kaaskroketje. Ik ben hier al langer mee bezig dan ik op dit forum zit helaas. Ik steek mijn kop juist niet in het zand. Misschien dat verloskundige in andere gemeentes sneller toehappen maar zonder positieve test doen ze niet snel iets blijkbaar. Ook omdat het dan blijkbaar zelf betaald moet worden ipv verzekering. (niet mijn woorden maar van de vk assistente) Ik kan ze niet dwingen. En heb heel veel geluk gehad dat ze die eerste echo wilden doen. Ik heb vanmiddag contact gehad met de VK praktijk en ze moeten overleggen of ze me eerder inzetten maar het zit in het zkh helemaal vol wegens vakantietijd dus zal er eerst iemand uit moeten vallen (dit is mij letterlijk zo gezegd) Sorry als dit allemaal raar overkomt, maar ik verzin het niet en ben zelf geen arts of medici. Dus geen idee hoe het allemaal wel en niet mag en werkt.
Ok Ilona excuus maar het zijn gewoon best veel dingen die je noemt die vrij abnormaal zijn. Ik snap niet dat ze je zo lang laten wachten op een echo, ik heb toen ik bij de gyn liep voor die ma wekelijks een echo gehad en zelfs extra toen ik belde dat ik het niet vertrouwde. En als ze het op de echo niet goed konden zien dan doen ze toch een bloed test meteen? (Daar heb ik er ook al heel wat van gehad de afgelopen maanden) daar zou dan nu toch ook al iets uit moeten komen gezien je kv test? Heb je niet nog veel meer zw testen gedaan inmiddels? (Ik zou er dagelijks 3 doen als ik in jouw situatie zat) dat bedoel ik iig dat je nogal passief bent voor iemand die zo zeker is van zijn zaak. En begrijp me niet verkeerd ik hoop echt voor je dat het zo is natuurlijk, maar het is gewoon nogal bizar verhaal en we hebben op zp vaker te maken gehad met verhalen die niet echt bleken te zijn dus vandaar dat sommigen misschien een beetje sceptisch zijn.
Nee jij reageert niet vervelend hoor Ik begrijp ook goed dat het allemaal erg verwarrend is. En zeg ook eerlijk tja als ik pas 8 weken zwanger zou zijn ook goed maar dan zou ik de 1e in de familie zijn waarbij het wel vroeg tot uiting komt. En waarom heb ik dan al minstens 12 tot 13 weken zwangerschapsklachten en sinds 3 weken geen enkele broek meer die past. Dat lijkt me iets wat pas vanaf 12 weken kan toch? Geloof me voor mezelf is het net zo verwarrend.
ik druk me misschien verkeerd uit ik zeg niet dat je liegt of dit verzint , maar wat ik niet gelezen heb of erover gelezen heb, heb je ee bloedtest gehad ? Waarom kan de vk in de praktijd geen echo doen ipv ziekenhuis ? Ht is behoorlijk zenuwslopend zo , en nogmaals ik heb idd al gehoord van mensen dat ze nooit een positieve urine test hebben , maar je moet wel hcg hebben in je bloed , daarom niet veel maar duidelijk aan toonbaar .
Het was absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te vormen. Ik vind het enorm vervelend voor je, maar vind sommige dingen gewoon raar. Als ik de verloskundige hier bel met maak me zorgen dan wordt ik diezelfde dag er gewoon tussen geplaatst. Dit was bij de gyn ook zo. Maar omdat je aan de pil was lijkt een zwangerschap van 13 weken mij erg onwaarschijnlijk, maar zoals ik al zei je 1e test vind ik wel positief. Al lijkt het soms ook op een vlek. Klachten kan je ook krijgen van de pil, en als je een hormoonstoornis hebt ook de naam zegt het eigenlijk al. Maar ben toch wel benieuwd naar foto van je test van vandaag. Heb je de afgelopen 8 weken ook zwangerschapstesten gedaan? Misschien is je hcg al zo hoog dat hij lichte streepjes geeft.
