Ik ben nu 18 weken zwanger, nog een kleine 2 weken tot de 20 weken echo! Zijn hier dames die een jongen en een meisje hebben gekregen en verschil merkten in die zwangerschappen? Of juist beide van hetzelfde geslacht en dezelfde zwangerschap/kwaaltjes. Ik heb al een zoontje van bijna 4 jaar en ik merk eigenlijk geen verschil in zwangerschap bij hem! Beide keren een zwangerschap zonder echt kwaaltjes o.i.d. Daarom denk ik dat dit kindje ook een jongentje is, ookal weet ik wel dat iedere zwangerschap anders kan zijn en bepaalde kwaaltjes geen uitslag geven welk geslacht er in mij groeit Toch nieuwsgierig hoe dit bij jullie was/is!
Bij nr 1 extreem misselijk 24/7 tot 11 weken, veel medicatie en flink afgevallen. 20 weken echo normaal kindje, niets bijzonder verder qua formaat. Klein bij geboorte (wel groot hoofd hihi). Extreem veel maagzuur, hele dag door vanaf week 6 tm dag van bevalling. Omeprazol 2 keer per dag was noodzaak. Bekken vroeg aan gort Rustig in de buik. Buik enorm Nr 2 10 procent vd misselijkheid tov van nr 1, amper medicatie gebruikt en alleen na 17:00 misselijk. Helemaal geen ochtendmisselijkheid, kon prima nuchter opstaan. Maagzuur alleen af en toe in de avond. Gebruik hooguit 4 keer per week omeprazol. 20 weken echo, groot kind, loopt bijna 1,5 week voor. Bekken vroeg aan gort Stuitert in de buik Buik nog groter dan bij nr 1. Zelfde geslacht, 2 heren.
Nu zwanger van een meisje en alleen de eerste 12 weken misselijk. Daarna ging het beter. Bij mijn zoon van week 11 tot 17 HG gehad en 3x het ziekenhuis gezien. Daarvoor totaal niet misselijk geweest. Tja, totaal verschillend, maar het zegt niks! Ik ben wel benieuwd of het idd ook een jongetje is .
Deze zwangerschap iets makkerlijker te dragen dus, wel naar dat je bekken aan gort zijn! Dat lijkt mij niet makkelijk zo vroeg al! Bedankt voor je reactie, toch wel 2 verschillende zwangerschappen dus
Ja bij deze zwangerschap veeeel misselijker dan bij mn zoontje, krijgen nu een meisje. Tm week 11 van 5u tot 22u beroerd geweest. Gelukkig nam het toen snel af!
Ik was bij mijn zoon echt misselijk van week 6 tot week 10. Verder liep de zwangerschap hetzelfde. Nu ook geen verschil.. nog ong 7 weken dan weet ik het geslacht
Bij mijn dochters waren de zwangerschappen totaal hetzelfde. Zelfs als ik terug kijk op de bevalling is het vergelijkbaar Tot 16 weken misselijk, niet braken. Snel rugklachten. Slechte huid (puistjes) en last van brandend maagzuur. Ook eetgewoonte was anders. Chips, bepaald drinken fase ( taksi,fanta) Nu in verwachting van een jongen, Vanaf begin af aan anders. Niet misselijk, geen rugklachten, weinig tot geen puistjes. Wel weer andere klachten dan bij de meiden, hele droge huid (schilfers), nog steeds erg moe, pijn re been/knieholte. Afkeer koffie, drink bijna alleen maar water, veel fruit. Ik vind het dus wel een verschil.
Zoon en dochter. Overeenkomst zw: misselijk en veel afgevallen eerste 16 weken. Erg moe. Verschil zw: Dochter: veel puistjes, trek in hartig. Zoon: mooie huid, trek in zoet. Zoals het er nu voor staat lijkt nr 3 een meisje te zijn qua sympthomen. In april weten we het.
Bij beide jongens de zelfde soort zwangerschap gehad. Erg moe, veel plassen, zin in frituur, mooie huid, eerst snel vet haar en in het 2e (en 3e) trimester haar dat altijd goed zit, maagzuur, kindje lag bijna altijd links, stemmingswisselingen, slecht slapen, veel en raar dromen, zere borsten. Enige verschil is dat ik met de jongste 's nachts wat misselijk was de eerste paar weken en pijnlijkere borsten had. Het lijkt erop dat dit weer zo'n zelfde zwangerschap wordt, alleen nu met vlagen misselijk over de gehele dag en draaierig. Als ik af ga op de kwaaltjes, dan wordt dit weer een jongen denk ik.
