ook nog nooit zwanger geweest en altijd alles goed! Mooie eitjes, goed zaad, etc... Bij ons was het zo dat de zaadjes niet aan de eitjes hechtten. Je moet maandag echt vragen of je de embryoloog kunt spreken. Bij de VU kon dit gewoon. Zij legde precies uit waar het mis was gegaan. Dit is een verschil met dat er wel een bevruchting is, maar de activatie mist. Dat kunnen ze in Gent beïnvloeden met de MOAT inderdaad. Maar als je hetzelfdee probleem hebt als bij ons heb je goede kansen met gewone ICSI. Ik heb hier op het forum 3 andere leden langs zien komen die ditzelfde hadden. Bij hen is ICSI allemaal redelijk vlot gelukt en bij mij dus ook, eerste ICSI was raak en nu een tweede van de tweede cryo van poging 1. Eerste cryo was een vroege miskraam. Wanhoop niet er zijn nog zat mogelijkheden! Er is ook een topic over geen bevruchtingen na ICSI en daar is volgens mij inmiddels iedereen zwanger of bevallen? Dat zijn dus meiden waarbij de eicelactivatie problemen gaf. Heel veel succes! Laat je even weten wat de embryoloog zei? Je kunt me altijd een pb sturen!
MOAT gaat over eicelactivatie, begrijp ik als ik google. Maar wat is het precies? Ik kan niet een heel beste pagina vinden over die term, misschien heeft iemand hier een uitleg of link? Mogelijkheden waarom IVF niet lukt, maar ICSI wel, kan ook zijn dat de eischil te hard is en de zaadjes er niet in kunnen prikken. Maar er kan ook overbevruchting zijn heb ik wel eens begrepen, dan duiken er teveel zaadjes in. Goed om je vragen paraat te hebben bij je afspraak. Je gesprek is pas klaar als je alles begrijpt, gewoon doorvragen Bij ons deden ze de 1e poging de helft voor ICSI en de helft van mijn eitjes voor IVF. Uiteindelijk bleken ze alle 8 bevrucht, maar ik was door het dolle toen, zo opgelucht. Want bij ons is er ook eigenlijk geen goede reden waarom het nog steeds niet gelukt is. Ik loop in Voorburg, daar doen ze dat standaard bij de 1e poging (mits je voldoende mooie eitjes hebt bij de punctie). Dat scheelde ons een hele poging! Heel jammer dat ze dat in UMCG niet doen. Toitoitoi, ICSI is misschien voor jullie dé oplossing, het is geen schande!! Alleen vreselijk balen dat je nog zo lang in onzekerheid zult zitten. Heel dikke digiknuf!!
Embryologen werken trouwens ook in het weekend, dus ik zou umcg vandaag gewoon bellen en vragen naar de embryoloog...
Hier destijds bijna hetzelfde gehad. Ik had een eitjes oogst van 6, maar 1 bevruchting. Die bleef niet plakken. Mocht toen direct door voor ICSI. 26 follikels. 16 goede eicellen. 11 bevruchtingen. 1 TP. Dat werd Aiden en 8 goed genoeg voor de vriezer. Waarschijnlijk is het bij jou beter om de zaadcellen in de eicellen te injecteren (ICSI). Dat maakt de kans op bevruchtingen toch weer groter.
Wat fijn al die positieve verhalen! Wij zijn onder behandeling in het mcl maar dat is een ivf transfer kliniek dus word de bevruchting en normaal gesproken de terugplaatsing in Groningen gedaan.. Ik heb dus helemaal geen telefoonnummers van het umcg! Ik hoop ook echt dat ICSI voor ons werkt! Maar voor dat zover is zijn we weer maanden verder.. Dat vind ik eigenlijk nog wel het ergste, weer aan de pil, weer decapeptyl weer stimuleren en dan pas weer een punctie.. En dan natuurlijk helemaal de stress of het wel lukt! Ik heb sinds we voor ivf moesten gezegt dat mijn grootste angst is dat er geen bevruchtingen komen. En heel raar afgelopen nacht heb ik zelfs gedroomt dat ze belde dat er geen bevruchtingen waren!! Het liefste hoop ik dat het gewoon in het umcg gedaan kan worden. Maar als het echt nodig is wil ik er wel voor naar Gent! Scheelt dat het mcl daar al mee samenwerkt alleen is de reistijd een beetje lang. Maarja als dat het enige is!?
Wij hadden met de eerste IVF maar liefst 26 eicellen en niet één was bevrucht... Overgestapt op ICSI. Daarmee hadden we wel bevruchting, een terugplaatsing van twee embryo's, een daarvan is onze dochter geworden. De arts vertelde ons dat waarschijnlijk het schilletje om mijn eicellen te taai was en/of de zaadcellen iets te zwak om er op eigen kracht doorheen te komen. ICSI was voor ons gelukkig de oplossing. Wij waren ook onder behandeling in het MCL. Zowel IVF als ICSI wordt in samenwerking gedaan met het UMCG. Het traject is hetzelfde, alleen het laboratoriumwerk is bij ICSI wat uitgebreider. Je kunt dus gewoon in het MCL blijven.