Geloof me ik ben echt niet passief tegendeel juist. Dat is het punt. Ik ben er juist iedere dag mee bezig. Maar heb inmiddels zo'n 120,- aan testen versleten als het niet meer is Maar heb het nu gewoon gehad. Heb 1 positieve test en dat is voor mij even genoeg. Heb teveel stress gehad en na die +test heb ik voor mijn gevoel zekerheid. Misschien dat ik er deze week nog een paar doe. Maar deze stoornis achtervolgt mijn hele leven. Zoveel vervelende symptomen en nu dit. En als je dan denkt je hart te luchten en je wordt voor gek versleten doet dat pijn. Echt verdriet. Ik snap niet dat mensen verhalen verzinnen. Waarom zouden ze dat doen? Aandacht? Ik ben geen aandacht vrager. Alleen een hartluchter in de hoop op wat steun en herkenbare verhalen en het bekender maken van de stoornis. Ik heb het forum afgezocht en geen bericht gevonden dat ook maar op mijn verhaal lijkt. En dat is frustrerend. Nogmaals ik begrijp echt dat het allemaal raar klinkt. Want het is ook iets wat medisch gezien raar is. En daardoor ook niet behandeld wordt tijdens de opleiding van een vk voor zover de VK me vertelde. En ik ben aan het proberen eerder de echo te krijgen dus hoop dat het lukt.
Maar ik was juist aan het afvallen. Gezonder eten en dergelijke. In mijn gezicht viel ik af en mijn buik wordt dikker.
Ilona, het is echt niet persoonlijk hoor, het wantrouwen van sommige dames. Er zijn hier de meest bizarre verhalen soms voorbij gekomen en dan leef je mee en denk je mee en dan blijkt het idd een persoon te zijn die het allemaal verzonnen heeft om de aandacht. Het gebeurt... Dus dat maakt het soms moeilijk om te onderscheiden wat wel echt is en wat niet. Ik geloof je zeker, ik ben heel benieuwd de 7e. Maar niet onzeker worden of jezelf verdedigen, het ligt niet aan jou
De test van vandaag heb ik trouwens weggegooit ik weet het stom maar was gewoon gefrustreerd, had een dipmoment omdat het gewoon allemaal veel te lang duurt. symptomen als dit bij de pil heb ik overigens nog nooit gehad en ook nooit uitblijven menstruatie. Nog nooit behalve tijdens implanon. En staat stukje terug in een reactie de dochter van mijn oma's hulp (16) slikte de pil en bleek na doorsturen van de dokter naar VK (ze kwam er wegens buikklachten) ong 10 weken zwanger te zijn, ze slikte de laatste pil op de dag dat ze naar de dokter ging en had dezelfde week een echo en voila 10 weken zwanger. Ik weet het gewoon niet meer. En tja de erfelijkheid van de stoornis speelt hierin de hoofdrol. Ik hoop eerder de echo te krijgen. Ik houd jullie op de hoogte. ben ik idd 8 weken dan ben ik 8 weken maar is iig de onzekerheid voorbij en ben ik de eerste in de familie waarbij er ondanks de hormoonstoornis toch eerder getest is. Maar ben ik idd tussen de 12 en 14 weken blijkt mijn gevoel voor de zoveelste keer goed te zitten en is er weer bewijs van de hormoonstoornis. Sorry trouwens als ik sommige verkeerd begrepen heb.
Ik begrijp dat het frustrerend is . Ik hoop dat je snel een echo hebt en duidelijkheid in elk geval ik hoop mee dat er een goede zwangershap is en ben reuze benieuwdnaarje volgende echo ! In elk geval veel succes !!
+1 Tuurlijk maakt dit je onzeker, ik hoop dat je eerdere echo kunt krijgen Ilona, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!
