Hallo allemaal, 1 okt begin in met de decapeptyl, 4-9 okt ben ik in het buitenland en ga ik met het vliegtuig. Eerst dacht ik er over om de spuiten in mijn koffer te doen ( in koeltasje?) maar toen dacht ik wat nou als de koffer niet aankomt ( zal je net zien) Kan ik het meenemen in de handbagage? Iemand er ervaring mee? Gr. Anne
Ik zou het inderdaad in de handbagage doen, maar wel zorgen voor een medicijn paspoort. Kan me namelijk voorstellen dat ze wel wat huiverig zijn voor de naalden. Zo'n paspoort kun je halen bij de huisarts / het ziekenhuis waar je onder behandeling bent. Misschien dat ik voor de zekerheid ook even contact zou opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee je gaat vliegen om even de richtlijnen op de vragen, want die zijn er vast. Succes ermee en alvast fijne vakantie
Volgens mij heb je dan een verklaring van je arts nodig.. [FONT=Verdana, Geneva, sans-serif]Je moet het zeker niet in je koffer stoppen, want in het bagageruim kan het vriezen [/FONT]
Ik vlieg regelmatig met mn puregon pen en soms met Pregnyl. Je hebt idd een brief van je gyn nodig. Je gyn heeft hier ongetwijfeld een standaardbrief voor. Ik moet wel zeggen dat ze 9 van de 10 keer niet eens vragen naar die brief. Alleen op vluchten na de VS heb ik hem altijd nodig gehad. En zoals Shaddixxx zegt zeker niet in het ruim doen. De meeste medicijnen mogen niet onder het vriespunt bewaard worden. Je kunt trouwens hele handige koeltasjes kopen speciaal bedoeld voor medicijnen, waarin je alles 24 uur op temp kunt houden.
Ok, bedankt voor alle reacties! Zal idd even vragen om een brief volgende keer dat ik in het VU ben. Dat het ook kan vriezen in het bagageruim had ik nog niet eens aan gedacht idd!
Zijn die speciale koeltasjes bij de apotheek te koop? Ik heb trouwens 1 keer pregnyl mee gehad. Pregnyl in handbagage en naalden + spuit in koffer(+ een reserve naald + spuit in koffer van echtgenoot). Pregnyl toen niet gekoeld gehad (dan heb je soms weer last van de vloeistoffen wet omdat er vloeistoffen in koelelementen zit). Was er niet echt blij mee dat het niet gekoeld mee ging maar volgens mijn gyn kon het wel?!
hallo ik heb ook een keer gevlogen. heb inderdaad ook een medisch paspoort aangevraagd moet gewoon bij je huisarts hoeft niet perse in het zh waar je loopt. (scheelde bij ons een hoop gedoe en reistijd, ons zh is anderhalf uur rijden.) je huisarts weet als het goed is ook precies wat je gebruikt. gewoon even bellen na de dr. assistente. en ik heb het meegenomen in een koeltasje gewoon 1 die je bij xenos of blokker kunt kopen. wel een theedoekje of washand over het bevroren koelelementje doen. zodat de spuiten ook weer niet te koud worden. ik heb alles continue vast gehouden. bang om kwijt te raken of dat er iets kapot ging. zou het zeker niet in je koffer doen. veel plezier op je reisje. (tenminste hoop dat het een leuk reisje word)
Hoi, Ik heb ook pas gevlogen met deca en gonalf. Inderdaad medisch paspoort en doktersverklaring meegenomen. Ze hebben er bij de controle niet eens naar gekeken. Weet niet waar je heengaat, maar dit was vliegen naar spanje. Ik moest ook bij de reisorganisatie doorgeven wat en hoeveel ik meenam, maar volgens mij hebben ze daar niet veel mee gedaan. Ik heb een koeltasje gebruikt met elementen, als handbagage. Is ook handig voor terugreis natuurlijk . Fijne reis!