Hoi allemaal, Sinds een tijdje proberen wij via kunstmatige inseminatie zwanger te worden. We doen dit middels KIE, omdat ik problemen heb aan mijn baarmoeder. Ik ben afgelopen 2 jaar 2x geholpen aan onrustige cellen en begin dit jaar ben ik geopereerd aan endometriose. Ook zijn er poliepen gevonden in mijn baarmoederhals, wat aangeeft dat mijn baarmoeder onrustig is. Daarnaast heb ik last van zenuwpijn bij het litteken van de laatste operatie en heb ik baarmoederklachten waar dusver nog geen oorzaak voor gevonden is. Vanwege de endometriose is ons verteld dat als we een kinderwens hebben, hier niet te lang mee te wachten. Sinds begin juni hebben we uiteindelijk besloten dat we wilden proberen zwanger te worden via KIE. Echter gaat deze weg een klein beetje moeizaam. Toen we naar het ziekenhuis gingen om mijn Mirena spiraal te laten verwijderen, was deze mijn baarmoeder ingeschoten. De spiraal is onder narcose verwijderd. Hierdoor moesten we drie weken wachten voordat we mochten beginnen. Ik heb veel last gehad van bloedingen en had erg veel pijn, maar goed, dat hoorde er denk ik allemaal bij. De eerste maand liep eigenlijk best goed en we hebben het een beetje uitgeprobeerd. Tijdens de tweede ronde hadden we overlegd ovulatietesten te gaan gebruiken, echter, uiteindelijk bleek na een bloedtest waarbij je progesteron wordt gemeten dat ik hier net een dag te laat mee begonnen was, de eisprong was al geweest. We hadden toen wel al geïnsemineerd, maar het was niet raak. Ik werd op precies de dag als aangegeven van de bloedtest netjes ongesteld. Op dit moment was in het ziekenhuis het monitoren al begonnen, omdat ik normaliter een hele onregelmatige cyclus heb (dat is ook de reden dat ik ttt een spiraal heb laten plaatsen). De afgelopen maand begon eigenlijk een beetje de ellende. Sowieso ging het monitoren van mijn linker eierstok erg moeizaam omdat mijn darmen verstopt zaten. Mijn rechter eierstok was wel zo in beeld en hierin was zichtbaar dat er een stuk of 10 follikels zaten, allemaal kleintjes. Het leek erop dat dit bij mijn linker eierstok ook zo het geval was. Dit zou kunnen leiden tot het PCOS syndroom en wellicht dat ik een hormoonbehandeling moest krijgen om de boel te stimuleren. Ik werd ca. iedere 2-3 dagen gemonitord, maar het leek er niet op dat er ook maar iets gaande was in mijn eierstokken. Veel follikels, maar geen een die domineerde. Ondertussen moest ik op mn 21ste cyclusdag ook weer een bloedtest doen om mijn progesteron te meten. Tevens ben ik aan de laxeer, om de darmen wat meer op gang te brengen. Lichamelijk merkte ik ook veel klachten. Ik ben heel vaak moe, misselijk, veel hoofdpijn, slecht slapen en ben een paar kilo aangekomen, terwijl ik eigenlijk minder at dan anders. Nu moet ik zeggen dat ik wel weer wat ben kwijtgeraakt sinds ik weer beter naar het toilet kan, dus dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn geweest. De andere klachten zouden natuurlijk heel makkelijk door spanning kunnen zijn gekomen en ook werd er gespeculeerd over evt. schijnzwanger (ik was een tijdje overtuigd dat ik zwanger was, lekker suf). Nu ben ik een week geleden weer naar het ziekenhuis geweest om een echo te maken en de linker eierstok kon op geen enkele manier gevonden worden. Uit de bloedtest van de progesteron kwam 17 uit, wat zou wijzen op het feit dat ik of net een eisprong zou hebben gehad, of er eentje zou gaan krijgen. Ik moest een paar dagen aankijken of ik ongesteld zou worden. Dat is echter nog steeds niet het geval, dus morgen kan ik bellen voor een nieuwe echo. Dit hele gedoe maakt me heel erg onzeker. Heeft iemand hier ervaring mee?? Groetjes