Hormoon stoornis late positief testers. Meer mensen ervaring?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ilonavp, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Hoihoi,

Ik ben sinds vandaag lid op dit forum.

Ik voel me al ong 3 maanden heel gek en vreemd. Had vooral in het begin heel veel zwangerschapskwalen, inmiddels de pijnlijke borsten erbij, ze veranderen ook, worden groter enz.
    Normale broeken passen niet meer en ben minimaal 6kg aangekomen terwijl ik bezig was met gezonder eten en afvallen (overgewicht)

De h.a. nam me niet serieus toen ik vertelde dat er een erfelijke hormoonafwijking in de familie zit. Deze gaat van moeder op dochter en is inmiddels ook bewezen en gecontroleerd.

De hormoonstoornis is heel divers maar o.a. zijn onze menstruatie periode zo heftig dat we niks kunnen en het voelt als weeen, (zelf geen ervaring met weeen maar mijn moeder heeft idem en beschrijft dat het hetzelfde voelde) deze duurt rond de 10 tot 12 dagen de menstruatie en van begin tot eind echt nachtmaandverband nodig overdag iedere 2 uur zoveel, overmatige haargroei (benen, snor, etc) witte vloed geregeld aanwezig enzenz. We maken pas heel laat hcg aan.
    Mijn oma testte bij alle 3 haar kinderen pas rond 13 a 14 weken positief maar is 53, 61 en 63 jaar geleden, mijn tante testte bij mijn neef pas bij 13 weken positief bij de h.a. want de testen gaven niks aan en pas bij h.a. werd het positief. Mijn moeder is 4x zwanger geweest bij mij testte ze pas met 13 weken positief daarvoor tot zelfs een week ervoor negatief. EN ik ben gezond ;) na mij heeft ze 3x een miskraam gehad maar ook daar pas bij 12 weken positief maar 2 kwamen er na 14 weken vanaf en 1 werd na 16 weken een miskraam. Tevens voelden alle vrouwen al in de eerste 4 weken dat ze zwanger waren en veranderden. DIt heb ik dus ook.

Zelfs bij mijn overoma was het pas erg laat vast te stellen zij oma.
    Maar dat late testen hoor je weinig omdat de meeste vrouwen er pas later achterkomen dat ze zwanger zijn. Het is bij mijn oude huisarts zelfs medisch vastgesteld. alleen mijn huidige huisarts (verhuisde 20km verderop dus moest overstappen) had er nooit van gehoord.

Ben trouwens 4 weken geleden via verloskundige in het zkh geweest want h.a. nam me niet serieus.
    VK stuurde me naar zkh mijn verhaal en klachten kwamen wel erg overeen met zwangerschap. Inwendige echo gehad. en uitwendig. Was wel wat te zien maar mijn darmen waren van streek, zaten in de weg (heb flink overgewicht) en mijn baarmoeder ligt heel diep en kroop als het ware weg (zo zei de vk)

Gisterenavond een kruidvat test gedaan en ja eindelijk dat streepje.

Zijn er meer dames die zich hierin herkennen of eenzelfde verhaal hebben gehoord?

Let bij de 2e foto niet op de haar, die is van mijn hond...

Bijgevoegde bestanden:

2. kittycat69

kittycat69 Bekend lid

3 nov 2011
    521
    0
    16
    werk in de zorg
    Hoensbroek
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar zie wel je streepjes duidelijk.

3. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    ik heb ff een abbo gedaan op je topic, want ben wel nieuwsgierig naar je volgende echo, plaats je die hier?
    Heel bijzonder iig!

4. Louche

Louche Actief lid

31 aug 2013
    140
    0
    0
    Drechtsteden
    Ik zie de streepjes hoor!
    Wat een bijzonder verhaal! Ik hoop dat je snel een echo kunt krijgen wn weet waar je aan toe bent.

En wat een stomme huisarts zeg!

5. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    ik zie ook duidelijk een 2e streepje!
    Ben benieuwd hoe ver je nu zou zijn!
    Succes

6. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Leuk :) Ja ik zal hem hier plaatsen.
    Denk open even nieuw topic om het andere on topic te houden ;)

7. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    idd wel zo slim, ik ben benieuwd! :)
    Knap dat je dit voor elkaar krijgt trouwens door de pil heen :D

Mijn nichtje is dat ook gelukt (gewoon trouw geslikt) en haar moeder zelfs door de spiraal heen zwanger van mijn nichtje geraakt...

8. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    En de h.a. Tja mijn oude was een topper. Maar mijn nieuwe normaal ook wel maar ik ben blijkbaar een geval apart ;) Ze horen dit verhaal niet vaak terwijl het wel vaker voorkomt.

Als mijn berekeningen kloppen zou ik rond de 12 a 13 weken zijn en dat zou ook kloppen met de familiegeschiedenis. Ook pas ik sinds 2 a 3 weken mijn normale broeken niet meer en is mijn onderbuik iets dikker geworden sinds 2 weken en mijn bh's tja ook maar even voor shoppen denk ik zomaar ;) maar goed voor de echte zekerheid wacht ik de echo af en metingen. Want

9. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    sorry, ff offtopic, maar Mama van Daan, hoe krijg je het voor elkaar dat je FF banner gelijk een link is naar je grafiek? Krijg het niet voor elkaar...:):):)

10. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Ja ik snap het ergens ook wel. Heb sinds mijn 11e de pil (zo vroeg dus omdat ik met 10 jaar ongesteld was en het echt niet trok was toen 15 dagen ongesteld en 15 dagen niet) Daarna 9 jaar lang implanon gehad omdat de pil niet goed genoeg werktte ivm mijn maandelijkse helse pijnen de implanon sinds mijn 17e iets later dan ik mijn vriend ontmoette (bijna 13 jaar geleden) en omdat ik niet tegen condooms kan ook niet de hyperallergenen en er afscheiding van krijg (weer die hormonen) hebben we die alleen in de eerste 2 jaar gebruikt. Daarna zonder condoom en dat is altijd goed gegaan. Tijdens implanon 3x 3jaar nooit ongesteld geweest (HEERLIJK) en toen ermee gestopt omdat ik even toch die menstruatie wilde hebben. toen aan de pil gegaan en die slikte ik nu ong 2,5 jaar. Tot ik de stopweek de laatste keer niks kreeg wat in mijn 30 jaar nooit gebeurt is. Dus tja geen condoom is een risico dus vind het niet erg hoor het is enorm gewenst maar we waren nog niet actief voor kinderen bezig zeg maar.

11. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Wat dat betreft is je dan een lange wachttijd bespaard gebleven ;) die is niet altijd even leuk namelijk.
    Van harte gefeliciteerd in ieder geval, ben heel benieuwd naar je echo over 2 weken!

12. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik zie je tweede streepje ook duidelijk hoor! Ben enorm benieuw naar je volgende echo!
    Kan (gelukkig) geen ervaring met je delen. Zou er gek van worden.

13. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Ja wat dat betreft hebben we geen wachtzenuwen. ;)

Mijn beste vriendin echter heeft een schat van een dochter van 3 jaar (keizersnede) en door complicaties van de keizersnede en 2 operaties aan dezelfde wond heeft ze verklevingen. Is nu ruim 3 jaar bezig voor een 2e kindje en is 5x zwanger geweest en alle 5 de keren is het vruchtje er rond de 7 weken afgekomen en 1x rond de 10 weken. En ze zit er helemaal doorheen. Is nu onder behandeling in het zkh om te kijken of ze daar kunnen helpen.

14. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Toen je zwangerschapsklachten kreeg ben je toen gestopt met de pil? En daarna nog onveilig gemeenschap gehad? Zo ja dan zal je nog wel eens minder ver kunnen zijn. Al hoop ik voor jou gewoon 12-13 weken. Lijkt me heerlijk die stress weken voorbij zijn. Zal wel eerder om een echo vragen, vooral omdat ze 4 weken geleden een vruchtzakje zagen

15. ilonavp

ilonavp Actief lid

17 jul 2014
    168
    0
    16
    Tilburg
    Eerder kon helaas niet. :( Maar ach het streepje is er dus zekerheid :D

16. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Jeetje wat een verhaal! Spannend zeg!

17. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Ben erg benieuwd naar je test morgen! Maar gefeliciteerd hoor meid

18. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ik zie het 2e streepje best goed :) ik ben benieuwd na je 2e test. Zou wel mooi zijn als je de 12 (stress) weken al voorbij was. Ik duim voor je;)

19. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Vandaag toevallig nog weer een testje gedaan? Spannend hoor! En t streepje was goed te zien!

20. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik zie de streepjes ook duidelijk. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat. Vreemd dat je huisarts je niet serieus neemt, terwijl het eigenlijk bewezen is dat het bij jullie van generatie op generatie over gaat..

Deel Deze Pagina