Ha Clarajilla, Wat rot voor je helemaal geen bevruchtingen, hele poging voor niets dan, al weten ze nu wel weer meer denk ik. bij mijn eerste IVF vier eicellen waarvan er 1 bevrucht was, maar van matige kwaliteit. ze zijn nu naar icsi over gestapt, en dat schijnt het protocol te zijn met minder dan 50% bevruchtingen, dus dat zal bij jou zeker de volgende stap zijn. maar omdat ik maar zo weinig eitjes had (jij ook toch?) zijn we ook overgestapt naar een alternatief voor de decapeptyl, waardoor het hele circus sneller gaat (derde dag van menstruatie beginnen met gonal f in hogere dosering, dan na zes dagen starten met cetrotide (om de eisprong tegen te houden) en dan hopelijk 2 weken gonal f de ovitrelle en de punctie. ik ben pas net begonnen met de gonal f en ik weet niet hoe die cetrotide is, maar de decapeptyl en ook de pil vond ik vreselijk, en het duurde zo lang! misschien kan je dit ook bespreken met de arts? mijn arts denkt dat ik door de hogere dosering gonal f meet folikels zal hebben rijpen, en omdat de cetrotide de kans op overstimulatie verkleint, is dat niet zo gevaarlijk als met decapeptyl. ik heb goede hoop voor icsi, ook voor jou! succes met deze teleurstelling verwerken!
@jippie, fijn dat jullie een dochter hebben kunnen krijgen uit icsi! Ik ben benieuwd wat onze arts zal zeggen.. Ja klopt wist wel dat icsi in het umcg gedaan werd alleen MOAT volgens mij niet? ( als dat nodig blijkt) @potato, ja klopt wist wel dat icsi nu het volgende word ( uit verhalen van hier en internet) dat kortere protocol lijkt mij ook fijner! Ze hadden bij mij 7 follikels geprikt en 5 eicellen gevonden. Ik mocht niet meer langer door stimuleren omdat sommige in 24 uur 4mm gegroeit waren en er nog meer kleintjes bij waren gekomen en ook groter geworden. Ze gaf aan dat ik anders nog wel is problemen zou kunnen krijgen en ik absoluut niet langer meer mocht stimuleren. Ik reageerde een beetje te goed erop.. Ik hoop ook dat icsi voor jou de oplossing is !
Er is al veel gezegd behalve over het lage opbrengstaantal. 5 eicellen is heel weinig, ik zou vragen of er een amh waarde gemeten kan worden naar de stand van de eicelreserves. Een laag aantal kan duiden op een lage reserve, en dat geeft problemen met de kwaliteit ervan en heeft meer aandacht nodig.
Ze hebben voor we aan IVF begonnen geprikt op 2 hormonen ( geen amh volgens mij) om te bepalen hoeveel hormonen ik zelf aan maak zodat ze konden berekenen hoeveel gonal f ik moest spuiten. 5 uit 7 is nog wel redelijk. Ik had er meer kunnen hebben maar dan zouden het er gelijk 20+ worden, als ik langer doorspoot en dat mocht ik niet. Ik zou dan problemen krijgen. Heb ook gevraagd of 5 niet weinig was maar dat was een mooi aantal zei ze. Want in mijn hoofd is 5 wel weinig. Ik heb overigens ook een hele stabiele cyclus altijd 29 dagen met soms 27 dagen of 30. Lijkt me dat als het amh laag is je onregelmatig bent? Vroege Overgang zit ook niet in de familie. Mijn moeder is 50 en nu pas in de overgang, zo was mijn oma ook. Maar wel fijn dat je het even zegt! Wel denk ik zelf dat mijn eitjes zo slecht zijn omdat mijn moeder de hele zwangerschap heeft gerookt. Heb een x gelezen dat de eitje dan van slechte kwaliteit kunnen zijn bij de dochter..
Mijn moeder ook!! *Vloekt een potje* Ik zal haar nooit zeggen dat ik dit heb gelezen/ontdekt. Want bij zowel mij als mijn zusje gaat kinderen krijgen lastig... En ze heeft er al zoveel verdriet van...
Als ik het zo lees hoef jij je geen zorgen te maken over AMH hoor! Blijkbaar was er een risico op overstimulatie en had je een goede eicelreserve. Daar zou ik dus niet over inzitten! Ik denk dat geen bevruchtingen een beter scenario geven dan slechte bevruchtingen. Want nu heb je mogelijk goede kansen als ze helpen bij de bevruchting. Maar dat ligt dan natuurlijk wel aan de oorzaak. Ik had de tweede keer ook iets van 7 of 8 follikels, 6 eitjes en 5 goede bevruchtingen. De eerste keer had ik overstimulatie.... Dus weinig hoeft niet slecht te zijn en niks te betekenen. Van die 5 heb ik twee kinderen, 1 vroege mk en nog 2 in de vriezer....
Ja ik vert het me moeder ook maar niet. Ze kan er toch niks meer aan veranderen. En zo praat ik haar misschien alleen maar een schuld gevoel aan. Ook al kan dat niet zo snel bij me moeder. Die zat me doodleuk te vertellen dat ze mensen kent die nooit kinderen hebben gekregen, terwijl ik net 30 min wist dat er geen bevruchtingen waren..
Nee ik denk niet dat ik me daar zorgen om hoef te maken! Maar wel fijn dat ze het even zegt, alle ideeën of oorzaken zijn fijn om te weten! Ze heeft bij mij ook echt alleen de grote follikels gemeten en aangeprikt. En alle anderen heeft ze laten zitten. Waarschijnlijk als ze die ook weg haalde had ik er 20+ follikels. Ja ik hoop echt dat icsi zal gaan lukken! Waar ik nu nog het meeste van baal is dat lange wachten weer en weer opnieuw het traject door.. Voor IVF ook lang moeten wachten ( 5 maanden, vanwege laparoscopie en feestdagen tussendoor) maar in die maanden gingen de ergste scenario's door me hoofd.. Pas vanaf wanneer ik begon te spuiten kreeg ik rist en kon ik alles los laten. Fijn dat je 2 kinderen daardoor hebt kunnen krijgen en nog cryo's hebt!