Vanmorgen bij de gyn geweest voor een FM, er zat een follikel van 17 mm. Vanavond om 20.00 moet ik pregnyl zetten en vrijdagochtend 10 uur is de IUI. Mijn vraag: ik had een oudere gyn vandaag, nog niet eerder gehad maar hij adviseerde om nu zometeen nog even een shotje puregon te spuiten (heb gisteravond nog gespoten). Maar ik twijfel, vond dit zo raar en heb dit nooit eerder gelezen. Hebben jullie ervaring hiermee? Wat zouden jullie doen?
Ik heb altijd geleerd dat dat juist NIET moet! Pregnyl is geen andere spuiten meer anders groeit het teveel en te snel. ZH bellen
Wel vreemd dat hij dit adviseerde, ik heb dit nog nooit gehoord uit de mond van een gyn. Maar ik weet vrijwel zeker dat het geen kwaad kan. Je eitje zou toch wel gewoon doorgroeien ook zonder die Puregon, maar dus ook gewoon met. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik in twijfel wel of niet spring- situaties (1 eitje van 18 en eentje van 15.5) dit zelf ook wel meerdere keren heb gedaan, gewoon voor de zekerste zekerheid. Vooral als ik pas 's avonds heel laat de pregnyl mocht zetten. Als ik namelijk wegens overstimulatie heel plotseling met puregon moest stoppen dan klapten mn eitjes vrijwel altijd binnen een paar uur nadat ik puregon had moeten spuiten in. Ik was daarom bij een late pregnyl bang dat mn eitjes al voortijdig in zouden klappen, omdat ze hun portie puregon niet hadden ontvangen . Ik heb het zelfs nog tijdens mn laatste iui gedaan, waarvan ik zwanger ben geworden. Het remt dus sowieso de eisprong niet en bij mij was de timing ook niet anders dan dat deze normaal bij mij na pregnyl is. Maarreh... ik ben blij dat er eindelijk eens een gyn is die mijn zelf-bedachte, do-it-yourself-gyn strategie onderstreept .
Haha, grappig zeg. Had het zelf ook nog nooit gehoord, maar heb het gewoon maar gedaan...we zullen zien. Maar ben dus niet de enige die het een vreemd advies vind
Ik zou het echt nog eens navragen want dit heb ik nog nooit gehoord. Ik heb ook veel meegemaakt dat artsen niet goed opletten en dat ik heel raar advies kreeg; ik vroeg om verheldering en toen realiseerden ze dat ze verkeerde dingen zeiden. Heeft te maken met hoe druk ze het hebben maar toch; blijf er ALTIJD met je hoofd bij.