Ik heb een zoon en een dochter, bij beide kinderen waren de zwangerschappen nagenoeg hetzelfde. Bij mijn dochter had ik misschien iets meer last van puistjes, maar dat was het
De zwangerschappen van de jongens waren identiek. Deze zwangerschap kwamen de kwaaltjes later op gang maar was ik veel misselijker. Verder geen verschil. Mensen zeiden wel oh misselijker is meisje en ik voelde me ook wel echt anders. Maar ik durfde dat verder niet te geloven. Volgens mij zijn er zat mensen die geen verschil merkte.
Mijn eerste zwangerschap van een jongen heel makkelijk doorheen gerold, heel af en toe misselijk maar na 12 weken was het weg. Nu zwanger van een meisje, tor 22 weken gekotst, en vanaf 28 weken weer van de maagzuur haha. Verder deze zwangerschap overal bultjes in me gezicht hals enzo terwijl ik bij de 1e een hele gave huid had
Hier heel weinig verschil tussen alle 3 de zwangerschappen (2 jongens, 1 meisje). Bij alle drie vanaf het begin een afkeer voor vlees en warm eten en de hele dag door misselijk. Echt om de 2 uur iets moeten eten omdat ik anders beroerd word. Ook qua vorm buik nog geen verschil (ben nu bijna 26 weken zwanger). Ik draag tot nu toe bij alle 3 de zwangerschappen enorm naar voren. Het enige wat tot nu toe anders is, is dat ik nu enorm last heb van geïrriteerdheid en dat had ik bij beide jongens niet. Ik heb echt een enorm kort lontje en vooral mn man moet het regelmatig ontgelden. En er is nu (nog geen?) linea nigra zichtbaar, bij beide jongens wel. Maar verder dus (zeker in het begin) helemaal geen verschil gemerkt. Ik ging er ook echt van uit dat de 3e weer een jongen zou zijn.
Bij mijn dochter totaal niet misselijk geweest, veel puistjes en kwam veel aan. Vond het een fijne zwangerschap tot het einde toen HELLP gekregen. En ik at heel graag kerrie poeder, overal deed ik dat er op haha. Bij zoontje was ik continu misselijk, overgeven, maagzuur noem maar op. En een afkeer tegen warm eten. Veel bekken klachten ook. Wel minder aangekomen en minder puistjes. En bij hem was ik stapel gek op milky ways haha. Allebei dus anders.
Denk niet dat het met geslacht te maken heeft. 2 jongens en 2 totaal andere zwangerschappen. Bij de eerste wel wat misselijk geweest, maar dat was snel opgelost met iets lichts eten. Verder nergens last van. Pas op t einde wat hogere bloeddruk en vochtvasthouden. Was wel iets emotioneler en wat baldadig. Geen harde buiken of voor weeën gehad. Werkte tot 36 weken 50 uur per week. 2 banen. Nu: Tot 14 weken echt misselijk geweest. Amper kunnen eten. Emesafene van de huisarts gehad. Tot 18 weken echt flink wagenziek. Vanaf 20 weken last van mn onderrug. Vanaf 27 weken zat ik thuis van werk terwijl ik maar 17 uur per week werkte. Bekken klachten, rug klachten, heup klachten. Belachelijk emotioneel. Moe moe moe. Elke dag behoorlijk wat harde buiken en soms echt weeën. En zijn allebei ongeveer even grote kinderen zoals het er nu op lijkt. Dus 2 jongens. Beiden even groot en 2 totaal verschillende zwangerschappen.
Ik heb 2 totaal verschillende zwangerschappen. Was bij de eerste heel af en toe misselijk, maar was prima te doen. Even rustig zitten en dan zakte het weg. Hield bij de eerste enorm veel vocht vast (2 schoenmaten groter en kon op het laatst mijn vingers niet eens meer buigen en mijn ogen nog maar half open), had een stralende huid, mooi haar en verder geen klachten. Tweede zwangerschap: misselijk van 6 - 21 weken (met elke ochtend spugen, de hele dag week en het enige wat een klein beetje helpt is cola), rusteloze benen vanaf ongeveer week 25 (de hele tijd het gevoel hebben dat je iets moet doen, tintelingen, kramp etc. ook als je wilt slapen), maagzuur, puistjes, dof haar, heel minimaal vocht vasthouden (mag eigenlijk geen naam hebben). En t zijn toch allebei jongetjes...