PCOS & tweede zwangerschap

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by moeder 2011, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    #1 moeder 2011, May 19, 2013
    Last edited: May 19, 2013
    Hallo allemaal,

Ik heb even een nieuw onderwerp aangemaakt.

In 2011 is bij mij PCOS geconstateerd.
    Wij zijn toen met Clomid gestart en bij de tweede cyclus zwanger geworden met behulp van 50 mg Clomid. Ondertussen hebben wij een fantastische zoon die in september 2011 geboren is.

Nu zijn we ruim 1,5 jaar verder en willen wij heel graag een tweede kindje.

De angst is nu alleen opeens extreem dat het nu niet zal gaan lukken. Wellicht komt dit heel vreemd over omdat het de vorige keer snel ging maar dat is het juist. Ik ben nu veel meer informatie gaan opzoeken op internet en lees ook veel negatieve ervaringen en dat maakt me bang.

Zijn er meer vrouwen met PCOS die een tweede kindje wensen? Is het de tweede keer hetzelfde gegaan als de eerste keer?

Ik ben even heel benieuwd naar jullie ervaringen.

2. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    3,520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag,

Ik ben van de tweede in verwachting, maar helaas zijn wij vorig jaar april gestopt met het traject...we hebben immers al een gezonde zoon van bijna zes! Maar toen was ik spontaan zwanger okt vorig jaar..helaas werd dit een miskraam... nu ben ik daarna weer gelijk zwanger geraakt en wederom spontaan...ben bijna 28 weken! :D

3. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    #3 moeder 2011, May 19, 2013
    Last edited: May 19, 2013
    @ PCOmama
    Wat fijn dat je nu zwanger bent, gefeliciteerd!

Ik ben even benieuwd waarom je eerst gestopt was met de behandeling? Wat ging er niet goed. Heb je dat traject ook gehad bij de eerste zwangerschap? Wat was het verschil?

4. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ons zoontje is van oktober 2011.
    Ben van hem na 9 maanden MMM zwanger geworden. In die 9 maanden ook een miskraam gehad.

Wij hebben van juni 2012 tot feb 2013 geprobeerd zwanger te worden, maar helaas...

Heb 1 feb intake bij gyn gehad en moet eerst afvallen en dan gaat zij mij weer helpe dezelfde manier als t bij zoontje is gelukt. Hormonen spuiten dus...

Vorige keer ben ik bij geertgen onder behandeling geweest, omdat zij geen max. Bmi grens hanteren. Maar deze keer wint mijn verstand van gevoel en wil ik eerst een gezonder gewicht.

Ik ben ook wel eens bang voor wat er gaat komen aan eventuele moeilijkheden en teleurstellingen. Zeker omdat ik een keizersnede heb gehad en ik hoop dat dat geen belemmering zal zijn.

5. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    @ Annedore
    Wat naar. Als ik het goed begrijp heb jij geen clomid gehad maar zijn er bij jou hormonen gespoten om zwanger te worden?

Ik heb geen overgewicht. Mijn eileiders zaten vol eitjes maar ik evalueerde niet.

Heel erg veel succes met afvallen. Wie weet als dat gelukt is kan je zelf zwanger worden zonder medische hulp. Dat zal een mooi cadeautje zijn!

6. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog een PCOS leek..
    Afgelopen vrijdag geconstateerd tijdens een echo..
    En dat terwijl ik in 2010 echt in 1 keer zwanger was van mijn inmiddela bijna 2 jaar oude meisje..

Dinsdag kan ik de gyn bellen, hopelijk kan de afspraak snel gepland worden want ik heb zoveel vragen!

Lees en reageer ik mee, als jullie het goed vinden :)

Liefs, LB

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    mijn eerste kwam er na 3,5 jaar ongeveer en de 2de heeft nog ook iets meer als 3 jaar geduurd helaas...zzelfde traject enkel was de gyn nu wat gemoedelijker in helpen en tips enz en dingen uit proberen zoals een operatie (LEO) en andere medicijnen naast de clomid.

8. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e zwangerschap na 4 keer Clomid 50mg
    en 2e zwangerschap na 1 keer Clomid 50mg.

Had het ook nooit verwacht rekende al zeker op een half jaar en zo zie je maar.. Wij willen wel graag een 3e kindje en vind de gedachte nu al erg spannend hoe lang het zal gaan duren weer met pcos en Clomid.

9. yaya1988

yaya1988 Actief lid

May 15, 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo moeder 2011

bedankt voor je reactie op mijn forum "ik heb PCOS".

Belangrijk is dat je positief blijft, de eerste keer is het goed gegaan en de tweede keer zal het ook goed gaan, misschien niet in 1 maand zoals de eerste keer, maar misschien in 2,3,4,5, maanden.
    Negatieve verhalen ga je altijd hebben, maar elk lichaam is anders. Ik raak soms ook onzeker, ik heb pas geleden PCOS ontdekt en soms lees je verhalen over mensen die 2/3 jaar bezig zijn en er midden in de behandelingen verschijnselen opkomen of dat clomid en andere medicijnen niet aanslaan, daar word je onzeker van is logisch. Maar probeer toch positief te blijven er zijn zoveel mooie verhalen, en je kunt er zelf ook over praten!!