Oke. Ik wil niet zeggen dat je t verzint, maar ik heb er gewoon mijn vraagtekens bij. MaAr goed, jij zit dus in een vervelende situatie, waarbij onzekerheid een grote rol speelt. En dan snap ik niet dat je niet voor een pretechon belt? Blijkbaar is er niemand in de medische wereld die jou wil helpen, dan moet je t zelf dus regelen? Bij ons heb je van die echos die speciaal zijn voor prille zwangerschappen. Om t zeker te weten, 20 euro en dan ben je klaar. En als je niet zo onzeker bent dat je die bevestiging nodig hebt, dan zou ik het laten rusten tot dat je de echo hebt. Ik zou wel álle ins en outs van die stoornis op gaan zoeken, als zelfs de gyn t niet kent. Te beginnen bij de naam. Want dat zal voor een zwangerschap toch wel van belang zijn! Succes!
Wat vindt je partner eigenlijk van dit hele verhaal en hoe het nu gaat in het ziekenhuis enzo? Is hij betrokken bij alles?
Ik volg dit topic nu al een paar dagen, vind het een heel vreemd verhaal. Oke dan is het waar dat jij een hormoonstoornis hebt. Maar goed, dan denk je zwanger te zijn.. dan bel je toch stad en land af waar je vandaag nog terecht kunt voor een pretecho? En als dat dan niet lukt, dan kun je altijd nog bij een abortuskliniek terecht (uiteraard niet om weg te halen he..maar dat hoeven zij niet te weten) maar die maken ook een echo. dus ja ik snap niet dat je zo'n afwachtende houding aanneemt. Als ik iets wil en ik wil het nu dan gebeurt het nu.. Maar goed dat ben ik. Je zou ook nog een angelsound kunnen lenen of kopen als je het ECHT wilde weten of je idd al rond de 13 weken zwanger bent. Er zijn genoeg dingen die je zelf kunt doen hoor om duidelijkheid te krijgen. Als ik in jouw schoenen stond had ik al die dingen dus al gedaan cq gekocht. En in het uiterste noodgeval zou ik acteren dat ik ernstige buikkrampen heb en naar de seh van een ziekenhuis gaan. Je gaat toch niet lopen afwachten kom op zeg. Vreemd allemaal hoor. Succes in ieder geval met actie ondernemen. Ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Ik maar zijn er serieus mensen die verhalen verzinnen? Wat voor verhalen zijn dat dan? Nu ben ik wel nieuwsgierig..
Ik wist niet eens dat ik zonder indicatie een pretec Ho etc kon laten makrn. Daarbij werk ik gewoon 5 dagen in de week en ik heb slechts 1 collega die op vakantie is dus zomaar vrij krijgen lukt ook niet. Weer worden er conclusies getrokken. Ik hoef niet stapje voor stapje uit te leggen wat ik wel en niet doe en waarom? Acteren kan ik niet want ik haat liegen. Een abortudkliniek moet ik niet aan denken ook al is het niet voor abortus. Dan moet ik liegen. Ik ben gewoon niet thuis hierin wat wel en niet mogelijk is. Dat ik al 3 maanden hiermee bezig ben zie je niet. Maar goed 7 aug echo en hopelijk eerder. Wat is trouwens een angelsound? En ik ben niet zo mondig. Ben eerlijk gezegd verlegen en ben hier echt niet in thuis. Heb me hier nooit in verdiept verder. Maar ik ga jullie tips eens op een rijtje zetten. En overleggen en erachteraan. Zitten namelijk qel tips tussen waar ik niet aan gedacht heb.
Hoi Ilona, Ik heb hier gelezen (noorwegen) op en site dat er idd vrouwen zijn die heel laat (12 weken of meer) of zelfs de hele zwangerschap geen pos test heeft afgeven. Het komt voor. Lijkt me slopend! Leef met je mee
Ja natuurlijk is hij betrokken bij alles we zijn al 13 jaar samen en supergelukkig. Ik zou niet weten waarom hem erbuiten te laten.