Hoe ver ben je met de behandelingen?

xxxxxxx

10. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Daar hopen we zeker op, maar volgens de gyn is die kans heeeeel klein.
    Mijn pcos is nml niet gewichtgerelateerd. Ik had het ook al toen ik nog slank was ;)

Ik heb 1 x clomid gebruikt en dat werkte niet, dus gelijk aan de injecties toen. Vond ik veeeeel beter qua bijwerkingen!

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier ook pcos en zwangerschapswens voor een 2e.
    Dit word ronde 2

Van onze zoon was ik zwanger in ronde 1 50mg
    Deze keer sloeg 50mg niet aan.
    100 nu gelukkig wel. Zit op dag 12 en vanmorgen bij de gyn geweest. 1 eitje was 13mm en de andere 15mm.

12. yaya1988

yaya1988 Actief lid

May 15, 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    oooh wat goed zeg!!!! ze groeien 2mm per dag dus straks maar weer klussen he!!! hahaha, nou wie weet slaat de 100mg nu direct aan!!! succes!! en hou ons op de hoogte

13. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ja dag 9 ook geweest en toen was de grootste 9mm, dus is mooi gegroeid. Woensdag weer kijken. Vind t enorm spannend!! En heb er wel behoefte aan om ervaringen te delen :)

Jij mocht 4 juni heen voor uitslagen toch?

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hier de tweede keer zelfs sneller dan bij de eerste. Bij de eerste clomid geprobeerd maar dat sloeg niet aan en daarna overgegaan op gonal-f en pregnyl, hiermee in de 2e ronde zwanger. Nu voor een brusje, in de eerste ronde met gonal-f en pregnyl zwanger. Ik gun iedereen met PCOS dat het zo voorspoedig gaat!

15. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    3,520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Omdat we er alweer circa 3,5 jaar mee bezig waren en vond het wel prima zo... ik dacht het zou zo moeten zijn ...en achteraf dus niet :D want het is ons dus nog 2 keer gegund ondanks dat er eentje helaas een klein vlindertje is geworden...

16. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0
    @ Annedore: wat naar dat het ook niet werkte toen je slanker was. Dat zal nu niet echt motiverend werken. Het kan ook zomaar anders zijn. Je weet het nooit.
    Ik heb nooit injecties gehad dus ik kan dat niet vergelijken. Ik ben nu gestart om mijn ongesteldheid op te wekken. Ik ben daar heel moe van. Ik ga straks weer ervaren wat Clomid met me gaat doen.

@yaya1988: dank voor je bericht. Heel fijn om even zo gemotiveerd te worden!
    Ik ben nu net pas gestart met medicijnen om mijn ongesteldheid op te wekken en dan ga ik starten met Clomid. Ik ben nu dus echt net begonnen.
    Ik was heel positief maar door internet en door de arts veranderde dat. De arts was ook wat nors. Ik kan daar dan niet zo goed tegen.

17. Taco

Taco Actief lid

Dec 11, 2012
    433
    35
    28
    @moeder2011. Probeer positief te blijven dan gaat het helemaal goed komen. Bij de eerste heb ik hormonen gespoten, bij de 2e hadden we zoiets van we zien wel als het gebeurd. Ik dacht dat ik alweer onvruchtbaar was maar ben nu alweer 15 weken zwanger.

Dus erg blij dat ik de mmm niet weer in hoef, hoop voor iedereen dat ze snel zwanger mogen raken!!

18. sammie80

sammie80 Actief lid

Jul 12, 2012
    197
    0
    16
    Tijdens het zwanger worden van de eerste hebben we elke cyclus clomid opgevoerd met nog niet het juiste resultaat met de hoogste dosering (150 als ik me niet vergis?) Nog steeds geen goede eisprong. Toen een leo-behandeling gehad en 3 maal hoogste dosering clomid gebruikt. Volgens de gyn met nog steeds niet de juiste waardes voor een goede eisprong. Dus proefles spuiten gehad...en jawel...toch zwanger voor het spuiten. Zeven maanden na de bevalling geheel spontaan zwanger. En na 2 jaar klussen voor de derde weer spontaan zwanger. Het kan dus!!!Succes

19. Schoentje

Schoentje Nieuw lid

May 22, 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook weer het traject in. Vorige keer na ongeveer 9 rondes zwanger geworden. Eerst met clomid en toen via het spuiten van puregon. Nu mogen we gelijk beginnen met puregon.
    Natuurlijk is het weer spannend, maar als het vorige keer gelukt is zal het nu ook lukken. Snel of met iets meer wachten het komt goed. Zo denk ik erover.

20. moeder 2011

May 19, 2013
    13
    0
    0

Spannend hoor... ik hoop dat het aan gaat slaan. Ik lees vaker dat eitjes gemeten worden. Wij hebben dat nog nooit gehad. Ik moet straks ook starten met clomid en dan op de 21e dag bloed laten prikken of het aan heeft geslagen. Verder heb ik geen onderzoeken. Weten jullie waarom daar verschil in zal zitten?

Share This Page